[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

2025. október 27-én részvényeink új történelmi csúcsot értek el: az árfolyam napközben 3.990 Ft-ra is emelkedett a Budapesti Értéktőzsdén, ezzel meghaladva a korábbi, 1998. január 8-án elért 3.800 forintos részvényenkénti rekordot.

"A RÁBA Nyrt. 1997. december 17. óta van jelen a Budapesti Értéktőzsdén, és az elmúlt lassan három évtizedben a mai napig ez az árfolyam a legmagasabb nominális szint. A Rába részvény árfolyamának ez, az utóbbi hetekben jellemző tartós emelkedése jól tükrözi a vállalat stabil növekedését, erős piaci pozícióját és a befektetői bizalom folyamatos erősödését. És mindez az emelkedés kiemelkedően magas napi forgalommal is párosul, ami erős befektetői érdeklődést jelez.
A mai rekord nem csupán technikai mérföldkő, hanem annak a jele, hogy a Rába által képviselt iparági tudás, innovációs irány és stabilitás valódi értéket teremt a részvényesek és a piaci szereplők számára egyaránt.
A RÁBA Nyrt. elkötelezett a hosszú távú növekedés, az értékteremtés és a magyar járműipar fejlesztése mellett. Köszönjük részvényeseink és partnereink bizalmát, valamint munkatársaink munkáját és elhivatottságát, amelyek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a Rába továbbra is meghatározó szereplője legyen a hazai ipar jövőjének."


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez már a múlt, ma bőven 4.000 fölé ment.



Csak hogy érzékelhető legyen éves távlatból. Bár azóta 1 vonallal fentebb repült.
Ebből még sokaknak nagy pofára esés is lehet.

 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Kávé
Végre na esik a Rába:D


De azért nem volt egész nap ez a szitu

Az új rekord tegnapi záró 4 380 után a teljesen irreálisnak tűnő 4 700 HUFig ment fel. Aztán szépen megindult lefelé.

Holnap részvényesi közgyűlés.
 
  • Hűha
Reactions: Venom85
Nem adtak el egyetlen Rába-részvényt sem a 4iG ajánlatára

A 4iG újabb nagy lépést tett védelmi ipari terjeszkedése felé, amikor bejelentette, hogy megszerzi a Rába többségi tulajdonát, és kötelező nyilvános vételi ajánlatot tett a fennmaradó részvényekre. Az ajánlattételi időszak lezárultával egyetlen kisrészvényes sem élt az ajánlattal.



Lezárult a 4iG-csoport kötelező nyilvános vételi ajánlata a Rába részvényeire – derül ki a két társaság pénteki közleményéből.


Az ajánlat október 31-én délben járt le, de egyetlen részvényes sem fogadta el a felvásárlási ajánlatot, így nem történt részvényeladás, és ellenérték-kifizetésre sem kerül sor.

A 4iG SDT EGY, a 4iG leányvállalata szeptember 8-án jelentette be, hogy nyilvános vételi ajánlatot tesz a győri Rába valamennyi, 1000 forint névértékű törzsrészvényére. Az ajánlatot a Magyar Nemzeti Bank szeptember 23-án hagyta jóvá, ezt követően nyílt meg az elfogadási időszak.

A mostani eredmény azt jelenti, hogy a Rába tulajdonosi szerkezete változatlan marad, a 4iG csoport nem szerzett további tulajdonrészt a vállalatban.

Előzmény
A 4iG projektcégen keresztül megállapodott a Rába 74%-ának megszerzéséről: 54,34% az N7 Holdingtól, 20% a Széchenyi István Egyetemért Alapítványtól. A fennmaradó közel 25%-os közkézhányadra kötelező nyilvános vételi ajánlatot tett 1 789 Ft/részvény áron. A piac erős árfolyamreakcióval árazta a hírt, az ajánlati ár fölé is emelkedett a papír.

A 4iG a Rábát védelmi ipari portfóliójába integrálná (katonai járműgyártási kompetenciák, K+F Győrben). A Czechoslovak Group (CSG) kisebbségi, közvetett részesedése is képbe került (opciók 37–49% releváns struktúrákban), miközben a 4iG Tatra-jogokat szerezhet Magyarországon (értékesítés, összeszerelés, szerviz).

A 74%-os befolyás miatt a Tpt. alapján kötelező volt ajánlatot tenni.

Az 1 789 forint az előírt módszertanból adódott (átlagárak és az egy részvényre jutó saját tőke), a 4iG jelezte: az intézményi blokkoknál alkalmazott árat kínálja a kisrészvényeseknek is.

A 4iG kifejezetten közölte: az ajánlattétel jogszabályi kötelezettség, nem cél a Rába kivezetése a tőzsdéről. A részvényesek dönthettek: elfogadják az ajánlatot és kiszállnak, vagy maradnak a sztoriban a várható stratégiai átalakulásra játszva.

A Rába igazgatósága korábban véleményezte az ajánlatot: elismerte a 4iG pénzügyi és stratégiai hátterét, valamint a védelmi ipari együttműködésben rejlő lehetőségeket, és nem javasolta a részvényeseknek az ajánlat elfogadását, mivel a vállalat továbbra is önállóan is stabil működésre és növekedésre képes. A testület kiemelte, hogy a 4iG nem tervezi a cég működésének radikális átalakítását, és a Rába tőzsdén maradása biztosíthatja a részvényesi ellenőrzést és az átlátható működést.

Az ajánlati időszak lezárult, a közkézhányadból nem érkezett elfogadó nyilatkozat, így nem történt ügylet a kötelező ajánlat keretében; a tulajdonosi arányok a közkézhányad tekintetében változatlanok maradtak, a Rába pedig tőzsdén marad.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Esetleg
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé
1f1eb-1f1f7.svg
Franciaország az Arquus (Cockerill) és a Daimler Truck Zetros 6x6-os változatát választotta a 6 tonnás teherautók versenyének győztesének. Összesen Franciaország körülbelül 7000 ilyen teherautó beszerzését tervezi, amelyeket több részletben rendelnek meg, összesen körülbelül 5 milliárd euró értékben.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Anno a Rába is szerződhetett volna ezekre a Zetros-okra. De nem volt sok esélye. Az MAN fülkével ez a csörös megoldás nem versenyzik, gondolom én. Én sem látom az előnyeit a csőrös kivitelnek - csak akkor ha kritikus a magasság. Viszont most át lehet adni a projektet a franciáknak...és nem csillag van az orrán...második életét éli mint egy Panhard G-wagen.