Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Ha olvasnád a híreket, akkor a sisak + display rendszer esetén egyes gyártók azon izmoznak, hogy dekákat nyernekek a 3 kiló alatti tarományban...
Még mindig ott tartunk, hogy a sisak legyen könnyű. Ezt bármennyire is nehézkes jelenleg könnyebbre faragni, még mindig ez a gyakorlati korlátja a sisakdisplaynek aminél nagyobb problémákat azért már oldottak meg.

Kivéve, ha a pióta katapultál és hirtelen több száz km/h torlónyomás is rámegy a sisakra.
Abban a pillanatban, hogy a pilóta katapulták az oldalirányú mozgatás megszűnik, és egy felfele irányuló erő fog rá hatni, mert elhagyja a gépet.

Ezek szerint szerinted a világ összes ezem dolgozó mérnök hülye a világon? Nem is értem, hogy miért nem dolgozol az LM-nél a Raytheon-nál, biztos szívesen vennék szakértelmedet arról, hogy mennyire egyszerű egy mérnöknek összerakni egy ilyet. A hülyék, millókat spórolhatnának...
Olyan dolgokat akarsz a számba adni, amit nem mondtam. Bezzeg mikor veled történik ez akkor (nem csak akkor) hisztizel, mint egy kislány.

Joker, te miért érzed szükségének, hogy ennyire házhoz menj a pofonért...? Úgy szeretném tudni, hogy a való életben te mivel foglalkozol és ki fizet bárki ezért a "szakértelemért"...
Veled ellentétben nem értek mindenhez (mindenhez is), mindenkinél jobban, szebben és tökéletesebben, de pl tudok kijelentő módban beszélni nem csak kioktatóban, a szakmámra meg elég könnyen következtethetsz, rég a rórumon vagyok, és te amúgyis mindent tudsz úgyhogy ezt is tudnod kell.
 
M

molnibalage

Guest
Még mindig ott tartunk, hogy a sisak legyen könnyű. Ezt bármennyire is nehézkes jelenleg könnyebbre faragni, még mindig ez a gyakorlati korlátja a sisakdisplaynek aminél nagyobb problémákat azért már oldottak meg.
Vért pisálnak és a 2,5 kg közelébe nem tudnak menni.

Abban a pillanatban, hogy a pilóta katapulták az oldalirányú mozgatás megszűnik, és egy felfele irányuló erő fog rá hatni, mert elhagyja a gépet.
Egy gépből nem csak egyenes vonalú egyenletes mozgás közben lehet katapultálni....


Olyan dolgokat akarsz a számba adni, amit nem mondtam. Bezzeg mikor veled történik ez akkor (nem csak akkor) hisztizel, mint egy kislány.
Mi lenne, ha visszahúznál a biztpol topikban pancsikolni? Az megy neked.

Veled ellentétben nem értek mindenhez (mindenhez is), mindenkinél jobban, szebben és tökéletesebben, de pl tudok kijelentő módban beszélni nem csak kioktatóban, a szakmámra meg elég könnyen következtethetsz, rég a rórumon vagyok, és te amúgyis mindent tudsz úgyhogy ezt is tudnod kell.
Joker, mikor százplusz egyedik alkalommal a legalpavető területen is faszságokat írsz - vagy te szavaiddal böfögsz - ide, akkor nem érzed az, hogy te mész a forgalommal szemben és nem a forgalom...?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Vasból van?? Rendes fullos zárt sisakom van. török gyagi. Vagyis törik. Ha leejteném, eltörne.
Ólomból öntöttem, arra gyúrok, hogy bírja majd a nyakam a sisakdisplayt kataplutálás közben ha épp orsózok és a kabint a gép szárnyának végére tették :) Ez nem MotoGP, hogy minden gramm számítson, egy másfél kilós sisak sem rosszabb egy egykilósnál 150-nél amikor a légellenállás a fő tényező ami a nyakadra hat és nem a sisak tömege. Nekem az számít, hogy védje a fejem, ha törik a sisak nem baj annak az a dolga, zaj ellen meg ott a füldugó.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Vért pisálnak és a 2,5 kg közelébe nem tudnak menni.
Tehát még mindig az a fő probléma, hogy a sisak legyen könnyű. De ezt már 5x leírtam. Nem vagy képes felfogni a leírtakat? Nem érted a nyelvet?

Egy gépből nem csak egyenes vonalú egyenletes mozgás közben lehet katapultálni....
A katapultálás egyenes vonalú mozgása nem erősíti a más irányú erőhatásokat. A kettő két erő, két vektor, azokat össze tudod adni ugye?

Mi lenne, ha visszahúznál a biztpol topikban pancsikolni? Az megy neked.
A Mikulásnak még ha megírtad volna, de már lelépett az öreg 5 napja, talán majd jövőre.

Joker, mikor százplusz egyedik alkalommal a legalpavető területen is faszságokat írsz - vagy te szavaiddal böfögsz - ide, akkor nem érzed az, hogy te mész a forgalommal szemben és nem a forgalom...?
Lásd fennebb: nem tudod felfogni a leírtakat.
 
M

molnibalage

Guest
Tehát még mindig az a fő probléma, hogy a sisak legyen könnyű. De ezt már 5x leírtam. Nem vagy képes felfogni a leírtakat? Nem érted a nyelvet?
Igen. És nem sikerül megcsinálni.


A katapultálás egyenes vonalú mozgása nem erősíti a más irányú erőhatásokat. A kettő két erő, két vektor, azokat össze tudod adni ugye?
A gépelhagyás előtt a gép pöröghet összevissza, ha lelövik, vagy csak irányíthatatlan, vagy a pilóta földetéréskor eshet tárgyra és akkor a nyaknál ostorcsapás...


Lásd fennebb: nem tudod felfogni a leírtakat.
Episz beszólás az attól, aki mérnökök százait hülyézte le. Én már régen kivágtalak volna innen, mert amit előadsz, az minősíthetetlen.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Igen. És nem sikerül megcsinálni.
Szóval csak érvényes amit a legelején írtam, hogy ezt a sisakdisplayt egy elektróban és programozásban jártas megcsinálná otthon egy hónap alatt, mert semmi nagy nincs benne. Most hogy az nehezebb lenne, hát b*meg azért van akkora költségvetésük, hogy ezen felűl legalább egy könnyű sisakot összehozzanak.

A gépelhagyás előtt a gép pöröghet összevissza, ha lelövik, vagy csak irányíthatatlan, vagy a pilóta földetéréskor eshet tárgyra és akkor a nyaknál ostorcsapás...
Mire essen földetéréskor ha nem egy tárgyra?

Episz beszólás az attól, aki mérnökök százait hülyézte le. Én már régen kivágtalak volna innen, mert amit előadsz, az minősíthetetlen.
Idézd, hogy hol hülyéztem le mérnökök százait, de egyhez elég közel állok, hogy lehülyézzem.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Látom jó hogy felhoztam ezt a sisakdisplay témát:)

Ez az orosz mentalitás ezzel az eszközzel kapcsolatba butaság hisz pont emiatt a rendszer miatt hagyták el a nagy HUD kijelzőt az f-35 gépen.


http://www.businessinsider.com/f-35-relies-upon-a-400000-helmet-2015-4

400 ezer dollár?:eek: De gondlom ez az f-35 szánt éjszaka is alkalmazható változat.

Lényegében már ott járunk hogy a kínai lopakodónak(J-20) sem kell f-22 szintű hajtómű hajtómű ugyan is már az f-35 bebizonyítja hogy már semmi szükség nagy G-s fordulatokra közeli légiharcban.
A lopakodó című filmnél hogy nem gondoltak erre ?!:D ott meg fogócskáznak mint egy 2 vh gépek.
 
M

molnibalage

Guest
Szóval csak érvényes amit a legelején írtam, hogy ezt a sisakdisplayt egy elektróban és programozásban jártas megcsinálná otthon egy hónap alatt, mert semmi nagy nincs benne. Most hogy az nehezebb lenne, hát b*meg azért van akkora költségvetésük, hogy ezen felűl legalább egy könnyű sisakot összehozzanak.
Nem, nem érvényes, mert a teljes rendszer ennél többől áll és ezt egyedül nem tudná megcsinálni még akkor sem.

Mire essen földetéréskor ha nem egy tárgyra?
Az anyaföldre, te zseni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Nem vitatkozni akarok nem érték a témához. De a biciklis sisakokhoz és motoros bukokhoz van dist play.
Na a lényeg csupán annyi lenne hogy a számítási kapacitást ki szerveznek mondjuk a pilóta melkasara a kamerákat elyellatokatis levennek a sisakrol és a pilotaulles két oldalára helyeznek el egy a fej mozgását érzékelő és követő tartoba 2x annyi kamerara lenne így szükség az igaz. De a sisaknak így csak a kijelzore vetito sulyat kellene viselnie (okosszemuvegeknel láthatjuk hogy nem nagy súly).
De ez csak egy ötlet.
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis
T

torsen

Guest
Abban a pillanatban, hogy a pilóta katapulták az oldalirányú mozgatás megszűnik, és egy felfele irányuló erő fog rá hatni, mert elhagyja a gépet.

Véleményem szerint ez tévedés. A katapult nem egyszerűen "ész nélkül" kilövi az ülést, hanem figyelembe véve a gép katapultáláskori térbeli helyzetét és mozgását bizonyos manővereket is végez, hogy a pilótál túlélési esélyeit növelje (erről az infókat a géptől kapja). Ezen a videon jól látszik (0.45), hogy a Su-30-as már háthelyzethez közelít, de az ülések mégis inkább felfelé, mint a talaj felé indítják a pilótákat, tehát van egy intenzív tengely körüli forgás is a kilövés közben...és közben minden 10 deka parizer egy rúd téliszalámi súlyával terheli a nyakat (csak a gyengébbeknek, érzékeltetésül ;))
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 474
5 578
113
A 30SzM és 35Sz hajtóművei csak egy oldalra mehetnek, vagy mindegy, hogy jobb avagy bal oldalon helyezik el őket?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Véleményem szerint ez tévedés. A katapult nem egyszerűen "ész nélkül" kilövi az ülést, hanem figyelembe véve a gép katapultáláskori térbeli helyzetét és mozgását bizonyos manővereket is végez, hogy a pilótál túlélési esélyeit növelje (erről az infókat a géptől kapja). Ezen a videon jól látszik (0.45), hogy a Su-30-as már háthelyzethez közelít, de az ülések mégis inkább felfelé, mint a talaj felé indítják a pilótákat, tehát van egy intenzív tengely körüli forgás is a kilövés közben...és közben minden 10 deka parizer egy rúd téliszalámi súlyával terheli a nyakat (csak a gyengébbeknek, érzékeltetésül ;))
A hosszútávú cél tényleg az amit leírsz, hogy a géptől kapott adatok alapján a katapultülés irányított kilövést végezzen, de ma még sajnos nem tartunk itt. A mai katapultülések úgy működnek, hogy az engedélyezett max kilövési sebességnél is az ülés pilótástól még megasabbra kell menjen mint a gép függőleges vezérsíkja. Ezért van az, hogy alacsonyabb sebességnél az ülés felfelé-előre repül ki, így van beállítva a katapultülés rakéta-fúvókája, és minél nagyobb a kilövési sebesség annál jobban közelíti a pálya a függőlegest majd elhajlik hátrafelé. Azért van az hogy a bejátszott videóban az ülések nem végig lefelé a föld felé repülnek, hanem a géphez képest elforduló pályán mozognak, mert a gép sebessége ekkor már közel nulla, nem hat rájuk a gép körül hosszirányú légáramlat torlónyomása.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
joker
Jó lenne ha felfognád, hogy nem maga a sisak a nehéz, hanem a sisak+oxigén-maszk+rádió mikrofon és fülhallgató+színszűrős szemvédő+helyzet-érzékelő szenzorok+sisak HUD-kivetítőberendezés+speciális torzításmentes lencse-felület amin át is lehet látni meg amire az összes HUD-adatot ki is lehet vetíteni. Ezt lkellene összehozni olyan 1,5 kg súlyban. Keresd meg csak egy normál, gépbe épített HUD műszaki adatait nézd meg hány KILOGRAMM a súlya, és ha ezt szerinted olyan egyszerű pár 10-dekában megoldani akkor jelentkezz bármely cégnél amely ezzel foglalkozik, igen nagy pénzt kereshetsz a megoldási ötleteiddel és nem forintban vagy lei-ben (bár azok is kereshettek volna akik ezzel küszködnek évek óta, valahogy még mindig kicsi a sikerélményük.
Egyébként elárulom, nekem már volt a kezemben ilyen HUD, és csak külön az üveg amire kivetítik az adatokat volt vagy 30 deka, a teljes HUD meg vagy 1,5 kiló!!
 

gigabiga

Well-Known Member
2011. március 9.
1 143
2 213
113
5yokos6jyn1e00uo0ytk.jpg
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
joker
Jó lenne ha felfognád, hogy nem maga a sisak a nehéz, hanem a sisak+oxigén-maszk+rádió mikrofon és fülhallgató+színszűrős szemvédő+helyzet-érzékelő szenzorok+sisak HUD-kivetítőberendezés+speciális torzításmentes lencse-felület amin át is lehet látni meg amire az összes HUD-adatot ki is lehet vetíteni. Ezt lkellene összehozni olyan 1,5 kg súlyban. Keresd meg csak egy normál, gépbe épített HUD műszaki adatait nézd meg hány KILOGRAMM a súlya, és ha ezt szerinted olyan egyszerű pár 10-dekában megoldani akkor jelentkezz bármely cégnél amely ezzel foglalkozik, igen nagy pénzt kereshetsz a megoldási ötleteiddel és nem forintban vagy lei-ben (bár azok is kereshettek volna akik ezzel küszködnek évek óta, valahogy még mindig kicsi a sikerélményük.
Egyébként elárulom, nekem már volt a kezemben ilyen HUD, és csak külön az üveg amire kivetítik az adatokat volt vagy 30 deka, a teljes HUD meg vagy 1,5 kiló!!
Akkor te sem értetted meg a lényegét amit mondtam. Az egész rendszert nem varázslat összerakni, bármelyik repülőgépgyár képes lenne rá, az hogy a sisak egyelőre "nehéz" az ezen semmit nem változtat.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Akkor te sem értetted meg a lényegét amit mondtam. Az egész rendszert nem varázslat összerakni, bármelyik repülőgépgyár képes lenne rá, az hogy a sisak egyelőre "nehéz" az ezen semmit nem változtat.
Ja, mindössze csak annyit változtat, hogy sisakba épített HUD-rendszer még mindig kissé "hézagosan-ritkásan" fordul elő a vadászgép-típusokon, merthogy itt nem a NINCS-et kellene megmagyarázni, hanem a VAN-t megépíteni és átadni a pilótáknak. Tudod ez olyan, mintha egy másfél tonnás komolyabb méretű családi kocsit kellene megcsinálni 300 kilóban, mert valakiknek valahol olyanra lenne szükségük. Lehetne magyarázni hogy nem nagy kunszt, hiszen típusok tucatjai futnak tízezerszám az utakon, 300 kilóban mégse tudják megcsinálni. Aztán akinek 300 kilós kellene annak rohadtul mindegy a duma hogy miért nincs, ha egyszer nincs, neki a lényeg a NINCS!! Mint ahogy jelenleg a világ vadászpilótáinak nagy százalékára is ez a jellemző.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz