Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
a faroknyúlvány végén egy enyhén lefelé néző MAWS látszik,
Kiváncsi vagyok, hogy az új AESA radar és a megerősített, áttervezett orrfutó révén mennyire lett orrnehéz a gép, vagy mennyi plusz tömeget pakoltak be hátra, hogy tartsák a súlypontot. A kacsaszárnyak ugyanis a Szu-33-ason még csak a megnövelt felületű többrészes flaperonok bólintónyomatákát voltak hivatottak kompenzálni, amivel együttesen azt érték el, hogy a gép le- és felszálló sebessége jelentősen csökkenhetett. A fékszárnyak jelentősen lassítottak, miközben a kereszttengely mentén ható megnövekedett forgatónyomaték adta bólintó erőt a kacsaszárnyak felhajtóereje kompenzálta, így a gép jóval kisebb sebességeken is fel- illetve le tudott szállni.
Nem lehet, hogy a kacsa vezérsík a hajós üzem miatt maradt? A modern elektronika döntően könnyebb mint a régi így nehezen tudom elképzelni, hogy nőtt a radar tömege a 30+ éves szovjet radarhoz képest.Kiváncsi vagyok, hogy az új AESA radar és a megerősített, áttervezett orrfutó révén mennyire lett orrnehéz a gép, vagy mennyi plusz tömeget pakoltak be hátra, hogy tartsák a súlypontot. A kacsaszárnyak ugyanis a Szu-33-ason még csak a megnövelt felületű többrészes flaperonok bólintónyomatákát voltak hivatottak kompenzálni, amivel együttesen azt érték el, hogy a gép le- és felszálló sebessége jelentősen csökkenhetett. A fékszárnyak jelentősen lassítottak, miközben a kereszttengely mentén ható megnövekedett forgatónyomaték adta bólintó erőt a kacsaszárnyak felhajtóereje kompenzálta, így a gép jóval kisebb sebességeken is fel- illetve le tudott szállni.
A kínai utódon viszont a modernizációt követően bejött a két orrtömeg növelő megoldás, a jóval masszívabb orrfutó és az AESA radar.
Felmerül a kérdés, hogy az AL-31F-hez képest a kínai WS-10-es mennyivel nehezebb, de annyival biztosan nem, hogy a fenti extra tömeget kikompenzálja.
Ott kell még, hogy legyen pár extra a farokrészben, mint pl a MAWS, de een felül már csak az extra holt ellensúly, mint megoldás marad hátra.
Azaz a gép a hatótáv rovására extra holt tömeget cipel.
Igaz, a katapultos indítás és a légi utántöltés ezt pont ki tudja kompenzálni, de azért nagyon nem mindegy, hogy a tenger feletti légi harcászatban hányszor kell a gépeket megtankolni.
Az AESA radarok tömege azonos antennaátmérő esetén sokkal nagyobb, mint a hagyományos síkantennás, vagy akár a régebbi Cassegrain-antennás radaroké.Nem lehet, hogy a kacsa vezérsík a hajós üzem miatt maradt? A modern elektronika döntően könnyebb mint a régi így nehezen tudom elképzelni, hogy nőtt a radar tömege a 30+ éves szovjet radarhoz képest.
Ezt a videót alapból az 5. generációs kínai gépekhez tettem, viszont 5:30 percnél kitér a J-16-osok bömlőnyílására. Nem értettem egész pontosan, hogy most 30%-ak csökkentették, vagy 30%-ra csökkentették a tömegét, azzal, hogy titán helyet karbonszálat használtak.A kínai utódon viszont a modernizációt követően bejött a két orrtömeg növelő megoldás, a jóval masszívabb orrfutó és az AESA radar.
Felmerül a kérdés, hogy az AL-31F-hez képest a kínai WS-10-es mennyivel nehezebb, de annyival biztosan nem, hogy a fenti extra tömeget kikompenzálja.
Ott kell még, hogy legyen pár extra a farokrészben, mint pl a MAWS, de een felül már csak az extra holt ellensúly, mint megoldás marad hátra.
Azaz a gép a hatótáv rovására extra holt tömeget cipel.
Igaz, a katapultos indítás és a légi utántöltés ezt pont ki tudja kompenzálni, de azért nagyon nem mindegy, hogy a tenger feletti légi harcászatban hányszor kell a gépeket megtankolni.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..