Érdekességek a világ országaiból

O egy pravoszláv orosz.ukrán-belorusz úniót szeretne, tehát az eredeti szláv népekkel a Kijevi Rusz torténelmét szem elott tartva, hogy a három nép egy nemzet.
Senkit (,EU, Nato ország )nem akarna megtámadni. Orosz patrióta.

Köszi az infót. Sajnos nem ismertem őt ennyire. Majd keresek valami angol nyelvű forrást róla, és bepótlom. :)
 
Egyiptom....
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kiknél? A legjobban az arabok esnek majd vissza, vagy 500 évet. Az oroszok már csak 100-at. A norvégok 50-et.

Nyilván az Egyesült Államok (ahol csak a teljes repülőgép ipar, az autóipar, a hadiipar , a hatalmas vasúti közlekedés, és természetesen a kőolaj kitermelés is, az olajra épül) meg sem érezné ezt. Majd a Facebook, a Google és a társaik eltartják azt a 350 millió emberkét. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
2050-nel már reálisan lehet számolni.
Csak nem a Gergely-naptár szerinti 2050-nel. Egyelőre nincs semmilyen alternatíva ami kiválthatná az olajat. Nem tudsz annyi áramot megtermelni, hogy kiváltsa, ha meg tudnál akkoris le kellene cserélni a fogyasztókat. Az oroszoknak meg nem csak olaj van, nem egy öbölmenti ország, hogy mindent arra építsen fel, még ha komoly bevételt is jelent számára, ráadásul alkalmazkodóak. És mindegyre fedeznek fel újabb és újabb lelőhelyeket világszerte, így lesz is ahonnan.
 
Nekem valahogy nagyon nem stimmel valami ezzel az emberrel. Szerintem nem lenne szerencsés, ha a hatalom közelébe kerülne.
Nekem leginkább valami PR részlegnek tűnik a csoportja. Az ember el se hiszi hogy megélnek ebből az állam támogatása nélkül. De közben azért ott van a donbasszi kéznyomuk ami bizonyítja hogy van tényleges befolyásuk,hatalmuk. Hogy tudatos -e tőle a Raszputyin megjelenés vagy véletlen nem tudom de nekem Raszputyin jut eszembe róla.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface
Nyilván az Egyesült Államok (ahol csak a teljes repülőgép ipar, az autóipar, a hadiipar , a hatalmas vasúti közlekedés, és természetesen a kőolaj kitermelés is, az olajra épül) meg sem érezné ezt. Majd a Facebook, a Google és a társaik eltartják azt a 350 millió emberkét. ;)

Repülők egy része elektromos lesz, a többi marad olajalapú (az olajkorszak vége nem azt jelenti, hogy száz százalékban megszűnik a kőolajfogyasztás) vagy alternatív (hidrogén üzemanyagcellás például). Autóipar 99%-ban villany. Vasút villany vagy alternatív. Amúgy a vasút Amerikában nem olyan elterjedt mint Európában, mert ott üzleti alapon megy. Kőolajipar meg átmegy más energiatermelő szektorba. Vegyipari (nem üzemanyag) rész amúgy is megmarad.
 
Autóipar 99%-ban villany
A Villamosenergia topikban volt erről szó elég hosszasan. Nincs se akkutechnológia hozza-, se üzemanyagcella technológia- amit nagy tételben olcsón lehetne gyártani, se elektromos kapacitás nincs hozza se hidrogénüzemek nicnsenek ekkora tételben és nem is valószínű, hogy lesznek egyelőre.
 
A Villamosenergia topikban volt erről szó elég hosszasan. Nincs se akkutechnológia hozza-, se üzemanyagcella technológia- amit nagy tételben olcsón lehetne gyártani, se elektromos kapacitás nincs hozza se hidrogénüzemek nicnsenek ekkora tételben és nem is valószínű, hogy lesznek egyelőre.



Nem baj az,de van/lesz gmo,még lopakodóbb lopakodó repcsi,ta,stb.
 
Csak nem a Gergely-naptár szerinti 2050-nel. Egyelőre nincs semmilyen alternatíva ami kiválthatná az olajat. Nem tudsz annyi áramot megtermelni, hogy kiváltsa, ha meg tudnál akkoris le kellene cserélni a fogyasztókat. Az oroszoknak meg nem csak olaj van, nem egy öbölmenti ország, hogy mindent arra építsen fel, még ha komoly bevételt is jelent számára, ráadásul alkalmazkodóak. És mindegyre fedeznek fel újabb és újabb lelőhelyeket világszerte, így lesz is ahonnan.

Az olajkorszak vége nem az olaj elfogyása miatt fog bekövetkezni. És az áramtermelésben sem lesz majd hiány. Talán már az olajerőmű+naperőmű+szélerőmű+villanyautó olajigénye se nagyobb, mint a belső égésű autóké. És ez fog radikálisan megváltozni.
Az oroszok önellátásban meg csak alacsony színvonalon képesek.
 
Az olajkorszak vége nem az olaj elfogyása miatt fog bekövetkezni. És az áramtermelésben sem lesz majd hiány. Talán már az olajerőmű+naperőmű+szélerőmű+villanyautó olajigénye se nagyobb, mint a belső égésű autóké. És ez fog radikálisan megváltozni.
Az oroszok önellátásban meg csak alacsony színvonalon képesek.
És hogyan fogod a világ áramtermelését minimum megduplázni? A naperőmű + szélerőmű dolgot inkább ne feszegessük, stabilitás, helyigény, és ár / teljesítmény szempontjából egy rémálom. Atomerőműből se lenne aki megépítsen annyit.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
És hogyan fogod a világ áramtermelését minimum megduplázni? A naperőmű + szélerőmű dolgot inkább ne feszegessük, stabilitás, helyigény, és ár / teljesítmény szempontjából egy rémálom. Atomerőműből se lenne aki megépítsen annyit.



Elővesznek valamit a sublót fiókból.....
;)
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface
Repülők egy része elektromos lesz, a többi marad olajalapú (az olajkorszak vége nem azt jelenti, hogy száz százalékban megszűnik a kőolajfogyasztás) vagy alternatív (hidrogén üzemanyagcellás például). Autóipar 99%-ban villany. Vasút villany vagy alternatív. Amúgy a vasút Amerikában nem olyan elterjedt mint Európában, mert ott üzleti alapon megy. Kőolajipar meg átmegy más energiatermelő szektorba. Vegyipari (nem üzemanyag) rész amúgy is megmarad.

Szerintem az USA-ban és Európában legalább annyi, de inkább több ember megélhetése függ közvetve vagy közvetlenül a kőolajipartól, mint ahányan Oroszországban élnek a kőolaj származékok kitermeléséből.
Az elektromos és üzemanyagcellás repülőgépekről: Ma egy új utasszállító megtervezése, megépítése, tesztelése a már jól ismert, bevált és kipróbált technológiákat alkalmazva is legalább 8-10 évet vesz igénybe. Amit te mondasz, annak a technológiának csak a csírája van meg és talán nem is lesz több annál, ami most van. De ha lenne is, még se tesztelve, se alkalmazva nem volt semmilyen körülmények között. Így az általad vízionált 2050-re esély sem lenne az üzemanyagcellás meghajtású repgépek rendszerbe állításának.
 
A Villamosenergia topikban volt erről szó elég hosszasan. Nincs se akkutechnológia hozza-, se üzemanyagcella technológia- amit nagy tételben olcsón lehetne gyártani, se elektromos kapacitás nincs hozza se hidrogénüzemek nicnsenek ekkora tételben és nem is valószínű, hogy lesznek egyelőre.

Akkutechnológia elég gyorsan fejlődik, valószínűleg hamarosan lesz megfelelő akku. Elektromos kapacitás meg kiépül majd. A benzinkúthálózatot is ki kellett anno építeni.