FCAS - Future Combat Air System (francia,német,spanyol kooperáció) / SCAF

Arra mondjuk kíváncsi vagyok, hogy a sok G-s manőverek közepette milyen parancsokat tud kinyögni a pilóta és a MI hogyan értelmezi azokat.
"Nem értettem jól, ismételd meg!"
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Arra mondjuk kíváncsi vagyok, hogy a sok G-s manőverek közepette milyen parancsokat tud kinyögni a pilóta és a MI hogyan értelmezi azokat.
"Nem értettem jól, ismételd meg!"
Amire elkészül ez a hat genes gép addigra amerika és Kína már a hét genes gépen fog dolgozni
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Tumpek
Le Bourget-ben nem annyira mutogatják az FCAS makettjét, ellentétben a Rafale-val
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
  • Tetszik
Reactions: endre
  • Tetszik
Reactions: endre and nyugger
Ami nem megy, nem kell erőltetni.
Ezt a franciák is így látják. Egy szakítást kikényszerítető ajánlat.

FCAS: Franciaország megkapja az új generációs vadászgépek fejlesztésének 80 százalékát?


A francia Dassault repülőgépgyártó cég vezérigazgatója, Eric Trappier a múltban többször is kijelentette, hogy véleménye szerint cége képes új harci repülőgépet építeni harmadik fél támogatása nélkül. Továbbá elégedetlen a francia-német-spanyol FCAS (Future Combat Air System) fegyverzeti projekt felelősségi köreinek megosztásával, és néhány héttel ezelőtt, a Párizsi Légibemutatón adott interjújában egyértelmű vezetést szorgalmazott az FCAS alprojektjében, amely egy új harci repülőgép – az Új Generációs Vadászgép – fejlesztését célozta. Alternatív megoldásként azt javasolta, hogy a Dassault kilépjen a programból.

Az FCAS konzorciumon belüli viták állítólag már oda vezettek, hogy a projekt következő 2. fázisára vonatkozó ajánlatokat még mindig nem véglegesítették. Ebben a fázisban repülésre alkalmas demonstrátorokat kell építeni.

Ahogy a hartpunkt most jól informált forrásokból megtudta, a francia kormány állítólag támogatta a Dassault követeléseit. Állítólag a berlini védelmi minisztériumot arról tájékoztatták, hogy Franciaország 80 százalékos részesedést kér az új generációs vadászgép gyártásában.

Ha ez igaz, akkor a nemzetek és az ipari partnerek közötti, hosszas tárgyalások során megállapított felelősségmegosztás teljesen felborulna. Akkor a partnerek között nem lehetne egyenlőségről beszélni. A megfigyelők feltételezik, hogy a munka több mint háromnegyedének kért részével Franciaország tervezési szuverenitásra törekszik mind a repülőgép, mind a rendszerek rendszere tekintetében, ahol a vadászgép áll a középpontban.

A német vadászrepülőgép-gyártás számára ez hosszú távon valószínűleg a végét jelentené, mivel minden lényeges alkatrész francia kézben lenne. Az úgynevezett Collaborative Combat Aircraft, azaz a vadászgépet kísérő pilóta nélküli harci repülőgépek fejlesztése és építése valószínűleg nem kompenzálja ezt a veszteséget tömeg és szakértelem tekintetében. A Német Repülőgépipari Szövetség (BDLI) tanulmánya szerint a 4. csoportban szereplő 38 Eurofighter önmagában mintegy 7800 high-tech munkahelyet biztosít a Bundeswehr számára több mint 100 németországi vállalatnál.

Christoph Schmid, az SPD légierővel és FCAS-szal foglalkozó jelentéstevője a Bundestag védelmi bizottságában már egy ideje hall az iparági körökből a Dassault lehetséges erőfeszítéseiről a vadászgépek munkamegosztásának újraegyensúlyozására, de hivatalos megerősítést még nem kapott.

Ha a francia kormány valóban 80 százalékos részesedést követel, és ezt a követelést nem vonják vissza, Schmid úgy véli, hogy ez a közös projekt „végső harangja” lehet. „Ehhez nem érthetünk egyet” – mondta Schmid a hartpunktnak adott interjújában. Mert ha a követelést elfogadják, túl sok függetlenségről és szuverenitásról mondanának le, és végső soron egy francia projektet finanszíroznának német pénzből.

A BDLI nem kívánt nyilatkozni. Amikor megkerestük az Airbus szóvivőjét, így válaszolt: „Elvből kiindulva nem kommentáljuk a kormányok által folytatott vagy nem folytatott megbeszéléseket. Ahogy azt már többször is hangsúlyoztuk, továbbra is elkötelezettek vagyunk az FCAS, az összes korábbi megállapodás és mindaz iránt, amit ez Európa számára jelent. Az év végéig tartó következő hónapok kulcsfontosságúak lesznek ahhoz, hogy gyorsan beléphessünk a program tényleges fejlesztési szakaszába. Ez elengedhetetlen az Európa előtt álló egyre növekvő globális biztonsági kihívások és a szuverén, csúcstechnológiás fegyverrendszerek iránti igény miatt.”

A Szövetségi Védelmi Minisztérium szóvivője rövid időn belül nem volt elérhető. A Védelmi Minisztériumon belüli források azonban kijelentették, hogy az FCAS konzorciumon belüli meglévő megállapodások továbbra is érvényesek a német félre. Mivel az új követeléseket Franciaország támasztja, ott is megoldást kell keresni, mondják. Most még várat magára, hogy az érintett szereplők, beleértve az alkalmazottakat és a beszállítókat, hogyan reagálnak a francia kezdeményezésre. Az Airbus Defence and Space üzemi tanácsa rövid időn belül bejelentette, hogy hétfőre egy munkatársi értekezletet tart, amelyen az FCAS és a Dassault ügyeit is megvitatják.
 
Ez egyre jobb, már az Airbus vezetőinek sem tetszik a francia partner

Airbus Üzemi Tanács: A Dassault nem megfelelő partner az FCAS számára


Thomas Pretzl, az Airbus Defence and Space üzemi tanácsának elnöke úgy véli, hogy az 2040-es évek közepére tervezett Future Combat Air System (FCAS) rendszer feltétlenül szükséges. A francia Dassault Aviation cég azonban nem a megfelelő partner – mondta Pretzl ma az Airbus manchingi üzemi ülésén, irodája közleménye szerint. „A partnerség az együttműködésen alapul, nem a versenyen. Európában vannak vonzóbb és megfelelőbb partnerek” – hangsúlyozta az üzemi tanács elnöke.

Nem közölt további részleteket a lehetséges új partnerekről. Valószínűleg elsősorban a brit vezetésű Globális Harci Légi Program (GCAP) vállalataira és a svéd Saabra gondol . A Dassault nemrégiben nyilvánosan nagyobb részesedést követelt Franciaországnak az FCAS projektben, ami neheztelést váltott ki.

Az üzemi tanács szerint mindaddig, amíg az FCAS szerződései és a kapcsolódó kérdések rendezetlenek maradnak, a vállalat jövője és európai piacvezető pozíciója bizonytalan. Pretzl ebben az összefüggésben rámutatott a németországi, európai és amerikai agilis és aktív versenyre.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ezt a franciák is így látják. Egy szakítást kikényszerítető ajánlat.

FCAS: Franciaország megkapja az új generációs vadászgépek fejlesztésének 80 százalékát?


A francia Dassault repülőgépgyártó cég vezérigazgatója, Eric Trappier a múltban többször is kijelentette, hogy véleménye szerint cége képes új harci repülőgépet építeni harmadik fél támogatása nélkül. Továbbá elégedetlen a francia-német-spanyol FCAS (Future Combat Air System) fegyverzeti projekt felelősségi köreinek megosztásával, és néhány héttel ezelőtt, a Párizsi Légibemutatón adott interjújában egyértelmű vezetést szorgalmazott az FCAS alprojektjében, amely egy új harci repülőgép – az Új Generációs Vadászgép – fejlesztését célozta. Alternatív megoldásként azt javasolta, hogy a Dassault kilépjen a programból.

Az FCAS konzorciumon belüli viták állítólag már oda vezettek, hogy a projekt következő 2. fázisára vonatkozó ajánlatokat még mindig nem véglegesítették. Ebben a fázisban repülésre alkalmas demonstrátorokat kell építeni.

Ahogy a hartpunkt most jól informált forrásokból megtudta, a francia kormány állítólag támogatta a Dassault követeléseit. Állítólag a berlini védelmi minisztériumot arról tájékoztatták, hogy Franciaország 80 százalékos részesedést kér az új generációs vadászgép gyártásában.

Ha ez igaz, akkor a nemzetek és az ipari partnerek közötti, hosszas tárgyalások során megállapított felelősségmegosztás teljesen felborulna. Akkor a partnerek között nem lehetne egyenlőségről beszélni. A megfigyelők feltételezik, hogy a munka több mint háromnegyedének kért részével Franciaország tervezési szuverenitásra törekszik mind a repülőgép, mind a rendszerek rendszere tekintetében, ahol a vadászgép áll a középpontban.

A német vadászrepülőgép-gyártás számára ez hosszú távon valószínűleg a végét jelentené, mivel minden lényeges alkatrész francia kézben lenne. Az úgynevezett Collaborative Combat Aircraft, azaz a vadászgépet kísérő pilóta nélküli harci repülőgépek fejlesztése és építése valószínűleg nem kompenzálja ezt a veszteséget tömeg és szakértelem tekintetében. A Német Repülőgépipari Szövetség (BDLI) tanulmánya szerint a 4. csoportban szereplő 38 Eurofighter önmagában mintegy 7800 high-tech munkahelyet biztosít a Bundeswehr számára több mint 100 németországi vállalatnál.

Christoph Schmid, az SPD légierővel és FCAS-szal foglalkozó jelentéstevője a Bundestag védelmi bizottságában már egy ideje hall az iparági körökből a Dassault lehetséges erőfeszítéseiről a vadászgépek munkamegosztásának újraegyensúlyozására, de hivatalos megerősítést még nem kapott.

Ha a francia kormány valóban 80 százalékos részesedést követel, és ezt a követelést nem vonják vissza, Schmid úgy véli, hogy ez a közös projekt „végső harangja” lehet. „Ehhez nem érthetünk egyet” – mondta Schmid a hartpunktnak adott interjújában. Mert ha a követelést elfogadják, túl sok függetlenségről és szuverenitásról mondanának le, és végső soron egy francia projektet finanszíroznának német pénzből.

A BDLI nem kívánt nyilatkozni. Amikor megkerestük az Airbus szóvivőjét, így válaszolt: „Elvből kiindulva nem kommentáljuk a kormányok által folytatott vagy nem folytatott megbeszéléseket. Ahogy azt már többször is hangsúlyoztuk, továbbra is elkötelezettek vagyunk az FCAS, az összes korábbi megállapodás és mindaz iránt, amit ez Európa számára jelent. Az év végéig tartó következő hónapok kulcsfontosságúak lesznek ahhoz, hogy gyorsan beléphessünk a program tényleges fejlesztési szakaszába. Ez elengedhetetlen az Európa előtt álló egyre növekvő globális biztonsági kihívások és a szuverén, csúcstechnológiás fegyverrendszerek iránti igény miatt.”

A Szövetségi Védelmi Minisztérium szóvivője rövid időn belül nem volt elérhető. A Védelmi Minisztériumon belüli források azonban kijelentették, hogy az FCAS konzorciumon belüli meglévő megállapodások továbbra is érvényesek a német félre. Mivel az új követeléseket Franciaország támasztja, ott is megoldást kell keresni, mondják. Most még várat magára, hogy az érintett szereplők, beleértve az alkalmazottakat és a beszállítókat, hogyan reagálnak a francia kezdeményezésre. Az Airbus Defence and Space üzemi tanácsa rövid időn belül bejelentette, hogy hétfőre egy munkatársi értekezletet tart, amelyen az FCAS és a Dassault ügyeit is megvitatják.
Ez egyre jobb, már az Airbus vezetőinek sem tetszik a francia partner

Airbus Üzemi Tanács: A Dassault nem megfelelő partner az FCAS számára


Thomas Pretzl, az Airbus Defence and Space üzemi tanácsának elnöke úgy véli, hogy az 2040-es évek közepére tervezett Future Combat Air System (FCAS) rendszer feltétlenül szükséges. A francia Dassault Aviation cég azonban nem a megfelelő partner – mondta Pretzl ma az Airbus manchingi üzemi ülésén, irodája közleménye szerint. „A partnerség az együttműködésen alapul, nem a versenyen. Európában vannak vonzóbb és megfelelőbb partnerek” – hangsúlyozta az üzemi tanács elnöke.

Nem közölt további részleteket a lehetséges új partnerekről. Valószínűleg elsősorban a brit vezetésű Globális Harci Légi Program (GCAP) vállalataira és a svéd Saabra gondol . A Dassault nemrégiben nyilvánosan nagyobb részesedést követelt Franciaországnak az FCAS projektben, ami neheztelést váltott ki.

Az üzemi tanács szerint mindaddig, amíg az FCAS szerződései és a kapcsolódó kérdések rendezetlenek maradnak, a vállalat jövője és európai piacvezető pozíciója bizonytalan. Pretzl ebben az összefüggésben rámutatott a németországi, európai és amerikai agilis és aktív versenyre.
Ez már kabaré.

Oroszlánok, már lassan teljesen fogatlanok, de még abban sem képesek megegyezni, hogy milyen sorrendben menjenek be a fogorvoshoz.


Ui: Csóri történészek a messzi jövőből...csak vakarni fogják a fejüket, amikor - látva, hogy a technikai civilizáció bölcsője Európa volt - arra próbálnak majd rájönni, hogy ilyen páratlan előny ellenére miért sorvadt el?
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fishbed
Ez már kabaré.

Oroszlánok, már lassan teljesen fogatlanok, de még abban sem képesek megegyezni, hogy milyen sorrendben menjenek be a fogorvoshoz.


Ui: Csóri történészek a messzi jövőből...csak vakarni fogják a fejüket, amikor - látva, hogy a technikai civilizáció bölcsője Európa volt - arra próbálnak majd rájönni, hogy ilyen páratlan előny ellenére miért sorvadt el?
Ebből lesz egy Rafale-2, mindenki más meg brit-olasz-japán(-német?) Tempestet fog venni... :p

Ami fogatlanságot illet: a főellenfélnek tekinthető oroszoknak is inkább csak "tejfogaik" vannak! :p
Elég sokat elmond, hogy lassan négy év után sem uralják Ukrajna légterét - berepülni sem igazán mernek oda. A NATO légierőivel szemben még szarabbul szerepelnének...
 
Ebből lesz egy Rafale-2, mindenki más meg brit-olasz-japán(-német?) Tempestet fog venni... :p

Ami fogatlanságot illet: a főellenfélnek tekinthető oroszoknak is inkább csak "tejfogaik" vannak! :p
Elég sokat elmond, hogy lassan négy év után sem uralják Ukrajna légterét - berepülni sem igazán mernek oda. A NATO légierőivel szemben még szarabbul szerepelnének...
Érthetetlen az egész, mert a Dassault meg tud sok mindent építeni, és a franciák gyártani, de nagyon drága dolog, és a franciáknak nincs pénzük. Ráadásul a német-spanyol tudást, kutatásokat stb is elvesztenék. A németeknek igazuk van. Annak ellenére, hogy a EF nem lett egy szuper repülőgép. Igazából nem tudjuk pontosan mi van a háttérben és nem tudjuk mennyit és mit fejlesztettek már, kutattak már a FCAS-hoz a németek. Gyakorlatilag sajnos ez EF 2.0 szenvedés lett belőle a britek nélkül. A brit-olasz-japán gép pedig szintén alacsony darabszámú lesz még a Japánokkal együtt is. Ne felejtsük el, a Tempest programban lévő országok szerelik össze az F-35-öst, vagy legalábbis üzemeltetik. Igy nagyon nem kell sietniük. A problémák a franciáknál, németeknél vannak. (A német F-35 csak az atombombázáshoz lett véve minimális mennyiségben).. Azt viszont nem értem, miért nem akarja a másik két nemzet az atomhordozó képességet és miért probléma egy navale verzió, hiszen sokan egy európai hordozóban is gondolkodnak.. Európa néha abszolut kompromisszumképtelen, pedig együtt olcsóbb lenne, és nagyobb darabszámban eladható FCAS-s lenne.
 
Érthetetlen az egész, mert a Dassault meg tud sok mindent építeni, és a franciák gyártani, de nagyon drága dolog, és a franciáknak nincs pénzük. Ráadásul a német-spanyol tudást, kutatásokat stb is elvesztenék. A németeknek igazuk van. Annak ellenére, hogy a EF nem lett egy szuper repülőgép. Igazából nem tudjuk pontosan mi van a háttérben és nem tudjuk mennyit és mit fejlesztettek már, kutattak már a FCAS-hoz a németek. Gyakorlatilag sajnos ez EF 2.0 szenvedés lett belőle a britek nélkül. A brit-olasz-japán gép pedig szintén alacsony darabszámú lesz még a Japánokkal együtt is.
Ennek azért sztem lesz export piaca. Aki előbb áll elő egy ITAR-FREE 6G-s géppel (amiről igazából senki sem tudja mit jelent, hogy "6G-s"), az arathat az export piacokon!
Ne felejtsük el, a Tempest programban lévő országok szerelik össze az F-35-öst, vagy legalábbis üzemeltetik. Igy nagyon nem kell sietniük.
Pedig eléggé tekernek: 2035-re el kell készüljön a már bevethető nullszériás gép. Néhány év és repülni fog a protótípus.
Ebben projektben van akarat és lendület, a német-francia meg csak szenvedős, egyre inkiább kimúlós projekt...

A problémák a franciáknál, németeknél vannak. (A német F-35 csak az atombombázáshoz lett véve minimális mennyiségben).. Azt viszont nem értem, miért nem akarja a másik két nemzet az atomhordozó képességet és miért probléma egy navale verzió, hiszen sokan egy európai hordozóban is gondolkodnak.. Európa néha abszolut kompromisszumképtelen, pedig együtt olcsóbb lenne, és nagyobb darabszámban eladható FCAS-s lenne.
Mindenki védi a légi és hadiiparát - ezért nem engednek...

Sztem az lesz, hogy rugalmatlan franciák egyedül maradnak és a németek átállnak a Tempestbe - egy EF II lesz ebből japánokkal kiegészülve.
 
Még egyszer nekifutnak

A berlini, NATO-főtitkárral, Mark Ruttéval közös sajtótájékoztatón Merz kijelentette, hogy Németország tartani kívánja a Franciaországgal és Spanyolországgal kötött korábbi megállapodásokat a Future Combat Air System (FCAS) programmal kapcsolatban.

A több milliárd eurós kezdeményezés célja, hogy 2040-re megkezdje a jelenlegi vadászgép-flották lecserélését európai fejlesztésű és gyártású lopakodó vadászbombázókkal.

"Feltétlenül ragaszkodni akarok a Franciaországgal és Spanyolországgal kötött FCAS-megállapodásokhoz" – mondta Merz, hozzátéve, hogy ez "jó projekt az európai védelemnek", és "szükségünk van ilyen repülőgépekre" Németország műveleti követelményeinek teljesítéséhez.


A kancellár nyilatkozata a Berlin és Párizs közötti növekvő feszültségek idején hangzott el, miután a francia ipari szereplők a program központi elemének – a következő generációs vadászgépnek – a munkálataiból 80 százalékot követeltek maguknak, ami aggodalmat keltett a német iparban és kormányzatban.

Merz elismerte, hogy a határon átnyúló viták továbbra is megoldatlanok.

Elhatároztuk, hogy az elkövetkező hónapokban véglegesen tisztázzuk ezt a kérdést

– magyarázta a kancellár a "franciaországi megbeszélésekre" utalva, hozzátéve: "A konzorcium összetételével kapcsolatos eltérő nézetek még nem rendeződtek."

Ez volt Merz első nyilvános állásfoglalása a FCAS-ről azóta, hogy a Politico beszámolt arról: az Airbus, a kezdeményezés német ipari vezető partnere találkozót kér a kancellárral, hogy figyelmeztesse, a projekt összeomolhat, ha nem lesz politikai megállapodás Emmanuel Macron francia elnök még e hónapban esedékes berlini látogatása előtt.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
A gall ipar is addig nyujtozkodhat,, ameddig a pénzügyi takaró ér. Ez pedig nem sok,mert Franciaországot pénzügyi es gazdasági problemak sora hátráltatja. Ott van ráadásul az uj hordozó ami epiteni kell stb. Es elvesztette afrikat, benne az uránt stb. Szvsz az FCAS program erosen lelassult, de meg nem dőlt ossze...
 
A gall ipar is addig nyujtozkodhat,, ameddig a pénzügyi takaró ér. Ez pedig nem sok,mert Franciaországot pénzügyi es gazdasági problemak sora hátráltatja. Ott van ráadásul az uj hordozó ami epiteni kell stb. Es elvesztette afrikat, benne az uránt stb. Szvsz az FCAS program erosen lelassult, de meg nem dőlt ossze...
Ez így együtt - egy ennyire fontos, emblematikus projekt lefutásának módjával - könnyen lehet, hogy lakmuszpapír lesz Nyugat-Európa jövője, a világban elfoglalt jövendő szerepe szempontjából.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger
Aranyosak ezek a vég nélküli megbeszélések, menedzseri meetingek, gazdasági alapú összekülönbözések, betársulások, kiválások, koncepcionális eltérések, vágyak, álmok és nagyzolás a semmire, de érdemes megnézni a kínai 5. gen topikban a tisztán technológiai eredményeket, innovációkat, amiket a valóban megépült és már levegőben tesztelt gépeken látni.

Miközben Kína egykori csendes tanulóból előlépett technológiai trendformálóvá és maga kívánja determinálni egyszerre több projekten keresztül is a következő generációs követelményrendszert, addig Európa sokrészre szétaprózódott csoportosulásai még odáig se jutottak el, hogy melyik végén fogják meg az előző generációt, de már a nagypolitika szintjén megy az üzengetés.
De hol vannak a mérnökök, a katonák, az alapkutatás és a beszállítók?
 
Miközben Kína egykori csendes tanulóból előlépett technológiai trendformálóvá és maga kívánja determinálni egyszerre több projekten keresztül is a következő generációs követelményrendszert, addig Európa sokrészre szétaprózódott csoportosulásai még odáig se jutottak el, hogy melyik végén fogják meg az előző generációt, de már a nagypolitika szintjén megy az üzengetés.
De hol vannak a mérnökök, a katonák, az alapkutatás és a beszállítók?
A szimpla 155 milliméteres gránátnál 14 ország rendelkezik a sztenderdtől eltérő saját alváltozattal, szóval gondolhatjuk mi megy az e feletti szinteken
 
Politico szerit Németország további 15 darab F-35-öst kíván rendelni a Lockheed-tól 50 darabosra bővítve a flottát
Kombinálva ezt a francia 80%-os követelésekkel az FCAS-re vonatkozóan, egyre inkább az az érzésem, hogy annak elég hamar reszelni fognak.
Amíg a franciák elképzelése a közös fejlesztésről az, hogy mi fejlesztünk csak a finanszírozás közös, addig ne is várjanak mást.