[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-23 "Flogger"

Hamar le szerettek volna tenni es ugy ereztek, ez kell ahhoz, hogy meglegyen a leszalloirany...? Nem ertek hozza, de ezt sugja a jozan paraszti eszem.
 
Elnézést kérek minden kedves előbb megszólalótól, de talán ne off-oljuk szét ezt a bejegyzést.

Pár kérdés, vagy gondolat.
Miért repülték le az iskolakört, miért nem siklottak be a Bakony felöl egyből? Nem ismerték a gép valós állapotát?
Ahogy a futó kiment, a pótvezérsík, amelyik addig stabilzálta úgy-ahogy a gépet a függőleges tengely mentén, becsukódott. Ezután kezdték meg a fordulót a valószínűleg már csúszó géppel, emiatt nőhetett meg a bedöntés annyira hogy előbb félhát, majd háthelyzetbe kerülve a gép a földnek csapódott.
 
Allesmor Obranna:
A cikk írás során utána néztem az aznapi időjárásnak, déli szél volt a kérdéses estén, így a 16-os pálya volt használatos, így két érv is szólt amellett, hogy ne direktből jöjjenek be:

1. Ha esetlegesen más is érkezett vagy indult volna a repülőtérről, akkor kommunikáció nélkül nem tudták jelezni, hogy a leszálló iránnyal szemben végzik a megközelítést, így további kritikus helyzetet kerülhettek el.

2. Ami szerintem a legvalószínűbb, a hátszeles leszállás rejtette veszélyek miatt döntöttek/döntött a pilóta, hogy a 16-os pályát használja.

Gyakorlatilag adott volt egy megváltozott aerodinamikájú repülőgép, ismeretlen viselkedési tulajdonságokkal (hogy reagál a gép, ha a szárnyilazást megváltoztatják, féklapot nyitnak, futót nyitnak, csökkentik a sebességet, fordulnak...) Az adott helyzetben csak rossz és még rosszabb döntés létezett.

Konkrétum nem állt rendelkezésre arról, hogy az első ülésben eszméletlen volt-e a pilóta, sokan tényként kezelték akkor, a vizsgálóbizottság jelentésében, ebben nem tudtak állást foglalni bizonyítottság hiányában. Így csak a kétségbeesett próbálkozásból lehet arra következtetni, hogy valami nem volt rendben (különben miért nem kattintottak? - Katapultálás nem szabályos testhelyzetben végzetes is lehet, de minimum gerinc sérüléssel jár)

Összetett egy eset, sok tanulságot lehet levonni amiből tanulni kell, a fiúk emlékét pedig szintén meg kell őrizni...
 
Úgy lenne teljes a történet, ha a végén oda lehetne írni, hogy a hasonló esetek elkerülése érdekében a vizsgálóbizottság jelentésében foglalt megállapításoknak megfelelően a Honvédségnél az alábbi intézkedéseket hozták:
...

Persze ilyesmi nem történt, vagy tévedek?
 
Bocs srácok, de a harcjárművekkel kapcsolatos utolsó hozzászólások olyan mértékben OFF téma volt és annyira szétcseszte az egész cikk szellemiségét, hogy töröltem azokat!

Kérem hagyjuk meg itt a MiG-23 és a két hajózó emlékének szóló, valamint a baleset körülményeit vitató hozzászólásokat.
 
http://www.simonrobert.hu/02-repulok/Galeria/Volt_egyszer_egy_mig-23_Flogger_szazad/Volt_egyszer_egy_mig-23_Flogger_szazad.html
 
mig-23.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre
http://www.simonrobert.hu/02-repulok/Galeria/Volt_egyszer_egy_mig-23_Flogger_szazad/Volt_egyszer_egy_mig-23_Flogger_szazad.html

Fasza link. Kár, hogy a 29-es flottálnál nem csinált olyan sort a készítő, ahol a nagyjavításig levő kirepületlen idő szerepel.