Időnként furcsán mutatja ki a szeretetét...., mert, ugye az ég a bátrakat szereti!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Időnként furcsán mutatja ki a szeretetét...., mert, ugye az ég a bátrakat szereti!
Olyan mint időnként a nők, szeszélyes.Időnként furcsán mutatja ki a szeretetét
Áááá, már túl vagyok a "változó" koron!Olyan mint időnként a nők, szeszélyes.
Áááá, már túl vagyok a "változó" koron!
Csak nagyon bánt, hogy az országunk védelmét így el@ták a felelős vezetőink. Ha, a gépről beszélünk, akkor igazán szeszélyes volt és itt jön be az előző hozzászólásom lényege! Aki, viszont megtudta ülni, mint a vadlovat, annak kezesbárány volt és irgalmatlan.
Mitől volt szeszélyes a gép?Valaki írhatna pár sort erről a masináról is,pár hsz van az egész topikban,a mig 21,meg mig 29 topik sokkal informatívabb,vegy ebből a típusból alig volt itthon?
Én úgy halottam, hogy egyetlen MiG-23MF árából korábban hat darab MiG-21bisz kijött, ha csak a vételi árat nézzük. Nem véletlenül volt itthon csak egy század.Ezalatt az idő alatt derült ki, hogy a gép nem hozza a vele szemben várt követelményeket, árából kétszer ennyi MiG-21-est is lehetett volna venni, közben a csehek, lengyelek, bolgárok és az itteni szovjetek már a modernebb, sok tekintetben javított modifikációit is beszerezték, illetve üzemeltették.
Én úgy halottam, hogy egyetlen MiG-23MF árából korábban hat darab MiG-21bisz kijött, ha csak a vételi árat nézzük. Nem véletlenül volt itthon csak egy század.
Milyen baleset? Mennyi bolgár 25-ös volt? Én úgy tudtam, hogy felderítőt még talán a '90-es években is üzemeltettek vagy 3 darabot.És csak nekik vol MiG-25-ösük, amire rá is ment a gatyájuk. Az ominózus baleset után vissza is adták őket a szovjeteknek, abból a boltból lett a közel egy századnyi MLD-jük.
Én úgy halottam, hogy egyetlen MiG-23MF árából korábban hat darab MiG-21bisz kijött, ha csak a vételi árat nézzük. Nem véletlenül volt itthon csak egy század.
Asszem az airbase blogon volt egy bejegyzés, hogy alapos beszabályozással a 29-es radarja jobb volt, mint amivel érkeztek ide. De perpill nem találom. Lehet, hogy AP blogos volt...Én valamelyik oldalon, ami amúgy igen részletesen tárgyalja a 29-est, ott azzal kapcsolatban olvastam, hogy 1 29-es század fenntartásából 4-5, más források szerint 6-7 századnyi MiG-21 üzemeltethető. Aztán lehet, hogy rosszul emlékszem és csak [3,6] az intervallum, de na.
Szintén nem találom az ugyan csak magyar nyelvű forrást, ami a 23-assal foglalkozik, így megint csak szórvány emlékekből az rémlik, hogy noha a radarja már képes volt föld háttérben repülő célok felderítésére, a gyári adatokhoz képest valami bődületes eltérések voltak +- irányba. Talán 90%. Ennek pedig egészen egyszerűen az volt az oka, hogy ilyen volt a gyári minőségbiztosítás.
Emellett viszont volt egy bivaly hajtóműve, bár a szárnymozgató rendszer külön nehezítette az üzemeltetést.
(Néha eljátszom a gondolattal, hogy mennyivel lett volna olcsóbb SzU-22 helyett MiG-23BN-et tartani...)
Én valamelyik oldalon, ami amúgy igen részletesen tárgyalja a 29-est, ott azzal kapcsolatban olvastam, hogy 1 29-es század fenntartásából 4-5, más források szerint 6-7 századnyi MiG-21 üzemeltethető. Aztán lehet, hogy rosszul emlékszem és csak [3,6] az intervallum, de na.
Szintén nem találom az ugyan csak magyar nyelvű forrást, ami a 23-assal foglalkozik, így megint csak szórvány emlékekből az rémlik, hogy noha a radarja már képes volt föld háttérben repülő célok felderítésére, a gyári adatokhoz képest valami bődületes eltérések voltak +- irányba. Talán 90%. Ennek pedig egészen egyszerűen az volt az oka, hogy ilyen volt a gyári minőségbiztosítás.
Emellett viszont volt egy bivaly hajtóműve, bár a szárnymozgató rendszer külön nehezítette az üzemeltetést.
(Néha eljátszom a gondolattal, hogy mennyivel lett volna olcsóbb SzU-22 helyett MiG-23BN-et tartani...)
Mi a helyzet az orosz 29-esekkel mennyivel voltak jobbak pl a radarok a mi példányainknál?Ugy VSZ ide vagy oda butított gépeket kaptunk.A MiG-23BN üzemeltetése a MiG-23-aséval volt rokon és még ha a saját M3-asainkhoz hasonlítjuk (aminek ugyanaz az R-29BSz hajtóműve volt), ugyanúgy drágább lett volna, kevesebb képességgel. Nyílván nincs értelme összevetni a Szu-22M4-essel, ahol egyfelől megjelent a TV-s rávezetés lehetősége, mint plusz képesség, másfelől az AL-21F3A hajtóművek magasabb élettartam mellett tudtak kedvezőbb fogyasztást, közel azonos tolóerő leadásával, de áramlástanilag kedvezőbb törzs keresztmetszettel és laval fúvócsővel.
A MiG-23-asoknál a szárnymozgató rendszer bonyolította szerkezeti kialakítást, de nem bonyolította különösképp az üzemeltetést. A napi üzemet.
A 23-asoknál (legalábbis a mi MF-jeinknél) a szerkezet idejekorán történt elöregedése, a tartályok tömítettsége volt inkább gond.
Volt legalább egy komoly szerkezeti elcsavarodás is (01), de az meg inkább hajózói mutatványhoz köthető, ez pedig sajnos még a jóval erősebb 29-essel is előferdült. Később persze az R-29-es hajtóművekkel is egyre több gond lett.
A rádiólokátor képességeivel kapcsolatban valóban óriási szórásról tudok én is, sejtésem szerint a szovjet fél sem volt érdekelt az export példányok tökéletes beszabályozásában, ahogy a külföldi országok ipari háttere sem volt mindenhol adott sem a kísérletezésre, sem a valós képességek feltárására, továbbmegyek, igény sem biztos, hogy mutatkozott ez irányban.
A MiG-29-es radarjának képességeit már jobban górcső alá vették a külföldi üzemeltetők is, ahogy mi is, de ezzel csak a példányok közti képességolló nyílt meg jobban, mivel az összes példányt nem tudtuk összeszabályozni, miközben egyes példányoknál a katalógusadatnál is jobb értékek jöttek ki.
A csúcs ezen a téren a típust jelenleg is üzemeltető lengyeleknél jött ki (szigorúan a külföldi országok közül), akik ukrán segítséggel 180km-es(!) felderítési és jóval 100km feletti célbefogási távolságot értek el, ezzel jóval meghaladva a jóval nagyobb antennaátmérőjű Szu-27-esek radarjának úgynevezett katalógus képességét. Ne feledjük a két repülőgép radarja közeli rokonai egymásnak, jóformán az antenna átmérője adja ki az elvi képességkülönbséget.
A MiG-29-es radarjának képességeit már jobban górcső alá vették a külföldi üzemeltetők is, ahogy mi is, de ezzel csak a példányok közti képességolló nyílt meg jobban, mivel az összes példányt nem tudtuk összeszabályozni, miközben egyes példányoknál a katalógusadatnál is jobb értékek jöttek ki.
A csúcs ezen a téren a típust jelenleg is üzemeltető lengyeleknél jött ki (szigorúan a külföldi országok közül), akik ukrán segítséggel 180km-es(!) felderítési és jóval 100km feletti célbefogási távolságot értek el, ezzel jóval meghaladva a jóval nagyobb antennaátmérőjű Szu-27-esek radarjának úgynevezett katalógus képességét. Ne feledjük a két repülőgép radarja közeli rokonai egymásnak, jóformán az antenna átmérője adja ki az elvi képességkülönbséget.
A Szu-22-ket a MN felderítő-vadászbombázó feladatkörben alkalmazta, a MiG-23BN ebből a felderítést technikával nem tudta volna végrehajtani csak a pilóta sas-szemeire hagyatkozva. Ráadásul a Szuhojnak sokkal jobbak voltak a repülőtulajdonságai, a Kajlához nagyon profi pilóta kellett, ahhoz meg sokat kellett (volna) repülni. Mikor egy budaőrsi bemutatóra gyakorolt a Szu-22 vezérgép + 2 MiG-23 kísérő, a kollégáim hallgatták a rádiózást, és a 23-as pilótáknak hol az volt a baja, hogy "Lassabban, lassíts már, nem tudunk követni!", hol meg az, hogy "Gyorsíts már, gyorsabban mert mindjárt átesünk!!" Szóval a 23-as elég kényes madár volt, persze az is igaz, hogy nem földközeli repülésre volt tervezve, a Szu-22-nek meg éppen az volt a feladatköre.Én valamelyik oldalon, ami amúgy igen részletesen tárgyalja a 29-est, ott azzal kapcsolatban olvastam, hogy 1 29-es század fenntartásából 4-5, más források szerint 6-7 századnyi MiG-21 üzemeltethető. Aztán lehet, hogy rosszul emlékszem és csak [3,6] az intervallum, de na.
Szintén nem találom az ugyan csak magyar nyelvű forrást, ami a 23-assal foglalkozik, így megint csak szórvány emlékekből az rémlik, hogy noha a radarja már képes volt föld háttérben repülő célok felderítésére, a gyári adatokhoz képest valami bődületes eltérések voltak +- irányba. Talán 90%. Ennek pedig egészen egyszerűen az volt az oka, hogy ilyen volt a gyári minőségbiztosítás.
Emellett viszont volt egy bivaly hajtóműve, bár a szárnymozgató rendszer külön nehezítette az üzemeltetést.
(Néha eljátszom a gondolattal, hogy mennyivel lett volna olcsóbb SzU-22 helyett MiG-23BN-et tartani...)
Aki, megtudta ülni, annak kezesbárány volt a 23-as. A seggével kellett érezni a gép kívánságait. A radar...., amit Alles itt kifejtett volt rá nem csak magyar találékonyság!A Szu-22-ket a MN felderítő-vadászbombázó feladatkörben alkalmazta, a MiG-23BN ebből a felderítést technikával nem tudta volna végrehajtani csak a pilóta sas-szemeire hagyatkozva. Ráadásul a Szuhojnak sokkal jobbak voltak a repülőtulajdonságai, a Kajlához nagyon profi pilóta kellett, ahhoz meg sokat kellett (volna) repülni. Mikor egy budaőrsi bemutatóra gyakorolt a Szu-22 vezérgép + 2 MiG-23 kísérő, a kollégáim hallgatták a rádiózást, és a 23-as pilótáknak hol az volt a baja, hogy "Lassabban, lassíts már, nem tudunk követni!", hol meg az, hogy "Gyorsíts már, gyorsabban mert mindjárt átesünk!!" Szóval a 23-as elég kényes madár volt, persze az is igaz, hogy nem földközeli repülésre volt tervezve, a Szu-22-nek meg éppen az volt a feladatköre.
Ok, és mi ellen? An-24 égháttér vagy F-16 földháttér? Nagyon nem mindegy... (Csak két random példa.)