Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 435
63 776
113
A fogalmat ismerem, csak a magyar fonetikàval irt nevet nem ismertem. Ez olyan, mint az imél, fészbuk, jutùb, miting...:)


Már vagy ötven éve így írja magyar szakirodalom. Pompázs. Ez a hivatalos magyar szakkifejezés, ez nem vicceskedő fonetizáló magyarítás, hanem ahogy a magyar szaknyelv hosszú évtizedek óta a dolgot nevezi. Az hozzánk az oroszból jött, gondolom hozzájuk a franciából került át.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 435
63 776
113
Láttunk már ennél szebb kidolgozást Szu-35Sz kabinban:
739359_original.jpg



Ez meg itt ha minden igaz Szu-30 SzM kabin:
post-6343-0-12060900-1390989749.jpg

post-6343-0-58632200-1390989757.jpg


Azért az Allesmor Obranna által linkelt fotón látottakhoz képest ég és föld a különbség odabent a kabinban.


Nekem úgy fest, hogy a szíriai Szu-35-ös kabinján valami hatás érhette. Pemzlivel kikorrigált sérülés kívül, utólag feketével lemázolt keret belül. Nem túl igényes megoldás. A "hasonló" példaként felhozott F-16D kabin ezzel szemben a szinte hibátlan.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 149
357
83
Nekem úgy fest, hogy a szíriai Szu-35-ös kabinján valami hatás érhette. Pemzlivel kikorrigált sérülés kívül, utólag feketével lemázolt keret belül. Nem túl igényes megoldás. A "hasonló" példaként felhozott F-16D kabin ezzel szemben a szinte hibátlan.
nem a kabin végett raktam be, hanem az iszonyat ronda, odagányolt póttartály minősége végett. mert az ronda és előben még ennél is rondább, de a funkcióját ellátja.
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 348
5 029
113
Már vagy ötven éve így írja magyar szakirodalom. Pompázs. Ez a hivatalos magyar szakkifejezés, ez nem vicceskedő fonetizáló magyarítás, hanem ahogy a magyar szaknyelv hosszú évtizedek óta a dolgot nevezi. Az hozzánk az oroszból jött, gondolom hozzájuk a franciából került át.
Lásd forszázs. :)

Gondolom, a kabinnal a hajózók úgy vannak, hogy ha a géppel ez a legnagyobb probléma, akkor ám legyen. Ha más gondok is vannak vele, akkor viszont komoly baj van. Nyilván jobb érzés és látvány egy igényesebb kabin, benne egy beépített házimozi vagy egy fedélzeti Putyin/Trump-oltár, faberakás, bőrhuzat, itt-ott egy kis aranyozás, hiszen az ilyesmi sokat lendít a fílingen, de azért na. :D
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 801
8 471
113
Lásd forszázs. :)

Gondolom, a kabinnal a hajózók úgy vannak, hogy ha a géppel ez a legnagyobb probléma, akkor ám legyen. Ha más gondok is vannak vele, akkor viszont komoly baj van. Nyilván jobb érzés és látvány egy igényesebb kabin, benne egy beépített házimozi vagy egy fedélzeti Putyin/Trump-oltár, faberakás, bőrhuzat, itt-ott egy kis aranyozás, hiszen az ilyesmi sokat lendít a fílingen, de azért na. :D
Bólogató kutyát kifelejtetted:)
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 879
35 277
113
Igen szerintem kabin (szélvédő) csere történt tábori körülmények között...
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
A bádogos munka minőségéből vajon következtetni lehet az egész gép minőségére?
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 348
5 029
113
A bádogos munka minőségéből vajon következtetni lehet az egész gép minőségére?
Bármiből (a madarak röptéből, a pilóta nemi életéből, stb) következtethetsz bármire (a gép minőségére, a szolgálata során bekövetkező repesemények számára, stb). A kérdés valójában az, hogy a következtetéseid mennyire lesznek helyesek. Én nem igazán vélek felfedezni összefüggést a bádogosmunka minősége és a fedélzeti elektronika minősége között, de lehet, hogy tévedek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zsolti

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
Ez igaz, de azért mégis. Elméletileg a repülőgép "legegyszerűbb" része a bádogozása, ennél már csak bonyolultabb dolgok jönnek.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
Most ezeken a pletykákon agyalok. Vajon mennyire lehetnek igazak?
Nyílván, vagy elhiszed őket, vagy nem.
Viszont ha azt vesszük, hogy elég új dolgok vannak e gépben, lehet, hogy van néhány gyermekbetegsége. Ha ehhez még párosul az igénytelen kivitelezés, akkor simán bele lehet kötni a minőségébe.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 828
47 219
113
A bádogos munka minőségéből vajon következtetni lehet az egész gép minőségére?
Mac, alapvetően egy intelligens palinak tartalak. A bádogos munka szerinted mit befolyásolhat inkább, az elektronika/fegyverrendszerek minőségét, vagy esetleg nagyon kis mértékben az aerodinamikát/szerkezeti-strukturális szilárdságot(persze csak ha kívül van, belül max a pilóta komfortját, szépérzékét sérti, az oroszoknál ez meg mondjuk a lőtéri ebet se nagyon érdekli...)???!

NA, ha te is arra jutottál amire én, hogy ha egyáltalán valamit, akkor inkább az aerodinamikát, akkor ajánlom az agyalás helyett hogy nézegess olyan elérhető youtube videókat, ahol megtépik a Szu-35nek, és rájössz, hogy nem olyan szar az a szerkezeti szilárdság/aerodinamikai képesség ennél a gépnél, még csúnya szegecseléssel, meg kézzel húzott festékréteggel sem.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
Nem mondtam, hogy befolyásol és ahogy Cinikus is mondta, különböző beszállítók gyártják az alrendszereket.
Csak annyit kérrdeztem, hogy lehet-e következtetni?
És nyílván nem fog szétesni a gép a levegőben, ha elkezdik nyúzni.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 828
47 219
113
Nem mondtam, hogy befolyásol és ahogy Cinikus is mondta, különböző beszállítók gyártják az alrendszereket.
Csak annyit kérrdeztem, hogy lehet-e következtetni?
És nyílván nem fog szétesni a gép a levegőben, ha elkezdik nyúzni.
Nos akkor szerintem meg is válaszoltad a saját kérdésedet. Lehet következtetni arra, hogy bár a szépérzéket bántja, azt amit esetleg befolyásolhatna, a szerkezeti - strukturális szilárdságot, annyira mégsem befolyásolja sanszosan, mert arra azért vigyáznak, hogy ne essen szét a gép a levegőben. Ez olyan szintű hülyeség, mint kb. amit a nők csinálnak, ha autót akarnak venni, és szín alapján választanak. Majd ha földre kényszerül a flotta, mert hajtómű problémák vannak, visszatérően, vagy elkezdenek nagy túlterhelésnél szakadni a gépek, akkor lehet ilyenről reálisan agyalni hogy szép e kabin belső festése, meg a szegecsek, addig amíg ilyen nincs, szerintem felesleges.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
Nono és akkor térjünk vissza kicsit. Ha egy ilyen egyszerű dologgak gondok vannak, akkor mi lehet a többivel?
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 348
5 029
113
Most ezeken a pletykákon agyalok. Vajon mennyire lehetnek igazak?
Nyílván, vagy elhiszed őket, vagy nem.
Viszont ha azt vesszük, hogy elég új dolgok vannak e gépben, lehet, hogy van néhány gyermekbetegsége. Ha ehhez még párosul az igénytelen kivitelezés, akkor simán bele lehet kötni a minőségébe.
Nem mondtam, hogy befolyásol és ahogy Cinikus is mondta, különböző beszállítók gyártják az alrendszereket.
Csak annyit kérrdeztem, hogy lehet-e következtetni?
És nyílván nem fog szétesni a gép a levegőben, ha elkezdik nyúzni.
Vagy igazak a pletykák vagy nem. Kb. olyan ez, mint a T-34 hegesztése: ocsmány látvány, de ezen kívül a világon semmit nem befolyásol, csak a gyártási időt, hogy nem csiszolták, polírozgatták még egy hónapon át őket, hanem mentek rusnyán a frontra és így gyorsabban és többet gyárthattak. (Ezt nyilván nem kell szó szerint átültetni a Szu-35Sz-re.) Ettől még jó kis tankok voltak, bár a Tigrisekkel szemben már nem sok esélyük volt, de ez egy másik sztori.
A gyerekbetegségek szintén lehetnek igazak, meglepő nem lenne. Szóval a kínaiak véleménye akár igaz is lehet. De lehet a "savanyú a szőlő" esete is. Fene tudja. Mindenesetre én a kabinbelső alapján nem vonnék le messzemenő következtetéseket a a gép egészére, pláne az elektronikájára, hajtóműveire vonatkozóan. Engem sokkal inkább az orosz pilóták egymás közötti, nem hivatalos véleménye érdekelne, amit nyilván nem a nyilvánosságnak szánnak. Az már mértékadó lenne, nem pletyka vagy következtetés, de sajnos nem sűrűn fog eljutni ide...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zsolti

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 831
30 925
113
A bádogmunka ki van téve az elemeknek. Ha megnézitek az új gépeket, akkor gyönyörűen meg vannak csinálva, utána kavicsfelverődések, rajta járkálások, véletlen megkoppintásoka karbantartás alatt meglátszanak. A szerkezet ami a lényeg meg alatta van, ez csak a takarás az egészen, de nem ez tart elsősorban és kissé horpadtan is ugyanúgy tart. A gyakorlatok és harci körülmények alatt kívül kicsit megkopott AK vagy M4 vagy AWM esetén teszed fel a kérdést, hogy vajon belűl szar-e. Kívül olyan és kész.