Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Napok (hetek?) óta dolgozik ez a két Szu-30M2-es Zsukovszkijban. Felszállnak, leszállnak, utántöltenek, vajon mit tesztelnek és miért géppárban?
201826.jpg

201785.jpg

201262.jpg

201771.jpg

201161.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Pár gondolat. Ugye, ezen a típuson már nincs törzsféklap, hanem az oldalkormányok ellentétes kifelé "lépésével" érik el a hatást, ahogy a Super Hornetnél, F-22-esnél vagy F-35-ösnél is láthatjuk. Mégis nagyon szépen le lehet velük szállni. Ez nem MiG-29-es, ami hiába 4. generációs, majdnem olyan tempóval érkezik meg a leszálláskor a pályára, mint egy MiG-21-es. Nem véletlen, hogy még komoly mechanizációval is 280 km/h a bejöveteli sebesség a 29K/KUB-nál.
Hozzá kell tenni, hogy a jó tizenöt évvel korábbi dizájn Szu-34-esen még ennyi féklap, vagy féklap imitáció sincs, aztán mégse panaszkodnak a leszállással kapcsolatban (az idáig egyetlen eseményt is repülőgépvezetői rutintalanség és ügyetlenség okozta), pedig az még nehéz is.
És azt is hozzá kell tenni, hogy nem minden Szu-27-es vagy Szu-30-as leszállásra jut féklapnyitás.

Másik, ami most ért be nálam az az, hogy a jóval nehezebb Irbisz radar miatt lógó orr nem hogy hátrány, de egyenes előny is. Igaz, hogy így már nem olyan kecses a gép tartása, mint a Szu-27-esé, de azzal együtt, hogy a korábbi utántölthető modellekhez hasonlóan itt is oldalra van húzva az OLSz, a hajózó előre sokkal jobban látja a pályát a guruláskor. A fel-leszállás, illetve repülés közben ez az előny már eltűnik, de néha ilyen kis dolgok is tudnak javítani a dolgon.

Amúgy, ha megnézzük, mind az F-35, mind a PAK-FA rövid, verébcsőr orra nagy előny az előre kilátás terén. Hiába, ezek már nem MiG-25RB-k...
 
Pár gondolat. Ugye, ezen a típuson már nincs törzsféklap, hanem az oldalkormányok ellentétes kifelé "lépésével" érik el a hatást, ahogy a Super Hornetnél, F-22-esnél vagy F-35-ösnél is láthatjuk. Mégis nagyon szépen le lehet velük szállni. Ez nem MiG-29-es, ami hiába 4. generációs, majdnem olyan tempóval érkezik meg a leszálláskor a pályára, mint egy MiG-21-es. Nem véletlen, hogy még komoly mechanizációval is 280 km/h a bejöveteli sebesség a 29K/KUB-nál.
Hozzá kell tenni, hogy a jó tizenöt évvel korábbi dizájn Szu-34-esen még ennyi féklap, vagy féklap imitáció sincs, aztán mégse panaszkodnak a leszállással kapcsolatban (az idáig egyetlen eseményt is repülőgépvezetői rutintalanség és ügyetlenség okozta), pedig az még nehéz is.
És azt is hozzá kell tenni, hogy nem minden Szu-27-es vagy Szu-30-as leszállásra jut féklapnyitás.

Másik, ami most ért be nálam az az, hogy a jóval nehezebb Irbisz radar miatt lógó orr nem hogy hátrány, de egyenes előny is. Igaz, hogy így már nem olyan kecses a gép tartása, mint a Szu-27-esé, de azzal együtt, hogy a korábbi utántölthető modellekhez hasonlóan itt is oldalra van húzva az OLSz, a hajózó előre sokkal jobban látja a pályát a guruláskor. A fel-leszállás, illetve repülés közben ez az előny már eltűnik, de néha ilyen kis dolgok is tudnak javítani a dolgon.

Amúgy, ha megnézzük, mind az F-35, mind a PAK-FA rövid, verébcsőr orra nagy előny az előre kilátás terén. Hiába, ezek már nem MiG-25RB-k...

Mármint melyiken nincs törzsféklap?
 
Lassan minden nyugati gépen már ott van a sisakdisplay JHMCS amivel csak elfordítom a fejem és bumm az aim-9x rakétának köszönhetően.

De hol van és mikor lesz az még rendszeresítve mondjuk az orosz 4 gen gépeken?
Baxhasság a szu-35 "szuper manőverezését " Ha egy gép 3g- fordultokat csinálva leszedi.:confused:
 
Lassan minden nyugati gépen már ott van a sisakdisplay JHMCS amivel csak elfordítom a fejem és bumm az aim-9x rakétának köszönhetően.

De hol van és mikor lesz az még rendszeresítve mondjuk az orosz 4 gen gépeken?
Baxhasság a szu-35 "szuper manőverezését " Ha egy gép 3g- fordultokat csinálva leszedi.:confused:
A hangsúly, azt hiszem a "lassan" szón van.:)
 
Lassan minden nyugati gépen már ott van a sisakdisplay JHMCS amivel csak elfordítom a fejem és bumm az aim-9x rakétának köszönhetően.

De hol van és mikor lesz az még rendszeresítve mondjuk az orosz 4 gen gépeken?
Baxhasság a szu-35 "szuper manőverezését " Ha egy gép 3g- fordultokat csinálva leszedi.:confused:
Az oroszoknál sokmindenben más a mentalitás, mint nyugaton. Egy sisakdisplayt lófasz se megcsinálni, ha azt szeretnének a gépeikben. Azért gondoljunk bele, hogy mi az amiről beszélünk, egy könnyű sisak, benne egy kijelző, valamilyen mozgás- vagy helyzetérzékelő hogy tudja a fej állását, és kamerák körbe a gépen. Egy elektróban jártas személy aki a programozáshoz is ért egy hónap alatt házilag meg tudná csinálni üzletben beszerezhető alkatrészekből. Igaz, hogy nem lenne annyira könnyű, meg nem kapna hozza olyan jó kamerákat, de maga a rendszer kurvaegyszerű, nem kell ódákat zengeni róla. Ha előrelépés is, nem azért nincs az orosz gépekben, mert nem tudják megcsinálni.
 
Az oroszoknál sokmindenben más a mentalitás, mint nyugaton. Egy sisakdisplayt lófasz se megcsinálni, ha azt szeretnének a gépeikben. Azért gondoljunk bele, hogy mi az amiről beszélünk, egy könnyű sisak, benne egy kijelző, valamilyen mozgás- vagy helyzetérzékelő hogy tudja a fej állását, és kamerák körbe a gépen. Egy elektróban jártas személy aki a programozáshoz is ért egy hónap alatt házilag meg tudná csinálni üzletben beszerezhető alkatrészekből. Igaz, hogy nem lenne annyira könnyű, meg nem kapna hozza olyan jó kamerákat, de maga a rendszer kurvaegyszerű, nem kell ódákat zengeni róla. Ha előrelépés is, nem azért nincs az orosz gépekben, mert nem tudják megcsinálni.
Én úgy emlékszem, ez az egész technológia először a Szu ban lett rendszeresítve, a Mig-29/Szu-27 pároson. Hogy a rendszert ki lehessen használni, kell egy vele kompatibilis jó nagy túlterhelésre és extrém manőverek végzésére képes, nagy szögből indítható rakéta. Az Aim-9X ilyen. Hogy pl. az Oroszok hol tartanak ebben a technológiában jelenleg az R-73/74 családdal, nem tudom. Kína is érdekes lehet ez ügyben.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Én úgy emlékszem, ez az egész technológia először a Szu ban lett rendszeresítve, a Mig-29/Szu-27 pároson. Hogy a rendszert ki lehessen használni, kell egy vele kompatibilis jó nagy túlterhelésre és extrém manőverek végzésére képes, nagy szögből indítható rakéta. Az Aim-9X ilyen. Hogy pl. az Oroszok hol tartanak ebben a technológiában jelenleg az R-73/74 családdal, nem tudom. Kína is érdekes lehet ez ügyben.
Ne keverjük a sisakcélzót és a sisakdisplay-t, nem ugyanaz a működés/felhasználás és a céljuk sem. Sisakcélzó már volt a MiG-29-en és a Szu-27-en, orosz sisak-display-ről még nem tudok (bár lehet hogy csak én vagyok elmaradva?).
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and fip7
Az Aim-9X-hez egy sisakclzó is elég lenne? Maga a 90 fokos indíthatóság gonodolom nem igényel sisakdisplay-t.
 
Ne keverjük a sisakcélzót és a sisakdisplay-t, nem ugyanaz a működés/felhasználás és a céljuk sem. Sisakcélzó már volt a MiG-29-en és a Szu-27-en, orosz sisak-display-ről még nem tudok (bár lehet hogy csak én vagyok elmaradva?).
Igaz, én arra válaszoltam amiről előtte beszélt, a sisakcélzóról. Ahová nézek, oda lövök, egy nagy manőverező képességű AA rakétával. Ilyet már a Mig-29 is tudott R-73 al, a 80 években. Itt a szögekről meg a G-kről lehet beszélni, és hogy melyik rakéta mit tud. Maga az elv már régóta megvan, és pont a Szu használta először.
 
Az oroszoknál sokmindenben más a mentalitás, mint nyugaton. Egy sisakdisplayt lófasz se megcsinálni, ha azt szeretnének a gépeikben. Azért gondoljunk bele, hogy mi az amiről beszélünk, egy könnyű sisak, benne egy kijelző, valamilyen mozgás- vagy helyzetérzékelő hogy tudja a fej állását, és kamerák körbe a gépen. Egy elektróban jártas személy aki a programozáshoz is ért egy hónap alatt házilag meg tudná csinálni üzletben beszerezhető alkatrészekből. Igaz, hogy nem lenne annyira könnyű, meg nem kapna hozza olyan jó kamerákat, de maga a rendszer kurvaegyszerű, nem kell ódákat zengeni róla. Ha előrelépés is, nem azért nincs az orosz gépekben, mert nem tudják megcsinálni.
Ezen a kommenten hangosan felröhögtem. Lövésed sincs a felmerülő problémákról ezek szerint.
 
Az oroszoknál sokmindenben más a mentalitás, mint nyugaton. Egy sisakdisplayt lófasz se megcsinálni, ha azt szeretnének a gépeikben. Azért gondoljunk bele, hogy mi az amiről beszélünk, egy könnyű sisak, benne egy kijelző, valamilyen mozgás- vagy helyzetérzékelő hogy tudja a fej állását, és kamerák körbe a gépen. Egy elektróban jártas személy aki a programozáshoz is ért egy hónap alatt házilag meg tudná csinálni üzletben beszerezhető alkatrészekből. Igaz, hogy nem lenne annyira könnyű, meg nem kapna hozza olyan jó kamerákat, de maga a rendszer kurvaegyszerű, nem kell ódákat zengeni róla. Ha előrelépés is, nem azért nincs az orosz gépekben, mert nem tudják megcsinálni.
Hát nem kicsit vagy túlzottan optimista egy sisakdiplay kifejlesztésének és gyártásának nehézségeit illetően!! :-) :-)