Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Biztosak vagytok, hogy "bádogmunka..." a megfelelő szakkifejezés egy repülő külsö boritàsàval (?) kapcsolatban. Nekem ettől mindig az eresz stb kèszitése ugrik be. Màs nyelvekben nem hallottam, hogy bàdogozàsnak neveznék ezt.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Az IDF szakértői szerint ha a 21-esek bádogos munkája elérte volna a Phantm színvonalát az 20% körüli hatótávnövekedést eredményezett volna.
Ez inkább csak valami fricska az oroszokkal szembe. Mégis mi az izémtől lett a 21-esek bádogos munkájának ekkora légellenállása úgy, hogy az érdes / egyenetlen felületeknek kisebb a légellenállása (pl cápabőr, golflabda, stb)?! És ha igaz, akkor az oroszok erre hogy nem jöttek rá és hogy nem változtattak rajta? 20% hatótávnövekedésért ugyanazon a gépen belűl 50 mérnök 10 évig vért pisil, hogy összehozza.
 
Annyit azért nem.
Összeszerelés minőséget említettek gondolom itt a bádogos munkár gondoltak nem minden másra.De az is beszédes,hogy a Lancerek mindent sokkal dinamikusabban jobban a határon vagy azt átlépve adtak elő egy repülőnapon mint a mi gépeink anno(szemmel láthatóan kívülről szemlélve).Az aranysasban ezt azzal magyarázták,hogy a beépített izraeli műszerek jobb minősége és nagyobb pontossága lehetővé teszi,hogy tényleg kirepülje a pilóta a gépből ami benne van.
 
Az a baj,hogy a SZU-35Sz-eket keleten gyártják ahol hiány van a képzett munkaerőben(többeközt azért mert elmennek nyugatra a másik Szuhoj gyárba)
emiatt nehéz tartani azt a minőséget amit máshol bár az eddig elkészült PAK-FA példányokra nem lehet panasz igaz a T-50 még nem képezheti összehasonlítás tárgyát.
a minőségnek nincs köze, hogy ki, hol és hány emberrel gyártja. új gépek kellenek, új műszerezés, jó szoftverek, sok gyakorlat, munkahelyi tréning és rengeteg idő! ha kevés az ember, de az előbbiek mind megvannak, akkor csak tovább fog tartani a gyártási ciklus, de nem lesz rosszabb a minőség. szerintem itt az a gond, hogy a szu- 35 tegnapra kell a légierőnek!
 
Ez inkább csak valami fricska az oroszokkal szembe. Mégis mi az izémtől lett a 21-esek bádogos munkájának ekkora légellenállása úgy, hogy az érdes / egyenetlen felületeknek kisebb a légellenállása (pl cápabőr, golflabda, stb)?! És ha igaz, akkor az oroszok erre hogy nem jöttek rá és hogy nem változtattak rajta? 20% hatótávnövekedésért ugyanazon a gépen belűl 50 mérnök 10 évig vért pisil, hogy összehozza.
A csehszlovák 21-esek ugyan azok alapján a dokumentációk alapján készültek mint a szovjet gépek még is sokkal jobb volt a bépek összeszerelési minősége...
A kérdésedre pedig az a válasz,hogy nem lehett az ország különböző pontjain lévő gyáraktól igyan azt a minőséget elvárni lásd pl a T-80B páncélzatát ami marha jó volt épp csak Leningrádban nagyjából sikerült tartani az egyenletes minőséget míg a Kaukázusi gyár képtelen volt erre és két példány védettsége közt akkora volt a különbség,hogy átkellett térni egy egyszerűbb(persze gyengébb)páncélzatra.Gyakorlatilag olyan nagy volt a szórás védettségben mintha nem is ugyan az a harckocsi lenne hanem egy másik típus.
 
Nem. Azt, hogy pontosan ez az a mentalitásbeli külünbség, ami miatt Oo. ott tart ahol és DK és Svédország elérte azt, amit.
Tehát ezen országok jobb vadászgépeket gyártanak mint az oroszok? Vagy társadalmi problémájuk nincs? Imádom az ilyen elnagyolt kijelentéseket. Én pl. nem szívesen élnék a sok starcraft rajongó manga őrült közt, ahol legalább akkora a korrupció mint az oroszoknál, a svédek meg a liberális multikultival saját magukat lőtték lábon, kb 30 éve. Ha mégis a vadászgép gyártást nézzük, szerintem mentalitás ide oda, egyik sem képes önerejéből komoly vadászt gyártani, csak az orosz.
 
a minőségnek nincs köze, hogy ki, hol és hány emberrel gyártja. új gépek kellenek, új műszerezés, jó szoftverek, sok gyakorlat, munkahelyi tréning és rengeteg idő! ha kevés az ember, de az előbbiek mind megvannak, akkor csak tovább fog tartani a gyártási ciklus, de nem lesz rosszabb a minőség. szerintem itt az a gond, hogy a szu- 35 tegnapra kell a légierőnek!
Nem aza nagy baj,hogy kevés az ember hanem az,hogy képzetlen mert aki szerzett egy kis tapasztalatot és nem idióta megy a nyugatra többszörös pénzért SZU-30-at gyártani...
 
Ez inkább csak valami fricska az oroszokkal szembe. Mégis mi az izémtől lett a 21-esek bádogos munkájának ekkora légellenállása úgy, hogy az érdes / egyenetlen felületeknek kisebb a légellenállása (pl cápabőr, golflabda, stb)?! És ha igaz, akkor az oroszok erre hogy nem jöttek rá és hogy nem változtattak rajta? 20% hatótávnövekedésért ugyanazon a gépen belűl 50 mérnök 10 évig vért pisil, hogy összehozza.
MIG-21 walkaround képeket nézegessél és rájössz. Kiálló lemezfelületek és szegecs, mert süllyesztett fejű szegecset nem használtak, stb.

A cápabőrős és a golflabdás példa totálisan rossz, mert halmas különbség van akaözött, hogy mm-es vagy mikronos érdességről beszélünk..

Ez egy cápabőr részlet, de neten találasz egy rakás képet...
sharklet1.jpg

Ez meg MiG-21 lemez és szegecs minőség...
mig-21sm_25_of_30.jpg


Nagyon nem mindegy, hogy milyen Re szám és milyen közeg esetén mi a jó érdesség... Ja, ezen felül a cápabőrön levő egyenetlenségeknek mintázata van és nem egyfélé.

Ha nem értesz az áramlástechinkához, akkor kérlek ne próbálj szakérteni a területen, ha kérhetném...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and fip7
Ez inkább csak valami fricska az oroszokkal szembe. Mégis mi az izémtől lett a 21-esek bádogos munkájának ekkora légellenállása úgy, hogy az érdes / egyenetlen felületeknek kisebb a légellenállása (pl cápabőr, golflabda, stb)?! És ha igaz, akkor az oroszok erre hogy nem jöttek rá és hogy nem változtattak rajta? 20% hatótávnövekedésért ugyanazon a gépen belűl 50 mérnök 10 évig vért pisil, hogy összehozza.
Ja, és ez a komment tipikusan a magyarázom a bizonyítványt. Hihetetlen, hogy egyesek még mindig a gány munkát ennyivel intézik el...
 
Összeszerelés minőséget említettek gondolom itt a bádogos munkár gondoltak nem minden másra.De az is beszédes,hogy a Lancerek mindent sokkal dinamikusabban jobban a határon vagy azt átlépve adtak elő egy repülőnapon mint a mi gépeink anno(szemmel láthatóan kívülről szemlélve).Az aranysasban ezt azzal magyarázták,hogy a beépített izraeli műszerek jobb minősége és nagyobb pontossága lehetővé teszi,hogy tényleg kirepülje a pilóta a gépből ami benne van.
Meg az új repvezérlő rendszer is. Meg eleve az, hogy ezt a jenki és egyes arab pilóták is kirepülték a gépből. Az orosz üzemeltetési szabályzat szimplán nagyon konzervatív volt. Egy jó pilóta sokkal tovább el tudta vinni a gépet, mint amit a üsz megengedett...
 
Nem aza nagy baj,hogy kevés az ember hanem az,hogy képzetlen mert aki szerzett egy kis tapasztalatot és nem idióta megy a nyugatra többszörös pénzért SZU-30-at gyártani...
ez nem igaz.keleten többet fizetnek, még ingyen lakást is kapsz és van olyan, aki nyugatról költözik keletre, mégha csak 1-2 évre is. a képzettséggel nem lehet gondjuk. csak idő kell a gyakorlathoz és sok minden máshoz is. a németeknek 10 évükbe telt, amíg az audiból sikerült egy vw szintű minőséget oszehozniuk és ott sem az emberekkel vagy a pénzzel volt a gond, hanem egyszerűen enyi idő, amíg atszervezték az egészet és ma már az audi lett a luxus és a minőség a vw-nél.
 
ez nem igaz.keleten többet fizetnek, még ingyen lakást is kapsz és van olyan, aki nyugatról költözik keletre, mégha csak 1-2 évre is. a képzettséggel nem lehet gondjuk. csak idő kell a gyakorlathoz és sok minden máshoz is. a németeknek 10 évükbe telt, amíg az audiból sikerült egy vw szintű minőséget oszehozniuk és ott sem az emberekkel vagy a pénzzel volt a gond, hanem egyszerűen enyi idő, amíg atszervezték az egészet és ma már az audi lett a luxus és a minőség a vw-nél.
Keleten nagy probléma a képzett munkaerő mert senki nem akar világ segglyukának a közepén élni ahol ráadásul marha hideg is van.
 
Keleten nagy probléma a képzett munkaerő mert senki nem akar világ segglyukának a közepén élni ahol ráadásul marha hideg is van.
ezt honnan veszed? azt mondják nekik a munkahelyükön, hogy mész és kész is. a svédeknél sokkal szarabb az időjárás.mégegyszer leírom, a munkaerő hiánynak nincs köze a termék minősegéhez, csakis az adott időn belül legyártható darabszámot befolyásolja.
 
Ez inkább csak valami fricska az oroszokkal szembe. Mégis mi az izémtől lett a 21-esek bádogos munkájának ekkora légellenállása úgy, hogy az érdes / egyenetlen felületeknek kisebb a légellenállása (pl cápabőr, golflabda, stb)?! És ha igaz, akkor az oroszok erre hogy nem jöttek rá és hogy nem változtattak rajta? 20% hatótávnövekedésért ugyanazon a gépen belűl 50 mérnök 10 évig vért pisil, hogy összehozza.
Valamelyik magyar példány két szárnyának a vastagsága között 5 mm volt. Ezért.
 
A cápabőrős és a golflabdás példa totálisan rossz, mert halmas különbség van akaözött, hogy mm-es vagy mikronos érdességről beszélünk..
Működésben nincs különbség, lényeg a felület érdessége, hogy azzal javul a légellenállás. Lehet ha a kisebb / nagyobb méretű gödrök vagy formák jobban / rosszabbúl befolyásolják a légellenállást egymáshoz képest de ha kicsiben működik akkor valószínűleg nagyban is és jobb lesz, mint a sima felület.
136734373934114045602301197_DIRTY_CAR.jpg


Ja, és ez a komment tipikusan a magyarázom a bizonyítványt. Hihetetlen, hogy egyesek még mindig a gány munkát ennyivel intézik el...
Mégis milyen bizonyítványt magyaráztam? Mondtam, hogy szebb a szar bádogosmunka? Ideje lenne nem beleképzelj dolgokat mások írásaiba és azt olvasdt ami ott le van írva. Azt írtam, hogy nincs ahogy 20%-os hatótávnövelést előrjenek a sima felületekkel, mert még az egyenetlen felület is csökkenti a légellenállást.
 
Ez inkább csak valami fricska az oroszokkal szembe. Mégis mi az izémtől lett a 21-esek bádogos munkájának ekkora légellenállása úgy, hogy az érdes / egyenetlen felületeknek kisebb a légellenállása (pl cápabőr, golflabda, stb)?! És ha igaz, akkor az oroszok erre hogy nem jöttek rá és hogy nem változtattak rajta? 20% hatótávnövekedésért ugyanazon a gépen belűl 50 mérnök 10 évig vért pisil, hogy összehozza.
Se a cápa(bőr), se a golflabda meg se közelíti azt a sebességtartományt, ahol ezek a gépek repülnek, az érdes felületek kisebb légellenállása nem a harcigépek sebességtartományára vonatkozik!! :-)
Jellemző volt pl. hogy a nagyobb méretű süllyesztettfejű csavaroknál a sliccelések a Szu-22-nél szépen egy vonalba voltak állítva - áramlásirányban! - és belülről úgy voltak ráhúzva az anyák, a MiG-21-en ha két csavar egyformán állt a sorban az is a véletlen műve lehetett. Szóval Szuhojéknál már akkoriban is nagyobb gondossággal folyt a gyártás. Meg az is igaz, hogy a cseh gyártású 21-en is sokkal szebb, símább volt a lemezmunka (valószínűleg jobban, rendesen meg volt húzva a burkolólemez a törzskeretek felületén a felszegecselés előtt, mint az eredeti szovjet gyártású gépeken).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7