Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Mindn korcsoport tud rutinosan tyütymörögni, fiatal, öreg és középkorú, férfi és nő... De a csúcs 2 80 körüli mama egy kispolszkiban... de ott legalább látja az ember hogy botorság volna a részükről az 60-et megközelíteni is. És ezekből nincs sok.
Azért egy meggondolatlanul kölcsönkért, autószerelős anyós bontószökevény kispolszkiban bárkinek lehet még 40-nél is halálközeli élménye a pesti nyomulásban..
Tapasztalatból hallottam..
 
Magad helyett kell mindenre figyelni szerintem. Azt hiszem a KRESZben is benne van, hogy mindenkinek kötelessége mindent megtenni a baleset elhárítására. Ha a másik a hülye akkor is. Na meg önvédelemből is...
Nyilván, hiszen még itt vagyok.
Viszont kerékpárral szinte egyáltalán nem számíthatok a kölcsönös bizalom elvére...
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Nyilván, hiszen még itt vagyok.
Viszont kerékpárral szinte egyáltalán nem számíthatok a kölcsönös bizalom elvére...
Ez egy ilyen környezet. A biciklis az egér a kamion meg az elefánt, aki nem veszi észte, ha átmegy az egéren. Nem gondolom, hogy a biciklisnek kijárna az, hogy jövök, mindenki menjen az útből és őrizze a biztonságom. A biciklizéshez hozzátartozik ugyanaz a fokozott figyelem, mint az autózáshoz. És sokat segít az is, ha nem akarsz jobbról elmenni a jobbra indexelő autó mellett...
Mikor még sokat bicikliztem (jópár évvel és kilométerrel ezelőtt) tudtam hol a helyem, nem is éreztem azt, hogy mindenki az életemre tör.
 
Ez egy ilyen környezet. A biciklis az egér a kamion meg az elefánt, aki nem veszi észte, ha átmegy az egéren. Nem gondolom, hogy a biciklisnek kijárna az, hogy jövök, mindenki menjen az útből és őrizze a biztonságom. A biciklizéshez hozzátartozik ugyanaz a fokozott figyelem, mint az autózáshoz. És sokat segít az is, ha nem akarsz jobbról elmenni a jobbra indexelő autó mellett...
Mikor még sokat bicikliztem (jópár évvel és kilométerrel ezelőtt) tudtam hol a helyem, nem is éreztem azt, hogy mindenki az életemre tör.
Azért nem teljesen, ha tőlem elvárják (jogosan), hogy tartsam be a KRESZ-t és járműként szereplek a forgalomban,
akkor a jogaim is ugyan azok, mint egy nyergesnek.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
Azért nem teljesen, ha tőlem elvárják (jogosan), hogy tartsam be a KRESZ-t és járműként szereplek a forgalomban,
akkor a jogaim is ugyan azok, mint egy nyergesnek.

Tudhatnád már, hogy a világban a de jure és a de facto az nem ugyan az.
A másik, amit a bringások elfelejtenek, hogy a kocsiknak holt terük van. A kasztninak és a tükörnek is.
Szóval nem mindig rossz indulatból nem látnak, hanem ténylegesen nem vagy a látóterükben.
Ellenben a bicikliről nagyon jól át lehet tekinteni a forgalmat.
 
Tudhatnád már, hogy a világban a de jure és a de facto az nem ugyan az.
A másik, amit a bringások elfelejtenek, hogy a kocsiknak holt terük van. A kasztninak és a tükörnek is.
Szóval nem mindig rossz indulatból nem látnak, hanem ténylegesen nem vagy a látóterükben.
Ellenben a bicikliről nagyon jól át lehet tekinteni a forgalmat.
Az egyik sem holttérből adódó konkrét szabálytalanság, amiket írtam.

Egyébként nézzetek bele a srác csatiján A Couriers Life kezdetű videókba. Érdemes.
 
Az egyik sem holttérből adódó konkrét szabálytalanság, amiket írtam.

Egyébként nézzetek bele a srác csatiján A Couriers Life kezdetű videókba. Érdemes.
A futárokat nem kell félteni...féknélküli fixi, fejhallgató, wannabeeee birka...nulla rutinnal...
 
Általánosságban a futárok...akik az életérzést keltik...beszéltem...
Inkább nézd meg előbb.
A srác versenyzik, futárkodik.
Ráadásul ugyan úgy vannak a vidikben a f@sz autósokon kívül, f@sz bringások, rolleresek, gyalogosok.
Tényleg érdemes egyet végig nézni.

Btw a futárokat én sem kedvelem, de ő üditő kivétel.
 
Azért nem teljesen, ha tőlem elvárják (jogosan), hogy tartsam be a KRESZ-t és járműként szereplek a forgalomban,
akkor a jogaim is ugyan azok, mint egy nyergesnek.
Hát rohadtul nem. Bemehetsz az egyiránú utcába ellentétes irányból, átmehetsz a piroson, előzhetsz jobbról-balról miközben sokkal kevéssé vagy feltűnő mint egy kamion (vagy személyautó). És az a "szerencsétlen" sofőr nem ilyen dolgokon szocializálódott, őt "megb@ssza" ezért a rendőr, ha látja, emiatt jobban benézi azt, aki ezzel hót ellentétesen megy a nagy tudatosságával, mert a bizalmi elve a saját magára vonatkozó szabályrendszerre épül. A biciklisnek ezt is figyelembe kéne venni, és nem belegangolni olyan bonyolult helyzetekbe, ahol a 20 felé megosztott figyelemből esetleg ő marad ki. Szerintem ezt diktálná a józan ész. És nem így nem kellene azt érezni, hogy mindenki az életére tör.
 
Hát rohadtul nem. Bemehetsz az egyiránú utcába ellentétes irányból, átmehetsz a piroson, előzhetsz jobbról-balról miközben sokkal kevéssé vagy feltűnő mint egy kamion (vagy személyautó). És az a "szerencsétlen" sofőr nem ilyen dolgokon szocializálódott, őt "megb@ssza" ezért a rendőr, ha látja, emiatt jobban benézi azt, aki ezzel hót ellentétesen megy a nagy tudatosságával, mert a bizalmi elve a saját magára vonatkozó szabályrendszerre épül. A biciklisnek ezt is figyelembe kéne venni, és nem belegangolni olyan bonyolult helyzetekbe, ahol a 20 felé megosztott figyelemből esetleg ő marad ki. Szerintem ezt diktálná a józan ész. És nem így nem kellene azt érezni, hogy mindenki az életére tör.
Ráadásul el kell fogadni, hogy míg az autós a karosszléria lakatoshoz megy egy koccanás után, te a kórházba......
 
Hát rohadtul nem. Bemehetsz az egyiránú utcába ellentétes irányból, átmehetsz a piroson, előzhetsz jobbról-balról miközben sokkal kevéssé vagy feltűnő mint egy kamion (vagy személyautó). És az a "szerencsétlen" sofőr nem ilyen dolgokon szocializálódott, őt "megb@ssza" ezért a rendőr, ha látja, emiatt jobban benézi azt, aki ezzel hót ellentétesen megy a nagy tudatosságával, mert a bizalmi elve a saját magára vonatkozó szabályrendszerre épül. A biciklisnek ezt is figyelembe kéne venni, és nem belegangolni olyan bonyolult helyzetekbe, ahol a 20 felé megosztott figyelemből esetleg ő marad ki. Szerintem ezt diktálná a józan ész. És nem így nem kellene azt érezni, hogy mindenki az életére tör.
Ebben a nyomorult országban kn. mindenki hülye amúgy és sz.rik a másikra.
Biciklisként a végén már rettegni kezdtem a hülyéktől (direkt leszorít, nem figyel), autósként meg attól, hogy mikor csapok el egy s.gghülye bringást.

Az a mai napig felb.sz amúgy, amikor a főúton teker, miközben mellette a bicikliút....
 
Hát rohadtul nem. Bemehetsz az egyiránú utcába ellentétes irányból, átmehetsz a piroson, előzhetsz jobbról-balról miközben sokkal kevéssé vagy feltűnő mint egy kamion (vagy személyautó). És az a "szerencsétlen" sofőr nem ilyen dolgokon szocializálódott, őt "megb@ssza" ezért a rendőr, ha látja, emiatt jobban benézi azt, aki ezzel hót ellentétesen megy a nagy tudatosságával, mert a bizalmi elve a saját magára vonatkozó szabályrendszerre épül. A biciklisnek ezt is figyelembe kéne venni, és nem belegangolni olyan bonyolult helyzetekbe, ahol a 20 felé megosztott figyelemből esetleg ő marad ki. Szerintem ezt diktálná a józan ész. És nem így nem kellene azt érezni, hogy mindenki az életére tör.
Te miről beszélsz?
 
Az a mai napig felb.sz amúgy, amikor a főúton teker, miközben mellette a bicikliút....
Elvileg a sportolók mentesítve vannak...outival nem tudsz egyenletes 40-50es tempót menni kerékpárúton, mert bezavar a többi hülye bringás...de a gyalogosok se jobbak a bicikliúton sétálva. kutyázva, vagy az autós, aki a bringaúton parkol...
 
Nyilván meg fog szakadni a szívem, ha nem tud egyenletes 40-50-es tempót menni. Azt pont joggal szarom le, nem kötelező 40-50-nel menni (de tényleg nem; én is kibírom, hogy lassabban menjek időnként; ha nem tetszik, tessék szobabiciklizni). A bicikliút általában tök üres (ahol eszembe jutott); Pest az más sztori, ott meg babakocsi/kutyás idióták.
Ez ennek az országnak a lényege: mindenki sz.rik mindenkire.