MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Az argentinok 15 MiG-29 gépért jelentkeztek be és pénzugyi ajánlatott is tettek.
 
Annyi észrevétel, hogy a 712-es még mindig nem AESA lokátoros (ami az egyik fő MIG-35 elektronikai fejlődés lenne a MAWS mellett), mivel a pitotcső ott van az elején..
 
A vevo-megrendelo kérése szerint adnak radart a géphez.
De, ha nincs kész AESA radar semmihez, akkor lehet kérni, de kapni nem. Jenki 100%, hogy nem ad el. A svédeké nincs készen tudtommal, az franciákhoz lehetne legfeljebb fordulni, de az ő gyártási tempóját nem ismerem és csak a Rafale-hoz van nekik kulcsrakész...
 
De, ha nincs kész AESA radar semmihez, akkor lehet kérni, de kapni nem. Jenki 100%, hogy nem ad el. A svédeké nincs készen tudtommal, az franciákhoz lehetne legfeljebb fordulni, de az ő gyártási tempóját nem ismerem és csak a Rafale-hoz van nekik kulcsrakész...

A MiG-35 sincs készen. Elkészult két proto a 712-es(kétuléses) és a 702-es(egyuléses) Csak tegnap kezdodtek(hivatalosan) a gép repulési tesztjei, amelyek 2019-ig tartanak. A szériagyártással is csak 2019-tol számolnak(ha minden lezárul addigra), addigra lesz idejuk az AESA radart is letesztelni.
 
Meddig tart a PAK-FA AESA radarját átalakítani akkorára,hogy beférjen a MIG-be?
 
A MiG-35 sincs készen. Elkészult két proto a 712-es(kétuléses) és a 702-es(egyuléses) Csak tegnap kezdodtek(hivatalosan) a gép repulési tesztjei, amelyek 2019-ig tartanak. A szériagyártással is csak 2019-tol számolnak(ha minden lezárul addigra), addigra lesz idejuk az AESA radart is letesztelni.
A orosz AESA radarnak 5+ éve készen kéne lennie a tervek szerint. Nincs. A svéd fejlesztés is ilyen. Kövi 1997-ben (!) látta már valami korai példányát vagy bejelentést. 2017 van, 0 gépen van.

Az AESA nem gyerekjáték...
 
  • Tetszik
Reactions: Python
A orosz AESA radarnak 5+ éve készen kéne lennie a tervek szerint. Nincs. A svéd fejlesztés is ilyen. Kövi 1997-ben (!) látta már valami korai példányát vagy bejelentést. 2017 van, 0 gépen van.

Az AESA nem gyerekjáték...

Igérték, hogy meg lesz, a ZsUK-A , majd meglátjuk. Egy biztos, hogy a 712-ben nincs AESA és úgy néz ki a 702-ben se. Azt is el tudom képzelni, hogy koltséghatékonyság szempontból marad a ZSUK-M (nem hivatalos infok szerint az új MiG-35 ára megkozelíti Szuhoj gépek árát)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Python
A orosz AESA radarnak 5+ éve készen kéne lennie a tervek szerint. Nincs. A svéd fejlesztés is ilyen. Kövi 1997-ben (!) látta már valami korai példányát vagy bejelentést. 2017 van, 0 gépen van.

Az AESA nem gyerekjáték...

Nem pontos meglátás. 1997-ben valóban volt egy svéd koncepció az AESA radarra az Ericson-tól. Ebből lett a PS-05/A Mark 5 AESA antennával. Még Viggenen kívánták tesztelni.
2017 van, svéd AESA radar nincs. De nem is lesz. Van helyette Raven ES-05 a Leonardo-tól, az van az új Gripen E-be beépítve.
A svéd repülőgépfedélzeti AESA koncepció 2015-ben ugyan típusnév nélkül újra felmerült, de rendelés hiányában nincs szó arról, hogy realizálódna.

Az úgynevezett orosz AESA radar kész van. kb 5 éve.
Nincs kész.
Mind a két állítás igaz.
Mit nevezünk késznek? A PAK-FA radarja, a Tyihomirov N036 Bjelka már 2009 óta áll tesztelés alatt és távolról sincs kész. Ezzel szemben a korlátozott ütemű, úgynevezett kísérleti sorozatgyártása most fog indulni. És közben az is igaz, hogy a PAK-FA sincs még kész. Az orosz AESA radar már vagy 3 éve repül, működik, úgy ahogy.
A másik AESA radar, a Fazotron N010 Zsuk-AE 2007 óta repül külön platformokon, sorozatgyártásáról egyelőre nincs szó, ahogy rendelés se jött még eddig rá.

Ez az orosz repülőgépfedélzeti AESA radarok jelen státusza. Belátható időn belül a Bjelka fog szériában gyártódni és hadrendbe állni.
A Zsuk-AE sorsa kb a legújabb MiG-35-ösökkel azonos biztosságú.
 
Nem pontos meglátás. 1997-ben valóban volt egy svéd koncepció az AESA radarra az Ericson-tól. Ebből lett a PS-05/A Mark 5 AESA antennával. Még Viggenen kívánták tesztelni.
2017 van, svéd AESA radar nincs. De nem is lesz. Van helyette Raven ES-05 a Leonardo-tól, az van az új Gripen E-be beépítve.
Akkor a svédek felhagytak a saját AESA radarral?

Az úgynevezett orosz AESA radar kész van. kb 5 éve.
Nincs kész.
Mind a két állítás igaz.
Mit nevezünk késznek?
Széria gépbe, széria radar. Nagy mennyiségben. Lásd Super Hornet, F-22, Golden Eagle. Nálam ez "készen van".


A PAK-FA radarja, a Tyihomirov N036 Bjelka már 2009 óta áll tesztelés alatt és távolról sincs kész. Ezzel szemben a korlátozott ütemű, úgynevezett kísérleti sorozatgyártása most fog indulni. És közben az is igaz, hogy a PAK-FA sincs még kész. Az orosz AESA radar már vagy 3 éve repül, működik, úgy ahogy.
A másik AESA radar, a Fazotron N010 Zsuk-AE 2007 óta repül külön platformokon, sorozatgyártásáról egyelőre nincs szó, ahogy rendelés se jött még eddig rá.
Lásd fent. Egyik kitételnek sem felel meg.
 
Mivel az orosz repülőipar állapota az utóbbi két évben eléggé lerágott csont, összevetni az orosz AESA programokat az amerikaival eléggé irreleváns. Az amerikai harcászati repülőgépbe szánt AESA program már több, mint harminc éves, az orosz PESA meg közel negyven. Az amerikaiak érdemben nem foglalkoztak a PESA technológiával. Az orosz AESA ~ 15 éves múltra tekint vissza, közben lezajlottak bizonyos ismert folyamatok.
Az orosz AESA program erősen terhelt, azaz - játszva a szavakkal - ahol jelenleg tart, az is nagy szó. És ezt kell figyelmbe venni.
Technikai értelemben nem tartanak vele ott, ahol az amerikaiak. Az orosz védelmi büdzsét összevetve az amerikaival, azt kell mondjam, ott, ahol jelenleg az oroszok tartanak ezzel a technológiával, az majdhogynem nagyobb fegyvertény, mint ahol az USA tart az övével. És ahol az orosz tart, kb ott tart a francia, a svéd, vagy a többi közös európai fejlesztő. Jelentős tehát a különbség, de nem csak technológiában, hanem a költségvetés terén is.

De mondok egy másik megközelítést is. Az oroszok nem csak hogy az AESA radarjukkal nem tartanak ott ahol az USA. Nem gyártottak több, mint ötszáz Super Hornetet, 180+ Raptort és 100+ F-35-öst se. A Golden Eagle programhoz se hasonlítható a Szu-27SzM, MiG-31BM program.

Ilyen szemüvegen át kell vizsgálni az orosz AESA radarok státuszát. Mindent a saját realitásuk szerint.
 
A mai MiG-35 bemutató-prezentáción elhangzott beszédekbol:

Viktor Bondarev az orosz légiero parancsnoka: Osszesen 170 darab MiG-35 vásárlását tervezik, amellyell lecserélik az osszes konnyú vadászgépet.
Elso korben 30 darabot rendelnek , melyek szállítása 2019-ben kezdodik.

Dmitrij Rogozin, miniszterelnok-helyettes a védelmi iparért felelos miniszter : Az RSzK MiG is megépíti saját 5. generációs (konnyu)gépét.
 
, amellyell lecserélik az osszes konnyú vadászgépet.

Ja ez is ott van!!

Megveszek 170 gépet hogy majd mire megépülnek már válthatom is lefele őket :confused:

Remélem kialusszák magukat és kijózanodnak:oops:

Vennék 50 db mig-35 a többiből meg pakfa gépet . Az 5 gen gépük meg mjad elválik hogy milyen! Ha jobb mint a pakfa akkor érdemes vele foglalkozni ha nem jobb akkor meg a pakkfa utódjára a pénz .

Aztán gondolom a 170 db mig-35-re Trump adja majd a lóvét :D
 
Mivel az orosz repülőipar állapota az utóbbi két évben eléggé lerágott csont, összevetni az orosz AESA programokat az amerikaival eléggé irreleváns. Az amerikai harcászati repülőgépbe szánt AESA program már több, mint harminc éves, az orosz PESA meg közel negyven. Az amerikaiak érdemben nem foglalkoztak a PESA technológiával. Az orosz AESA ~ 15 éves múltra tekint vissza, közben lezajlottak bizonyos ismert folyamatok.
Az orosz AESA program erősen terhelt, azaz - játszva a szavakkal - ahol jelenleg tart, az is nagy szó. És ezt kell figyelmbe venni.
Technikai értelemben nem tartanak vele ott, ahol az amerikaiak. Az orosz védelmi büdzsét összevetve az amerikaival, azt kell mondjam, ott, ahol jelenleg az oroszok tartanak ezzel a technológiával, az majdhogynem nagyobb fegyvertény, mint ahol az USA tart az övével. És ahol az orosz tart, kb ott tart a francia, a svéd, vagy a többi közös európai fejlesztő. Jelentős tehát a különbség, de nem csak technológiában, hanem a költségvetés terén is.

De mondok egy másik megközelítést is. Az oroszok nem csak hogy az AESA radarjukkal nem tartanak ott ahol az USA. Nem gyártottak több, mint ötszáz Super Hornetet, 180+ Raptort és 100+ F-35-öst se. A Golden Eagle programhoz se hasonlítható a Szu-27SzM, MiG-31BM program.

Ilyen szemüvegen át kell vizsgálni az orosz AESA radarok státuszát. Mindent a saját realitásuk szerint.
Ezt én is szoktam mondani. Igen, szép eredmény a forrásokhoz mérve. De ettől még az orosz képessége aboszlút értelemben nem lesz több. Nézz körbe itt és a neten is. sokan hisznek abban, hogy költői túlzással szarból lehet várat építeni. Itt természetsen nem "szar" van, de naivitás azt hinni, hogy kevés pénzből az oroszok csodát tesznek. A "csodatevésnek" is meg vannak a határai.
 
  • Tetszik
Reactions: Python
Szerintem nagy pénzszórás az a MIG-35 program.
Sokkal jobb lenne ha a MIG-et átállítanák UAV fejlesztésre, az emberes vadászgépeket meg hagyják meg a Szuhojnak.
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis
Kis pontosítás: A PS-05/A Mark 5 lett volna AESA antennás, viszont most áll majd hadrendbe a PS-05/A Mark 4-amely a mi Griffjeinkbe is beépített Mark3-as módosított változata, nagyobb zavarvédettséggel, hűtéssel, 2x hatótávval és valószínűleg szélesebb hullámsávtartománnyal, mert az alacsony érzékelhetőségű repülőgépek felderítése és nagyságrenddel javul - marketingszövegek szerint, amelyet részint 2015-ben egy SAAB konferencián, és 2016-ban a Farboborugh-ban hallottam.
A Raven ES-05 Leonardo viszont már működőképes, és tesztelés alatt van, sorozatgyártása készítik elő.Előbbre nem is kell mint az E gyártása, mivel nagysága miatt nem fér be a C/D verziókba. A svéd AESA csak ötletszerűen merült fel, illetve szerintem a Raven gyártóinak szorongatására.

Ne felejtsük el, a Nagy AESA örületben, hogy az orosz és francia PESA lokátorok nem elavult dolgok, az, hogy az amerikaiak más uton indultak el, és kihagyták a lépcsőt az tény. Ugyanakkor nem lehet vaskalaposan azt írni, és gondolni, hogy a doppler-impulzus lokátorok után azoknál modernebb PESA radarokkal készített repülőgépek, óriási hátrányban vannak az USA AESA lokátoros repülőgépekkel szemben. Erre semmilyen bizonyiték nincs. A RAFALE gépek eleve RBE2 típusú PESA lokátorosak. (én nem tartom egyébként lehetetlennek, az orosz-francia technologiai transzfereket sem - hiszen a két ország más téren (pld hőképalkotó berendezésel, egyéb elektronika, tengo hanglokátorok stb. bizonyítottan volt ilyen átadás. A francia Thales AESA lokátor szintén létezik, az RBE2AA ár 2014-ben beépítésre is került már Rafale-ba. Ugyanakkor nem kell örült sebességglel beépíteni a RAFALE-okba, mivel jelenlegi lokátoruk is minden cél ellen megfelelő (nem fognak az USA ellen háborúzni néhány éven belül).. A Rafi programra Franciaorszgnak és a Dassaultnak is limitált a költsége, ráadásul ott a UCAV programjuk a Neuron és későbbi rokonai, tehát mivel évi 5,5 Rafale készül, nincs jelenleg pénz a gyors AESA cserére.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Sokszor vitatkoztunk mi itt, hogy kell-e, ösztönzőleg, netán szabályzólag hat-e a MiG jelenléte az UAC berkein belül.
Az a baj, hogy a jelenkori orosz védelmi büdzsé mellett az oroszoknak inkább úgy kéne tekinteniük magukra, mint a svédek vagy a franciák.
Egy kvázi nemzeti vadászgép projekt, a mögé kéne beállni mindenkinek. Ez a PAK-FA kell, hogy legyen. Mint platform, jó lenne a szárazföldi és a hajófedélzeti légierőnek is (már ha lenne ilyen komoly méretekben).
Jó gép (hogy tetszetős-e, döntse el mindenki maga, nekem speciel bejön), komoly tervezett képességekkel.
Ami specialitása az orosz védelmi doktrínának van, arra ott van még a Szu-34-es és réskitöltőnek a Szu-35Sz. Már azzal se értettem egyet, hogy a Szu-30SzM a gyárak közti rivalizálás miatt csak részben hasonlít a Szu-35Sz-re. A 117Sz olyan mint a közeli rokona, az AL-31FP, csak mégsem, Az N035 Irbisz olyan mint közeli rokona az N011 Barsz, csak mégsem. A kormányvezérlő rendszer is majdnem ugyanaz, csak mégsem. a sárkányszerkezet (leszámítva az ülésszámból adódó alapvető sajátosságokat) majdnem hasonlít, de a szerkezeti anyagok mások.

Kell nagyobb darabszámban Szu-34-es, réskitöltőnek Szu-35Sz és a Szu-30SzM helyett Szu-35SzUB, meg külön PAK-FA. Jelentősen redukálni a típuskavalkádot, radarokat, hajtóműveket, mindent. Hiba, hogy ezt nem lépték meg. Nem a mennyiséggel van a gond, hanem a mennyiségnek alapvetően keresztbe tevő túlburjánzó sokféleséggel. Furcsa, de a Szovjetúnió megszűnte után összezsugorodó orosz védelmi költségvetés a jelenkori komplex és drága programokkal úgy játszik, mint ha a ötvenes-hatvanas-hetvenes évekbeli rövid átfutású és élettartamú védelmi programok korát élnénk.