Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 439
90 389
113
Valószínűleg még keresi az eredeti egyiptomi hírforrásokat, hogy ne kétes szinvonalú amerikai weboldalakra és azonosíthatatlan twitter fiókokra hivatkozó bolgár, csehszlovák híroldalakból induljon ki egy egyiptomi-orosz üzlettel kapcsolatban...
En amit láttam kétes amerikai és cseh portálokon, ott bizony az eredeti cikk is meg volt tündebetűkkel...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 711
89 804
113
Usa-nka még 219-ben megfenyegette és megzsarolta Egyiptomot, ha Szu-35Sz-t vásárol elesik az amerikai katonai támogatástól(pénz) és amerikai haditechnikai eszközök karbantartásához és javításához szükséges alkatrészek szállításától. Ha nincs a CAATSA, akkor semmi probléma nem lett volna és már Egyiptom légierejét erősítené a 24 gép.
Valamilyen idióta bedobja most a bulgarianmilitary.com oldalon a már 5 éve ismert tényt, hogy lejárassa az orosz haditechnikát. Nem zárom ki harmadik országok oroszellenes hadjáratát.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 439
90 389
113
Usa-nka még 219-ben megfenyegette és megzsarolta Egyiptomot, ha Szu-35Sz-t vásárol elesik az amerikai katonai támogatástól(pénz) és amerikai haditechnikai eszközök karbantartásához és javításához szükséges alkatrészek szállításától. Ha nincs a CAATSA, akkor semmi probléma nem lett volna és már Egyiptom légierejét erősítené a 24 gép.
Valamilyen idióta bedobja most a bulgarianmilitary.com oldalon a már 5 éve ismert tényt, hogy lejárassa az orosz haditechnikát. Nem zárom ki harmadik országok oroszellenes hadjáratát.
Miért fenyegetés ez? Mondhatták volna az egyiptomiak, hogy oké, akkor lesz mindenből orosz... Ja hogy annyira nem hülyék, hogy az amerikai haditechnikát oroszra cseréljék. Hát igen, ikyen az amikor nem vagy versenyképes a piacon.

Ui.: 219-ben lehet, hogy ez a dilemma még nem vokt aktuális. ;)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 614
10 894
113
Azért durva lett volna, hogy amcsi segélyből ruszki gépeket vegyenek az egyiptomiak. De viccet félretéve a Szu-35 nem egy exportsiker. Szvsz azért nem szállítottak Iránnak, mert igy megkímélték egy kurva nagy lebőgéstől a típust. Az izraeliek földön-levegőben szétszedték volna.. Ezért nem is szállítanak. (ahogy Sz-400-at sem).. Igazából az afrikai egyetlen szerződés olyan ország számára szállít, amelynek kávzi nincs nagy lehetősége, hogy háborúba keveredik (USA, Izrael stb)... Nem azt írtam, hogy sz*r gép, hiszen volt már vele légigyőzelem, de Irán felett az lett volna a sorsa mint a Nagyvasnak a Szerbeknél.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 979
20 327
113
Azért durva lett volna, hogy amcsi segélyből ruszki gépeket vegyenek az egyiptomiak. De viccet félretéve a Szu-35 nem egy exportsiker. Szvsz azért nem szállítottak Iránnak, mert igy megkímélték egy kurva nagy lebőgéstől a típust. Az izraeliek földön-levegőben szétszedték volna.. Ezért nem is szállítanak. (ahogy Sz-400-at sem).. Igazából az afrikai egyetlen szerződés olyan ország számára szállít, amelynek kávzi nincs nagy lehetősége, hogy háborúba keveredik (USA, Izrael stb)... Nem azt írtam, hogy sz*r gép, hiszen volt már vele légigyőzelem, de Irán felett az lett volna a sorsa mint a Nagyvasnak a Szerbeknél.
Gyanítom és ahogy sokan írják a sinoforumokon hogy Irán ugyan ez miatt nem fog kapni semmit Kínából! Ha kapnak is valamit jobban le lesz butitva mint a paki j10-sek
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 558
35 030
113
@nyugger Vélemény??

A kiábrándult Kairó tükröt tart Moszkva elé, a Szu-35-ösök beszerzése meghiúsult
Valószínűleg még keresi az eredeti egyiptomi hírforrásokat, hogy ne kétes szinvonalú amerikai weboldalakra és azonosíthatatlan twitter fiókokra hivatkozó bolgár, csehszlovák híroldalakból induljon ki egy egyiptomi-orosz üzlettel kapcsolatban...
Nna, a hétvégi lekvárfőzés után megérkeztem, igazából a technikai kérdéseket @Allesmor Obranna kolléga már kivesézte, szóval azokkal annyira nem kívánnék foglalkozni. Annyit még megjegyeznék hozzá, hogy a technikai problémák nem a megrendelésnél, hanem a tesztelésnél és a csapatpróbáknál szoktak előjönni, szóval az érvelés már itt hibádzik eléggé. Mert akkor meg kellett volna érkezniük az első tesztpéldányoknak, hogy nyilatkozhassanak róluk. Vagy éppen fordítva ha leteszteled előzetesen és utána tudod, hogy szar a termék akkor nem rendeled meg, szóval megint itt egy logikai bukfenc.

Ami a jelentés eredetét illeti egyiptomi fórumokat túrva elvileg "Khas Defense" honlapon jelent meg először az egyiptomi légierőből származó kritika. Persze rákeresve ilyen honlap természetesen nem létezik
في تصريح لموقع Khas Defense، أوضح مسؤول عسكري مصري رفيع أن التقييم الفني للطائرة Su-35 كشف عن عيوب كبيرة: رادار قديم من نوع PESA، محرك صاخب وشره للوقود، ضعف الاستقلالية في القتال، وقابلية عالية للتشويش الإلكتروني.
Nagy nehezen megtaláltam, hogy a Khas Def egy 9400 követős Facebook oldalt takar és onnan származik az, amit aztán vszeg a bulgarianmilitary is átvett
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Viszont nem ez a cikk eredeti megjelenési helye, ugyanis a Khas Def az lényegében az aboutmsr honlap (خاص مصر , fordító szerint Egypt Special) katonai-védelmi rovata. Kb olyan, mint mikor a The Drive része volt a The War Zone, mielőtt még kiváltak

A jelentés is úgy kezdi, hogy a Khas Def-nek nyilatkoztak az egyiptomi légierő részéről
انفوجراف خاص

كشف مسؤول عسكري مصري في تصريحات لـ”خاص – ديفينس” أن قرار القاهرة بعدم إتمام صفقة مقاتلات Su-35 الروسية جاء بناءً على دراسة فنية دقيقة أظهرت عدة جوانب قصور في المقاتلة لا تتماشى مع متطلبات القوات الجوية المصرية ولا طبيعة التهديدات الحديثة.
An Egyptian military official revealed to "Exclusive Defense" that Cairo's decision not to complete the deal for the Russian Su-35 fighter jets was based on a thorough technical study that revealed several shortcomings in the fighter jet that are not in line with the requirements of the Egyptian Air Force or the nature of modern threats.
Az, hogy ez az aboutmsr honlap mennyire legitim vagy sem azt sajnos ennyi infóból nem tudom megítélni, bár tény is való, hogy az 5 perc alatt összerakható default WordPress news & magazine theme és a melléje csapott AI illusztrációk nem éppen bizalomgerjesztő kezdésre utalnak. Másrészt viszont Facebookon van 846 ezer, Instán 100 ezer követőjük, ami azért mégis valami, igaz third world content farmként simán lehet ilyet botokkal produkálni. Arabul semennyire sem tudok, amit viszont a szír és iráni háborúkból megjegyeztem, hogy az ottani portálokban én személy szerint fixen nem bízok meg. Lehet, hogy tényleg leüzentek rajtuk keresztül, lehet az egész egy made up bullshit, ám az biztos, hogy technikai téren tényleg annyi sebből vérzik, amihez elég kötszer még a régi alumínium EÜ dobozokban sincs.

Csak pár példa
Ez rontja a túlélőképességét a lopakodó műveletekben, ami egyre nagyobb prioritás az olyan fejlett fenyegetésekkel teli régiókban, mint az izraeli F-35I Adir vagy a török Bayraktar drónok. Ezenkívül a hajtóművek magas üzemanyag-fogyasztása korlátozza a Szu-35 hatótávolságát és teherbírását a hatékonyabb nyugati konstrukciókhoz képest, mint például az egyiptomi F-16-os flottát hajtó General Electric F110 hajtóművek.
A kvázi céldrón manőverező képességével és 220 km/h-s végsebességgel rendelkező Bayraktar TB2 legfeljebb akkor jelent veszélyt egy vadászgépre, ha az formációban akar repülni vele, mert az átesési sebesség alatt tudna csak létrejönni. Plusz dedikált légiharc-fegyverzet hiányában maximum a lézervezérlésű rakétákkal tudna egyáltalán rálőni a Bayraktar a Szu-35-re, de annak meg akkor döglött bálnaként kellene levitálnia.
J-10C AESA radarral és alacsonyabb üzemeltetési költségekkel rendelkezik, így vonzó opció a költségtudatos Egyiptom számára
Surprise to no one, avagy az egyhajtóműves típus üzemeltetése olcsóbb, mint a kéthajtóművesé. De míg az egyik egy könnyűvadász a másik az nehézvadász teljesen más feladatkörökben és tulajdonságokkal.
A Rafale-lal ellentétben, amely olyan fejlett érzékelőket integrál, mint a Thales RBE2 AESA radart és a SPECTRA elektronikus hadviselési rendszert az autonóm műveletekhez, a Szu-35-ösnek folyamatos adatkapcsolatra van szüksége az AWACS-szal az összetett küldetések optimális teljesítményéhez. Az egyiptomi tisztviselő megjegyezte, hogy ez a függőség aláássa a gép hatékonyságát olyan forgatókönyvekben, ahol az AWACS-támogatás nem érhető el vagy megszakadhat.
Az egyiptomi légierő egy olyan doktrína szerint működik, amely hangsúlyozza a műveleti függetlenséget, ami a Közel-Keletet fenyegető összetett veszélyek miatt szükséges, a Sínai-félszigeten zajló felkelésektől kezdve a határai mentén zajló potenciális konfliktusokig. A Szu-35-ös repülőgép külső, légi figyelmeztető és irányító rendszerektől [AWACS] érkező irányításra való támaszkodása ütközött ezzel a megközelítéssel.
Ez konkrétan a Multi-Domain Operations koncepciónak és a hálózat alapú hadviselésnek mond ellent, amire mindenki törekszik jelenleg. Pont az a lényeg, hogy a folyamatos információáramlással valós idejú helyzetképpel rendelkezz a várható veszélyekről és célpontokról, nem pedig önmagad belerepülni a faszerdőbe
Egyiptom regionális műveletekben szerzett tapasztalatai, mint például a líbiai militáns csoportok elleni légicsapások, rávilágítanak az önellátó platformok szükségességére. Az Egyiptom által 2015-ben és 2021-ben megvásárolt Rafale bizonyította rátermettségét az ilyen küldetésekben, integrált érzékelőrendszerének kihasználásával külső támogatás nélküli precíziós csapásokat hajthat végre. A Szu-35 ezen a téren fennálló korlátai miatt nem igazán felelt meg Kairó taktikai igényeinek, különösen egy olyan régióban, ahol a gyors, független reagálás kritikus fontosságú
Dzsihád Aliék elleni csapásmérésre nem a state-of-the-art légifölény vadászgépek szolgálnak, hanem a bombakamionok (Szu-34), CAS vagy a támadó drónok (Bayraktar család). Mintha Maybachhal mennél tűzifát szállítani, aztán csodálkozol, mikor felszakad a bőrülés

Összességében én az egyiptomi Szu-35 deal bedőlését egyértelműen a CAATSA szankcióscsomag általi fenyegetés és az 1979 óta folyamatosan folyósított amerikai katonai segély potenciális felfüggesztésének tudom be, amihez most utólag költöttek egy narratívát, hogy azért nem vettük mert hebebebe szar az orosz. Azért ne feledjük, hogy csak 2018-ig 51 milliárd dollárnyi katonai támogatás érkezett az USA-ból Egyiptomba, Izrael után a térségben másodikként
Pontosan az a Camp David-i megállapodás egyik biztosítéka, hogy Jordániához hasonlóan Egyiptom "támogatását" is megveszi az USA Izrael irányába. Aztán ez az évi 1,4 milliárd dolláros csekk fontosabb mint pár vadászgép. Főképp, hogy a CAATSA Kínára nem vonatkozik, amelyik így hát örömmel veszi át az oroszok helyét.

Plusz amiről kevésbé beszélnek, hogy volt ám egy megállapodás-tervezet 400-500 darab T-90MSz-re is helyi gyártás mellett, ami mily meglepő megint csak a CAATSA miatt hullott porba
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 558
35 030
113
Szvsz azért nem szállítottak Iránnak, mert igy megkímélték egy kurva nagy lebőgéstől a típust. Az izraeliek földön-levegőben szétszedték volna.. Ezért nem is szállítanak. (ahogy Sz-400-at sem)..
A The War Zone főszerkesztője írta ki Twitterre még a háború során, hogy pont amiatt nem kíván Kína modern haditechnikát Iránnak szállítani, mert azt Izrael szinte biztosan szétkapná, és az eredmények egyből mennének is az amerikaiaknak. Ahová gyakorlatilag szabad bejárása van a Mosszadnak, ott csak idő kérdése, hogy mikor jutnak hozzá a szervek a szükséges infókhoz
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ugyanez igaz az oroszokra is, ahol Izrael pl már 2015-től kezdődően a görög Sz-300-akon gyakorolta az iráni légvédelem szétkapását
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 439
90 389
113
Nna, a hétvégi lekvárfőzés után megérkeztem, igazából a technikai kérdéseket @Allesmor Obranna kolléga már kivesézte, szóval azokkal annyira nem kívánnék foglalkozni. Annyit még megjegyeznék hozzá, hogy a technikai problémák nem a megrendelésnél, hanem a tesztelésnél és a csapatpróbáknál szoktak előjönni, szóval az érvelés már itt hibádzik eléggé. Mert akkor meg kellett volna érkezniük az első tesztpéldányoknak, hogy nyilatkozhassanak róluk. Vagy éppen fordítva ha leteszteled előzetesen és utána tudod, hogy szar a termék akkor nem rendeled meg, szóval megint itt egy logikai bukfenc.

Ami a jelentés eredetét illeti egyiptomi fórumokat túrva elvileg "Khas Defense" honlapon jelent meg először az egyiptomi légierőből származó kritika. Persze rákeresve ilyen honlap természetesen nem létezik

Nagy nehezen megtaláltam, hogy a Khas Def egy 9400 követős Facebook oldalt takar és onnan származik az, amit aztán vszeg a bulgarianmilitary is átvett
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Viszont nem ez a cikk eredeti megjelenési helye, ugyanis a Khas Def az lényegében az aboutmsr honlap (خاص مصر , fordító szerint Egypt Special) katonai-védelmi rovata. Kb olyan, mint mikor a The Drive része volt a The War Zone, mielőtt még kiváltak

A jelentés is úgy kezdi, hogy a Khas Def-nek nyilatkoztak az egyiptomi légierő részéről


Az, hogy ez az aboutmsr honlap mennyire legitim vagy sem azt sajnos ennyi infóból nem tudom megítélni, bár tény is való, hogy az 5 perc alatt összerakható default WordPress news & magazine theme és a melléje csapott AI illusztrációk nem éppen bizalomgerjesztő kezdésre utalnak. Másrészt viszont Facebookon van 846 ezer, Instán 100 ezer követőjük, ami azért mégis valami, igaz third world content farmként simán lehet ilyet botokkal produkálni. Arabul semennyire sem tudok, amit viszont a szír és iráni háborúkból megjegyeztem, hogy az ottani portálokban én személy szerint fixen nem bízok meg. Lehet, hogy tényleg leüzentek rajtuk keresztül, lehet az egész egy made up bullshit, ám az biztos, hogy technikai téren tényleg annyi sebből vérzik, amihez elég kötszer még a régi alumínium EÜ dobozokban sincs.

Csak pár példa

A kvázi céldrón manőverező képességével és 220 km/h-s végsebességgel rendelkező Bayraktar TB2 legfeljebb akkor jelent veszélyt egy vadászgépre, ha az formációban akar repülni vele, mert az átesési sebesség alatt tudna csak létrejönni. Plusz dedikált légiharc-fegyverzet hiányában maximum a lézervezérlésű rakétákkal tudna egyáltalán rálőni a Bayraktar a Szu-35-re, de annak meg akkor döglött bálnaként kellene levitálnia.

Surprise to no one, avagy az egyhajtóműves típus üzemeltetése olcsóbb, mint a kéthajtóművesé. De míg az egyik egy könnyűvadász a másik az nehézvadász teljesen más feladatkörökben és tulajdonságokkal.


Ez konkrétan a Multi-Domain Operations koncepciónak és a hálózat alapú hadviselésnek mond ellent, amire mindenki törekszik jelenleg. Pont az a lényeg, hogy a folyamatos információáramlással valós idejú helyzetképpel rendelkezz a várható veszélyekről és célpontokról, nem pedig önmagad belerepülni a faszerdőbe

Dzsihád Aliék elleni csapásmérésre nem a state-of-the-art légifölény vadászgépek szolgálnak, hanem a bombakamionok (Szu-34), CAS vagy a támadó drónok (Bayraktar család). Mintha Maybachhal mennél tűzifát szállítani, aztán csodálkozol, mikor felszakad a bőrülés

Összességében én az egyiptomi Szu-35 deal bedőlését egyértelműen a CAATSA szankcióscsomag általi fenyegetés és az 1979 óta folyamatosan folyósított amerikai katonai segély potenciális felfüggesztésének tudom be, amihez most utólag költöttek egy narratívát, hogy azért nem vettük mert hebebebe szar az orosz. Azért ne feledjük, hogy csak 2018-ig 51 milliárd dollárnyi katonai támogatás érkezett az USA-ból Egyiptomba, Izrael után a térségben másodikként
Pontosan az a Camp David-i megállapodás egyik biztosítéka, hogy Jordániához hasonlóan Egyiptom "támogatását" is megveszi az USA Izrael irányába. Aztán ez az évi 1,4 milliárd dolláros csekk fontosabb mint pár vadászgép. Főképp, hogy a CAATSA Kínára nem vonatkozik, amelyik így hát örömmel veszi át az oroszok helyét.

Plusz amiről kevésbé beszélnek, hogy volt ám egy megállapodás-tervezet 400-500 darab T-90MSz-re is helyi gyártás mellett, ami mily meglepő megint csak a CAATSA miatt hullott porba
Ahhoz semmilyen tesztelésre nincs szükseg, hogy kitalalja az ember, a PESA radarok rosdzabbak az AESA radaroknál.
A technológiai szintet sem nehéz belőni, ha nyilvános, hogy milyen technológiával készül egy radar.
 
  • Vicces
Reactions: fip7

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 315
13 570
113
pont amiatt nem kíván Kína modern haditechnikát Iránnak szállítani, mert azt Izrael szinte biztosan szétkapná, és az eredmények egyből mennének is az amerikaiaknak. Ahová gyakorlatilag szabad bejárása van a Mosszadnak, ott csak idő kérdése, hogy mikor jutnak hozzá a szervek a szükséges infókhoz

Na, hát akkor nekünk ezért sem lesz kínai technikánk.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 225
3 926
113
Ahhoz semmilyen tesztelésre nincs szükseg, hogy kitalalja az ember, a PESA radarok rosdzabbak az AESA radaroknál.
A technológiai szintet sem nehéz belőni, ha nyilvános, hogy milyen technológiával készül egy radar.
A szó amit keresel nyugger felé a KÖSZÖNÖM.....hogy vetted a fáradtságot ,hogy utána néztél,hogy rámutattál a forrásom hitelességére,hogy rámutattál milyen fontos ha nem csak egy dolgot emelek ki egy értelmezésből......
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 439
90 389
113
A szó amit keresel nyugger felé a KÖSZÖNÖM.....hogy vetted a fáradtságot ,hogy utána néztél,hogy rámutattál a forrásom hitelességére,hogy rámutattál milyen fontos ha nem csak egy dolgot emelek ki egy értelmezésből......
Forrástól függetlenül elavultabb a GaAs technológiás PESA radar, mint egy GaN technológiás AESA radar. Márpedig, ha Egyiptombak fontos volt, hogy ne csak nagyteljesítményű, hanem modern radarja is legyen a gépeinek, akkor az alapvetően elavult PESA radar szóba sem jöhetett.
 

aamen

Well-Known Member
2015. november 28.
1 922
10 231
113
ha Egyiptombak fontos volt, hogy ne csak nagyteljesítményű, hanem modern radarja is legyen a gépeinek, akkor az alapvetően elavult PESA radar szóba sem jöhetett.
ezt a mondatot érdemes abban a kontextusban értelmezni, hogy - időrendi sorrendben - egyiptom először (2018-ban) annak tudatában hogy milyen radar van benne megrendelte a su-35-öket és le is előlegezte, a rendelés visszamondása 2022-ben későbbi esemény az usa segélymegvonás kilátásba helyezésével
a radar elavultságáról szóló cikk meg még későbbi (múlt heti, 2025-ös)