[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-23 "Flogger"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Nightstalker

Member
2010. június 9.
58
1
6
Hamar le szerettek volna tenni es ugy ereztek, ez kell ahhoz, hogy meglegyen a leszalloirany...? Nem ertek hozza, de ezt sugja a jozan paraszti eszem.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Elnézést kérek minden kedves előbb megszólalótól, de talán ne off-oljuk szét ezt a bejegyzést.

Pár kérdés, vagy gondolat.
Miért repülték le az iskolakört, miért nem siklottak be a Bakony felöl egyből? Nem ismerték a gép valós állapotát?
Ahogy a futó kiment, a pótvezérsík, amelyik addig stabilzálta úgy-ahogy a gépet a függőleges tengely mentén, becsukódott. Ezután kezdték meg a fordulót a valószínűleg már csúszó géppel, emiatt nőhetett meg a bedöntés annyira hogy előbb félhát, majd háthelyzetbe kerülve a gép a földnek csapódott.
 

iceman

New Member
2011. szeptember 15.
1
0
1
Allesmor Obranna:
A cikk írás során utána néztem az aznapi időjárásnak, déli szél volt a kérdéses estén, így a 16-os pálya volt használatos, így két érv is szólt amellett, hogy ne direktből jöjjenek be:

1. Ha esetlegesen más is érkezett vagy indult volna a repülőtérről, akkor kommunikáció nélkül nem tudták jelezni, hogy a leszálló iránnyal szemben végzik a megközelítést, így további kritikus helyzetet kerülhettek el.

2. Ami szerintem a legvalószínűbb, a hátszeles leszállás rejtette veszélyek miatt döntöttek/döntött a pilóta, hogy a 16-os pályát használja.

Gyakorlatilag adott volt egy megváltozott aerodinamikájú repülőgép, ismeretlen viselkedési tulajdonságokkal (hogy reagál a gép, ha a szárnyilazást megváltoztatják, féklapot nyitnak, futót nyitnak, csökkentik a sebességet, fordulnak...) Az adott helyzetben csak rossz és még rosszabb döntés létezett.

Konkrétum nem állt rendelkezésre arról, hogy az első ülésben eszméletlen volt-e a pilóta, sokan tényként kezelték akkor, a vizsgálóbizottság jelentésében, ebben nem tudtak állást foglalni bizonyítottság hiányában. Így csak a kétségbeesett próbálkozásból lehet arra következtetni, hogy valami nem volt rendben (különben miért nem kattintottak? - Katapultálás nem szabályos testhelyzetben végzetes is lehet, de minimum gerinc sérüléssel jár)

Összetett egy eset, sok tanulságot lehet levonni amiből tanulni kell, a fiúk emlékét pedig szintén meg kell őrizni...
 

Batka

Member
2010. május 11.
128
2
16
Úgy lenne teljes a történet, ha a végén oda lehetne írni, hogy a hasonló esetek elkerülése érdekében a vizsgálóbizottság jelentésében foglalt megállapításoknak megfelelően a Honvédségnél az alábbi intézkedéseket hozták:
...

Persze ilyesmi nem történt, vagy tévedek?
 

Block50

New Member
2009. április 27.
5
0
1
Bocs srácok, de a harcjárművekkel kapcsolatos utolsó hozzászólások olyan mértékben OFF téma volt és annyira szétcseszte az egész cikk szellemiségét, hogy töröltem azokat!

Kérem hagyjuk meg itt a MiG-23 és a két hajózó emlékének szóló, valamint a baleset körülményeit vitató hozzászólásokat.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
http://www.simonrobert.hu/02-repulok/Galeria/Volt_egyszer_egy_mig-23_Flogger_szazad/Volt_egyszer_egy_mig-23_Flogger_szazad.html
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
mig-23.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
http://www.simonrobert.hu/02-repulok/Galeria/Volt_egyszer_egy_mig-23_Flogger_szazad/Volt_egyszer_egy_mig-23_Flogger_szazad.html

Fasza link. Kár, hogy a 29-es flottálnál nem csinált olyan sort a készítő, ahol a nagyjavításig levő kirepületlen idő szerepel.