Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A
Alakulatnál készült videókon még soha nem láttam, eszerint kísérleti darab lehet. Már csak a súlyára vagyok kíváncsi, mert nekem elég túlméretesnek néz ki, és elég rossz hatása lenne ha 6-8 g túlterhelésnél rácsukódna a pilóta orrára-szemére, katapultálásnál 16-20 g-nél meg eltörné a nyakcsigolyát. Mindenesetre legalább már dolgoznak rajta, előbb-utóbb eljuthatnak a használható méretig/súlyig vele.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A
Alakulatnál készült videókon még soha nem láttam, eszerint kísérleti darab lehet. Már csak a súlyára vagyok kíváncsi, mert nekem elég túlméretesnek néz ki, és elég rossz hatása lenne ha 6-8 g túlterhelésnél rácsukódna a pilóta orrára-szemére, katapultálásnál 16-20 g-nél meg eltörné a nyakcsigolyát. Mindenesetre legalább már dolgoznak rajta, előbb-utóbb eljuthatnak a használható méretig/súlyig vele.
Csak az amerikairól vannak adatok. Az 2.3 kg + 0.7 kg éjjellátó = qúúrwsok.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
  • Tetszik
Reactions: fip7

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Csak az amerikairól vannak adatok. Az 2.3 kg + 0.7 kg éjjellátó = qúúrwsok.
Az bezony brutálnehéz, próbálja ki hosszútávon (2-3 óra min) bárki. Szóval van ott mit reszelgetni, mire egy harcigépen is tökéletesen használható sisakdisplay összejön.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az bezony brutálnehéz, próbálja ki hosszútávon (2-3 óra min) bárki. Szóval van ott mit reszelgetni, mire egy harcigépen is tökéletesen használható sisakdisplay összejön.
Én csak motorozom, de 999g fölé nem megyek. Inkább legyen szar, de ne legyen nehéz.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Ezen a kommenten hangosan felröhögtem. Lövésed sincs a felmerülő problémákról ezek szerint.
Na kivele mi volt olyan vicces és mi olyan nehéz pár érzékelőt és egy kijelzőt összekötni.

Hát nem kicsit vagy túlzottan optimista egy sisakdiplay kifejlesztésének és gyártásának nehézségeit illetően!! :) :)
Tényleg nem látom mi olyan nagy dolog egy sisakdisplayben, fantáziát látok benne meg hogy segíthet, de a megtervezése hogy mitől ollyan nehéz az rejtály számomra.

Az bezony brutálnehéz, próbálja ki hosszútávon (2-3 óra min) bárki. Szóval van ott mit reszelgetni, mire egy harcigépen is tökéletesen használható sisakdisplay összejön.
Nem repül 2-3 órát, főleg nem olyan manőverekkel, hogy annyira számítson a sisak tömege. A nagy G hatásoknál meg amúgyis hátrafele tolódik a sisak amit megtámaszt az ülés, nem a nyakad kell tartsa. Ahol számít az a fej forgatása ha folyamatosan kapkodod és keresgélsz, pl dogfight.

Én csak motorozom, de 999g fölé nem megyek. Inkább legyen szar, de ne legyen nehéz.
Tegyél szemüveget s maszkot, hogy ne follyon be a taknyod a füledbe s jó lesz, megúszod 50 grammból. Nekem 1580 grammos sisakom van, egy 600 km-es motoros túra után sincs semmi bajom vele, pedig azalatt tényleg van durva fékezés, előzés, laza túrázgatás, kanyarvadászat, város, országút, és folyamatosan jár a fejem.
 
M

molnibalage

Guest
Na kivele mi volt olyan vicces és mi olyan nehéz pár érzékelőt és egy kijelzőt összekötni.
Nem csak az érzékelőről van szó, az egész rendszerről...

A disyplay meg display és nem csak fej pozíció érzékelő, amivel szemben van "néhány" követelmény a láthatóság és megbízhatósággal kapcsolatban.

Tényleg nem látom mi olyan nagy dolog egy sisakdisplayben, fantáziát látok benne meg hogy segíthet, de a megtervezése hogy mitől ollyan nehéz az rejtály számomra.
A mérete és tömege, mert 9-12G-re húzva a gépet és katapultálva az fizika dolgozik. Inercia. Tudod, középiskolás anyag... Az első sisakcélzót is azért nem használta a US Navy pilóta közössége a '60-es évek végén mert olyan nehéz volt, hogy önveszélyesnek és feleslegesnek ítéltetett. Kettőt találhatsz, hogy miért AH-64A helin lett először jenki repeszközön használható sisakcélzó ÉS display. Mert ott nincs 9G... És még azt is rendszeresen nullázni kellett...

Nem repül 2-3 órát, főleg nem olyan manőverekkel, hogy annyira számítson a sisak tömege. A nagy G hatásoknál meg amúgyis hátrafele tolódik a sisak amit megtámaszt az ülés, nem a nyakad kell tartsa. Ahol számít az a fej forgatása ha folyamatosan kapkodod és keresgélsz, pl dogfight.
Kivéve mikor negtív G manőver van és balra-jobbra hatalmas erők is lehetnek. Ja, és a pilóta forgatja a fejét, nem nekitámasztja a fejtámlának és annyi.

Tegyél szemüveget s maszkot, hogy ne follyon be a taknyod a füledbe s jó lesz, megúszod 50 grammból. Nekem 1580 grammos sisakom van, egy 600 km-es motoros túra után sincs semmi bajom vele, pedig azalatt tényleg van durva fékezés, előzés, laza túrázgatás, kanyarvadászat, város, országút, és folyamatosan jár a fejem.
És téged mikor ér 9-12G vagy ennél nagyobb..? Mikor van minden irányból akár random ébredő erő? A bringás sisakodban van dispay is?

Joker, nagyon nagy szívességet tennél a közösségnek, a technikai téren csak kérdeznél, mert egyszerűen technikai téren az analfabéta szó is hízelgő rád nézve...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
M

molnibalage

Guest
joker, Tegnap, ekkor: 18:02

Joker tényleg eltúlozta kissé.

Hát hogy mi a sisakdisplay.

1 fejünkön hordott HUD rendszer
2Célmegjelölő ami jobb mint az orosz sisakcélzó
3 Éjszaki látást is segíti.
Valójában a 3. pont még ma sincs meg. A JHMCS még nem alkalmazható együtt az NVG-vel. Vagy éjellátót visel a pilóta vagy JHMCS, a kettő együtt még nincs. Az F-35 ezt a DAS-sal oldalán meg, hogy a felvetített kép a DAS képe is lehet, így nem kell NVG.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
joker, Tegnap, ekkor: 18:02

Joker tényleg eltúlozta kissé.

Hát hogy mi a sisakdisplay.

1 fejünkön hordott HUD rendszer
2Célmegjelölő ami jobb mint az orosz sisakcélzó
3 Éjszaki látást is segíti.
Azl, hogy a fején hordja a HUD-ot csak annyit jelent, hogy egyik kijelző helyett egy másikba megy a jel meg hogy esetleg átpakolászták a megjelenített adatokat olyan formára, hogy arra a megjelenítésre legyen optimalizálva. Jó lenne tudni, hogy mivel jobb konkrétan ez a célzó mint az orosz és azt tényleg olyan nehéz-e megoldani. Az éjszakai látás meg megint csak az érzékelőktől függ, ha az lát és a jel bemegy a sisak kijelzőjébe a képpel akkor ebben sincs semmi nagy dolog.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Nem csak az érzékelőről van szó, az egész rendszerről...

A disyplay meg display és nem csak fej pozíció érzékelő, amivel szemben van "néhány" követelmény a láthatóság és megbízhatósággal kapcsolatban.


A mérete és tömege, mert 9-12G-re húzva a gépet és katapultálva az fizika dolgozik. Inercia. Tudod, középiskolás anyag... Az első sisakcélzót is azért nem használta a US Navy pilóta közössége a '60-es évek végén mert olyan nehéz volt, hogy önveszélyesnek és feleslegesnek ítéltetett. Kettőt találhatsz, hogy miért AH-64A helin lett először jenki repeszközön használható sisakcélzó ÉS display. Mert ott nincs 9G... És még azt is rendszeresen nullázni kellett...


Kivéve mikor negtív G manőver van és balra-jobbra hatalmas erők is lehetnek. Ja, és a pilóta forgatja a fejét, nem nekitámasztja a fejtámlának és annyi.


És téged mikor ér 9-12G vagy ennél nagyobb..? Mikor van minden irányból akár random ébredő erő? A bringás sisakodban van dispay is?

Joker, nagyon nagy szívességet tennél a közösségnek, a technikai téren csak kérdeznél, mert egyszerűen technikai téren az analfabéta szó is hízelgő rád nézve...
Hagyjuk már ezt a faszságot, hogy az egész rendszer így és az egész rendszer úgy, meg "néhány" követelmény és hasonlók. Mondj konkrétumot baszdmeg amit olyan nehéz megcsinálni! Eddig annyit tudtál kiböfögni, hogy a sisak legyen könnyű. 9G-s oldalirányú erő meg nincs, azoknál a manővereknél mindig hátrafele hat az erő, ez nem forma1 és nem is tereprally, fizikailag nincs ahogy a gépet oldalirányba 9G-vel elmozdítsd. Az utolsó gondolatadidnak egyáltalán van valami értelme vagy csak szokás szerint faszkodni akarsz? (ez költői kérdés volt, nem kell rá válaszolni)
 
M

molnibalage

Guest
Hagyjuk már ezt a faszságot, hogy az egész rendszer így és az egész rendszer úgy, meg "néhány" követelmény és hasonlók. Mondj konkrétumot baszdmeg amit olyan nehéz megcsinálni! Eddig annyit tudtál kiböfögni, hogy a sisak legyen könnyű. 9G-s oldalirányú erő meg nincs, azoknál a manővereknél mindig hátrafele hat az erő, ez nem forma1 és nem is tereprally, fizikailag nincs ahogy a gépet oldalirányba 9G-vel elmozdítsd. Az utolsó gondolatadidnak egyáltalán van valami értelme vagy csak szokás szerint faszkodni akarsz? (ez költői kérdés volt, nem kell rá válaszolni)
Azt, hogy 2-2,5 kg táján legyen a display és az egész rendszer tömege és a mérete is korlátos, mert az nyomatékok a távolságtól is függenek. Ebben bele kell férnia a sisak funckció ellátásnak is a kabinon belül és kívül is.

9G oldalirányú erő nincs, de az összevissza orsózásnál a nyal hol balra hol jobbra kap erőhatást.

Joker, de elérted azt a szinet, hogy legszívesebban pofánrúgnálak már.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Azt, hogy 2-2,5 kg táján legyen a display és az egész rendszer tömege és a mérete is korlátos, mert az nyomatékok a távolságtól is függenek. Ebben bele kell férnia a sisak funckció ellátásnak is a kabinon belül és kívül is.
Szóval ennyi, ennyi az egész sisakdisplayben a nagy dolog, hogy legyen 2,5 kiló, a többit meg össze tudja akármelyik repülgyár barkácsolni. És ettől vagytok úgy hasraesve. Legyen 2,5 kiló, ez nem egy technológiai bravúros rendszerintegráció csodatétel, ez egy könnyű sisak egy kijelzővel.

9G oldalirányú erő nincs, de az összevissza orsózásnál a nyal hol balra hol jobbra kap erőhatást.
Az orsózó gép közepében levő fejére nem sok plusz erő hat oldalirányba, így ha nem szenved végelgyengűlésbe akkor ez nem lehet akkora probléma. És ez addig így is marad amíg a fizika törvényei meg nem változnak vagy amíg a kabint a pilótával nem rakják egy egyik szárny széllére.

Joker, de elérted azt a szinet, hogy legszívesebban pofánrúgnálak már.
Talán majd egyszer lejátszodjuk.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 433
113
A DAS "kamerái"látnak arra is amerre a pilóta magától is látna fülketetőn át?
 
M

molnibalage

Guest
A DAS "kamerái"látnak arra is amerre a pilóta magától is látna fülketetőn át?
A DAS 360 fokos lefedést ad 6 db kamerával. Ezek optikai zoom-ml nem bírnak, azzal csak a EOTS bír, ami a TGP kamera funkciót is ellát, illetve az F-14-en levő AAX-1 és a TIESO ráznézés képességgel is bír, meg még néhánnyal.
 
M

molnibalage

Guest
Szóval ennyi, ennyi az egész sisakdisplayben a nagy dolog, hogy legyen 2,5 kiló, a többit meg össze tudja akármelyik repülgyár barkácsolni. És ettől vagytok úgy hasraesve. Legyen 2,5 kiló, ez nem egy technológiai bravúros rendszerintegráció csodatétel, ez egy könnyű sisak egy kijelzővel.
Ha olvasnád a híreket, akkor a sisak + display rendszer esetén egyes gyártók azon izmoznak, hogy dekákat nyernekek a 3 kiló alatti tarományban...

Az orsózó gép közepében levő fejére nem sok plusz erő hat oldalirányba, így ha nem szenved végelgyengűlésbe akkor ez nem lehet akkora probléma. És ez addig így is marad amíg a fizika törvényei meg nem változnak vagy amíg a kabint a pilótával nem rakják egy egyik szárny széllére.
Kivéve, ha a pióta katapultál és hirtelen több száz km/h torlónyomás is rámegy a sisakra.

Ezek szerint szerinted a világ összes ezem dolgozó mérnök hülye a világon? Nem is értem, hogy miért nem dolgozol az LM-nél a Raytheon-nál, biztos szívesen vennék szakértelmedet arról, hogy mennyire egyszerű egy mérnöknek összerakni egy ilyet. A hülyék, millókat spórolhatnának...

Joker, te miért érzed szükségének, hogy ennyire házhoz menj a pofonért...? Úgy szeretném tudni, hogy a való életben te mivel foglalkozol és ki fizet bárki ezért a "szakértelemért"...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 433
113
Maga az elv ahogy működik attól még lehet egyszerű,hogy a kivitelezés nehéz(a tömeg miatt).
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Na kivele mi volt olyan vicces és mi olyan nehéz pár érzékelőt és egy kijelzőt összekötni.


Tényleg nem látom mi olyan nagy dolog egy sisakdisplayben, fantáziát látok benne meg hogy segíthet, de a megtervezése hogy mitől ollyan nehéz az rejtály számomra.


Nem repül 2-3 órát, főleg nem olyan manőverekkel, hogy annyira számítson a sisak tömege. A nagy G hatásoknál meg amúgyis hátrafele tolódik a sisak amit megtámaszt az ülés, nem a nyakad kell tartsa. Ahol számít az a fej forgatása ha folyamatosan kapkodod és keresgélsz, pl dogfight.


Tegyél szemüveget s maszkot, hogy ne follyon be a taknyod a füledbe s jó lesz, megúszod 50 grammból. Nekem 1580 grammos sisakom van, egy 600 km-es motoros túra után sincs semmi bajom vele, pedig azalatt tényleg van durva fékezés, előzés, laza túrázgatás, kanyarvadászat, város, országút, és folyamatosan jár a fejem.
Vasból van?? Rendes fullos zárt sisakom van. török gyagi. Vagyis törik. Ha leejteném, eltörne.