Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem akarok nagyon belefolyni, de az egyiknél esélyes hogy komoly humán error-ra, a másiknál üzemeltetési problémára. Tovább ezt a témát én nem feszegetném, de ebből a két eseményből is le lehet vonni tanulságot minden bizonnyal.Nálunk is leesett két gép rövid idő alatt és még csak nem is hordozóról üzemeltek! Mire lehet ebből következtetni? Kb semmire
A humán error az több mint esélyes, a másik esetben üzemeltetési hiba úgy tudom nem történt, egyszerűen egy időnként sajnos előforduló műszaki hiba történt. Ami igazán probléma volt, hogy a második esetben a Martin-Baker katapulülés sajnos nem működött az előírásnak megfelelően és ez a pilóta karrierjének a végét jelentette.Nem akarok nagyon belefolyni, de az egyiknél esélyes hogy komoly humán error-ra, a másiknál üzemeltetési problémára. Tovább ezt a témát én nem feszegetném, de ebből a két eseményből is le lehet vonni tanulságot minden bizonnyal.
A humán error az több mint esélyes, a másik esetben üzemeltetési hiba úgy tudom nem történt, egyszerűen egy időnként sajnos előforduló műszaki hiba történt. Ami igazán probléma volt, hogy a második esetben a Martin-Baker katapulülés sajnos nem működött az előírásnak megfelelően és ez a pilóta karrierjének a végét jelentette.
Meghajlok előtted, pletykát hallottam, jelentést nem olvastam. Attól függetlenül, amire írtam azt tartom, tanulni - következtetést levonni a mi két eseményünkből is lehet/kell.A humán error az több mint esélyes, a másik esetben üzemeltetési hiba úgy tudom nem történt, egyszerűen egy időnként sajnos előforduló műszaki hiba történt. Ami igazán probléma volt, hogy a második esetben a Martin-Baker katapulülés sajnos nem működött az előírásnak megfelelően és ez a pilóta karrierjének a végét jelentette.
Nem haragszok, a sajnos nálam azt jelenti hogy ennek nem lehet örülni, ha ez nálad sumákolás az nem az én problémám. Azt meg sehol sem írtam, hogy senki nem tehet róla. Viszont egészen más a besorolása egy rossz futómű-rendszer működésnek (olyan technikai rendszert még senki nem épített, hogy az soha el nem romlik), de teljesen más a helyzet egy utolsó lehetőséget jelentő katapultülés meghibásodásánál, ami nem a körülményeken/lehetőségeken múlt hanem kimondottan és kizárólag a gyártón.Sok a sajnos....
"Egyszerüen egy időnként sajnos előforduló műszaki hiba történt"
"... a katapultülès sajnos nem müködött az eőiràsnak megfelelően."
Ne haragudj, de mi ez a sumâkolàs?
Csak nem a sors vagy a véletlen hozta ezt így? Amiről senki nem tehet? Se a gyàrtó, se az üzemeltető?
Azt ugye vágod, hogy a gép teljes tömegének elenyésző része maga a burkolat? A teljes burkolat tömege néhány százalékkal nő, mert csak egy idióta növelné meg a teljes lemez vastagságát a teljes felületen emiatt. Tudod a gyártástechnológia "csodája", hogy ezt meg tudod tenni.
Tehát egy 5 üres tömegű és levegőben minimum 7-8 tonnás gép mondjuk kap mondjuk +50-100 kg tömeget vagy annyit sem, a légellenállás meg csökken 10%-kal és többet kell pepecselni vele. Na, szerinted akkor az cl/cd arány milyen lesz a két eltérő esetben. A szar felületű lemezmunkánál a cd 10%-kal nagyobb, másiknál kisebb és a szükséges cl tized százalékkal nő.
Jó reggelt kívánok, más alkalmazza ezt és nem lesz tőleg túlsúlyos a gép. Tessék, nézegesd a törzsön végig a süllyesztett fejű elemeket.
http://www.primeportal.net/hangar/luc_colin4/f-16c_d_block_52_haf/
http://data3.primeportal.net/hangar..._haf/images/f-16c_d_block_52_haf_14_of_26.jpg
http://data3.primeportal.net/hangar..._haf/images/f-16c_d_block_52_haf_15_of_26.jpg
http://data3.primeportal.net/hangar..._haf/images/f-16c_d_block_52_haf_13_of_26.jpg
Ez meg F-15.
http://data3.primeportal.net/hangar/bill_spidle3/f-15c_80-0035/images/f-15c_80-0035_23_of_41.jpg
Tornado.
http://www.b-domke.de/AviationImages/Tornado/12629.html
http://www.b-domke.de/AviationImages/Tornado/12622.html
Jaguar
http://data.primeportal.net/hangar/luc_colin/jag_gr3/JAGUAR GR.3 010.JPG
http://data.primeportal.net/hangar/luc_colin/jag_gr3/JAGUAR GR.3 014.JPG
Háti feladat a francia gépek szegecselésének csekkolása.
Felőlem ezek után jelzőthetsz, de csak arról árulkodik, hogy inkább te is maradtál volna inkább csendben...
Komlyan mondom nem értem egyeseket, hogy miért mennek ennyire házhoz a pofonért...
Ha ez frissen készült fotó, akkor csak egyet tudok elképzelni: elkészült vagy rövidesen elkészül az R-73-nak egy új, továbbfejlesztett változata, annak a tesztjei kezdődhettek el. Egyébként a hajtómű-tesztekhez nem valószínű, hogy az orrkúpon lévő régi Szuhoj-pitotcső+antennák+csúszás és állásszög-adók nagyon kellettek volna, nem ez is újdonság a gépen?A nagyon régóta már csak hajtóműtesztekhez használt 710-es Szu-27M-re vajon miért kerültek fel R-73-as súlymakettek?
Ok. A sajnost en az események elkerülhetetlenségének a megmagyaràzàsának ertettem. Nagy bocs !!!Nem haragszok, a sajnos nálam azt jelenti hogy ennek nem lehet örülni, ha ez nálad sumákolás az nem az én problémám. Azt meg sehol sem írtam, hogy senki nem tehet róla. Viszont egészen más a besorolása egy rossz futómű-rendszer működésnek (olyan technikai rendszert még senki nem épített, hogy az soha el nem romlik), de teljesen más a helyzet egy utolsó lehetőséget jelentő katapultülés meghibásodásánál, ami nem a körülményeken/lehetőségeken múlt hanem kimondottan és kizárólag a gyártón.
Szerintem is az RVV-MD miatt szállt fel a gép.Ha ez frissen készült fotó, akkor csak egyet tudok elképzelni: elkészült vagy rövidesen elkészül az R-73-nak egy új, továbbfejlesztett változata, annak a tesztjei kezdődhettek el. Egyébként a hajtómű-tesztekhez nem valószínű, hogy az orrkúpon lévő régi Szuhoj-pitotcső+antennák+csúszás és állásszög-adók nagyon kellettek volna, nem ez is újdonság a gépen?
Ha ez frissen készült fotó, akkor csak egyet tudok elképzelni: elkészült vagy rövidesen elkészül az R-73-nak egy új, továbbfejlesztett változata, annak a tesztjei kezdődhettek el. Egyébként a hajtómű-tesztekhez nem valószínű, hogy az orrkúpon lévő régi Szuhoj-pitotcső+antennák+csúszás és állásszög-adók nagyon kellettek volna, nem ez is újdonság a gépen?
Nem véletlen a nagyfokú eltérés a T-10 proto és a későbbi Szu-27 között. Anno a szovjet sajtó (mikor már megengedték nekik) azt írta, hogy bár a T-10-től el voltak ragadtatva a berepülőpilóták (nem csoda, a Szu-15-hoz képest sokkal jobb volt), de a kitűzött célhoz képest annyira elmaradt, hogy majdnem 0-ról újra kellett tervezniük. A cikk szerint a sárkányból változatlan formában csak a főfutókat tudták megtartani.Találtam pár érdekes ábrát, mondjuk a legelső a legérdekesebb, ahol a T-10 és a végleges Szu-27 is szerepel:
Irkutszkot akartál írniMa fotózták a gyárból a Krímbe tartó négy új tengerészeti Szu-30SzM-et Novoszibirszkben, amelyből ezen az egyen AKU-58-as sínek is vannak, ami precíziós eszközökhöz készült anno.
Irkutszkot akartál írni