Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Ha olvasnád a híreket, akkor a sisak + display rendszer esetén egyes gyártók azon izmoznak, hogy dekákat nyernekek a 3 kiló alatti tarományban...
Még mindig ott tartunk, hogy a sisak legyen könnyű. Ezt bármennyire is nehézkes jelenleg könnyebbre faragni, még mindig ez a gyakorlati korlátja a sisakdisplaynek aminél nagyobb problémákat azért már oldottak meg.

Kivéve, ha a pióta katapultál és hirtelen több száz km/h torlónyomás is rámegy a sisakra.
Abban a pillanatban, hogy a pilóta katapulták az oldalirányú mozgatás megszűnik, és egy felfele irányuló erő fog rá hatni, mert elhagyja a gépet.

Ezek szerint szerinted a világ összes ezem dolgozó mérnök hülye a világon? Nem is értem, hogy miért nem dolgozol az LM-nél a Raytheon-nál, biztos szívesen vennék szakértelmedet arról, hogy mennyire egyszerű egy mérnöknek összerakni egy ilyet. A hülyék, millókat spórolhatnának...
Olyan dolgokat akarsz a számba adni, amit nem mondtam. Bezzeg mikor veled történik ez akkor (nem csak akkor) hisztizel, mint egy kislány.

Joker, te miért érzed szükségének, hogy ennyire házhoz menj a pofonért...? Úgy szeretném tudni, hogy a való életben te mivel foglalkozol és ki fizet bárki ezért a "szakértelemért"...
Veled ellentétben nem értek mindenhez (mindenhez is), mindenkinél jobban, szebben és tökéletesebben, de pl tudok kijelentő módban beszélni nem csak kioktatóban, a szakmámra meg elég könnyen következtethetsz, rég a rórumon vagyok, és te amúgyis mindent tudsz úgyhogy ezt is tudnod kell.
 
Még mindig ott tartunk, hogy a sisak legyen könnyű. Ezt bármennyire is nehézkes jelenleg könnyebbre faragni, még mindig ez a gyakorlati korlátja a sisakdisplaynek aminél nagyobb problémákat azért már oldottak meg.
Vért pisálnak és a 2,5 kg közelébe nem tudnak menni.

Abban a pillanatban, hogy a pilóta katapulták az oldalirányú mozgatás megszűnik, és egy felfele irányuló erő fog rá hatni, mert elhagyja a gépet.
Egy gépből nem csak egyenes vonalú egyenletes mozgás közben lehet katapultálni....


Olyan dolgokat akarsz a számba adni, amit nem mondtam. Bezzeg mikor veled történik ez akkor (nem csak akkor) hisztizel, mint egy kislány.
Mi lenne, ha visszahúznál a biztpol topikban pancsikolni? Az megy neked.

Veled ellentétben nem értek mindenhez (mindenhez is), mindenkinél jobban, szebben és tökéletesebben, de pl tudok kijelentő módban beszélni nem csak kioktatóban, a szakmámra meg elég könnyen következtethetsz, rég a rórumon vagyok, és te amúgyis mindent tudsz úgyhogy ezt is tudnod kell.
Joker, mikor százplusz egyedik alkalommal a legalpavető területen is faszságokat írsz - vagy te szavaiddal böfögsz - ide, akkor nem érzed az, hogy te mész a forgalommal szemben és nem a forgalom...?
 
Vasból van?? Rendes fullos zárt sisakom van. török gyagi. Vagyis törik. Ha leejteném, eltörne.
Ólomból öntöttem, arra gyúrok, hogy bírja majd a nyakam a sisakdisplayt kataplutálás közben ha épp orsózok és a kabint a gép szárnyának végére tették :) Ez nem MotoGP, hogy minden gramm számítson, egy másfél kilós sisak sem rosszabb egy egykilósnál 150-nél amikor a légellenállás a fő tényező ami a nyakadra hat és nem a sisak tömege. Nekem az számít, hogy védje a fejem, ha törik a sisak nem baj annak az a dolga, zaj ellen meg ott a füldugó.
 
Vért pisálnak és a 2,5 kg közelébe nem tudnak menni.
Tehát még mindig az a fő probléma, hogy a sisak legyen könnyű. De ezt már 5x leírtam. Nem vagy képes felfogni a leírtakat? Nem érted a nyelvet?

Egy gépből nem csak egyenes vonalú egyenletes mozgás közben lehet katapultálni....
A katapultálás egyenes vonalú mozgása nem erősíti a más irányú erőhatásokat. A kettő két erő, két vektor, azokat össze tudod adni ugye?

Mi lenne, ha visszahúznál a biztpol topikban pancsikolni? Az megy neked.
A Mikulásnak még ha megírtad volna, de már lelépett az öreg 5 napja, talán majd jövőre.

Joker, mikor százplusz egyedik alkalommal a legalpavető területen is faszságokat írsz - vagy te szavaiddal böfögsz - ide, akkor nem érzed az, hogy te mész a forgalommal szemben és nem a forgalom...?
Lásd fennebb: nem tudod felfogni a leírtakat.
 
Tehát még mindig az a fő probléma, hogy a sisak legyen könnyű. De ezt már 5x leírtam. Nem vagy képes felfogni a leírtakat? Nem érted a nyelvet?
Igen. És nem sikerül megcsinálni.


A katapultálás egyenes vonalú mozgása nem erősíti a más irányú erőhatásokat. A kettő két erő, két vektor, azokat össze tudod adni ugye?
A gépelhagyás előtt a gép pöröghet összevissza, ha lelövik, vagy csak irányíthatatlan, vagy a pilóta földetéréskor eshet tárgyra és akkor a nyaknál ostorcsapás...


Lásd fennebb: nem tudod felfogni a leírtakat.
Episz beszólás az attól, aki mérnökök százait hülyézte le. Én már régen kivágtalak volna innen, mert amit előadsz, az minősíthetetlen.
 
Igen. És nem sikerül megcsinálni.
Szóval csak érvényes amit a legelején írtam, hogy ezt a sisakdisplayt egy elektróban és programozásban jártas megcsinálná otthon egy hónap alatt, mert semmi nagy nincs benne. Most hogy az nehezebb lenne, hát b*meg azért van akkora költségvetésük, hogy ezen felűl legalább egy könnyű sisakot összehozzanak.

A gépelhagyás előtt a gép pöröghet összevissza, ha lelövik, vagy csak irányíthatatlan, vagy a pilóta földetéréskor eshet tárgyra és akkor a nyaknál ostorcsapás...
Mire essen földetéréskor ha nem egy tárgyra?

Episz beszólás az attól, aki mérnökök százait hülyézte le. Én már régen kivágtalak volna innen, mert amit előadsz, az minősíthetetlen.
Idézd, hogy hol hülyéztem le mérnökök százait, de egyhez elég közel állok, hogy lehülyézzem.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
Látom jó hogy felhoztam ezt a sisakdisplay témát:)

Ez az orosz mentalitás ezzel az eszközzel kapcsolatba butaság hisz pont emiatt a rendszer miatt hagyták el a nagy HUD kijelzőt az f-35 gépen.


http://www.businessinsider.com/f-35-relies-upon-a-400000-helmet-2015-4

400 ezer dollár?:eek: De gondlom ez az f-35 szánt éjszaka is alkalmazható változat.

Lényegében már ott járunk hogy a kínai lopakodónak(J-20) sem kell f-22 szintű hajtómű hajtómű ugyan is már az f-35 bebizonyítja hogy már semmi szükség nagy G-s fordulatokra közeli légiharcban.
A lopakodó című filmnél hogy nem gondoltak erre ?!:D ott meg fogócskáznak mint egy 2 vh gépek.
 
Szóval csak érvényes amit a legelején írtam, hogy ezt a sisakdisplayt egy elektróban és programozásban jártas megcsinálná otthon egy hónap alatt, mert semmi nagy nincs benne. Most hogy az nehezebb lenne, hát b*meg azért van akkora költségvetésük, hogy ezen felűl legalább egy könnyű sisakot összehozzanak.
Nem, nem érvényes, mert a teljes rendszer ennél többől áll és ezt egyedül nem tudná megcsinálni még akkor sem.

Mire essen földetéréskor ha nem egy tárgyra?
Az anyaföldre, te zseni.
 
Nem vitatkozni akarok nem érték a témához. De a biciklis sisakokhoz és motoros bukokhoz van dist play.
Na a lényeg csupán annyi lenne hogy a számítási kapacitást ki szerveznek mondjuk a pilóta melkasara a kamerákat elyellatokatis levennek a sisakrol és a pilotaulles két oldalára helyeznek el egy a fej mozgását érzékelő és követő tartoba 2x annyi kamerara lenne így szükség az igaz. De a sisaknak így csak a kijelzore vetito sulyat kellene viselnie (okosszemuvegeknel láthatjuk hogy nem nagy súly).
De ez csak egy ötlet.
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis
Abban a pillanatban, hogy a pilóta katapulták az oldalirányú mozgatás megszűnik, és egy felfele irányuló erő fog rá hatni, mert elhagyja a gépet.

Véleményem szerint ez tévedés. A katapult nem egyszerűen "ész nélkül" kilövi az ülést, hanem figyelembe véve a gép katapultáláskori térbeli helyzetét és mozgását bizonyos manővereket is végez, hogy a pilótál túlélési esélyeit növelje (erről az infókat a géptől kapja). Ezen a videon jól látszik (0.45), hogy a Su-30-as már háthelyzethez közelít, de az ülések mégis inkább felfelé, mint a talaj felé indítják a pilótákat, tehát van egy intenzív tengely körüli forgás is a kilövés közben...és közben minden 10 deka parizer egy rúd téliszalámi súlyával terheli a nyakat (csak a gyengébbeknek, érzékeltetésül ;))
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis
Véleményem szerint ez tévedés. A katapult nem egyszerűen "ész nélkül" kilövi az ülést, hanem figyelembe véve a gép katapultáláskori térbeli helyzetét és mozgását bizonyos manővereket is végez, hogy a pilótál túlélési esélyeit növelje (erről az infókat a géptől kapja). Ezen a videon jól látszik (0.45), hogy a Su-30-as már háthelyzethez közelít, de az ülések mégis inkább felfelé, mint a talaj felé indítják a pilótákat, tehát van egy intenzív tengely körüli forgás is a kilövés közben...és közben minden 10 deka parizer egy rúd téliszalámi súlyával terheli a nyakat (csak a gyengébbeknek, érzékeltetésül ;))
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A hosszútávú cél tényleg az amit leírsz, hogy a géptől kapott adatok alapján a katapultülés irányított kilövést végezzen, de ma még sajnos nem tartunk itt. A mai katapultülések úgy működnek, hogy az engedélyezett max kilövési sebességnél is az ülés pilótástól még megasabbra kell menjen mint a gép függőleges vezérsíkja. Ezért van az, hogy alacsonyabb sebességnél az ülés felfelé-előre repül ki, így van beállítva a katapultülés rakéta-fúvókája, és minél nagyobb a kilövési sebesség annál jobban közelíti a pálya a függőlegest majd elhajlik hátrafelé. Azért van az hogy a bejátszott videóban az ülések nem végig lefelé a föld felé repülnek, hanem a géphez képest elforduló pályán mozognak, mert a gép sebessége ekkor már közel nulla, nem hat rájuk a gép körül hosszirányú légáramlat torlónyomása.
 
joker
Jó lenne ha felfognád, hogy nem maga a sisak a nehéz, hanem a sisak+oxigén-maszk+rádió mikrofon és fülhallgató+színszűrős szemvédő+helyzet-érzékelő szenzorok+sisak HUD-kivetítőberendezés+speciális torzításmentes lencse-felület amin át is lehet látni meg amire az összes HUD-adatot ki is lehet vetíteni. Ezt lkellene összehozni olyan 1,5 kg súlyban. Keresd meg csak egy normál, gépbe épített HUD műszaki adatait nézd meg hány KILOGRAMM a súlya, és ha ezt szerinted olyan egyszerű pár 10-dekában megoldani akkor jelentkezz bármely cégnél amely ezzel foglalkozik, igen nagy pénzt kereshetsz a megoldási ötleteiddel és nem forintban vagy lei-ben (bár azok is kereshettek volna akik ezzel küszködnek évek óta, valahogy még mindig kicsi a sikerélményük.
Egyébként elárulom, nekem már volt a kezemben ilyen HUD, és csak külön az üveg amire kivetítik az adatokat volt vagy 30 deka, a teljes HUD meg vagy 1,5 kiló!!
 
5yokos6jyn1e00uo0ytk.jpg
 
joker
Jó lenne ha felfognád, hogy nem maga a sisak a nehéz, hanem a sisak+oxigén-maszk+rádió mikrofon és fülhallgató+színszűrős szemvédő+helyzet-érzékelő szenzorok+sisak HUD-kivetítőberendezés+speciális torzításmentes lencse-felület amin át is lehet látni meg amire az összes HUD-adatot ki is lehet vetíteni. Ezt lkellene összehozni olyan 1,5 kg súlyban. Keresd meg csak egy normál, gépbe épített HUD műszaki adatait nézd meg hány KILOGRAMM a súlya, és ha ezt szerinted olyan egyszerű pár 10-dekában megoldani akkor jelentkezz bármely cégnél amely ezzel foglalkozik, igen nagy pénzt kereshetsz a megoldási ötleteiddel és nem forintban vagy lei-ben (bár azok is kereshettek volna akik ezzel küszködnek évek óta, valahogy még mindig kicsi a sikerélményük.
Egyébként elárulom, nekem már volt a kezemben ilyen HUD, és csak külön az üveg amire kivetítik az adatokat volt vagy 30 deka, a teljes HUD meg vagy 1,5 kiló!!
Akkor te sem értetted meg a lényegét amit mondtam. Az egész rendszert nem varázslat összerakni, bármelyik repülőgépgyár képes lenne rá, az hogy a sisak egyelőre "nehéz" az ezen semmit nem változtat.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
Akkor te sem értetted meg a lényegét amit mondtam. Az egész rendszert nem varázslat összerakni, bármelyik repülőgépgyár képes lenne rá, az hogy a sisak egyelőre "nehéz" az ezen semmit nem változtat.
Ja, mindössze csak annyit változtat, hogy sisakba épített HUD-rendszer még mindig kissé "hézagosan-ritkásan" fordul elő a vadászgép-típusokon, merthogy itt nem a NINCS-et kellene megmagyarázni, hanem a VAN-t megépíteni és átadni a pilótáknak. Tudod ez olyan, mintha egy másfél tonnás komolyabb méretű családi kocsit kellene megcsinálni 300 kilóban, mert valakiknek valahol olyanra lenne szükségük. Lehetne magyarázni hogy nem nagy kunszt, hiszen típusok tucatjai futnak tízezerszám az utakon, 300 kilóban mégse tudják megcsinálni. Aztán akinek 300 kilós kellene annak rohadtul mindegy a duma hogy miért nincs, ha egyszer nincs, neki a lényeg a NINCS!! Mint ahogy jelenleg a világ vadászpilótáinak nagy százalékára is ez a jellemző.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz