Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

Azt ne felejtsük el, hogy az oroszoknak már van némi tapasztalatuk a hordozók átépítéséről:

Lásd: Admiral Gorskov - Vikramaditya
Talán az kisebb is mint a Kuznyecov.

Ha a Kuznya hasonlóan alapos kezelést kap (felhasználva a korábbi tapasztalatokat) akár még jó is lehet.(pénz tapasztalat, profi legénység és minőségi napi rutin nélkül (bármelyik hordozó) valódi képességeinek töredékét nyújtja.

Szerintem a Kuznyecov egy más időszakban tervezett, épített, (pl. tragikus pénzügy - nagyszerű víziók) már akkor is "mindentudó" hordozónak épült, (ami mindenre jó, az semmire sem jó igazán) ladik. (irónia).

Az amcsikhoz mérni tök fölösleges, mert a világon senkinek nincs akkora és olyan minőségű hordozóflottája, mint nekik. (ha a francia-spanyol-olasz-orosz-indiai-kínai-leendő angol-kínai hordozókat összerakjuk egy képzeletbeli csapatba, akkor sem érjük el az amcsik színvonalát.)

Esetleg valakinek van új képe a Kuznyáról? Akár kívül, akár belül?
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Bevallom en meg mindig nem latom, hogy lesz a 24 darab Mig29K egy ligaban az angol hordozoval, amin 40 darab F35B lesz alapbol. Haborura keszulve pedig 50.
Nalam a legnagyobb kerdojel meg mindig az AEW, mind az orosz es az angol hordozonal.
A QE nincs kész felesleges számolni vele.

molni

Mi az,hogy 12.?A bevethető amerikai hordozók egy osztályba tartoznak így egyként kell őket tekinteni*, a Forddal ugyan úgy nem lehet még számolni mint a QE-el.

*Ha elfogadjuk,hogy jelenleg a Raptor a legjobb vadászgép akkor az utána jövő legjobb nem a 187.(ha jól emlékszem 186 Raptort gyártottak) lesz hanem a második.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Mint a gyerekek! Most apu játszuk le, hogy a Clemenceau + 4 fregatt és ellene a Kuznyecov + 2 udaloy és 2 sovremennij..
Bocsánat..
Az oroszok 2-3 flottacsoportosítást hoztak volna létre egyikben a hordozójuk, a másikban pedig a Kirov csatacirkáló lett volna (vagy egyben a két hajó egy CBG-ben). A feladatuk elsősorban a GIUK térségben Izland elfoglalását segíteni, védeni a partaszálló hajókat a hidegháborús időkben. Nem egy túlélő vállalkozás lett volna. Az óceáni térségekben a légierő és a tengok műholdas támogatással a konvojok és hordozók ellen.
A NATO tagországok CBG-i, betagozódtak volna az amcsi Atlanti flotta hordozóival együtt a NATO atlanti flottába. Amig a nagy amcsi hordozók a támadókapacítást jelentették volna, a konvojkíséretet a brit, francia és talán spanyol hordozók látták volna el. Egyszerre amúgy is max. 6-8 konvoj mászkált volna a tengeren, sok ASW kísérőhajóval. Ezek elsősorban nehéztechnikát vittek volna az újvilágból, mivel a katonákat a polgári légitrásaságoktól lefoglalt gépek átrepítették volna. A szállítógépek pedig minimális nehéztechnika, illetve inkább a ténylegesen nagyon sürgős rakományokat továbbította volna. A hidegháború idején több, most már jóval kevesebb nehéztechnika raktár van európában az amcsi haderő részére.

Én egyébként az egészet kurva nagy pénzkidobásnak tartottam a hidegháború idején, mert előbb utóbb a vereségre álló fél harcászati nukleáris szintig eszkalálta volna a háborút később meg nincs megállás..

Azóta megváltozott a világ, de a hajók nem, mert max moderinzálták őket. A francia és brit hordozók pedig viszonylag kicsik maradtak. A CDG-nek nincs testvérhajója, a brit hordozó is csökkentett harcértékű a katapultok hiánya miatt. Az olasz és spanyol hordozók inkább az USM partaszálló hajóra hajaznak, ez a Mediterrániumban elég.
A Kuznyecovra nincs szüksége az oroszoknak, de mivel megépíttették - nagyhatalmi státus - be kell bizonyítani, hogy ér valamit. Ezért bevetették története során először. Egyébként arra a feladatra (légvédelem) megfelelt amikor építették. Nagyobb hatósugara volt mint a rakétáknak. Mostanra érdekérvényesítő képességét mutatná az oroszoknak, ha lenne megfelelő wingje, de nincs. Amindenestre talán átépítés után a 29-esekkel a francia, brit hordozókkal hasonló erejű lesz, bár a Rafale és a F-35 jobb képességű valószínűleg mint a most próbált 29-es verzió. A modernzáció után ahogy olvastam eltünik a vizfelszini rakétaindító.

Csak nem olvastad Tom Clancytől a Vörös Vihart? :)
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Azt ne felejtsük el, hogy az oroszoknak már van némi tapasztalatuk a hordozók átépítéséről:

Lásd: Admiral Gorskov - Vikramaditya
Igen, borzalmas. Volt olyan, mikor az átalakításárt majdnem 4 milliárdot akartak kiszámlázni... Akkor volt némi mosolyszüntet. Meg késebb vagy 6 évet a történet.
 
Igen, borzalmas. Volt olyan, mikor az átalakításárt majdnem 4 milliárdot akartak kiszámlázni... Akkor volt némi mosolyszüntet. Meg késebb vagy 6 évet a történet.

Épp, hogy nem volt tapasztalatuk mivel minden hordozót a szovjet Ukrajna nyikolajevi hajógyáraiban építették.Ezért is lottek mellé az árképzésben ...
 
A Vikramadatiya modernizációja során szerzett tapaszatalatokat a Szevmash hajógyár amiket késobb alkalmazni tudnak a Kuznyecov modernizációja során.
 
Nemrég ültem a monitor elé, egyből a Kuznya topiccal kezdtem, hogy mire jutottatok.

Na jól van...azért nem fojtottátok vízbe egymást a hordozók miatt...;)
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
A Kuznya kisebb, mint a leendő Queen Elisabeth, mégis szinte ugyan annyi repülőgépet tud vinni, plusz hajó elleni rakétái is vannak. Ez hogy?
 
beta

Ha trollkodni akarnék akkor azt mondanám, hogy azért mert a Kuznya egy régi szar, ami semmire nem jó, és semmiben nem jó, csak épp nem tud róla :-)

De ha nem trollkodni akarok akkor meg a kérdésed nagyon jó. Ugyanis van pár érdekes adat amit annyira nem értek.
A Kuznya 305mX72m-s fedélzettel rendelkezik, 10 méteres merüléssel és max. 61400 tonnás.
A QE meg 280mX70m-s fedélzettel rendelkezik, 11 méteres merüléssel és max 70600 tonnás vízkiszorítással.
Aztán utána néztem, hogy a vízvonalnál milyen szélesek. A kuznya 35 méter széles itt, a QE meg 39 méter széles.
Most már csak azt kellene kitalálni, hogy a Kuznya a "könnyű építésű" hajó, vagy a QE a nehéz építésű. :-)
Meg azt, hogy a Kuznya elvileg 4X50000 LE-s, a QE meg "csak" 2X48000 LE, mégis a Kuznya a könnyebb hajó. (meg a gyorsabb)
Ekkor elkezdtem gondolkodni azon, hogy lehet, hogy a Brit hajón több a "páncél" vagy a megerősítés, de a QE-ről semmit sem találtam.
A Kuznyáról az orosz wiki azt írja, hogy 3 rétegű acél torpedó védelme van, ami 4.5 méter vastag és ellenáll 400 kg TNT robbanásának.
Akkor arra gondoltam, hogy a Kuznya személyzete talán kisebb, így kisebb helyet foglal, de az sem. A Kuznyán kb. 2000 ember rohangál a QE-n meg majd 1600 fog. Szóval ez sem nyert. E mellet, mint írtad a beépített fegyverzett is több a Kuznyán.

Egy szó mint 100, még most sem jöttem rá arra, hogy a több fegyvert, embert, és nagyobb teljesítményt cipelő Kuznyecov miért könnyebb maximális terhelésnél majd 10000 tonnával, mint a QE.
És igen a Kuznya összesen kb. 50 db repülőgépet és helikoptert képes egyszerre elcipelni, míg a QE szintén maximum 50 db-ot. Szóval ez is egy kisebb rejtély kategória a számomra.
Vagy csak szimplán az oroszok(SZU) és az USA sokkal jobban ért a hajó építéshez, mint a Britek; akik még mindig tengeri hatalomnak halucinálják magukat valamilyen ismeretlen okból.

draft_11435_1.jpg
 
Azt azért ne felejtsd el,hogy a Kuznyecov régi kazánjai elég nehezek.Valószínűleg ott a súlytöbblet,hogy a QE nagyobb területű fedélzettel rendelkezik.
 
?????? :)
Ezt nem èrtem.


A QE lehet nagyobb hajó attól,hogy kisebb a fedélzete.A kazános rész pedig ugyan úgy a QE ellen szól mint a fegyverzet.
Egyébként már a II.vh-ban sem ők csinálták a legjobb hajókat közel sem.Szóval erősen legenda a brit tengeri nagyhatalmiság meg minőség meg ilyenek.
 
Az Impacable osztályú horodzóik jól teljesítettek a II. vh-ban. A Tigergroup egységei, jóval ellenállóbban voltak a kamikaze támadásokkal szemben. (A Tirpitz elsüllyesztése után, a nehéz hajók nagy része áthajózott a csendes óceánra és betagozódva az US flottába harcoltak a kapok ellen)

Egyébként a 2. világháború idején, már sem technikában, sem technológiában nem vették fel a versenyt az USA-val. Voltak újításaik azonban amiket Ők találtak fe, és ezeket az amcsik fejlesztettek tovább. Ilyen a szögfedélzet, a bulk hajóorr, és a zárt hajóorr része hordozóknak. Elektronikailag már az USA volt szintén az első, jobbak voltak a lokátoraik például.
A QE hordozónál, az volt a bibi, hogy maguk sem tudták mit akarnak. Legyen-ne legyen katapult, melyik F-35 változat települjön. Rafale-t is lehessen üzemeltetni. Deszanthajó (is) legyen mondjuk multi-purpose (többfeladatos) hordozó. (ilyen hajoósztály nincs, de én annak tartom az újabb amcsi Marine helikopterhordozókat és deszanthajókat, mert gyakorlatilag merev és forgószárnyas hordozó, és partaszálló hajó is egyben).
Nos addig agyaskodtak, hogy ez lett.
 
Az is lehet, hogy nagyobbak az üzemanyag tartályai, maximálisan több F-35-öst vihet, mint MiG-et a Kuznyecov. Arról nem találtam semmit, hogy mennyi a QE standard, vagy üres vízkiszorítása, sokat elárulna.
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus
Azt lehet tudni, hogy mekkora készletek vannak a hajókon az adott számú gépekhez: üzemanyagkészlet, fegyverzet, alkatrészek, élelmiszer...mert az sem két kiló.
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus
beta...Meg azt, hogy a Kuznya elvileg 4X50000 LE-s, a QE meg "csak" 2X48000 LE, mégis a Kuznya a könnyebb hajó...(meg a gyorsabb)...
A QE-n a 2 x 48000 LE (R&R MT-30 turbina generátor) mellett még van további 54000 LE (4 db Wartsila dízel generátor) is! A termelt áram 2 villanymotort hajt meg.
Ebből következik hogy a QE-n egy fia kazán sincs! (ha csak nem valami szemétégető)
A QE meghajtásának sematikus ábrája:
QE-aircraft-carriers-propulsion-infographic.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest
Vagy pl az Enterprise is közel 10 méterrel hosszabb, mint egy Nimitz, gyakorlatilag azonos szélességekkel, mégis 6-8 000 tonnával kisebb a vízkiszorítása teljes töltésnél.
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus