Ez egy helisisak. vertáljot.
https://www.google.hu/search?q=russ...HU-lC2oQsAQIFw&dpr=1.88#imgrc=rhsOrLsCzHHWxM:
https://www.google.hu/search?q=russ...HU-lC2oQsAQIFw&dpr=1.88#imgrc=rhsOrLsCzHHWxM:
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A
Csak az amerikairól vannak adatok. Az 2.3 kg + 0.7 kg éjjellátó = qúúrwsok.A
Alakulatnál készült videókon még soha nem láttam, eszerint kísérleti darab lehet. Már csak a súlyára vagyok kíváncsi, mert nekem elég túlméretesnek néz ki, és elég rossz hatása lenne ha 6-8 g túlterhelésnél rácsukódna a pilóta orrára-szemére, katapultálásnál 16-20 g-nél meg eltörné a nyakcsigolyát. Mindenesetre legalább már dolgoznak rajta, előbb-utóbb eljuthatnak a használható méretig/súlyig vele.
Akkor a Mi-28-on meg más heliken előbb kerülhet használatba, azoknál nincs katapultálás meg az se, hogy 6-8 g-re megrángatják a madarat.
Az bezony brutálnehéz, próbálja ki hosszútávon (2-3 óra min) bárki. Szóval van ott mit reszelgetni, mire egy harcigépen is tökéletesen használható sisakdisplay összejön.Csak az amerikairól vannak adatok. Az 2.3 kg + 0.7 kg éjjellátó = qúúrwsok.
Én csak motorozom, de 999g fölé nem megyek. Inkább legyen szar, de ne legyen nehéz.Az bezony brutálnehéz, próbálja ki hosszútávon (2-3 óra min) bárki. Szóval van ott mit reszelgetni, mire egy harcigépen is tökéletesen használható sisakdisplay összejön.
A mi-28NM-hez készítik.Akkor a Mi-28-on meg más heliken előbb kerülhet használatba, azoknál nincs katapultálás meg az se, hogy 6-8 g-re megrángatják a madarat.
Na kivele mi volt olyan vicces és mi olyan nehéz pár érzékelőt és egy kijelzőt összekötni.Ezen a kommenten hangosan felröhögtem. Lövésed sincs a felmerülő problémákról ezek szerint.
Tényleg nem látom mi olyan nagy dolog egy sisakdisplayben, fantáziát látok benne meg hogy segíthet, de a megtervezése hogy mitől ollyan nehéz az rejtály számomra.Hát nem kicsit vagy túlzottan optimista egy sisakdiplay kifejlesztésének és gyártásának nehézségeit illetően!!
Nem repül 2-3 órát, főleg nem olyan manőverekkel, hogy annyira számítson a sisak tömege. A nagy G hatásoknál meg amúgyis hátrafele tolódik a sisak amit megtámaszt az ülés, nem a nyakad kell tartsa. Ahol számít az a fej forgatása ha folyamatosan kapkodod és keresgélsz, pl dogfight.Az bezony brutálnehéz, próbálja ki hosszútávon (2-3 óra min) bárki. Szóval van ott mit reszelgetni, mire egy harcigépen is tökéletesen használható sisakdisplay összejön.
Tegyél szemüveget s maszkot, hogy ne follyon be a taknyod a füledbe s jó lesz, megúszod 50 grammból. Nekem 1580 grammos sisakom van, egy 600 km-es motoros túra után sincs semmi bajom vele, pedig azalatt tényleg van durva fékezés, előzés, laza túrázgatás, kanyarvadászat, város, országút, és folyamatosan jár a fejem.Én csak motorozom, de 999g fölé nem megyek. Inkább legyen szar, de ne legyen nehéz.
Nem csak az érzékelőről van szó, az egész rendszerről...Na kivele mi volt olyan vicces és mi olyan nehéz pár érzékelőt és egy kijelzőt összekötni.
A mérete és tömege, mert 9-12G-re húzva a gépet és katapultálva az fizika dolgozik. Inercia. Tudod, középiskolás anyag... Az első sisakcélzót is azért nem használta a US Navy pilóta közössége a '60-es évek végén mert olyan nehéz volt, hogy önveszélyesnek és feleslegesnek ítéltetett. Kettőt találhatsz, hogy miért AH-64A helin lett először jenki repeszközön használható sisakcélzó ÉS display. Mert ott nincs 9G... És még azt is rendszeresen nullázni kellett...Tényleg nem látom mi olyan nagy dolog egy sisakdisplayben, fantáziát látok benne meg hogy segíthet, de a megtervezése hogy mitől ollyan nehéz az rejtály számomra.
Kivéve mikor negtív G manőver van és balra-jobbra hatalmas erők is lehetnek. Ja, és a pilóta forgatja a fejét, nem nekitámasztja a fejtámlának és annyi.Nem repül 2-3 órát, főleg nem olyan manőverekkel, hogy annyira számítson a sisak tömege. A nagy G hatásoknál meg amúgyis hátrafele tolódik a sisak amit megtámaszt az ülés, nem a nyakad kell tartsa. Ahol számít az a fej forgatása ha folyamatosan kapkodod és keresgélsz, pl dogfight.
És téged mikor ér 9-12G vagy ennél nagyobb..? Mikor van minden irányból akár random ébredő erő? A bringás sisakodban van dispay is?Tegyél szemüveget s maszkot, hogy ne follyon be a taknyod a füledbe s jó lesz, megúszod 50 grammból. Nekem 1580 grammos sisakom van, egy 600 km-es motoros túra után sincs semmi bajom vele, pedig azalatt tényleg van durva fékezés, előzés, laza túrázgatás, kanyarvadászat, város, országút, és folyamatosan jár a fejem.
Valójában a 3. pont még ma sincs meg. A JHMCS még nem alkalmazható együtt az NVG-vel. Vagy éjellátót visel a pilóta vagy JHMCS, a kettő együtt még nincs. Az F-35 ezt a DAS-sal oldalán meg, hogy a felvetített kép a DAS képe is lehet, így nem kell NVG.joker, Tegnap, ekkor: 18:02
Joker tényleg eltúlozta kissé.
Hát hogy mi a sisakdisplay.
1 fejünkön hordott HUD rendszer
2Célmegjelölő ami jobb mint az orosz sisakcélzó
3 Éjszaki látást is segíti.
Azl, hogy a fején hordja a HUD-ot csak annyit jelent, hogy egyik kijelző helyett egy másikba megy a jel meg hogy esetleg átpakolászták a megjelenített adatokat olyan formára, hogy arra a megjelenítésre legyen optimalizálva. Jó lenne tudni, hogy mivel jobb konkrétan ez a célzó mint az orosz és azt tényleg olyan nehéz-e megoldani. Az éjszakai látás meg megint csak az érzékelőktől függ, ha az lát és a jel bemegy a sisak kijelzőjébe a képpel akkor ebben sincs semmi nagy dolog.joker, Tegnap, ekkor: 18:02
Joker tényleg eltúlozta kissé.
Hát hogy mi a sisakdisplay.
1 fejünkön hordott HUD rendszer
2Célmegjelölő ami jobb mint az orosz sisakcélzó
3 Éjszaki látást is segíti.
Hagyjuk már ezt a faszságot, hogy az egész rendszer így és az egész rendszer úgy, meg "néhány" követelmény és hasonlók. Mondj konkrétumot baszdmeg amit olyan nehéz megcsinálni! Eddig annyit tudtál kiböfögni, hogy a sisak legyen könnyű. 9G-s oldalirányú erő meg nincs, azoknál a manővereknél mindig hátrafele hat az erő, ez nem forma1 és nem is tereprally, fizikailag nincs ahogy a gépet oldalirányba 9G-vel elmozdítsd. Az utolsó gondolatadidnak egyáltalán van valami értelme vagy csak szokás szerint faszkodni akarsz? (ez költői kérdés volt, nem kell rá válaszolni)Nem csak az érzékelőről van szó, az egész rendszerről...
A disyplay meg display és nem csak fej pozíció érzékelő, amivel szemben van "néhány" követelmény a láthatóság és megbízhatósággal kapcsolatban.
A mérete és tömege, mert 9-12G-re húzva a gépet és katapultálva az fizika dolgozik. Inercia. Tudod, középiskolás anyag... Az első sisakcélzót is azért nem használta a US Navy pilóta közössége a '60-es évek végén mert olyan nehéz volt, hogy önveszélyesnek és feleslegesnek ítéltetett. Kettőt találhatsz, hogy miért AH-64A helin lett először jenki repeszközön használható sisakcélzó ÉS display. Mert ott nincs 9G... És még azt is rendszeresen nullázni kellett...
Kivéve mikor negtív G manőver van és balra-jobbra hatalmas erők is lehetnek. Ja, és a pilóta forgatja a fejét, nem nekitámasztja a fejtámlának és annyi.
És téged mikor ér 9-12G vagy ennél nagyobb..? Mikor van minden irányból akár random ébredő erő? A bringás sisakodban van dispay is?
Joker, nagyon nagy szívességet tennél a közösségnek, a technikai téren csak kérdeznél, mert egyszerűen technikai téren az analfabéta szó is hízelgő rád nézve...
Azt, hogy 2-2,5 kg táján legyen a display és az egész rendszer tömege és a mérete is korlátos, mert az nyomatékok a távolságtól is függenek. Ebben bele kell férnia a sisak funckció ellátásnak is a kabinon belül és kívül is.Hagyjuk már ezt a faszságot, hogy az egész rendszer így és az egész rendszer úgy, meg "néhány" követelmény és hasonlók. Mondj konkrétumot baszdmeg amit olyan nehéz megcsinálni! Eddig annyit tudtál kiböfögni, hogy a sisak legyen könnyű. 9G-s oldalirányú erő meg nincs, azoknál a manővereknél mindig hátrafele hat az erő, ez nem forma1 és nem is tereprally, fizikailag nincs ahogy a gépet oldalirányba 9G-vel elmozdítsd. Az utolsó gondolatadidnak egyáltalán van valami értelme vagy csak szokás szerint faszkodni akarsz? (ez költői kérdés volt, nem kell rá válaszolni)
Szóval ennyi, ennyi az egész sisakdisplayben a nagy dolog, hogy legyen 2,5 kiló, a többit meg össze tudja akármelyik repülgyár barkácsolni. És ettől vagytok úgy hasraesve. Legyen 2,5 kiló, ez nem egy technológiai bravúros rendszerintegráció csodatétel, ez egy könnyű sisak egy kijelzővel.Azt, hogy 2-2,5 kg táján legyen a display és az egész rendszer tömege és a mérete is korlátos, mert az nyomatékok a távolságtól is függenek. Ebben bele kell férnia a sisak funckció ellátásnak is a kabinon belül és kívül is.
Az orsózó gép közepében levő fejére nem sok plusz erő hat oldalirányba, így ha nem szenved végelgyengűlésbe akkor ez nem lehet akkora probléma. És ez addig így is marad amíg a fizika törvényei meg nem változnak vagy amíg a kabint a pilótával nem rakják egy egyik szárny széllére.9G oldalirányú erő nincs, de az összevissza orsózásnál a nyal hol balra hol jobbra kap erőhatást.
Talán majd egyszer lejátszodjuk.Joker, de elérted azt a szinet, hogy legszívesebban pofánrúgnálak már.
A DAS 360 fokos lefedést ad 6 db kamerával. Ezek optikai zoom-ml nem bírnak, azzal csak a EOTS bír, ami a TGP kamera funkciót is ellát, illetve az F-14-en levő AAX-1 és a TIESO ráznézés képességgel is bír, meg még néhánnyal.A DAS "kamerái"látnak arra is amerre a pilóta magától is látna fülketetőn át?
Ha olvasnád a híreket, akkor a sisak + display rendszer esetén egyes gyártók azon izmoznak, hogy dekákat nyernekek a 3 kiló alatti tarományban...Szóval ennyi, ennyi az egész sisakdisplayben a nagy dolog, hogy legyen 2,5 kiló, a többit meg össze tudja akármelyik repülgyár barkácsolni. És ettől vagytok úgy hasraesve. Legyen 2,5 kiló, ez nem egy technológiai bravúros rendszerintegráció csodatétel, ez egy könnyű sisak egy kijelzővel.
Kivéve, ha a pióta katapultál és hirtelen több száz km/h torlónyomás is rámegy a sisakra.Az orsózó gép közepében levő fejére nem sok plusz erő hat oldalirányba, így ha nem szenved végelgyengűlésbe akkor ez nem lehet akkora probléma. És ez addig így is marad amíg a fizika törvényei meg nem változnak vagy amíg a kabint a pilótával nem rakják egy egyik szárny széllére.
Vasból van?? Rendes fullos zárt sisakom van. török gyagi. Vagyis törik. Ha leejteném, eltörne.Na kivele mi volt olyan vicces és mi olyan nehéz pár érzékelőt és egy kijelzőt összekötni.
Tényleg nem látom mi olyan nagy dolog egy sisakdisplayben, fantáziát látok benne meg hogy segíthet, de a megtervezése hogy mitől ollyan nehéz az rejtály számomra.
Nem repül 2-3 órát, főleg nem olyan manőverekkel, hogy annyira számítson a sisak tömege. A nagy G hatásoknál meg amúgyis hátrafele tolódik a sisak amit megtámaszt az ülés, nem a nyakad kell tartsa. Ahol számít az a fej forgatása ha folyamatosan kapkodod és keresgélsz, pl dogfight.
Tegyél szemüveget s maszkot, hogy ne follyon be a taknyod a füledbe s jó lesz, megúszod 50 grammból. Nekem 1580 grammos sisakom van, egy 600 km-es motoros túra után sincs semmi bajom vele, pedig azalatt tényleg van durva fékezés, előzés, laza túrázgatás, kanyarvadászat, város, országút, és folyamatosan jár a fejem.