Allesmor Obranna:
A cikk írás során utána néztem az aznapi időjárásnak, déli szél volt a kérdéses estén, így a 16-os pálya volt használatos, így két érv is szólt amellett, hogy ne direktből jöjjenek be:
1. Ha esetlegesen más is érkezett vagy indult volna a repülőtérről, akkor kommunikáció nélkül nem tudták jelezni, hogy a leszálló iránnyal szemben végzik a megközelítést, így további kritikus helyzetet kerülhettek el.
2. Ami szerintem a legvalószínűbb, a hátszeles leszállás rejtette veszélyek miatt döntöttek/döntött a pilóta, hogy a 16-os pályát használja.
Gyakorlatilag adott volt egy megváltozott aerodinamikájú repülőgép, ismeretlen viselkedési tulajdonságokkal (hogy reagál a gép, ha a szárnyilazást megváltoztatják, féklapot nyitnak, futót nyitnak, csökkentik a sebességet, fordulnak...) Az adott helyzetben csak rossz és még rosszabb döntés létezett.
Konkrétum nem állt rendelkezésre arról, hogy az első ülésben eszméletlen volt-e a pilóta, sokan tényként kezelték akkor, a vizsgálóbizottság jelentésében, ebben nem tudtak állást foglalni bizonyítottság hiányában. Így csak a kétségbeesett próbálkozásból lehet arra következtetni, hogy valami nem volt rendben (különben miért nem kattintottak? - Katapultálás nem szabályos testhelyzetben végzetes is lehet, de minimum gerinc sérüléssel jár)
Összetett egy eset, sok tanulságot lehet levonni amiből tanulni kell, a fiúk emlékét pedig szintén meg kell őrizni...