Érdekességek a világ országaiból

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 883
10 014
113
O egy pravoszláv orosz.ukrán-belorusz úniót szeretne, tehát az eredeti szláv népekkel a Kijevi Rusz torténelmét szem elott tartva, hogy a három nép egy nemzet.
Senkit (,EU, Nato ország )nem akarna megtámadni. Orosz patrióta.

Köszi az infót. Sajnos nem ismertem őt ennyire. Majd keresek valami angol nyelvű forrást róla, és bepótlom. :)
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 883
10 014
113
Kiknél? A legjobban az arabok esnek majd vissza, vagy 500 évet. Az oroszok már csak 100-at. A norvégok 50-et.

Nyilván az Egyesült Államok (ahol csak a teljes repülőgép ipar, az autóipar, a hadiipar , a hatalmas vasúti közlekedés, és természetesen a kőolaj kitermelés is, az olajra épül) meg sem érezné ezt. Majd a Facebook, a Google és a társaik eltartják azt a 350 millió emberkét. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 816
30 851
113
2050-nel már reálisan lehet számolni.
Csak nem a Gergely-naptár szerinti 2050-nel. Egyelőre nincs semmilyen alternatíva ami kiválthatná az olajat. Nem tudsz annyi áramot megtermelni, hogy kiváltsa, ha meg tudnál akkoris le kellene cserélni a fogyasztókat. Az oroszoknak meg nem csak olaj van, nem egy öbölmenti ország, hogy mindent arra építsen fel, még ha komoly bevételt is jelent számára, ráadásul alkalmazkodóak. És mindegyre fedeznek fel újabb és újabb lelőhelyeket világszerte, így lesz is ahonnan.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 279
68 292
113
Nekem valahogy nagyon nem stimmel valami ezzel az emberrel. Szerintem nem lenne szerencsés, ha a hatalom közelébe kerülne.
Nekem leginkább valami PR részlegnek tűnik a csoportja. Az ember el se hiszi hogy megélnek ebből az állam támogatása nélkül. De közben azért ott van a donbasszi kéznyomuk ami bizonyítja hogy van tényleges befolyásuk,hatalmuk. Hogy tudatos -e tőle a Raszputyin megjelenés vagy véletlen nem tudom de nekem Raszputyin jut eszembe róla.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 659
9 247
113
Nyilván az Egyesült Államok (ahol csak a teljes repülőgép ipar, az autóipar, a hadiipar , a hatalmas vasúti közlekedés, és természetesen a kőolaj kitermelés is, az olajra épül) meg sem érezné ezt. Majd a Facebook, a Google és a társaik eltartják azt a 350 millió emberkét. ;)

Repülők egy része elektromos lesz, a többi marad olajalapú (az olajkorszak vége nem azt jelenti, hogy száz százalékban megszűnik a kőolajfogyasztás) vagy alternatív (hidrogén üzemanyagcellás például). Autóipar 99%-ban villany. Vasút villany vagy alternatív. Amúgy a vasút Amerikában nem olyan elterjedt mint Európában, mert ott üzleti alapon megy. Kőolajipar meg átmegy más energiatermelő szektorba. Vegyipari (nem üzemanyag) rész amúgy is megmarad.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 816
30 851
113
Autóipar 99%-ban villany
A Villamosenergia topikban volt erről szó elég hosszasan. Nincs se akkutechnológia hozza-, se üzemanyagcella technológia- amit nagy tételben olcsón lehetne gyártani, se elektromos kapacitás nincs hozza se hidrogénüzemek nicnsenek ekkora tételben és nem is valószínű, hogy lesznek egyelőre.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 312
55 650
113
A Villamosenergia topikban volt erről szó elég hosszasan. Nincs se akkutechnológia hozza-, se üzemanyagcella technológia- amit nagy tételben olcsón lehetne gyártani, se elektromos kapacitás nincs hozza se hidrogénüzemek nicnsenek ekkora tételben és nem is valószínű, hogy lesznek egyelőre.



Nem baj az,de van/lesz gmo,még lopakodóbb lopakodó repcsi,ta,stb.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 659
9 247
113
Csak nem a Gergely-naptár szerinti 2050-nel. Egyelőre nincs semmilyen alternatíva ami kiválthatná az olajat. Nem tudsz annyi áramot megtermelni, hogy kiváltsa, ha meg tudnál akkoris le kellene cserélni a fogyasztókat. Az oroszoknak meg nem csak olaj van, nem egy öbölmenti ország, hogy mindent arra építsen fel, még ha komoly bevételt is jelent számára, ráadásul alkalmazkodóak. És mindegyre fedeznek fel újabb és újabb lelőhelyeket világszerte, így lesz is ahonnan.

Az olajkorszak vége nem az olaj elfogyása miatt fog bekövetkezni. És az áramtermelésben sem lesz majd hiány. Talán már az olajerőmű+naperőmű+szélerőmű+villanyautó olajigénye se nagyobb, mint a belső égésű autóké. És ez fog radikálisan megváltozni.
Az oroszok önellátásban meg csak alacsony színvonalon képesek.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 816
30 851
113
Az olajkorszak vége nem az olaj elfogyása miatt fog bekövetkezni. És az áramtermelésben sem lesz majd hiány. Talán már az olajerőmű+naperőmű+szélerőmű+villanyautó olajigénye se nagyobb, mint a belső égésű autóké. És ez fog radikálisan megváltozni.
Az oroszok önellátásban meg csak alacsony színvonalon képesek.
És hogyan fogod a világ áramtermelését minimum megduplázni? A naperőmű + szélerőmű dolgot inkább ne feszegessük, stabilitás, helyigény, és ár / teljesítmény szempontjából egy rémálom. Atomerőműből se lenne aki megépítsen annyit.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 312
55 650
113
És hogyan fogod a világ áramtermelését minimum megduplázni? A naperőmű + szélerőmű dolgot inkább ne feszegessük, stabilitás, helyigény, és ár / teljesítmény szempontjából egy rémálom. Atomerőműből se lenne aki megépítsen annyit.



Elővesznek valamit a sublót fiókból.....
;)
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 883
10 014
113
Repülők egy része elektromos lesz, a többi marad olajalapú (az olajkorszak vége nem azt jelenti, hogy száz százalékban megszűnik a kőolajfogyasztás) vagy alternatív (hidrogén üzemanyagcellás például). Autóipar 99%-ban villany. Vasút villany vagy alternatív. Amúgy a vasút Amerikában nem olyan elterjedt mint Európában, mert ott üzleti alapon megy. Kőolajipar meg átmegy más energiatermelő szektorba. Vegyipari (nem üzemanyag) rész amúgy is megmarad.

Szerintem az USA-ban és Európában legalább annyi, de inkább több ember megélhetése függ közvetve vagy közvetlenül a kőolajipartól, mint ahányan Oroszországban élnek a kőolaj származékok kitermeléséből.
Az elektromos és üzemanyagcellás repülőgépekről: Ma egy új utasszállító megtervezése, megépítése, tesztelése a már jól ismert, bevált és kipróbált technológiákat alkalmazva is legalább 8-10 évet vesz igénybe. Amit te mondasz, annak a technológiának csak a csírája van meg és talán nem is lesz több annál, ami most van. De ha lenne is, még se tesztelve, se alkalmazva nem volt semmilyen körülmények között. Így az általad vízionált 2050-re esély sem lenne az üzemanyagcellás meghajtású repgépek rendszerbe állításának.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 659
9 247
113
A Villamosenergia topikban volt erről szó elég hosszasan. Nincs se akkutechnológia hozza-, se üzemanyagcella technológia- amit nagy tételben olcsón lehetne gyártani, se elektromos kapacitás nincs hozza se hidrogénüzemek nicnsenek ekkora tételben és nem is valószínű, hogy lesznek egyelőre.

Akkutechnológia elég gyorsan fejlődik, valószínűleg hamarosan lesz megfelelő akku. Elektromos kapacitás meg kiépül majd. A benzinkúthálózatot is ki kellett anno építeni.