Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Chimera x

Member
2016. október 19.
36
11
8
Nálunk is leesett két gép rövid idő alatt és még csak nem is hordozóról üzemeltek! Mire lehet ebből következtetni? Kb semmire
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 184
50 522
113
Nálunk is leesett két gép rövid idő alatt és még csak nem is hordozóról üzemeltek! Mire lehet ebből következtetni? Kb semmire
Nem akarok nagyon belefolyni, de az egyiknél esélyes hogy komoly humán error-ra, a másiknál üzemeltetési problémára. Tovább ezt a témát én nem feszegetném, de ebből a két eseményből is le lehet vonni tanulságot minden bizonnyal.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nem akarok nagyon belefolyni, de az egyiknél esélyes hogy komoly humán error-ra, a másiknál üzemeltetési problémára. Tovább ezt a témát én nem feszegetném, de ebből a két eseményből is le lehet vonni tanulságot minden bizonnyal.
A humán error az több mint esélyes, a másik esetben üzemeltetési hiba úgy tudom nem történt, egyszerűen egy időnként sajnos előforduló műszaki hiba történt. Ami igazán probléma volt, hogy a második esetben a Martin-Baker katapulülés sajnos nem működött az előírásnak megfelelően és ez a pilóta karrierjének a végét jelentette.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 500
60 013
113
A humán error az több mint esélyes, a másik esetben üzemeltetési hiba úgy tudom nem történt, egyszerűen egy időnként sajnos előforduló műszaki hiba történt. Ami igazán probléma volt, hogy a második esetben a Martin-Baker katapulülés sajnos nem működött az előírásnak megfelelően és ez a pilóta karrierjének a végét jelentette.

Sok a sajnos....
"Egyszerüen egy időnként sajnos előforduló műszaki hiba történt"
"... a katapultülès sajnos nem müködött az eőiràsnak megfelelően."
Ne haragudj, de mi ez a sumâkolàs?
Csak nem a sors vagy a véletlen hozta ezt így? Amiről senki nem tehet? Se a gyàrtó, se az üzemeltető?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 184
50 522
113
A humán error az több mint esélyes, a másik esetben üzemeltetési hiba úgy tudom nem történt, egyszerűen egy időnként sajnos előforduló műszaki hiba történt. Ami igazán probléma volt, hogy a második esetben a Martin-Baker katapulülés sajnos nem működött az előírásnak megfelelően és ez a pilóta karrierjének a végét jelentette.
Meghajlok előtted, pletykát hallottam, jelentést nem olvastam. Attól függetlenül, amire írtam azt tartom, tanulni - következtetést levonni a mi két eseményünkből is lehet/kell.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Sok a sajnos....
"Egyszerüen egy időnként sajnos előforduló műszaki hiba történt"
"... a katapultülès sajnos nem müködött az eőiràsnak megfelelően."
Ne haragudj, de mi ez a sumâkolàs?
Csak nem a sors vagy a véletlen hozta ezt így? Amiről senki nem tehet? Se a gyàrtó, se az üzemeltető?
Nem haragszok, a sajnos nálam azt jelenti hogy ennek nem lehet örülni, ha ez nálad sumákolás az nem az én problémám. Azt meg sehol sem írtam, hogy senki nem tehet róla. Viszont egészen más a besorolása egy rossz futómű-rendszer működésnek (olyan technikai rendszert még senki nem épített, hogy az soha el nem romlik), de teljesen más a helyzet egy utolsó lehetőséget jelentő katapultülés meghibásodásánál, ami nem a körülményeken/lehetőségeken múlt hanem kimondottan és kizárólag a gyártón.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 577
26 481
113
Azt ugye vágod, hogy a gép teljes tömegének elenyésző része maga a burkolat? A teljes burkolat tömege néhány százalékkal nő, mert csak egy idióta növelné meg a teljes lemez vastagságát a teljes felületen emiatt. Tudod a gyártástechnológia "csodája", hogy ezt meg tudod tenni.

Tehát egy 5 üres tömegű és levegőben minimum 7-8 tonnás gép mondjuk kap mondjuk +50-100 kg tömeget vagy annyit sem, a légellenállás meg csökken 10%-kal és többet kell pepecselni vele. Na, szerinted akkor az cl/cd arány milyen lesz a két eltérő esetben. A szar felületű lemezmunkánál a cd 10%-kal nagyobb, másiknál kisebb és a szükséges cl tized százalékkal nő.

Jó reggelt kívánok, más alkalmazza ezt és nem lesz tőleg túlsúlyos a gép. Tessék, nézegesd a törzsön végig a süllyesztett fejű elemeket.
http://www.primeportal.net/hangar/luc_colin4/f-16c_d_block_52_haf/

http://data3.primeportal.net/hangar..._haf/images/f-16c_d_block_52_haf_14_of_26.jpg
http://data3.primeportal.net/hangar..._haf/images/f-16c_d_block_52_haf_15_of_26.jpg
http://data3.primeportal.net/hangar..._haf/images/f-16c_d_block_52_haf_13_of_26.jpg

Ez meg F-15.
http://data3.primeportal.net/hangar/bill_spidle3/f-15c_80-0035/images/f-15c_80-0035_23_of_41.jpg

Tornado.
http://www.b-domke.de/AviationImages/Tornado/12629.html
http://www.b-domke.de/AviationImages/Tornado/12622.html

Jaguar
http://data.primeportal.net/hangar/luc_colin/jag_gr3/JAGUAR GR.3 010.JPG
http://data.primeportal.net/hangar/luc_colin/jag_gr3/JAGUAR GR.3 014.JPG

Háti feladat a francia gépek szegecselésének csekkolása.

Felőlem ezek után jelzőthetsz, de csak arról árulkodik, hogy inkább te is maradtál volna inkább csendben...
Komlyan mondom nem értem egyeseket, hogy miért mennek ennyire házhoz a pofonért...

Csak csendesen kesergek magamban.

Csak mondod a magadét, el sem olvasod mi van írva a lemezvastagsáról ( humornak szántam, és nem írom ide, hogy te szerencsétlen.:):)) (- ez egy nagyon kicsike probléma), mert az nem illeszkedik a világképedbe.

Oda írtam világosan, hogy:

"Ők így oldották meg. "

Be kéne látni, hogy honnan indultak el és hova tudtak eljutni. :):)

Igazából fel kellet volna fognod, hogy mind azokat, amit leírtam, azért tettem, mert nem bírom a hozzászólásod milyenségét.

Ennek ellenére köszönöm, hogy keresgéltél - időt töltöttél - valahol érezhetted, hogy nem biztos, hogy igazad van.

Nyilván nagyon nem célom, hogy meggyőzzelek bármiről is, de azért el kellene gondolkodnod, mert ezeket Te érted teszem. Reménykedek benne, hogy felfogod.

Csak annyit szerettem volna elérni nálad, hogy legyél átgondoltabb, és ne kabd fel a "vizet". Mert ez másnak sem jó, és nem segíti az előre haladást. :):):)

Egyébként meg ennyi, :):)

https://www.antikvarium.hu/foto/11216848-nagy.jpg

http://docplayer.hu/171837-Szegecseles-szegecskotes-keszitette-kiss-peter.html

A következő kép legalja, amit a figyelmedbe ajánlanék :):)

page_5.jpg


Ha, megkérhetnélek rá, ne válaszoljál a fentiekre.;)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Túl erős volt benne az izdeliye 30 és valamivel le kellett fékezzék, az ernyő meg hülyén nézett volna ki :D
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A nagyon régóta már csak hajtóműtesztekhez használt 710-es Szu-27M-re vajon miért kerültek fel R-73-as súlymakettek?
201784.jpg
Ha ez frissen készült fotó, akkor csak egyet tudok elképzelni: elkészült vagy rövidesen elkészül az R-73-nak egy új, továbbfejlesztett változata, annak a tesztjei kezdődhettek el. Egyébként a hajtómű-tesztekhez nem valószínű, hogy az orrkúpon lévő régi Szuhoj-pitotcső+antennák+csúszás és állásszög-adók nagyon kellettek volna, nem ez is újdonság a gépen?
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 500
60 013
113
Nem haragszok, a sajnos nálam azt jelenti hogy ennek nem lehet örülni, ha ez nálad sumákolás az nem az én problémám. Azt meg sehol sem írtam, hogy senki nem tehet róla. Viszont egészen más a besorolása egy rossz futómű-rendszer működésnek (olyan technikai rendszert még senki nem épített, hogy az soha el nem romlik), de teljesen más a helyzet egy utolsó lehetőséget jelentő katapultülés meghibásodásánál, ami nem a körülményeken/lehetőségeken múlt hanem kimondottan és kizárólag a gyártón.
Ok. A sajnost en az események elkerülhetetlenségének a megmagyaràzàsának ertettem. Nagy bocs !!!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 052
113
Ha ez frissen készült fotó, akkor csak egyet tudok elképzelni: elkészült vagy rövidesen elkészül az R-73-nak egy új, továbbfejlesztett változata, annak a tesztjei kezdődhettek el. Egyébként a hajtómű-tesztekhez nem valószínű, hogy az orrkúpon lévő régi Szuhoj-pitotcső+antennák+csúszás és állásszög-adók nagyon kellettek volna, nem ez is újdonság a gépen?
Szerintem is az RVV-MD miatt szállt fel a gép.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 569
113
Ha ez frissen készült fotó, akkor csak egyet tudok elképzelni: elkészült vagy rövidesen elkészül az R-73-nak egy új, továbbfejlesztett változata, annak a tesztjei kezdődhettek el. Egyébként a hajtómű-tesztekhez nem valószínű, hogy az orrkúpon lévő régi Szuhoj-pitotcső+antennák+csúszás és állásszög-adók nagyon kellettek volna, nem ez is újdonság a gépen?

A 710-esen már sok éve rajta van a pitot-cső, az utolsó olyan kép ahol még nem volt 2010 februári:

059654.jpg


2011 novemberében már rajta volt:

060346.jpg


Szerintem ez a pitot-csöves orr csak az előzővel azonos színűre festett, azonos kontúrú, ám fémből készült kúp:

200064.jpg


Már korábban is arra gyanakodtam, hogy a pitot-csőre az új hajtóművek nagy állásszögű repülések során történő tesztelése miatt van szükség. Amúgy csak egy igen rövid ideig, a 90-es évek végén - kéteszres évek legelején volt olyan, hogy egyszerre két új (117-esek protó példányai) voltak a gépbe szerelve, előtte és utána is csak a jobb oldali gondolában utazik a teszt hajtómű. Ez szinte mindig egy vektorálós fúvócsöves 117-es variáns, de soha nem térítik ki a fúvócsövet. Erre valószínű a sárkány se alkalmas. Inkább a karakterisztika légi tesztjeihez használják ezt a repülő próbapadot, rögzített fúvócsövekkel. A felszállásokról eddig kizárólag utánégető nélküli startokat láttam, ahol szinte sosincs kitrimmelve az oldalkormány, amiből arra következtetek, hogy még ha a PAK-FA 117A jelű hajtóműve is lehet a gépben (ezt kívülről pontosan megállapítani szinte lehetetlen, mivel a fúvócső azonos az AL-31FP-nél, AL-41F-1Sz-nél de még a 117A-nál is), akkor is a bal oldali hagymányos AL-31F-el azonos teljesítményen járatják a felszálláso során.

Amúgy korábban is használták különleges repülési tesztekhez, nem véletlen, hogy ezt a példányt választották végül az ilyen repülésekhez.

su72m%20(94).jpg


su72m%20(225).jpg


su72m%20(337).jpg

su27m%20(385).JPG
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Találtam pár érdekes ábrát, mondjuk a legelső a legérdekesebb, ahol a T-10 és a végleges Szu-27 is szerepel:
11510d1209401368-27.jpg


su27_ch2.jpg

sukhojj-su-27-3.png

sukhojj-su-27-4.png
Nem véletlen a nagyfokú eltérés a T-10 proto és a későbbi Szu-27 között. Anno a szovjet sajtó (mikor már megengedték nekik) azt írta, hogy bár a T-10-től el voltak ragadtatva a berepülőpilóták (nem csoda, a Szu-15-hoz képest sokkal jobb volt), de a kitűzött célhoz képest annyira elmaradt, hogy majdnem 0-ról újra kellett tervezniük. A cikk szerint a sárkányból változatlan formában csak a főfutókat tudták megtartani.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 569
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed