[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

2025. október 27-én részvényeink új történelmi csúcsot értek el: az árfolyam napközben 3.990 Ft-ra is emelkedett a Budapesti Értéktőzsdén, ezzel meghaladva a korábbi, 1998. január 8-án elért 3.800 forintos részvényenkénti rekordot.

"A RÁBA Nyrt. 1997. december 17. óta van jelen a Budapesti Értéktőzsdén, és az elmúlt lassan három évtizedben a mai napig ez az árfolyam a legmagasabb nominális szint. A Rába részvény árfolyamának ez, az utóbbi hetekben jellemző tartós emelkedése jól tükrözi a vállalat stabil növekedését, erős piaci pozícióját és a befektetői bizalom folyamatos erősödését. És mindez az emelkedés kiemelkedően magas napi forgalommal is párosul, ami erős befektetői érdeklődést jelez.
A mai rekord nem csupán technikai mérföldkő, hanem annak a jele, hogy a Rába által képviselt iparági tudás, innovációs irány és stabilitás valódi értéket teremt a részvényesek és a piaci szereplők számára egyaránt.
A RÁBA Nyrt. elkötelezett a hosszú távú növekedés, az értékteremtés és a magyar járműipar fejlesztése mellett. Köszönjük részvényeseink és partnereink bizalmát, valamint munkatársaink munkáját és elhivatottságát, amelyek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a Rába továbbra is meghatározó szereplője legyen a hazai ipar jövőjének."


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez már a múlt, ma bőven 4.000 fölé ment.



Csak hogy érzékelhető legyen éves távlatból. Bár azóta 1 vonallal fentebb repült.
Ebből még sokaknak nagy pofára esés is lehet.

 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Kávé
Végre na esik a Rába:D


De azért nem volt egész nap ez a szitu

Az új rekord tegnapi záró 4 380 után a teljesen irreálisnak tűnő 4 700 HUFig ment fel. Aztán szépen megindult lefelé.

Holnap részvényesi közgyűlés.
 
  • Hűha
Reactions: Venom85
Nem adtak el egyetlen Rába-részvényt sem a 4iG ajánlatára

A 4iG újabb nagy lépést tett védelmi ipari terjeszkedése felé, amikor bejelentette, hogy megszerzi a Rába többségi tulajdonát, és kötelező nyilvános vételi ajánlatot tett a fennmaradó részvényekre. Az ajánlattételi időszak lezárultával egyetlen kisrészvényes sem élt az ajánlattal.



Lezárult a 4iG-csoport kötelező nyilvános vételi ajánlata a Rába részvényeire – derül ki a két társaság pénteki közleményéből.


Az ajánlat október 31-én délben járt le, de egyetlen részvényes sem fogadta el a felvásárlási ajánlatot, így nem történt részvényeladás, és ellenérték-kifizetésre sem kerül sor.

A 4iG SDT EGY, a 4iG leányvállalata szeptember 8-án jelentette be, hogy nyilvános vételi ajánlatot tesz a győri Rába valamennyi, 1000 forint névértékű törzsrészvényére. Az ajánlatot a Magyar Nemzeti Bank szeptember 23-án hagyta jóvá, ezt követően nyílt meg az elfogadási időszak.

A mostani eredmény azt jelenti, hogy a Rába tulajdonosi szerkezete változatlan marad, a 4iG csoport nem szerzett további tulajdonrészt a vállalatban.

Előzmény
A 4iG projektcégen keresztül megállapodott a Rába 74%-ának megszerzéséről: 54,34% az N7 Holdingtól, 20% a Széchenyi István Egyetemért Alapítványtól. A fennmaradó közel 25%-os közkézhányadra kötelező nyilvános vételi ajánlatot tett 1 789 Ft/részvény áron. A piac erős árfolyamreakcióval árazta a hírt, az ajánlati ár fölé is emelkedett a papír.

A 4iG a Rábát védelmi ipari portfóliójába integrálná (katonai járműgyártási kompetenciák, K+F Győrben). A Czechoslovak Group (CSG) kisebbségi, közvetett részesedése is képbe került (opciók 37–49% releváns struktúrákban), miközben a 4iG Tatra-jogokat szerezhet Magyarországon (értékesítés, összeszerelés, szerviz).

A 74%-os befolyás miatt a Tpt. alapján kötelező volt ajánlatot tenni.

Az 1 789 forint az előírt módszertanból adódott (átlagárak és az egy részvényre jutó saját tőke), a 4iG jelezte: az intézményi blokkoknál alkalmazott árat kínálja a kisrészvényeseknek is.

A 4iG kifejezetten közölte: az ajánlattétel jogszabályi kötelezettség, nem cél a Rába kivezetése a tőzsdéről. A részvényesek dönthettek: elfogadják az ajánlatot és kiszállnak, vagy maradnak a sztoriban a várható stratégiai átalakulásra játszva.

A Rába igazgatósága korábban véleményezte az ajánlatot: elismerte a 4iG pénzügyi és stratégiai hátterét, valamint a védelmi ipari együttműködésben rejlő lehetőségeket, és nem javasolta a részvényeseknek az ajánlat elfogadását, mivel a vállalat továbbra is önállóan is stabil működésre és növekedésre képes. A testület kiemelte, hogy a 4iG nem tervezi a cég működésének radikális átalakítását, és a Rába tőzsdén maradása biztosíthatja a részvényesi ellenőrzést és az átlátható működést.

Az ajánlati időszak lezárult, a közkézhányadból nem érkezett elfogadó nyilatkozat, így nem történt ügylet a kötelező ajánlat keretében; a tulajdonosi arányok a közkézhányad tekintetében változatlanok maradtak, a Rába pedig tőzsdén marad.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Esetleg
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé
1f1eb-1f1f7.svg
Franciaország az Arquus (Cockerill) és a Daimler Truck Zetros 6x6-os változatát választotta a 6 tonnás teherautók versenyének győztesének. Összesen Franciaország körülbelül 7000 ilyen teherautó beszerzését tervezi, amelyeket több részletben rendelnek meg, összesen körülbelül 5 milliárd euró értékben.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Anno a Rába is szerződhetett volna ezekre a Zetros-okra. De nem volt sok esélye. Az MAN fülkével ez a csörös megoldás nem versenyzik, gondolom én. Én sem látom az előnyeit a csőrös kivitelnek - csak akkor ha kritikus a magasság. Viszont most át lehet adni a projektet a franciáknak...és nem csillag van az orrán...második életét éli mint egy Panhard G-wagen.
 
" emellett jövőre elindul a Tátra program, amely a nagy tehergépjárművek területén hoz majd lényeges változást."
 
" emellett jövőre elindul a Tátra program, amely a nagy tehergépjárművek területén hoz majd lényeges változást."
Most épp, hogy állt ez 4iG/Rába - Tatra összeborulás? @SilvioD ?
 
Most épp, hogy állt ez 4iG/Rába - Tatra összeborulás? @SilvioD ?
Nem olvastam új hírt róla, pedig a CSG-t is bekövettem pár cseh lapnál. Most éppen lengyel kikötőket vesz a tulaj egy leányvállalatán keresztúl.

Sztem véglegesítik a 4iG adásvétel és a CSG utána jön.

Persze a Tatra tervek a hétvégi SAFE pályázati határidő zárásakor is szivároghatnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
A Rába Járműipari Holding Nyrt. adózott eredménye az idén az első kilenc hónapban 6,346 milliárd forintra nőtt az előző évi 31,730 millió forintról, az árbevétel ugyanebben az időszakban 5,7 százalékkal 40,660 milliárd forint nőtt – közölte a győri járműgyártó vállalat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján