Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Ja, mindössze csak annyit változtat, hogy sisakba épített HUD-rendszer még mindig kissé "hézagosan-ritkásan" fordul elő a vadászgép-típusokon, merthogy itt nem a NINCS-et kellene megmagyarázni, hanem a VAN-t megépíteni és átadni a pilótáknak. Tudod ez olyan, mintha egy másfél tonnás komolyabb méretű családi kocsit kellene megcsinálni 300 kilóban, mert valakiknek valahol olyanra lenne szükségük. Lehetne magyarázni hogy nem nagy kunszt, hiszen típusok tucatjai futnak tízezerszám az utakon, 300 kilóban mégse tudják megcsinálni. Aztán akinek 300 kilós kellene annak rohadtul mindegy a duma hogy miért nincs, ha egyszer nincs, neki a lényeg a NINCS!! Mint ahogy jelenleg a világ vadászpilótáinak nagy százalékára is ez a jellemző.
Mondom, a rendszerben nincs semmi bonyolult, bármelyik gyár össze tudná legózni, be tudná üzemelni, épp a sisakot kell összerakják hozza X kilóra. Te másfél kilósról beszélsz, de mi lett volna ha egy kilóban határozzák meg a max tömegét? Akkor még 10 évig nem beszélhetnénk 500 gramm miatt sisakdisplayről, amíg a fejlesztéssel oda nem érnek? Vagy ha 1800 gramm lett volna a target, akkor már rég készlenne?
 
Mondom, a rendszerben nincs semmi bonyolult, bármelyik gyár össze tudná legózni, be tudná üzemelni, épp a sisakot kell összerakják hozza X kilóra. Te másfél kilósról beszélsz, de mi lett volna ha egy kilóban határozzák meg a max tömegét? Akkor még 10 évig nem beszélhetnénk 500 gramm miatt sisakdisplayről, amíg a fejlesztéssel oda nem érnek? Vagy ha 1800 gramm lett volna a target, akkor már rég készlenne?
Persze, a rendszerben nincs semmi bonyolult csak éppen évek óta nem tudják megépíteni az előírt követelmény-szinten. Hogy melyik kégierőnél mi a követelmény-szint azt én nem tudom, meg azt se hogy mikorra lesz tömeggyártásra érett a kész sisak-display rendszer. Jelenleg egyetlen harcigép-típust ismerek, amin már nincs HUD mert van helyette azt kiváltó sisak-diplay, és ez az F-35, ezeknek pilótái tudják már használni az eszközt. Ez azért még feltűnően kis százaléka a világ harcigép-állományának, a többi pilóta ezek szerint meg csak kívánja a sisak-display-t és max hallgathatja a magyarázatokat a NINCS-re.
 
Akkor csak meg lehet csinálni a sisakdisplayt egy valaki által kitalált súlyhatár alatt. Gondolom nem elhanyagolható tényező, hogy az F-35 új gép és valószínűleg így tervezték és építették, a többit amelyikben HUD van meg át kellene építeni, kiszedni a HUD-ot, beépíteni plusz a kamerákat, stb. De ha a megrendelő részéről lenne rá igény, más is megcsinálná.
 
joker
Jó lenne ha felfognád, hogy nem maga a sisak a nehéz, hanem a sisak+oxigén-maszk+rádió mikrofon és fülhallgató+színszűrős szemvédő+helyzet-érzékelő szenzorok+sisak HUD-kivetítőberendezés+speciális torzításmentes lencse-felület amin át is lehet látni meg amire az összes HUD-adatot ki is lehet vetíteni. Ezt lkellene összehozni olyan 1,5 kg súlyban. Keresd meg csak egy normál, gépbe épített HUD műszaki adatait nézd meg hány KILOGRAMM a súlya, és ha ezt szerinted olyan egyszerű pár 10-dekában megoldani akkor jelentkezz bármely cégnél amely ezzel foglalkozik, igen nagy pénzt kereshetsz a megoldási ötleteiddel és nem forintban vagy lei-ben (bár azok is kereshettek volna akik ezzel küszködnek évek óta, valahogy még mindig kicsi a sikerélményük.
Egyébként elárulom, nekem már volt a kezemben ilyen HUD, és csak külön az üveg amire kivetítik az adatokat volt vagy 30 deka, a teljes HUD meg vagy 1,5 kiló!!
+ katapultálásnál meg kell akadályozni, hogy leszakadjon a pilóta pofája. Erre vannak a pingponglabdányi lyukak az orosz sisak tetején.
 
Akkor csak meg lehet csinálni a sisakdisplayt egy valaki által kitalált súlyhatár alatt. Gondolom nem elhanyagolható tényező, hogy az F-35 új gép és valószínűleg így tervezték és építették, a többit amelyikben HUD van meg át kellene építeni, kiszedni a HUD-ot, beépíteni plusz a kamerákat, stb. De ha a megrendelő részéről lenne rá igény, más is megcsinálná.
Persze hogy meg lehet csinálni, mint az atombombát is 1945-ben!! Hány darab is volt belőle akkor?! Ja, hogy összesen három, és mind a hármat egyetlen országban gyártották. És vedd már észre, hogy állandóan feltételes módot használsz, amikor a sisakdisplay gyártásának lehetőségét bizonygatod. Ha LENNE igény, ha KI TUDNÁ fizetni, más is MEGCSINÁLNÁ (ha TUDNÁ, mondom én).
Szóval ez olyan dolog mint világcsúccsal győzni az olimpián. Valakinek időnként sikerül, de ez nem bizonyíték hogy mindenki képes rá aki szeretné és megpróbálja.
 
Persze hogy meg lehet csinálni, mint az atombombát is 1945-ben!! Hány darab is volt belőle akkor?! Ja, hogy összesen három, és mind a hármat egyetlen országban gyártották. És vedd már észre, hogy állandóan feltételes módot használsz, amikor a sisakdisplay gyártásának lehetőségét bizonygatod. Ha LENNE igény, ha KI TUDNÁ fizetni, más is MEGCSINÁLNÁ (ha TUDNÁ, mondom én).
Szóval ez olyan dolog mint világcsúccsal győzni az olimpián. Valakinek időnként sikerül, de ez nem bizonyíték hogy mindenki képes rá aki szeretné és megpróbálja.
Ha alapból nem terveztek bele HUD-ot a többi gépben meg van, akkor miért is kellene azokban is sisakdisplay legyen? Ez most egy új dolog, természetesen régebbi gépben nincs benne, de ez nem jelenti, hogy ne tudnák megcsinálni. Csak ahoz valakinek meg is kell rendelnie. Olimpiát sem egy ember nyer, sportáganként is négyévente valaki más.
 
Ha alapból nem terveztek bele HUD-ot a többi gépben meg van, akkor miért is kellene azokban is sisakdisplay legyen? Ez most egy új dolog, természetesen régebbi gépben nincs benne, de ez nem jelenti, hogy ne tudnák megcsinálni. Csak ahoz valakinek meg is kell rendelnie. Olimpiát sem egy ember nyer, sportáganként is négyévente valaki más.
Azért kellene a HUD-os gépekbe is sisakdisplay, hogy ne csak akkor lássa a pilóta az adatokat ha pont előre egyenesen néz, hanem akkor is szeme előtt legyenek azok ha bárhová máshova néz. Persze nem fontos nekem hinni, ezért nem ártana ha erről egy pilótát is megkérdeznél mekkora segítség lenne ez neki, én is azt csináltam.
 
Én értem, hogy mit hozna pluszba, de ha a gépet eredetileg HUD-dal tervezték, akkor nem várhatod el, hogy legyen benne sisakdisplay csak azért, mert a legújabb tervezésű gépben az van. Ez nonszensz. Most hogy nincs egy Rafaleban? 30 éves gép, az F-35 meg 10. De ez nem jelenti, hogy ne tudnák megcsinálni és beleszerelni, ha egy modernizációs csomagban ezt is megrendelnék.
 
Én értem, hogy mit hozna pluszba, de ha a gépet eredetileg HUD-dal tervezték, akkor nem várhatod el, hogy legyen benne sisakdisplay csak azért, mert a legújabb tervezésű gépben az van. Ez nonszensz. Most hogy nincs egy Rafaleban? 30 éves gép, az F-35 meg 10. De ez nem jelenti, hogy ne tudnák megcsinálni és beleszerelni, ha egy modernizációs csomagban ezt is megrendelnék.
Az F-15/16/18 trió egyikén sem volt HMD most meg van JHMCS...
Francia gépek egy részében van HMD, még a Mirage-2000-5-ön is a Topsight...
Az EF-hez is van ilyen opció...

Az új 4++ gépen ma gyakorlatilag alapkövetelmény, hogy ezt is beszerezzék, pedig a legfiatalabb ilyen gépek is 20-30 éves múlttal bírnak.

Nagyon szomorú, hogy nem tűnek fel, hogy mennyire fullba tolod a kretént..
 
A hosszútávú cél tényleg az amit leírsz, hogy a géptől kapott adatok alapján a katapultülés irányított kilövést végezzen, de ma még sajnos nem tartunk itt. A mai katapultülések úgy működnek, hogy az engedélyezett max kilövési sebességnél is az ülés pilótástól még megasabbra kell menjen mint a gép függőleges vezérsíkja. Ezért van az, hogy alacsonyabb sebességnél az ülés felfelé-előre repül ki, így van beállítva a katapultülés rakéta-fúvókája, és minél nagyobb a kilövési sebesség annál jobban közelíti a pálya a függőlegest majd elhajlik hátrafelé. Azért van az hogy a bejátszott videóban az ülések nem végig lefelé a föld felé repülnek, hanem a géphez képest elforduló pályán mozognak, mert a gép sebessége ekkor már közel nulla, nem hat rájuk a gép körül hosszirányú légáramlat torlónyomása.

Lehet., hogy igazad van, de én valahol olvastam már erről a képességről. Jobbat most nem találtam, de ezen a videon amin a K-36 kilövései és tesztjei vannak, az utolsó képsorokon mintha érzékelhető lenne némi manőverezés. Vagy csak a stabilizáló teleszkópok hatása? Kicsit bizonytalan vagyok, vagy mégsem????

http://www.military.com/video/aircr...-russian-ejection-systems-better/903159086001

Hát megnézve, a Te igazad felé hajlok. Akkor maradjunk abban, hogy tervezik Martin-Bakerék, no meg a Zvezda Büró...
 
Lehet., hogy igazad van, de én valahol olvastam már erről a képességről. Jobbat most nem találtam, de ezen a videon amin a K-36 kilövései és tesztjei vannak, az utolsó képsorokon mintha érzékelhető lenne némi manőverezés. Vagy csak a stabilizáló teleszkópok hatása? Kicsit bizonytalan vagyok, vagy mégsem????

http://www.military.com/video/aircr...-russian-ejection-systems-better/903159086001

Hát megnézve, a Te igazad felé hajlok. Akkor maradjunk abban, hogy tervezik Martin-Bakerék, no meg a Zvezda Büró...
De a téma szempontjából (HMD) mindegy is, hogy mi miatt, de sokszor (legtöbbször) intenzív forgással jár együtt a katapultálás.
 
Ha alapból nem terveztek bele HUD-ot a többi gépben meg van, akkor miért is kellene azokban is sisakdisplay legyen? Ez most egy új dolog, természetesen régebbi gépben nincs benne, de ez nem jelenti, hogy ne tudnák megcsinálni. Csak ahoz valakinek meg is kell rendelnie. Olimpiát sem egy ember nyer, sportáganként is négyévente valaki más.

Új dolog? A DASH-t az izraeliek 1990-ben csinálták meg.
 
Lehet., hogy igazad van, de én valahol olvastam már erről a képességről. Jobbat most nem találtam, de ezen a videon amin a K-36 kilövései és tesztjei vannak, az utolsó képsorokon mintha érzékelhető lenne némi manőverezés. Vagy csak a stabilizáló teleszkópok hatása? Kicsit bizonytalan vagyok, vagy mégsem????

http://www.military.com/video/aircr...-russian-ejection-systems-better/903159086001

Hát megnézve, a Te igazad felé hajlok. Akkor maradjunk abban, hogy tervezik Martin-Bakerék, no meg a Zvezda Büró...
A stabilizáló teleszkóp nem önmagában stabilizál, hanem mindkettő végén van egy kb. esernyő méretű csak megerősített anyagból készült és erősen réselt stabilizáló ernyő, a teleszkópok ezt tolják ki a légáramlatba hogy lehetőleg ne pörögjön be az ülés kilövés után.
 
De a téma szempontjából (HMD) mindegy is, hogy mi miatt, de sokszor (legtöbbször) intenzív forgással jár együtt a katapultálás.
Pont ezt szeretnék megakadályozni mindenféle kinyíló apró deflektor/áramlásterelő lemezekkel és/vagy stabilizáló ernyőkkel, mert földközeli katapultálásnál nincs idő megvárni hogy a pilóta leváljon az ülésről, tizedmásodperceken belül, tehát gyakorlatilag azonnal nyitni kell a főernyőt ami viszont forgásnál rátekeredne a katapultülésre. Erre (is) lenne megoldás az ülés térbeli helyzetét érzékelő és azt a vezérelt rakéta-fúvókákkal stabilizáló rendszer - majd egyszer ha sikerül megalkotni (ehhez adott nagy lehetőséget többek között a lézer-giroszkóp feltalálása, de azért vannak ott még más problémák is).
 
A stabilizáló teleszkóp nem önmagában stabilizál, hanem mindkettő végén van egy kb. esernyő méretű csak megerősített anyagból készült és erősen réselt stabilizáló ernyő, a teleszkópok ezt tolják ki a légáramlatba hogy lehetőleg ne pörögjön be az ülés kilövés után.

Igen, tudok a mini-fékernyőkről. Azért 2,5M-nél még ezeknek is durva lassító hatása lehet (MIG-25-nél próbálták ki) Bár nem tudom, hogy nem a torlónyomás-e a nagyobb?
 
Igen, tudok a mini-fékernyőkről. Azért 2,5M-nél még ezeknek is durva lassító hatása lehet (MIG-25-nél próbálták ki) Bár nem tudom, hogy nem a torlónyomás-e a nagyobb?
A torlónyomás mindig sebességfüggő, ráadásul négyzetesen számolandó, vagyis adott felületre kétszeres sebességnél négyszeres a torlónyomás.
 
A torlónyomás mindig sebességfüggő, ráadásul négyzetesen számolandó, vagyis adott felületre kétszeres sebességnél négyszeres a torlónyomás.
A HT összefoglalóban levő CAS diagramokat tessék figyelembe venni. A torló nyomás és az erő M2.5-nél 18 km magasan lehet, hogy kisebb, mint tengerszinten hangsebességnél.
http://www.hochwarth.com/misc/AviationCalculator.html

Ezzel számolva 15 km magasan M2.5 az 1637 km/h. Tengerszinten az M1.0 az 1230 km/h.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and fip7
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.