Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 435
63 778
113
Napok (hetek?) óta dolgozik ez a két Szu-30M2-es Zsukovszkijban. Felszállnak, leszállnak, utántöltenek, vajon mit tesztelnek és miért géppárban?
201826.jpg

201785.jpg

201262.jpg

201771.jpg

201161.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 435
63 778
113
Pár gondolat. Ugye, ezen a típuson már nincs törzsféklap, hanem az oldalkormányok ellentétes kifelé "lépésével" érik el a hatást, ahogy a Super Hornetnél, F-22-esnél vagy F-35-ösnél is láthatjuk. Mégis nagyon szépen le lehet velük szállni. Ez nem MiG-29-es, ami hiába 4. generációs, majdnem olyan tempóval érkezik meg a leszálláskor a pályára, mint egy MiG-21-es. Nem véletlen, hogy még komoly mechanizációval is 280 km/h a bejöveteli sebesség a 29K/KUB-nál.
Hozzá kell tenni, hogy a jó tizenöt évvel korábbi dizájn Szu-34-esen még ennyi féklap, vagy féklap imitáció sincs, aztán mégse panaszkodnak a leszállással kapcsolatban (az idáig egyetlen eseményt is repülőgépvezetői rutintalanség és ügyetlenség okozta), pedig az még nehéz is.
És azt is hozzá kell tenni, hogy nem minden Szu-27-es vagy Szu-30-as leszállásra jut féklapnyitás.

Másik, ami most ért be nálam az az, hogy a jóval nehezebb Irbisz radar miatt lógó orr nem hogy hátrány, de egyenes előny is. Igaz, hogy így már nem olyan kecses a gép tartása, mint a Szu-27-esé, de azzal együtt, hogy a korábbi utántölthető modellekhez hasonlóan itt is oldalra van húzva az OLSz, a hajózó előre sokkal jobban látja a pályát a guruláskor. A fel-leszállás, illetve repülés közben ez az előny már eltűnik, de néha ilyen kis dolgok is tudnak javítani a dolgon.

Amúgy, ha megnézzük, mind az F-35, mind a PAK-FA rövid, verébcsőr orra nagy előny az előre kilátás terén. Hiába, ezek már nem MiG-25RB-k...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 372
11 337
113
Pár gondolat. Ugye, ezen a típuson már nincs törzsféklap, hanem az oldalkormányok ellentétes kifelé "lépésével" érik el a hatást, ahogy a Super Hornetnél, F-22-esnél vagy F-35-ösnél is láthatjuk. Mégis nagyon szépen le lehet velük szállni. Ez nem MiG-29-es, ami hiába 4. generációs, majdnem olyan tempóval érkezik meg a leszálláskor a pályára, mint egy MiG-21-es. Nem véletlen, hogy még komoly mechanizációval is 280 km/h a bejöveteli sebesség a 29K/KUB-nál.
Hozzá kell tenni, hogy a jó tizenöt évvel korábbi dizájn Szu-34-esen még ennyi féklap, vagy féklap imitáció sincs, aztán mégse panaszkodnak a leszállással kapcsolatban (az idáig egyetlen eseményt is repülőgépvezetői rutintalanség és ügyetlenség okozta), pedig az még nehéz is.
És azt is hozzá kell tenni, hogy nem minden Szu-27-es vagy Szu-30-as leszállásra jut féklapnyitás.

Másik, ami most ért be nálam az az, hogy a jóval nehezebb Irbisz radar miatt lógó orr nem hogy hátrány, de egyenes előny is. Igaz, hogy így már nem olyan kecses a gép tartása, mint a Szu-27-esé, de azzal együtt, hogy a korábbi utántölthető modellekhez hasonlóan itt is oldalra van húzva az OLSz, a hajózó előre sokkal jobban látja a pályát a guruláskor. A fel-leszállás, illetve repülés közben ez az előny már eltűnik, de néha ilyen kis dolgok is tudnak javítani a dolgon.

Amúgy, ha megnézzük, mind az F-35, mind a PAK-FA rövid, verébcsőr orra nagy előny az előre kilátás terén. Hiába, ezek már nem MiG-25RB-k...

Mármint melyiken nincs törzsféklap?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Lassan minden nyugati gépen már ott van a sisakdisplay JHMCS amivel csak elfordítom a fejem és bumm az aim-9x rakétának köszönhetően.

De hol van és mikor lesz az még rendszeresítve mondjuk az orosz 4 gen gépeken?
Baxhasság a szu-35 "szuper manőverezését " Ha egy gép 3g- fordultokat csinálva leszedi.:confused:
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 899
56 761
113
Lassan minden nyugati gépen már ott van a sisakdisplay JHMCS amivel csak elfordítom a fejem és bumm az aim-9x rakétának köszönhetően.

De hol van és mikor lesz az még rendszeresítve mondjuk az orosz 4 gen gépeken?
Baxhasság a szu-35 "szuper manőverezését " Ha egy gép 3g- fordultokat csinálva leszedi.:confused:
A hangsúly, azt hiszem a "lassan" szón van.:)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 831
30 925
113
Lassan minden nyugati gépen már ott van a sisakdisplay JHMCS amivel csak elfordítom a fejem és bumm az aim-9x rakétának köszönhetően.

De hol van és mikor lesz az még rendszeresítve mondjuk az orosz 4 gen gépeken?
Baxhasság a szu-35 "szuper manőverezését " Ha egy gép 3g- fordultokat csinálva leszedi.:confused:
Az oroszoknál sokmindenben más a mentalitás, mint nyugaton. Egy sisakdisplayt lófasz se megcsinálni, ha azt szeretnének a gépeikben. Azért gondoljunk bele, hogy mi az amiről beszélünk, egy könnyű sisak, benne egy kijelző, valamilyen mozgás- vagy helyzetérzékelő hogy tudja a fej állását, és kamerák körbe a gépen. Egy elektróban jártas személy aki a programozáshoz is ért egy hónap alatt házilag meg tudná csinálni üzletben beszerezhető alkatrészekből. Igaz, hogy nem lenne annyira könnyű, meg nem kapna hozza olyan jó kamerákat, de maga a rendszer kurvaegyszerű, nem kell ódákat zengeni róla. Ha előrelépés is, nem azért nincs az orosz gépekben, mert nem tudják megcsinálni.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 828
47 219
113
Az oroszoknál sokmindenben más a mentalitás, mint nyugaton. Egy sisakdisplayt lófasz se megcsinálni, ha azt szeretnének a gépeikben. Azért gondoljunk bele, hogy mi az amiről beszélünk, egy könnyű sisak, benne egy kijelző, valamilyen mozgás- vagy helyzetérzékelő hogy tudja a fej állását, és kamerák körbe a gépen. Egy elektróban jártas személy aki a programozáshoz is ért egy hónap alatt házilag meg tudná csinálni üzletben beszerezhető alkatrészekből. Igaz, hogy nem lenne annyira könnyű, meg nem kapna hozza olyan jó kamerákat, de maga a rendszer kurvaegyszerű, nem kell ódákat zengeni róla. Ha előrelépés is, nem azért nincs az orosz gépekben, mert nem tudják megcsinálni.
Én úgy emlékszem, ez az egész technológia először a Szu ban lett rendszeresítve, a Mig-29/Szu-27 pároson. Hogy a rendszert ki lehessen használni, kell egy vele kompatibilis jó nagy túlterhelésre és extrém manőverek végzésére képes, nagy szögből indítható rakéta. Az Aim-9X ilyen. Hogy pl. az Oroszok hol tartanak ebben a technológiában jelenleg az R-73/74 családdal, nem tudom. Kína is érdekes lehet ez ügyben.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Én úgy emlékszem, ez az egész technológia először a Szu ban lett rendszeresítve, a Mig-29/Szu-27 pároson. Hogy a rendszert ki lehessen használni, kell egy vele kompatibilis jó nagy túlterhelésre és extrém manőverek végzésére képes, nagy szögből indítható rakéta. Az Aim-9X ilyen. Hogy pl. az Oroszok hol tartanak ebben a technológiában jelenleg az R-73/74 családdal, nem tudom. Kína is érdekes lehet ez ügyben.
Ne keverjük a sisakcélzót és a sisakdisplay-t, nem ugyanaz a működés/felhasználás és a céljuk sem. Sisakcélzó már volt a MiG-29-en és a Szu-27-en, orosz sisak-display-ről még nem tudok (bár lehet hogy csak én vagyok elmaradva?).
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and fip7

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 460
18 018
113
Az Aim-9X-hez egy sisakclzó is elég lenne? Maga a 90 fokos indíthatóság gonodolom nem igényel sisakdisplay-t.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 828
47 219
113
Ne keverjük a sisakcélzót és a sisakdisplay-t, nem ugyanaz a működés/felhasználás és a céljuk sem. Sisakcélzó már volt a MiG-29-en és a Szu-27-en, orosz sisak-display-ről még nem tudok (bár lehet hogy csak én vagyok elmaradva?).
Igaz, én arra válaszoltam amiről előtte beszélt, a sisakcélzóról. Ahová nézek, oda lövök, egy nagy manőverező képességű AA rakétával. Ilyet már a Mig-29 is tudott R-73 al, a 80 években. Itt a szögekről meg a G-kről lehet beszélni, és hogy melyik rakéta mit tud. Maga az elv már régóta megvan, és pont a Szu használta először.
 
M

molnibalage

Guest
Az oroszoknál sokmindenben más a mentalitás, mint nyugaton. Egy sisakdisplayt lófasz se megcsinálni, ha azt szeretnének a gépeikben. Azért gondoljunk bele, hogy mi az amiről beszélünk, egy könnyű sisak, benne egy kijelző, valamilyen mozgás- vagy helyzetérzékelő hogy tudja a fej állását, és kamerák körbe a gépen. Egy elektróban jártas személy aki a programozáshoz is ért egy hónap alatt házilag meg tudná csinálni üzletben beszerezhető alkatrészekből. Igaz, hogy nem lenne annyira könnyű, meg nem kapna hozza olyan jó kamerákat, de maga a rendszer kurvaegyszerű, nem kell ódákat zengeni róla. Ha előrelépés is, nem azért nincs az orosz gépekben, mert nem tudják megcsinálni.
Ezen a kommenten hangosan felröhögtem. Lövésed sincs a felmerülő problémákról ezek szerint.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Az oroszoknál sokmindenben más a mentalitás, mint nyugaton. Egy sisakdisplayt lófasz se megcsinálni, ha azt szeretnének a gépeikben. Azért gondoljunk bele, hogy mi az amiről beszélünk, egy könnyű sisak, benne egy kijelző, valamilyen mozgás- vagy helyzetérzékelő hogy tudja a fej állását, és kamerák körbe a gépen. Egy elektróban jártas személy aki a programozáshoz is ért egy hónap alatt házilag meg tudná csinálni üzletben beszerezhető alkatrészekből. Igaz, hogy nem lenne annyira könnyű, meg nem kapna hozza olyan jó kamerákat, de maga a rendszer kurvaegyszerű, nem kell ódákat zengeni róla. Ha előrelépés is, nem azért nincs az orosz gépekben, mert nem tudják megcsinálni.
Hát nem kicsit vagy túlzottan optimista egy sisakdiplay kifejlesztésének és gyártásának nehézségeit illetően!! :) :)