Kínai harckocsik

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 626
35 498
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A kínai IFV és tankok legénysége mostantól sisakra szerelt head-up kijelzővel van felszerelve. Ezek szinkronizálva vannak a tank és a harckocsi köré telepített kamerákkal, lehetővé téve számukra, hogy „átlássanak” a páncélzaton. A parancsnok HUD-ja is össze lesz kötve a parancsnok irányzékával, így az a harckocsiparancsnok fejének mozgatásával együtt mozogni fog.
Nem teljesen állja meg a helyét az összehasonlítás, ám a VR szemüvegek esetében jelentős probléma a tengeribetegség. Avagy hosszabb használati idő után - amin a kicsit is hosszabb válaszidő csak ront - a júzerek jelentős részénél émelygés, rossz közérzet, hányás stb kezd előjönni. Kombinálva ezt egy harckocsi belsejével és a nem aszfalt simaságú terepviszonyokkal, harci körülmények közt nem feltétlen a legjobb ötlet HMD-t adni a személyzetre.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 933
15 610
113
Nem teljesen állja meg a helyét az összehasonlítás, ám a VR szemüvegek esetében jelentős probléma a tengeribetegség. Avagy hosszabb használati idő után - amin a kicsit is hosszabb válaszidő csak ront - a júzerek jelentős részénél émelygés, rossz közérzet, hányás stb kezd előjönni. Kombinálva ezt egy harckocsi belsejével és a nem aszfalt simaságú terepviszonyokkal, harci körülmények közt nem feltétlen a legjobb ötlet HMD-t adni a személyzetre.
Norvégog kísérleteztek ilyesmivel 12 éve és a panaszok okát az alacsony felbontásban látták.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and endre

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 215
20 785
113
Nem teljesen állja meg a helyét az összehasonlítás, ám a VR szemüvegek esetében jelentős probléma a tengeribetegség. Avagy hosszabb használati idő után - amin a kicsit is hosszabb válaszidő csak ront - a júzerek jelentős részénél émelygés, rossz közérzet, hányás stb kezd előjönni. Kombinálva ezt egy harckocsi belsejével és a nem aszfalt simaságú terepviszonyokkal, harci körülmények közt nem feltétlen a legjobb ötlet HMD-t adni a személyzetre.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and tarzaan

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 626
35 498
113
Norvégog kísérleteztek ilyesmivel 12 éve és a panaszok okát az alacsony felbontásban látták.
Valószínűleg az is közrejátszhatott, de szerintem ugyanolyan fontos a válaszidő is. Mert tegyük fel "belaggol" a HMD egy 500 ms-os pinggel és a képernyőn emiatt csak késleltetve érzékeled a torony mozgását vagy a terepakadályokat, amiken éppen átmentek. Idővel ezek pedig feltorlódva okozhatnak tengeribetegséget

De ezen tanulmány szerint az sem mindegy milyen frekvencián üzemel a HMD, mert kombinálva a szenzorok hibával és a szinkron kiesésével az is okozhat émelygést
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 933
15 610
113
Valószínűleg az is közrejátszhatott, de szerintem ugyanolyan fontos a válaszidő is. Mert tegyük fel "belaggol" a HMD egy 500 ms-os pinggel és a képernyőn emiatt csak késleltetve érzékeled a torony mozgását vagy a terepakadályokat, amiken éppen átmentek. Idővel ezek pedig feltorlódva okozhatnak tengeribetegséget

De ezen tanulmány szerint az sem mindegy milyen frekvencián üzemel a HMD, mert kombinálva a szenzorok hibával és a szinkron kiesésével az is okozhat émelygést
Annó hasonló érveket hoztam fel az Armata esetében, mint ellenérvek. A személyzet nélküli torony, harckocsik esetében addig nem fog működni, míg a szenzorok, kijelzők stb nem érik el a hagyományos "üveg" nyújtotta minőséget.
Ha a kínaiaknak sikerült összehozni, hogy olyan kamerák és kijelzők vannak, olyan minőségben, ami az emberi szem számára olyan érzetet keltenek, mintha szabad szemmel látna, akkor minden ok.
Ha a kamerák valós időben képesek lekövetni a fej mozgolódását a zötykölődés hatására és pont olyan érzetet kelt a VR szemüveg, mintha szabad szemmel bámészkodnia a viselője, akkor a probléma meg van oldva.
Ismerve az eddigi kínai fejlesztések ütemét, az a feltételezésem, hogy ez a harckocsi addig nem fog elterjedni, míg minden ilyen probléma meg nem oldódik. Felszerelnek velük néhány dandárt és utána hosszú évek, akár évtized is el fog tellni, míg beindúl majd egy komolyabb sorozatgyártás.
Ha könnyű hk kell nekik, arra ott ZTQ-15. Ez a csoda szerintem 2030-után fog jelentősebb számban elterjedni.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and nyugger

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
1 113
2 341
113
Ha a kínaiaknak sikerült összehozni, hogy olyan kamerák és kijelzők vannak, olyan minőségben, ami az emberi szem számára olyan érzetet keltenek, mintha szabad szemmel látna, akkor minden ok.
Ha a kamerák valós időben képesek lekövetni a fej mozgolódását a zötykölődés hatására és pont olyan érzetet kelt a VR szemüveg, mintha szabad szemmel bámészkodnia a viselője, akkor a probléma meg van oldva.
Ez a képfrissítési folyamatban keresendő. A sebesség már a mai világban elérhető csak a technikát kell úgy kialakítani. Tehát a szemüvegnek kell tudnia a 200Hz-es képfrissítést esetleg magosabb frissítést. A memória "nagy" legyen. S meg fog szűnni az emésztési zűrzavar. Mivel nem késik a kép a fej elfordítása után! Jobboldal - baloldal a fej hirtelen átfordulása következtében stb, stb, stb....!
Repülőgépeknél már megoldott!
- Na de itt is a spórolás a motiváció, legtöbbször.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 215
20 785
113
GzCz-xga4AApSPt
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 933
15 610
113
Fel van emelve a védőlap a tornyon, amivel az irányzótávcső optikáját védik.
1000009950.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
21 083
36 818
113
Fel van emelve a védőlap a tornyon, amivel az irányzótávcső optikáját védik.
1000009950.jpg
Érdekes,hogy visszaléptek a Type15 ngp+agv RCWSjétől.Pedig szerintem egy ABM képes agv növelné mind a lefogó képességet,mind a dronvédelmet.
De szerintem távlatilag számitani lehet egy 23x113 ABM képes RCWS megjelenésére is (30DEFA rendszeresitése,vagy új kaliber kifejlesztése sem kizárható)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 933
15 610
113
Nem olyan picik
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and senki

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 921
105 848
113
Állítólag ZTZ-201-nek fogják nevezni.

a4b68a309be6db78-1024x768.jpg

A ZTZ-201 hátulnézete egy nehéz tehergépjárművön. (Fotó: kínai közösségi média)

Ez vonatkozik a ZTZ-20 vagy -201 jelölésű négy könnyű tankra is . Ez nem összekeverendő az "Armored Warfare" számítógépes játékban szereplő kitalált ZTZ-20 fő harckocsival, ezért az új típusról szóló vita a ZTZ-201 megnevezés felé hajlik. Két lehetséges prototípus képe jelent meg az interneten tavaly májusban. Azóta pontosabb, de egyelőre hivatalosan meg nem erősített információk jelentek meg az új típusról a kínai közösségi médiában.

Ellentmondásos információk a „ZTZ-201”-ről

A jelentések szerint 35-40 tonna súlyú lesz, és egy pilóta nélküli tornyával rendelkezik, amelyet egy 105 mm-es, 58 kaliberű ágyúval szerelnek fel. A továbbfejlesztett, uszonyokkal stabilizált sabotlövedékeknek köszönhetően átütőképessége állítólag megegyezik a jelenlegi 120 és 125 mm-es ágyúkéval. A legénység állítólag mindössze két főből áll majd a hajótestben – ami jelentős előrelépést jelentene az automatizálás, a helyzetfelismerés, a járműirányítás és a tűzvezetés terén –, más források háromfős legénységet javasolnak. A képeken egy koaxiális géppuska és egy távirányítású fegyverállomás látható a torony tetején.

A lövegtoronyon egy aktív védelmi rendszer is látható, amely síkbeli radarantennákból és két négyszeres effektoros indítószerkezetből áll. Egy viszonylag könnyű járműhöz képest a ZTZ-201-et állítólag egy 1500 lóerős hibrid dízelmotor hajtja. Állítólag a két elektromos vontatómotor még nagyobb teljesítményt termel, ha a dízelgenerátor és az akkumulátorok egyidejűleg működtetik őket. Az információk azonban itt is eltérnek: más források szerint egy „plug-in” hibrid hajtásrendszerről van szó, amely a dízelmotor mellett egy tisztán akkumulátorral működő elektromos komponenst is tartalmaz. Mindenesetre a végsebességet közúton 80 km/h-nak vagy nagyobbnak mondják.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 215
20 785
113
Ez a csoda szerintem 2030-után fog jelentősebb számban elterjedni.
A kínaiak 2019ben és most is tettek olyan nyilatkozatot hogy ami a felvonuláson látható lesz technika az mind hadrendben van és nem proto. Az ugye megvan hogy ez a tank sem így nézett ki tavaly nyáron?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 933
15 610
113
A kínaiak 2019ben és most is tettek olyan nyilatkozatot hogy ami a felvonuláson látható lesz technika az mind hadrendben van és nem proto. Az ugye megvan hogy ez a tank sem így nézett ki tavaly nyáron?
Nem is tudom, mikor jelent meg róla először fotó? De nem rendszeresítésről írtam, hanem elterjedésről. Rakás példa van, hogy valamit rendszeresítettek, de nem terjedt el, vagy ha elterjed, csak jónéhány évre rá.
ZTZ-99 sem lett elterjedt harckocsi, csak az elit egységek kapták, viszont van vagy négy változata, míg elérték a ZTZ-99A változatot.
Az alap jelenleg is a ZTZ-96A.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
8 027
22 004
113
Valószínűleg az is közrejátszhatott, de szerintem ugyanolyan fontos a válaszidő is. Mert tegyük fel "belaggol" a HMD egy 500 ms-os pinggel és a képernyőn emiatt csak késleltetve érzékeled a torony mozgását vagy a terepakadályokat, amiken éppen átmentek. Idővel ezek pedig feltorlódva okozhatnak tengeribetegséget

De ezen tanulmány szerint az sem mindegy milyen frekvencián üzemel a HMD, mert kombinálva a szenzorok hibával és a szinkron kiesésével az is okozhat émelygést
Használtam FPV drónt, kis felbontású analóg (kb. lag nélküli) kijelzővel, és fejfájásom lett 1-2 percen belül.

Kipróbáltam rally szimulátort Occulus Rifttel, és csak 2x csúsztam ki a pályáról 80-as átlagsebességet futva (ami a profikhoz képest nudli), úgy, hogy simán képernyőn nem tudtam végigmenni korábban egy másik hasonló pályán. Ennyivel "igazibb" és imerzívebb, hatékonyabb élmény volt. (itt most volt rázómotor is a seggem alatt, mint másik fő különbség, amúgy az is segített)
 
  • Tetszik
Reactions: endre and nyugger