Ha tudnák, akkor a polgári gépeknek nem lenne szükségük transzponderre, a katonai gépeknek meg saját/ellenség azonosító válasz-adóra (IFF, SzRO). Tényleg vannak olyan modern radarok, amik BIZONYOS POZÍCIÓKBÓL rálátva a célokra ezek egy részét tudják azonosítani, de ehhez pont ez a korábbi azonosítás és "elektronikus könyvtár"-ba helyezés alapfeltétel, így nagyon fontos!!Ha X radar még soha nem "látta" mondjuk a Ka-52-t és senki sem azonosította számára, akkor a kezelője csak annyit fog tudni, hogy általa (ill. a radarja által) eddig még sose látott gép céljelét vetíti ki a képernyőre. A másik probléma, hogy az igazán modern radarok száma (amelyek képesek típus-azonosításra is) a teljes mennyiségen belül eléggé elenyésző, pontosan a csúcstechnikás kivitel csúcs-ára miatt, szóval ezt nem egy tucat-légvédelmi rendszer tucat-radarjai tudják. Ilyen korszerű radarja lehet talán az E-3 AWACS-nak, az F-22 Raptornak és a legkorszerűbb F-15-öknek, és talán a legkorszerűbb orosz radarok is lehetnek ilyenek, de mennyi is van ezekből összesen a világon?!