Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Nálunk is leesett két gép rövid idő alatt és még csak nem is hordozóról üzemeltek! Mire lehet ebből következtetni? Kb semmire
 
Nálunk is leesett két gép rövid idő alatt és még csak nem is hordozóról üzemeltek! Mire lehet ebből következtetni? Kb semmire
Nem akarok nagyon belefolyni, de az egyiknél esélyes hogy komoly humán error-ra, a másiknál üzemeltetési problémára. Tovább ezt a témát én nem feszegetném, de ebből a két eseményből is le lehet vonni tanulságot minden bizonnyal.
 
Nem akarok nagyon belefolyni, de az egyiknél esélyes hogy komoly humán error-ra, a másiknál üzemeltetési problémára. Tovább ezt a témát én nem feszegetném, de ebből a két eseményből is le lehet vonni tanulságot minden bizonnyal.
A humán error az több mint esélyes, a másik esetben üzemeltetési hiba úgy tudom nem történt, egyszerűen egy időnként sajnos előforduló műszaki hiba történt. Ami igazán probléma volt, hogy a második esetben a Martin-Baker katapulülés sajnos nem működött az előírásnak megfelelően és ez a pilóta karrierjének a végét jelentette.
 
A humán error az több mint esélyes, a másik esetben üzemeltetési hiba úgy tudom nem történt, egyszerűen egy időnként sajnos előforduló műszaki hiba történt. Ami igazán probléma volt, hogy a második esetben a Martin-Baker katapulülés sajnos nem működött az előírásnak megfelelően és ez a pilóta karrierjének a végét jelentette.

Sok a sajnos....
"Egyszerüen egy időnként sajnos előforduló műszaki hiba történt"
"... a katapultülès sajnos nem müködött az eőiràsnak megfelelően."
Ne haragudj, de mi ez a sumâkolàs?
Csak nem a sors vagy a véletlen hozta ezt így? Amiről senki nem tehet? Se a gyàrtó, se az üzemeltető?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
A humán error az több mint esélyes, a másik esetben üzemeltetési hiba úgy tudom nem történt, egyszerűen egy időnként sajnos előforduló műszaki hiba történt. Ami igazán probléma volt, hogy a második esetben a Martin-Baker katapulülés sajnos nem működött az előírásnak megfelelően és ez a pilóta karrierjének a végét jelentette.
Meghajlok előtted, pletykát hallottam, jelentést nem olvastam. Attól függetlenül, amire írtam azt tartom, tanulni - következtetést levonni a mi két eseményünkből is lehet/kell.
 
Sok a sajnos....
"Egyszerüen egy időnként sajnos előforduló műszaki hiba történt"
"... a katapultülès sajnos nem müködött az eőiràsnak megfelelően."
Ne haragudj, de mi ez a sumâkolàs?
Csak nem a sors vagy a véletlen hozta ezt így? Amiről senki nem tehet? Se a gyàrtó, se az üzemeltető?
Nem haragszok, a sajnos nálam azt jelenti hogy ennek nem lehet örülni, ha ez nálad sumákolás az nem az én problémám. Azt meg sehol sem írtam, hogy senki nem tehet róla. Viszont egészen más a besorolása egy rossz futómű-rendszer működésnek (olyan technikai rendszert még senki nem épített, hogy az soha el nem romlik), de teljesen más a helyzet egy utolsó lehetőséget jelentő katapultülés meghibásodásánál, ami nem a körülményeken/lehetőségeken múlt hanem kimondottan és kizárólag a gyártón.
 
Azt ugye vágod, hogy a gép teljes tömegének elenyésző része maga a burkolat? A teljes burkolat tömege néhány százalékkal nő, mert csak egy idióta növelné meg a teljes lemez vastagságát a teljes felületen emiatt. Tudod a gyártástechnológia "csodája", hogy ezt meg tudod tenni.

Tehát egy 5 üres tömegű és levegőben minimum 7-8 tonnás gép mondjuk kap mondjuk +50-100 kg tömeget vagy annyit sem, a légellenállás meg csökken 10%-kal és többet kell pepecselni vele. Na, szerinted akkor az cl/cd arány milyen lesz a két eltérő esetben. A szar felületű lemezmunkánál a cd 10%-kal nagyobb, másiknál kisebb és a szükséges cl tized százalékkal nő.

Jó reggelt kívánok, más alkalmazza ezt és nem lesz tőleg túlsúlyos a gép. Tessék, nézegesd a törzsön végig a süllyesztett fejű elemeket.
http://www.primeportal.net/hangar/luc_colin4/f-16c_d_block_52_haf/

http://data3.primeportal.net/hangar..._haf/images/f-16c_d_block_52_haf_14_of_26.jpg
http://data3.primeportal.net/hangar..._haf/images/f-16c_d_block_52_haf_15_of_26.jpg
http://data3.primeportal.net/hangar..._haf/images/f-16c_d_block_52_haf_13_of_26.jpg

Ez meg F-15.
http://data3.primeportal.net/hangar/bill_spidle3/f-15c_80-0035/images/f-15c_80-0035_23_of_41.jpg

Tornado.
http://www.b-domke.de/AviationImages/Tornado/12629.html
http://www.b-domke.de/AviationImages/Tornado/12622.html

Jaguar
http://data.primeportal.net/hangar/luc_colin/jag_gr3/JAGUAR GR.3 010.JPG
http://data.primeportal.net/hangar/luc_colin/jag_gr3/JAGUAR GR.3 014.JPG

Háti feladat a francia gépek szegecselésének csekkolása.

Felőlem ezek után jelzőthetsz, de csak arról árulkodik, hogy inkább te is maradtál volna inkább csendben...
Komlyan mondom nem értem egyeseket, hogy miért mennek ennyire házhoz a pofonért...

Csak csendesen kesergek magamban.

Csak mondod a magadét, el sem olvasod mi van írva a lemezvastagsáról ( humornak szántam, és nem írom ide, hogy te szerencsétlen.:):)) (- ez egy nagyon kicsike probléma), mert az nem illeszkedik a világképedbe.

Oda írtam világosan, hogy:

"Ők így oldották meg. "

Be kéne látni, hogy honnan indultak el és hova tudtak eljutni. :):)

Igazából fel kellet volna fognod, hogy mind azokat, amit leírtam, azért tettem, mert nem bírom a hozzászólásod milyenségét.

Ennek ellenére köszönöm, hogy keresgéltél - időt töltöttél - valahol érezhetted, hogy nem biztos, hogy igazad van.

Nyilván nagyon nem célom, hogy meggyőzzelek bármiről is, de azért el kellene gondolkodnod, mert ezeket Te érted teszem. Reménykedek benne, hogy felfogod.

Csak annyit szerettem volna elérni nálad, hogy legyél átgondoltabb, és ne kabd fel a "vizet". Mert ez másnak sem jó, és nem segíti az előre haladást. :):):)

Egyébként meg ennyi, :):)

https://www.antikvarium.hu/foto/11216848-nagy.jpg

http://docplayer.hu/171837-Szegecseles-szegecskotes-keszitette-kiss-peter.html

A következő kép legalja, amit a figyelmedbe ajánlanék :):)

page_5.jpg


Ha, megkérhetnélek rá, ne válaszoljál a fentiekre.;)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Túl erős volt benne az izdeliye 30 és valamivel le kellett fékezzék, az ernyő meg hülyén nézett volna ki :D
 
A nagyon régóta már csak hajtóműtesztekhez használt 710-es Szu-27M-re vajon miért kerültek fel R-73-as súlymakettek?
201784.jpg
Ha ez frissen készült fotó, akkor csak egyet tudok elképzelni: elkészült vagy rövidesen elkészül az R-73-nak egy új, továbbfejlesztett változata, annak a tesztjei kezdődhettek el. Egyébként a hajtómű-tesztekhez nem valószínű, hogy az orrkúpon lévő régi Szuhoj-pitotcső+antennák+csúszás és állásszög-adók nagyon kellettek volna, nem ez is újdonság a gépen?
 
Nem haragszok, a sajnos nálam azt jelenti hogy ennek nem lehet örülni, ha ez nálad sumákolás az nem az én problémám. Azt meg sehol sem írtam, hogy senki nem tehet róla. Viszont egészen más a besorolása egy rossz futómű-rendszer működésnek (olyan technikai rendszert még senki nem épített, hogy az soha el nem romlik), de teljesen más a helyzet egy utolsó lehetőséget jelentő katapultülés meghibásodásánál, ami nem a körülményeken/lehetőségeken múlt hanem kimondottan és kizárólag a gyártón.
Ok. A sajnost en az események elkerülhetetlenségének a megmagyaràzàsának ertettem. Nagy bocs !!!
 
Ha ez frissen készült fotó, akkor csak egyet tudok elképzelni: elkészült vagy rövidesen elkészül az R-73-nak egy új, továbbfejlesztett változata, annak a tesztjei kezdődhettek el. Egyébként a hajtómű-tesztekhez nem valószínű, hogy az orrkúpon lévő régi Szuhoj-pitotcső+antennák+csúszás és állásszög-adók nagyon kellettek volna, nem ez is újdonság a gépen?
Szerintem is az RVV-MD miatt szállt fel a gép.
 
Ha ez frissen készült fotó, akkor csak egyet tudok elképzelni: elkészült vagy rövidesen elkészül az R-73-nak egy új, továbbfejlesztett változata, annak a tesztjei kezdődhettek el. Egyébként a hajtómű-tesztekhez nem valószínű, hogy az orrkúpon lévő régi Szuhoj-pitotcső+antennák+csúszás és állásszög-adók nagyon kellettek volna, nem ez is újdonság a gépen?

A 710-esen már sok éve rajta van a pitot-cső, az utolsó olyan kép ahol még nem volt 2010 februári:

059654.jpg


2011 novemberében már rajta volt:

060346.jpg


Szerintem ez a pitot-csöves orr csak az előzővel azonos színűre festett, azonos kontúrú, ám fémből készült kúp:

200064.jpg


Már korábban is arra gyanakodtam, hogy a pitot-csőre az új hajtóművek nagy állásszögű repülések során történő tesztelése miatt van szükség. Amúgy csak egy igen rövid ideig, a 90-es évek végén - kéteszres évek legelején volt olyan, hogy egyszerre két új (117-esek protó példányai) voltak a gépbe szerelve, előtte és utána is csak a jobb oldali gondolában utazik a teszt hajtómű. Ez szinte mindig egy vektorálós fúvócsöves 117-es variáns, de soha nem térítik ki a fúvócsövet. Erre valószínű a sárkány se alkalmas. Inkább a karakterisztika légi tesztjeihez használják ezt a repülő próbapadot, rögzített fúvócsövekkel. A felszállásokról eddig kizárólag utánégető nélküli startokat láttam, ahol szinte sosincs kitrimmelve az oldalkormány, amiből arra következtetek, hogy még ha a PAK-FA 117A jelű hajtóműve is lehet a gépben (ezt kívülről pontosan megállapítani szinte lehetetlen, mivel a fúvócső azonos az AL-31FP-nél, AL-41F-1Sz-nél de még a 117A-nál is), akkor is a bal oldali hagymányos AL-31F-el azonos teljesítményen járatják a felszálláso során.

Amúgy korábban is használták különleges repülési tesztekhez, nem véletlen, hogy ezt a példányt választották végül az ilyen repülésekhez.

su72m%20(94).jpg


su72m%20(225).jpg


su72m%20(337).jpg

su27m%20(385).JPG
 
Találtam pár érdekes ábrát, mondjuk a legelső a legérdekesebb, ahol a T-10 és a végleges Szu-27 is szerepel:
11510d1209401368-27.jpg


su27_ch2.jpg

sukhojj-su-27-3.png

sukhojj-su-27-4.png
Nem véletlen a nagyfokú eltérés a T-10 proto és a későbbi Szu-27 között. Anno a szovjet sajtó (mikor már megengedték nekik) azt írta, hogy bár a T-10-től el voltak ragadtatva a berepülőpilóták (nem csoda, a Szu-15-hoz képest sokkal jobb volt), de a kitűzött célhoz képest annyira elmaradt, hogy majdnem 0-ról újra kellett tervezniük. A cikk szerint a sárkányból változatlan formában csak a főfutókat tudták megtartani.
 
Irkutszkot akartál írni :)

Nem, ez Novoszibirszk, a Tolmacsevo-i civil reptér, ahol Irkutszkból jövet, technikai leszálláson volt a raj.

Ez viszont már az északi, zord Bezovec, ahová megérkeztek a videón kitakart, de a fotókon jól látható oldalszámú, korábban itt is mutogatott vadiúj Szu-35Sz-ek is az évvégi nagy átadás-hajrának köszönhetően:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

https://russian.rt.com/foto/339282-su-35-v-karelii-foto
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed