Lenne de mar az nke-n leszerelnekMinek???
Így sincs elég pilóta, sem szerelő, és viszi a pénzt érdemi harcérték nélkül.
Lenne de mar az nke-n leszerelnekMinek???
Így sincs elég pilóta, sem szerelő, és viszi a pénzt érdemi harcérték nélkül.
Lézeres 70-es elvben van hozzá: az amcsik is ezzel (APKWS) mennek már drónokra a Közel-Keleten.A MI-24 és H-145m helikoptereinket fel lehet szerelni rövidhatótávolságú légiharc rakéta konfigurációval is? Mert akkor drónokra is tudnának vadászni baráti légtérben ha a szükség kívánja. Az oroszok is használják erre a célra a KA-52 helikoptereiket....
Az uj heliket eladnad de ezeket a regi szarokat amihez alkatreszt is kerulo uton 2x dragabban tudnank szerezni meg johetnek?Ecuador kivonja az orosz Mi-171-eseket és francia H225M helikoptereket állít szolgálatba
Itt lenne az esély Mi-171-et beszerezni.
Pótalkatrészt pedig 3D nyomtatással tudnánk gyártani.
Érdekes felvetés. Ezt a témában kutató ismerősöd mondta?Pótalkatrészt pedig 3D nyomtatással tudnánk gyártani.
Nyomtathatna komplett hajtóművet meg rotoragyat hozzá...Érdekes felvetés. Ezt a témában kutató ismerősöd mondta?
ötödik lapátot a 145-ösre...Nyomtathatna komplett hajtóművet meg rotoragyat hozzá...

Nem nyomtatással, de néha több lehetőségünk lenne mint gondolnád.Nyomtathatna komplett hajtóművet meg rotoragyat hozzá...
Továbbra sem értem hogy ha ennek a típusnak ilyen korlátai vannak télen, akkor miért vesznek még belőle a norvég légimentők...Az északi országok mentőszolgálatai hogy használhatják ezt a típust, ha ilyen korlátai vannak? Vagy a típushoz létezik ilyen, csak a mi gépeinken nincs? A norvégoknál kb. 6 éve a hajtóműbeömlő szűrő jegesedése okozta a problémát.
 
					
				 www.airbus.com
						
					
					www.airbus.com
				Továbbra sem értem hogy ha ennek a típusnak ilyen korlátai vannak télen, akkor miért vesznek még belőle a norvég légimentők...
Paris, 18 June 2025 – The Norwegian Air Ambulance and Airbus have signed a frame contract for up to eight H145 helicopters, including the firm acquisition of two helicopters.

Norwegian Air Ambulance to continue fleet modernisation with Airbus H145
The Norwegian Air Ambulance and Airbus have signed a frame contract for up to eight H145 helicopters, including the firm acquisition of two helicopters.www.airbus.com
 
					
				 www.rega.ch
						
					
					www.rega.ch
				 www.airbus.com
						
					
					www.airbus.com
				Kb. 10 évvel ezelőtt AW139-eseket akartak venni... aztán vettek inkább H145-öt, egy olyan gépet amiről ezek szerint előre tudni lehetett hogy kb. októbertől márciusig csak korlátozásokkal repülhet, ennek ellenére kutató-mentő - SOF - légi támogató szerepkört szántak neki amire egész évben szükség lenne, pilótaképzésre egyre több helyen tartják drágának és túlautomatizáltnak, és a mentőhelikopteresektől már tudni lehetett hogy ennél a típuscsaládnál az üzemanyag mennyiség csökkenti a szállítható hasznos terhet a szállító feldadatoknál, ennek ellenére mégsem az ötlapátos változatot rendelték, a gyártó meg ígérte a 95% feletti bevethetőséget és a nagyfokú rendszerazonosságot a nagyobb típussal...Szóval, mint korábban is mondtam, az AW139 a legkisebb olyan helikopter jelenleg, ami felszerelhető Full Icing Protection System-mel.
Úgy látszik, egy bizonyos méret/hajtóműteljesítmény alatt a rotorlapátjégtelenítés már egyszerűen túl sok energiát vonna el a hajtóművektől, ezért nem nagyon tudják a kisebb helikoptereken megcsinálni.
Kb. 10 évvel ezelőtt AW139-eseket akartak venni...
aztán vettek inkább H145-öt, egy olyan gépet amiről ezek szerint előre tudni lehetett hogy kb. októbertől márciusig csak korlátozásokkal repülhet, ennek ellenére kutató-mentő - SOF - légi támogató szerepkört szántak neki amire egész évben szükség lenne, pilótaképzésre egyre több helyen tartják drágának és túlautomatizáltnak
és a mentőhelikopteresektől már tudni lehetett hogy ennél a típuscsaládnál az üzemanyag mennyiség csökkenti a szállítható hasznos terhet a szállító feldadatoknál
ennek ellenére mégsem az ötlapátos változatot rendelték, a gyártó meg ígérte a 95% feletti bevethetőséget és a nagyfokú rendszerazonosságot a nagyobb típussal...
Bali Tamás azt mondta ha jegesedési orobléma van a H145M-el, akkor a 225-ösök repülnek. Nem mondta, hogy van rajta, de ha ilyen körülmények közt ez nem okoz azokon problémát, akkor feltételezhetjük, hogy rendelkeznek jégtelenítővel.. Ezt egyébként vmilyen belső/külső képről meg lehet allapítani?Igen, de akkor még arról volt szó, hogy csak egyetlen típus lesz beszerezve. Ehelyett lett két típus, ami sokkal ideálisabb. És a H225M-hez van rotorlapátjégtelenítő rendszer is. Az már más kérdés, hogy vajon azt legalább azzal kértük-e, megvettük-e hozzá, és ha igen, akkor hány darabhoz, vagy pedig itt is "ki lett spórolva" úgy, mint az általunk vásárolt KC-390-esből az EVS, meg valószínűleg a radar is, stb.
Bali Tamás azt mondta ha jegesedési orobléma van a H145M-el, akkor a 225-ösök repülnek. Nem mondta, hogy van rajta, de ha ilyen körülmények közt ez nem okoz azokon problémát, akkor feltételezhetjük, hogy rendelkeznek jégtelenítővel.. Ezt egyébként vmilyen belső/külső képről meg lehet allapítani?
Illetve rendelkezhetnek időjárásradarral is, ami szintén segíti a rossz idős repülést.
Szerintem azok a fekete kábelek a rotorlapátok bekötési pontjainál a rotorlapátjégtelenítő részeiEzt egyébként vmilyen belső/külső képről meg lehet allapítani?
 
	Ez alapján a poszt alapján 225-ösök megkapták a jégtelenítő rendszert.Nekem most úgy rémlik, hogy azt olvastam valahol (lehet, hogy itt a HTKA-n), hogy néhányat, de talán nem mindet, jégtelenítő rendszerrel vettük, de nem voltam biztos ebben.
Szerintem azok a fekete kábelek a rotorlapátok bekötési pontjainál a rotorlapátjégtelenítő részei

De azt nem tudom, hogy ez minden H225M-en rajta van-e már gyárilag és, hogy kell-e még más olyan berendezés is a FIPS-hez/rototlapátjégtelenítéshez, ami kívülről nem látható és ami esetleg nincs benne a "bekábelezett" helik mindegyikében.
 
					
				Be baszna, regita nincs szo rola nem is prio ellentetben a dron es az mlrs kepeseggel szemben es azok ugyeben sincs alairas pedig….Lengyel pletyka
Nem zárható ki, hogy a közeljövőben a budapesti kormány bejelenti egy speciális harci helikopterek beszállítójának kiválasztását, ami lehetővé teszi a Honvédség műveleti képességeinek folyamatos modernizálását és bővítését. A lehetséges beszállítók közé tartozik a Leonardo és az AW249

Węgierskie śmigłowce Airbus H225M w komplecie
15 lipca Ministerstwo Obrony Węgier poinformowało, że koncern Airbus dostarczył dwa wielozadaniowe śmigłowce H225M. Oznacza to, że Węgrzy dysponują już wszystkimi zamówionymi maszynami powyższego typu, które stanowią nową jakość w strukturach Sił Obronnych Węgier.zbiam.pl
Szerintem ők is valami règi pletykát melegítettek fel.Be baszna, regita nincs szo rola nem is prio ellentetben a dron es az mlrs kepeseggel szemben es azok ugyeben sincs alairas pedig….
pont ezért hihetőBe baszna, regita nincs szo rola nem is prio ellentetben a dron es az mlrs kepeseggel szemben es azok ugyeben sincs alairas pedig….

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..
