Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

A fogalmat ismerem, csak a magyar fonetikàval irt nevet nem ismertem. Ez olyan, mint az imél, fészbuk, jutùb, miting...:)


Már vagy ötven éve így írja magyar szakirodalom. Pompázs. Ez a hivatalos magyar szakkifejezés, ez nem vicceskedő fonetizáló magyarítás, hanem ahogy a magyar szaknyelv hosszú évtizedek óta a dolgot nevezi. Az hozzánk az oroszból jött, gondolom hozzájuk a franciából került át.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fishbed
Láttunk már ennél szebb kidolgozást Szu-35Sz kabinban:
739359_original.jpg



Ez meg itt ha minden igaz Szu-30 SzM kabin:
post-6343-0-12060900-1390989749.jpg

post-6343-0-58632200-1390989757.jpg


Azért az Allesmor Obranna által linkelt fotón látottakhoz képest ég és föld a különbség odabent a kabinban.


Nekem úgy fest, hogy a szíriai Szu-35-ös kabinján valami hatás érhette. Pemzlivel kikorrigált sérülés kívül, utólag feketével lemázolt keret belül. Nem túl igényes megoldás. A "hasonló" példaként felhozott F-16D kabin ezzel szemben a szinte hibátlan.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nekem úgy fest, hogy a szíriai Szu-35-ös kabinján valami hatás érhette. Pemzlivel kikorrigált sérülés kívül, utólag feketével lemázolt keret belül. Nem túl igényes megoldás. A "hasonló" példaként felhozott F-16D kabin ezzel szemben a szinte hibátlan.
nem a kabin végett raktam be, hanem az iszonyat ronda, odagányolt póttartály minősége végett. mert az ronda és előben még ennél is rondább, de a funkcióját ellátja.
 
Már vagy ötven éve így írja magyar szakirodalom. Pompázs. Ez a hivatalos magyar szakkifejezés, ez nem vicceskedő fonetizáló magyarítás, hanem ahogy a magyar szaknyelv hosszú évtizedek óta a dolgot nevezi. Az hozzánk az oroszból jött, gondolom hozzájuk a franciából került át.
Lásd forszázs. :)

Gondolom, a kabinnal a hajózók úgy vannak, hogy ha a géppel ez a legnagyobb probléma, akkor ám legyen. Ha más gondok is vannak vele, akkor viszont komoly baj van. Nyilván jobb érzés és látvány egy igényesebb kabin, benne egy beépített házimozi vagy egy fedélzeti Putyin/Trump-oltár, faberakás, bőrhuzat, itt-ott egy kis aranyozás, hiszen az ilyesmi sokat lendít a fílingen, de azért na. :D
 
Lásd forszázs. :)

Gondolom, a kabinnal a hajózók úgy vannak, hogy ha a géppel ez a legnagyobb probléma, akkor ám legyen. Ha más gondok is vannak vele, akkor viszont komoly baj van. Nyilván jobb érzés és látvány egy igényesebb kabin, benne egy beépített házimozi vagy egy fedélzeti Putyin/Trump-oltár, faberakás, bőrhuzat, itt-ott egy kis aranyozás, hiszen az ilyesmi sokat lendít a fílingen, de azért na. :D
Bólogató kutyát kifelejtetted:)
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus
A bádogos munka minőségéből vajon következtetni lehet az egész gép minőségére?
 
A bádogos munka minőségéből vajon következtetni lehet az egész gép minőségére?
Bármiből (a madarak röptéből, a pilóta nemi életéből, stb) következtethetsz bármire (a gép minőségére, a szolgálata során bekövetkező repesemények számára, stb). A kérdés valójában az, hogy a következtetéseid mennyire lesznek helyesek. Én nem igazán vélek felfedezni összefüggést a bádogosmunka minősége és a fedélzeti elektronika minősége között, de lehet, hogy tévedek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zsolti
Ez igaz, de azért mégis. Elméletileg a repülőgép "legegyszerűbb" része a bádogozása, ennél már csak bonyolultabb dolgok jönnek.
 
Most ezeken a pletykákon agyalok. Vajon mennyire lehetnek igazak?
Nyílván, vagy elhiszed őket, vagy nem.
Viszont ha azt vesszük, hogy elég új dolgok vannak e gépben, lehet, hogy van néhány gyermekbetegsége. Ha ehhez még párosul az igénytelen kivitelezés, akkor simán bele lehet kötni a minőségébe.
 
A bádogos munka minőségéből vajon következtetni lehet az egész gép minőségére?
Mac, alapvetően egy intelligens palinak tartalak. A bádogos munka szerinted mit befolyásolhat inkább, az elektronika/fegyverrendszerek minőségét, vagy esetleg nagyon kis mértékben az aerodinamikát/szerkezeti-strukturális szilárdságot(persze csak ha kívül van, belül max a pilóta komfortját, szépérzékét sérti, az oroszoknál ez meg mondjuk a lőtéri ebet se nagyon érdekli...)???!

NA, ha te is arra jutottál amire én, hogy ha egyáltalán valamit, akkor inkább az aerodinamikát, akkor ajánlom az agyalás helyett hogy nézegess olyan elérhető youtube videókat, ahol megtépik a Szu-35nek, és rájössz, hogy nem olyan szar az a szerkezeti szilárdság/aerodinamikai képesség ennél a gépnél, még csúnya szegecseléssel, meg kézzel húzott festékréteggel sem.
 
Nem mondtam, hogy befolyásol és ahogy Cinikus is mondta, különböző beszállítók gyártják az alrendszereket.
Csak annyit kérrdeztem, hogy lehet-e következtetni?
És nyílván nem fog szétesni a gép a levegőben, ha elkezdik nyúzni.
 
Nem mondtam, hogy befolyásol és ahogy Cinikus is mondta, különböző beszállítók gyártják az alrendszereket.
Csak annyit kérrdeztem, hogy lehet-e következtetni?
És nyílván nem fog szétesni a gép a levegőben, ha elkezdik nyúzni.
Nos akkor szerintem meg is válaszoltad a saját kérdésedet. Lehet következtetni arra, hogy bár a szépérzéket bántja, azt amit esetleg befolyásolhatna, a szerkezeti - strukturális szilárdságot, annyira mégsem befolyásolja sanszosan, mert arra azért vigyáznak, hogy ne essen szét a gép a levegőben. Ez olyan szintű hülyeség, mint kb. amit a nők csinálnak, ha autót akarnak venni, és szín alapján választanak. Majd ha földre kényszerül a flotta, mert hajtómű problémák vannak, visszatérően, vagy elkezdenek nagy túlterhelésnél szakadni a gépek, akkor lehet ilyenről reálisan agyalni hogy szép e kabin belső festése, meg a szegecsek, addig amíg ilyen nincs, szerintem felesleges.
 
Nono és akkor térjünk vissza kicsit. Ha egy ilyen egyszerű dologgak gondok vannak, akkor mi lehet a többivel?
 
Most ezeken a pletykákon agyalok. Vajon mennyire lehetnek igazak?
Nyílván, vagy elhiszed őket, vagy nem.
Viszont ha azt vesszük, hogy elég új dolgok vannak e gépben, lehet, hogy van néhány gyermekbetegsége. Ha ehhez még párosul az igénytelen kivitelezés, akkor simán bele lehet kötni a minőségébe.
Nem mondtam, hogy befolyásol és ahogy Cinikus is mondta, különböző beszállítók gyártják az alrendszereket.
Csak annyit kérrdeztem, hogy lehet-e következtetni?
És nyílván nem fog szétesni a gép a levegőben, ha elkezdik nyúzni.
Vagy igazak a pletykák vagy nem. Kb. olyan ez, mint a T-34 hegesztése: ocsmány látvány, de ezen kívül a világon semmit nem befolyásol, csak a gyártási időt, hogy nem csiszolták, polírozgatták még egy hónapon át őket, hanem mentek rusnyán a frontra és így gyorsabban és többet gyárthattak. (Ezt nyilván nem kell szó szerint átültetni a Szu-35Sz-re.) Ettől még jó kis tankok voltak, bár a Tigrisekkel szemben már nem sok esélyük volt, de ez egy másik sztori.
A gyerekbetegségek szintén lehetnek igazak, meglepő nem lenne. Szóval a kínaiak véleménye akár igaz is lehet. De lehet a "savanyú a szőlő" esete is. Fene tudja. Mindenesetre én a kabinbelső alapján nem vonnék le messzemenő következtetéseket a a gép egészére, pláne az elektronikájára, hajtóműveire vonatkozóan. Engem sokkal inkább az orosz pilóták egymás közötti, nem hivatalos véleménye érdekelne, amit nyilván nem a nyilvánosságnak szánnak. Az már mértékadó lenne, nem pletyka vagy következtetés, de sajnos nem sűrűn fog eljutni ide...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zsolti
A bádogmunka ki van téve az elemeknek. Ha megnézitek az új gépeket, akkor gyönyörűen meg vannak csinálva, utána kavicsfelverődések, rajta járkálások, véletlen megkoppintásoka karbantartás alatt meglátszanak. A szerkezet ami a lényeg meg alatta van, ez csak a takarás az egészen, de nem ez tart elsősorban és kissé horpadtan is ugyanúgy tart. A gyakorlatok és harci körülmények alatt kívül kicsit megkopott AK vagy M4 vagy AWM esetén teszed fel a kérdést, hogy vajon belűl szar-e. Kívül olyan és kész.