Annyira nem olcsóbb. Mivel irányított szerelvényeket kell összeállítani hozzá, valamint már gördülő, mozgó szerelvényeket kell kétszer is megállítani és elvégezni a logisztikai munkákat. A térkép azért hülyeség, mert nem Ukrajna lesz a fő vonal szerintem, hanem Bulgária-Szerbia-Mo- stb.....
https://hu.wikipedia.org/wiki/Fekete-tenger Ezek szerint azért télen rizikós a szállítást Ukrajna felé.
Fizikai tulajdonságok[szerkesztés]
A víz hőmérséklete általában alacsonyabb, mint a
Földközi-tengeré; az északi szelek lehűtik; december és január hónapokban többször megtörténik, hogy az északi partokon és a Duna torkolatánál is befagy a víz és a hajózás szünetel,
Éghajlata[szerkesztés]
A Fekete-tenger jelentős részének éghajlatát meghatározza szubtrópusi fekvése, csak északi és északkeleti része helyezkedik el a mérsékelt éghajlati övben. Az éghajlatra jellemző a száraz, forró nyár és a nedves, meleg tél. Télen felette mediterrán
ciklonok haladnak át, amelyek itt felerősödnek és
csapadékos,
ködös időt okoznak. Ebben az időben a tenger felett nyugatról kelet felé
anticiklonok is áthaladnak. Időnként hideg, kontinentális légtömegek is betörnek, amelyek erősen lehűtik a levegőt, előidézik
Odessza környékén a tenger befagyását is (1 hónapra). A
Krím déli partvidékén ekkor a légtömegek erősségétől függően
főn vagy
bóra alakul ki. Télen időnként erős, viharos, északkeleti szél a jellemző.
Ja és hogyan kerül a Fekete- vagy a Kaszpi-tengerre óriás konténer szállító hajó? Másként nem éri meg. Legyártják helyben? Vagy kis kompokkal?