[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-23 "Flogger"

Igen, Sármellékről kaptuk Szergejéktől 91-ben. Mivel a 23-asok 01-16-ig voltak számozva, és 17-18-19-es már volt MiG-21, így lett az "új" 23UB 20-as. Ennek volt a beceneve a "Rettegett Iván", egy ideig fel is volt festve a gép orrára, csak a főnökség nem értette/szerette a viccet és át kellett mázolni. A 20-as most Kecelen van kiállítva, a lekopó átfestés miatt valamennyire látszik is a Rettegett Iván felirat (ha még látszik, vagy 10 éve jártam ott ...).
Köszönöm! Ez egy korrekt válasz volt :)
 
Köszönöm! Ez egy korrekt válasz volt :)
Nézd, én szenttül meg voltam győződve arról, hogy a 20-as sztorija már eléggé közismert volt idáig a magyar repülésrajongóknak.
De bocs.
Mindazonáltal javaslom böngészésre a hunavia.hu fotóit, ott oldalszám szerint tudsz képeket nézni.
És még annyit, hogy a 20-ast Lacházáról kaptuk, a 16-os pótlására.
 
... A MiG-23 esetén elvi lehetőség volt a dupla R-60, de nekünk olyan indítónk tudtommal nem volt...

Volt.
12308070-1044911752226390-7787282955765715412-o.jpg


12310008-1048341488550083-9013569163650163783-o.jpg


11952891-886443148058698-6216874502943355354-o.jpg
 
Elviekben a MiG-21bisz-einkhez is volt, úgy mint a jugóknak, de nem használtuk.
Egyszer függesztettek 21-esre a dupla tartókra R-60-asokat, de több hátránya volt, mint előnye. Legalábbis itthon ez lett a konklúzió.

Ezzel szemben a dupla R-60-as a MiG-23MF-jeink normál keszi javadalmazása volt az R-23-asok mellé, egészen a típus kivonásáig.
 
Az Eindhoven-i szereplés videója, a magyarok kamerájával.
1993. Ha jobban belegondolok, a MiG-23-asainknak ez volt az utolsó nyilvános bemutatórepülése:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A 04-es gép a nagyon rövid életű fehér oldalszámozással. Praktikus okokból választották a fehéret, hogy este is jól lehessen látni a toronyból, de a HM ki volt akadva, hogy a VSz-ben a fehér oldalszámozás a bolgár elvtársaké, így mi azt nem is használhatjuk:

29354738_1844262832291274_7507626854601080730_o.jpg


57076261_2227469040650160_1753618087346700288_n.jpg


Itt meg a 02-es:

56927251_2227469433983454_4419423151746711552_n.jpg
 
Milyen jól sikerült kép volt ez annak idején. Minimum harminc éves (de ez inkább a nyolcvanas évek közepe) a fotó és mind a nyersanyag, mind az objektív minősége elsőosztályú kellett, hogy legyen.
Viszont eszembe juttatja, hogy vajon mi lett volna, ha lettek volna magyar MiG-23ML-ek is és ugyanilyen teflonszürkén érkeztek volna.
Ehhez a két volnához csak annyit, hogy ugye nem voltak, illetve már nem lehettek magyar MiG-23ML-ek és az ML-ek szállítása idején (nyolcvanas évek eleje) a szovjetek már nem szállítottak a VSz-nek (de máshova se) teflonszürke gépeket.
Kár...
 
"Pápa Város Önkormányzatának Képviselő testülete a ma délelőtt megtartott soron következő ülésén 14 igen szavazattal, egyhangúlag egyetértett és támogatta Dr.
Áldozó Tamás polgármester kezdeményezését - szintén egy, a város katonai-repülős hagyományait tükröző MiG-23-as emlékmű felállítását a megépülő 83.számú 2x2 sávos főút Pápa - Győr közötti út és a 8315 j. repülőtéri bekötőút körforgalmába..."