[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 614
10 895
113
Nem az L-39NG-hez tartozik, de a dícső kiképző madár annyira nem fontos az OMNIPOL-nak, hogy a L-410NG-t mutatják be LeBorgeten.. Ja a SAAB se viszi ki a Griff E-t, hanem a légtérellenőrzőjét. Ahogy látom nem sok harci repülőgép/helikopter/fegyver kerül kiállításra. (azokat élesbe vetik be, vagy titkolják.. Ez a nemzetközi helyzet.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Aladeen

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
46 947
90 215
113
The contracts with LOM PRAHA and the Hungarian Defense Forces confirm Aero’s ambition to set a new standard for operational sustainability and high fleet readiness for immediate deployment.

The second contract, concluded with the Hungarian Defense Forces, covers a fleet of twelve L-39 Skyfox aircraft for a period of five years. Aero guarantees operational availability exceeding 80 percent and will provide a complete package of integrated logistics support, engineering services, training, and dedicated customer support – both remotely and directly at the customer’s site.

Google fordítóval:
A második, a Magyar Honvédséggel kötött szerződés tizenkét L-39 Skyfox repülőgépből álló flottára vonatkozik öt évre. Az Aero 80 százalékot meghaladó üzemi rendelkezésre állást garantál, és teljes körű integrált logisztikai támogatást, mérnöki szolgáltatásokat, képzést és dedikált ügyfélszolgálatot nyújt – távolról és közvetlenül az ügyfél telephelyén egyaránt.

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 341
104 416
113
Rumen Radev elnök találkozott a cseh Aero Vodochody vállalat képviselőivel és Miroslav Toman, a Cseh Köztársaság nagykövetével. Megvitatták az új L-39 "Skyfox" harci kiképző repülőgép képességeit és a bolgár pilóták F-16 Block 70 vadászgépekre való kiképzésében betöltött lehetséges szerepét.

A cseh vállalat kifejezte készségét a Bulgáriával való partnerségre a repülőgép-karbantartás és az ipari együttműködés terén.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 341
104 416
113
Hogyan épül az L-39 Skyfox katonai repülőgép, amelyen az F-35-ös pilóták is kiképzést kapnak?


Videók a cikkben


A News lehetőséget kapott arra, hogy lefilmezhesse egy repülőgép gyártását az Aero Vodochody üzemben, amely kulcsfontosságú lesz a jövő F-35-ös pilótáinak kiképzésében. A Skyfox nevű katonai kiképző repülőgép segített a cseh gyártónak a tavalyi veszteségből 102 millió koronás nettó nyereségre kiemelni. Az „égi rókájuk” már nemcsak Csehország, hanem Magyarország és Vietnam légterében is bejárja a területet, sőt akár Szlovákiába is tarthat.

Az 1919-ben alapított cseh gyártó cég fő programja jelenleg a szubszonikus taktikai-kiképző L-39 Skyfox sugárhajtású repülőgép. Fejlesztése kevesebb mint hárommilliárd koronába került. Elsődleges feladata, a hadsereg pilótáinak kiképzése mellett harci, járőrözési vagy felderítő feladatok ellátására is használható.

A Skyfox a jövőben az ötödik generációs amerikai F-35-ös repülőgépek cseh pilótáinak képzésére szolgáló platformként fog szolgálni. Emellett idén egy „teljes körű” repülőgép-szimulátor is nyílt a Pardubice Repülési Kiképző Központban (CLV), amely az állami tulajdonú LOM Praha vállalat tulajdonában van. A képzés során a repülési órák legalább egyharmadát ebben a szimulátorban kell teljesíteni.

A repülőgép elődje, az Albatros folytatása, és annak eredeti aerodinamikai koncepcióján alapul. Az, hogy az üzemeltetési és exportsikerekre épít-e, még a jövő zenéje, de eddig a vállalat jó előrehaladást ért el a modern repülőgéppel.

A teljes „légiróka” flotta már repül Vietnámban, számuk 12. Az Aero a tizenkét repülőgépből hármat idén májusban adott át a magyar hadseregnek. Két repülőgépet a CLV vett át Pardubicében, és további kettő követi őket oda.
A szerződés kétmilliárd koronába került a CLV-nek, beleértve a földi felszerelést, a földi személyzet és a pilóták képzését, valamint a szimulációs technológiát.

Az Aero szigorúan hallgat a többi érdeklődőről, de állítólag tárgyalások folynak európai, ázsiai és afrikai országokkal. Hosszú távú megbeszélések folynak a kapcsolatfelvételről a szomszédos Szlovákiával is, Robert Kaliňák védelmi miniszter pedig idén áprilisban ellátogatott a gyárba.

„Még mindig vannak a hangárjainkban olyan Albatroszok, amelyek kezdik elveszíteni élettartamukat, és újakat kell keresnünk. Lehetőség van a hagyomány folytatására, a kínálat mindenképpen nagyon vonzó” – mondta akkor Kaliňák.

Tavaly a Skyfox program a vállalat bevételének több mint 60 százalékát generálta, az Aero pedig több mint hatmilliárd koronás (több millió Ft 100 mrd HUF) teljes forgalmat könyvelhetett el, ami a vállalat modern történetének legmagasabb értéke.

Emellett szárnyéleket gyárt az Airbus A220-hoz, számos alkatrészt az Embraer C-390 katonai szállító repülőgéphez, valamint modernizációkat, fejlesztéseket és nagyjavításokat végez a korábban általa gyártott repülőgépekhez, nevezetesen az L-39-hez és az L-159-hez.

Több "mennyei rókát" akarnak tenyészteni
Összesen körülbelül 220 alkalmazott vesz részt a Skyfoxok gyártásában.

Havi egy repülőgép gyártási ütemmel dolgozunk, ezért igyekszünk minden hónapban egy kész repülőgéppel rendelkezni a folyamat végére, amelyet át tudunk adni az ügyfélnek. Jelenleg évi 18 repülőgép gyártási kapacitással rendelkezünk, és ezt a számot valamikor 2027 körül szeretnénk elérni” – magyarázza Jan Čáp, a termelésért felelős ügyvezető alelnök.

A növekedésüket a minőségi munkaerő, különösen a mérnökök és repülőgép-szerelők hiánya hátráltatja. És nincsenek egyedül, a hasonló cégeknél világszerte hiány van a képzett szakemberekből.

Az új generációs repülőgép körülbelül 15 000 egyedi alkatrészből áll, amelyek kétharmadát közvetlenül az Aeró gyártja, a többit az ellátási lánc biztosítja. A vállalat csak az elmúlt két évben 110 millió koronát fektetett be a termelésbe, elsősorban a megmunkálásba és az alakításba.

A modern felszerelések mellett még mindig rendelkeznek szocialista korabeli felszerelésekkel, és továbbra is szükségük van rájuk. A cég évtizedekig garantálja repülőgépei működőképességét, ezért a repülőgép teljes élettartama alatt fenn kell tartania az alkatrészek gyártásának képességét.

Pontosabban, a Skyfoxoknak legalább negyven évig kellene kitartaniuk, ha megfelelően karbantartják.

A pontos kivitelezés a kulcs
Az elsődleges gyártóépület mellett, ahol a repülőgép létrehozásának folyamata elkezdődik, létrehozzák az első összeszerelő egységeket, az úgynevezett szerkezeteket, azaz a repülőgép alapját, amely az első és a hátsó törzsből, valamint egy két fő – jellemzően egy pilóta és oktatója – számára kialakított, túlnyomásos kabinból áll, amelyet hermetikusan le kell zárni.

„Egy repülőgép gyártása rendkívül igényes munka. Egy repülőgép mint olyan, nagyszámú alkatrészből áll, így a munkánk nem milliméterekről, hanem századmilliméterekről szól” – mondja Čáp az ellenőrzés során. A precíz és kiváló minőségű kivitelezés ezért elengedhetetlen, különben végzetes következményekkel járhat a repülőgép működésére nézve.

Egy másik csarnok részben a szárnygyártásnak ad otthont, ahol kamerával láthattuk például a szárnyba integrált üzemanyagtartályok nyomáspróbáját. Ezután a törzseket és a szárnyakat szerelik fel a szükséges rendszerekkel - hidraulika, üzemanyag, vezérlőrendszerek, biztonsági rendszerek, kábelkötegek, elektronika és avionika.

A motor, amely teljesítményében hasonló az Albatroshoz, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztású, és a repülőgép lényegesen hosszabb ideig képes a levegőben maradni. A kabin modern üvegkabint kínál digitális kijelzőkkel. A gép állítólag gyorsabb, fürgébb és manőverezhetőbb lesz elődjénél, és jobb kilátást biztosít. Integrált virtuális edzőrendszerrel rendelkezik, amely képes szimulálni az ellenfeleket.

„Ezután az utolsó összeszerelő csarnokban összekapcsolják a törzset és a szárnyakat; angolul ezt hívják házasságkötésnek” – folytatja Miloš Košťál, az összeszerelésért felelős alelnök a gyártás leírásakor.

Ezután következik a fényezőműhely látogatása, a végső tesztelés, és végül egy repülési teszt. Az Aero mindezt a saját repülőterén, a telephelyén és a pilótáival végzi, akik több tucat órát töltenek egyetlen gép repülésével. Akár burkolatlan vagy füves felületen is fel- és leszállhatnak vele.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
46 947
90 215
113
A teljes „légiróka” flotta már repül Vietnámban, számuk 12. Az Aero a tizenkét repülőgépből hármat idén májusban adott át a magyar hadseregnek. Két repülőgépet a CLV vett át Pardubicében, és további kettő követi őket oda.
A szerződés kétmilliárd koronába került a CLV-nek, beleértve a földi felszerelést, a földi személyzet és a pilóták képzését, valamint a szimulációs technológiát.

Az Aero szigorúan hallgat a többi érdeklődőről, de állítólag tárgyalások folynak európai, ázsiai és afrikai országokkal. Hosszú távú megbeszélések folynak a kapcsolatfelvételről a szomszédos Szlovákiával is, Robert Kaliňák védelmi miniszter pedig idén áprilisban ellátogatott a gyárba.
Havi egy repülőgép gyártási ütemmel dolgozunk, ezért igyekszünk minden hónapban egy kész repülőgéppel rendelkezni a folyamat végére, amelyet át tudunk adni az ügyfélnek. Jelenleg évi 18 repülőgép gyártási kapacitással rendelkezünk, és ezt a számot valamikor 2027 körül szeretnénk elérni” – magyarázza Jan Čáp, a termelésért felelős ügyvezető alelnök.

Akkor a dolgok jelenlegi állása szerint kb. jövő februárig van még gyártanivalójuk...
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 666
16 776
113

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 491
48 675
113
Fokozódik a drámai feszültség:

Azt a 4 "felderítőt" nem ártana visszamondani. Ha jövőre jön a Tisza, akkor köz 100%-ra veszem, hogy ezekből már nem lesz semmi és ez nem is lenne baj!
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: vata and ravenlord

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 255
38 661
113
Fokozódik a drámai feszültség:

Akkor nem zavarta ez amikor vezérkari főnök volt ? :oops::rolleyes:

  • "a gyártó a repülőgépekbe civil szabványoknak megfelelő avionikai rendszert épített be, a Skyfoxok nem rendelkeznek a műveleti alkalmazáshoz szükséges harcászati adatkapcsolati rendszerrel, fegyverrendszerrel és önvédelmi rendszerekkel "
Ruszinnak pontosan tudnia kéne, hogy ez a gép alkalmatlan bármilyen műveleti alkalmazásra így teljesen felesleges rá az önvédelmi és harcászati rendszer...

Igaza van krisssnek, tényleg megérdemlik egymást bob herceggel...
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
5 532
18 517
113
Akkor nem zavarta ez amikor vezérkari főnök volt ? :oops::rolleyes:

  • "a gyártó a repülőgépekbe civil szabványoknak megfelelő avionikai rendszert épített be, a Skyfoxok nem rendelkeznek a műveleti alkalmazáshoz szükséges harcászati adatkapcsolati rendszerrel, fegyverrendszerrel és önvédelmi rendszerekkel "
Ruszinnak pontosan tudnia kéne, hogy ez a gép alkalmatlan bármilyen műveleti alkalmazásra így teljesen felesleges rá az önvédelmi és harcászati rendszer...

Igaza van krisssnek, tényleg megérdemlik egymást bob herceggel...
Ket hulye vitatkozik, kozben a szakma fogja a fejet hogy a foninek itt nagy a kepe de mikor oda kene menni a kiralyhoz bizonyos dolgokert na ott mar nem bator
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 491
48 675
113
Akkor nem zavarta ez amikor vezérkari főnök volt ? :oops::rolleyes:
Részben jogos a kritika, mert ezeket a bizniszeket MG intézte: nem hiszem, hogy RSZR-nek ebbe volt bele szólása. Max szűk körben elmondhatta véleményét, aztán szartak rá, mert (ipar)politikai okokból ezt kellett venni.
  • "a gyártó a repülőgépekbe civil szabványoknak megfelelő avionikai rendszert épített be, a Skyfoxok nem rendelkeznek a műveleti alkalmazáshoz szükséges harcászati adatkapcsolati rendszerrel, fegyverrendszerrel és önvédelmi rendszerekkel "
Ruszinnak pontosan tudnia kéne, hogy ez a gép alkalmatlan bármilyen műveleti alkalmazásra így teljesen felesleges rá az önvédelmi és harcászati rendszer...
Ez akkor lenne igaz ha tényleg tisztán kiképzőnek vettük volna őket. Na de ott van az 4 felderítő gép, amire nagyon is kellenének ezek a cuccok - bár úgy is elég korlátozottan lenne használható.
Szóval éles harci bevetésekre is(!) szánják a típust - sajnos...
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 856
21 176
113
Szóval éles harci bevetésekre is(!) szánják a típust - sajnos...

Egy ilyen mini légierő esetén az lenne furcsa, ha nem akarnánk harci bevetésre is felhasználni őket, ha a szükség úgy hozza. Minden gépre szükség lehet adott helyzetben a harchoz.
A baj ott van, ha tényleg nincs védelmi rendszerük mag katonai informatikai képességük. Fegyvert lehet rá rakni, gondolom.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 491
48 675
113
Egy ilyen mini légierő esetén az lenne furcsa, ha nem akarnánk harci bevetésre is felhasználni őket, ha a szükség úgy hozza. Minden gépre szükség lehet adott helyzetben a harchoz.
A baj ott van, ha tényleg nincs védelmi rendszerük mag katonai informatikai képességük. Fegyvert lehet rá rakni, gondolom.
Ezek kamikáze küldetések lennének: a miliárdokért 5-6 év alatt kiképzett (tehát pótólhatatlan!!!) pilótáink kivégzése.
Mindez olyan feladatra, amit egy drón jobban, emberveszteség nélkül elvégez.

Ez +4 gép megvétele szimpla hűtlen kezelés, lopás - mint ebben az ország szinte minden amit az állam megvesz, kifizet.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord