Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

Vagy hallottad amikor elzavarták a holland tengót?Igaz 20km elég közel van de az egy DE gép a Földközi-tenger meg egy pocsolya ráadásul előre tudta a hülye is,hogy hol lesz a kötelék tehát bőven előnyben volt a tengeralattjáró.

Egyébként a Kuznya pont arra készült hogy tengókat zavargasson arrébb, sea control feladatkörben, elsősorban a honi vizekhez közel, az elég gáz lenne, ha pont ez nem menne neki.

Mind a hajó saját fegyverzete mind pedig a repülőwing összetétele (viszonylag sok ASW heli + néhány védővadász) erre predesztinálja. Power projection missziókban eleve nem szabad sokat várni tőle, ez a hajó elsősorban arra jó hogy a repülőgépei, helikopterei és saját rakétái hatósugaráig kiszorítsa az ellenfelet egy adott területről vagyis hogy területmegtagadó fegyverként funkcionáljon és megvédje saját magát. Anno arra készült, hogy a Kola-félszigeten állomásozó SSBN-ek védelmi zónáját tolja ki az amerikai vadász feladatú SSN-ekkel szemben, olyan helyen, ahol nincs sziget meg reptér. Kifejezetten nem támadó fegyverrendszer.

Az elődei (Moszkva és Kijev osztály) vonalát követi, a szovjetek hordozók fokozatosan lépdeltek előre, először voltak tengó elleni helikopterek, aztán jött a korlátozott képességű Jak-38 védővadász ezek mellé, majd lett a Szu-33, ami még mindig csak védővadász volt, de azért a Jak-38-hoz képest mindenképp nagy előrelépést jelentett. Aztán jött volna az Uljanovszk, atommeghajtással meg katapultokkal csak közbe bedőlt a rendszer.

A vérbeli ami power projection hordozókon teljesen más a heli-vadászbombázó arány az utóbbiak felé erősen eltolódva, kb a wing 5-10%-a Seahawk, az orosz hajón viszont a wing kb 50%-át a Ka-27-esek teszik ki. Ettől hajótól hiba lenne sokat várni, a kínai kisöccse is a kiképzésen kívül max arra jó, hogy a vieteket meg a filippínókat riogassa és kiszorítsa a Dél-Kínai tengerről, de hogy nem a ex-Varjaggal/Liaoninggal fogják átvenni Amerika vezető szerepét a világban, az tuti.

A Szu-33 meg eleve kis szériában készült, megálmodtak hozzá sok mindent, de bedőlt a SZU, és utána már nem volt gazdaságos egy ilyen kis szériát tuningolni a szűkös forrásokból, ezért ma már tényleg nem sokat ér éles helyzetben. Inkább új Szu-30-asokra meg Szu-35-ösökre illetve a 27-esek modernizálására költöttek és mennyivel jobban is tették.

Az új MiG-29K meg nagyon nem érett még be mint fegyverrendszer, egy tisztességes alakulatra valót harcra kész, gyakorlott pilótákkal még ki se tudnak állítani belőle.

Egy szó mint száz, az elvárásokat tessék a realitásokhoz igazítani a Kuznyával kapcsolatban.
 
Én értem, hogy tanulni mennek, de mi lesz a tudással?

2-3év az nem a világ vége, ennyi idő alatt ha megválogatták a személyzetet nem szerel le senki, max nem hordozon szolgál addig.

Izgibb kérdés az, hogy akkor innen merre. Mert a jelenlegi kékvizes flotta kezd durván kiöregedni itt pedig tényleg megvan az a probléma, hogy nem fektettek hordozót, rombolót... 25éve azaz súlyos know&how problémákkal fognak szembenézni. A 60ktonna acél a legkisebb probléma.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Már

Már bocs de ez az egyik legnagyobb ostobaság ami itt elhangzott.

Miért ostobaság? Én az orosz beavatkozás mellett állok, de azt a teknőt leküldeni oda, teljessen impotens repcsoportal, semmi más, csak lehetőség a nyugati technikák gyakoroltatására. Mint a holland tengó. Már megbocsássatok, de egy D/E tengót nem könnyű kiszúrni. Nekik pont sikerült. Sikerült még lenullázniuk egy 29-est, egy másik meghibásodik, 4 ből 2 kuka. Csak égnek velük, ahelyett, hogy Hmeimbe átdobnának 80 gépet, ahonnan fegyvert is vihetnek magukkal, és tennék a dolgukat. A spanyol hordozók a maguk 16 ósdi Matadorukkal is potensebb csapásmérő erő, mint a kuznya épp betanulós pancserkodása.
 
Attól,hogy lezuhant egy MIG nem lesz a hajó vagy a gép veszélyes a személyi áll9mányra.Érdekes módon eddig senk nem gondolta így mist meg...
Nem értetted meg a komment lényegét. A leharcolt műszaki állapotú hajó és kiforratlan gép együttese az, ami nem túl szerencsés.
 
Nem értetted meg a komment lényegét. A leharcolt műszaki állapotú hajó és kiforratlan gép együttese az, ami nem túl szerencsés.
A hajó még nem produkált semmi extrát csak a MIG-ek amik valóban újak(ez kétségtelen) bár biztos,hogy kap a gyár visszajelzést az indiaiaktól.
 
A ma esti (20,00) híradóból. Kuznya fedélzete.
HHnCQAN-X90.jpg
Ez a FAB-500-M54-es inkabb fuggesztrsi gyakorlat miatt van csak a hajon.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Gyakorolniuk élesben nekik is kell. Többet ér a szír gyakorlat mint az otthoni ahol mindent előre elterveznek a fantom ellenség ellen. Itt tényleg kiütköznek a hibák.
És persze ne felejtsük el a politikai izomfitotgatàst se, amit a Kuznya útja jelent kü-és belpolitikailag is.
Oo jelezni akarja, hogy nem csak nukleàris nagyhatalom.
( Bàr ez szerintem kicsit erőltetett).
 
Azt azért lássuk be, hogy az oroszok rendszeresítési procedúrái mások mint nyugaton. A Szu-34 est is tesztelték élesben 2008-ban. Ez a Mig meg nem ugyan az mint indiai testvére.
 
Az hogy veszélyes a legénységre a hajó meg a gépálomány.

Dudi, kívánom, hogy a próféta szóljon belőled. A küldetésüket övezze siker és mindenki térjen haza épségben. Én meg maradjak hoppon a véleményemmel, hogy ez a hajó ebben az állapotában komoly veszélyt jelent a személyzetre.
 
  • Tetszik
Reactions: Python
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Ruptly-s videóban bizony vannak piros, sárga, kék mellények a kiszolgálószemélyzet egyes tagjain! Az oroszok is átvették a módszert ezek szerint.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kicsit átfutottam orosz szakhonlapokat. Mig-29K tulajdonképpen még az állami teszteken nincsen túl. Hivatalosan 2018-ig vannak tesztjei. Ez a 100-as repülőezred is épp hogy 2016 januárjában alakult. Típus még nagyon küzd gyerekbetegségekkel. Eddig már volt két balesete. USA-ban hajófedélzeti pilóta 2 évet tanul. Oroszoknál hivatalosan - 3 év. Csak márciusban lett kész gyakorló komplexum, amely imitálja a Kuznyecovot.... édes kevés... Oroszoknál eddig is ilyen tapasztalattal rendelkező pilótákból csak egy-pár volt. Ezzel a legfrissebb Mig balesettel kapcsolatban sokan megkérdőjelezik, hogy gép volt a hibás.... Mert, ha tényleg meghibásodott volna, sokak véleményük szerint még se próbáltak volna leszállni a Kuznyecovra, hanem inkább egy köpésre lévő Hmeimim bázisra húztak volna....Maga a hajó is elégé problémás állapotban van. Szíriai küldetés után már egy hosszú komplett modernizációra megy a gyárba. Ezzel a szíriai küldetéssel tulajdonképpen próbálják valahogy megőrizni az a minimális tengerészeti pilóta tapasztalatait amik még vannak... éles körülmények között, mert azért tervezik egy újabb anyahajót építését. Szóval biztos, hogy van benne kis propaganda is, de lényeg, hogy tanulni mentek... ha keservesen is, de ez a legjobb lecke... maga az élet legjobb tanár: sokat kér, de alaposan tanít.

Az igaz, hogy az éles bevetés taníthatatlan. Ugyanakkor van egy minimális felszereltség és kiképzés, ami nélkül senki se akar háborúba küldeni katonákat, mert túl nagy lesz a tanulópénz. A Kuznyecov esetén felmerül a lehetősége, hogy politikai okokból épp ez történt. Némileg az árnyalja csak a dolgot, hogy a szíriai helyzet szinte egyáltalán nem kockázatos a Kuznyecovra nézve. Tehát ha odamennének és egyetlen egy gépet sem indítanának és semmilyen védelmi rendszerük sem működne, akkor sem számítana, mivel a gyakorlatban úgysem támadja meg őket senki.
 
Lehet, hogy igazad van.... Még jönnek a képek.... 0.40-tól.....
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Itt is látszódott, hogy a MiG-29-es startjánál nem hajtják fel a lángterelőket. Korábban felmerült, hogy a Vikramadityánál ez hátrány a lángterelők hiánya, de a jelek szerint az oroszok sem tartják szükségesnek. Érdekes, hogy vajon miért?
 
Én csak azt nem értem, ha hiány van a képzettségben, akkor leesne a korona a fejükről, ha segítséget kérnének Indiától? Ott több évtizedes tapasztalat vn az ugrósáncos repülésben, üzemeltetésben. Mibe kerülne egy századot rotálva átdobni Indiába?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
1.30- nál, érdekes, de űgy látom két kalibr ment egy célra? Valami elégé fontos lehetett, ha annyi pénz repült erre vashulladék telepre.... Volt ott valami föld alatt?