MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 857
67 412
113
Amennyire én tudom, most a Fazotron cég síkantennás N010 Zsuk doppler radarjait kapják az indiai és orosz MiG-29k/KUB és KR/KUBR gépek, gyanítom, hogy a MiG-29M2/MiG-35 esetében is így lesz.
A Zsuk MA/MAE, vagy Zsuk-A/AE szériagyártásáról egyelőre nincs hír. Tudtommal mostanság repülőgépfedélzeti AESA radarral az oroszoknál érdemi munka csak a Tyihomirov-féle N036 Bjelkával van. Ez kerül/került idáig a PAK-FA prototípusokba. Amelyikbe került radar.
Nem tudom, hogy a Fazotron hogy áll a saját projektjével. MiG-29/35-re nincs rendelés, az aktív antennás Zsukoknál volt szó a Szu-27-esekre történő utólagos telepítésről is, de a Szu--27SzM/SzM3-as programnak vége, a Szu-30M2-esek is más radarral mennek és már nemigen gyértanak belőlük többet.
A két szóbajöhető típus, amit amit ki lehetne szolgálni már jól el van látva a Tyihomirov-féle N011 Barsz, illetve mozgathatóvá (is) tett N035 Irbisz radarokkkal.
 
  • Tetszik
Reactions: Python

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 797
86 017
113
A MiG-35 vagy MiG-29M2 ugyanazt az indiaiak által "kezdetleges"-nek minősített AESA lokárot kapja/kapná mint az tendervesztes MiG-35, vagy egy másik változatot?

Az orosz Mig-35-be Zsuk-AM/E AESA radar van tervezve.Még nincs szériagyártásban mivel nincs még megrendelés a gépre. A tesztek után kiderul , hogy mennyit 35-os lesz rendelve.
http://www.phazotron.com/produktsiya-i-uslugi/

A kovetkezo állami fegyvercsomagba (2018-2025) már benne lesz a Mig-35 is valószinu .Errol 2017 június-júliusban dontenek.
 
  • Tetszik
Reactions: Python

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 934
30 038
113
MiG-29M2
203119.jpg


203180.jpg


202569.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 677
18 987
113
Volt már rá példa, hogy egy tengerészeti gép gyakorlatilag átalakítások nélkül került szárazföldi légierőhöz: a Hornet. Igaz, ott nem kényszer szülte megoldás volt, de még a Northrop elkészített egy változatot, az F-18L-t, nem felhajtható szárnyakkal (csuklókat, vezetékeket kivették), könnyített futómű és fékezőhorog. Még sem kellett senkinek, aki vett Hornetet, a nehezebb tengerészeti verziót vette meg.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 857
67 412
113
Volt már rá példa, hogy egy tengerészeti gép gyakorlatilag átalakítások nélkül került szárazföldi légierőhöz: a Hornet. Igaz, ott nem kényszer szülte megoldás volt, de még a Northrop elkészített egy változatot, az F-18L-t, nem felhajtható szárnyakkal (csuklókat, vezetékeket kivették), könnyített futómű és fékezőhorog. Még sem kellett senkinek, aki vett Hornetet, a nehezebb tengerészeti verziót vette meg.

Mert az legalább létezett és ott állt mögötte a jókora McDonnell Douglas, mint gyártó és a US Navy mint üzemeltető.
A Northrop F-18L-je egy rajzasztali koncepció volt, amit még csak rendesen meg se promóztak. Inkább nekiláttak az F-20 Tigersharknak, amiből kettő megépült ugyan, de a történet így se lett sokkal sikeresebb. Ez a történet egyik fele.

És a másik:
1979-ben a korábbi YF-17 Cobra kifejlesztője, a Northrop és a gépből hajófedélzeti változatot elkészítő McDonnell megállapodott, hogy a nemzetközi értékesítésen az eredeti koncepció mentén haladva a szárazföldi változatot a Northrop promózza és ő lesz a fő szerződő fél, míg a hajófedélzeti változat marad a McDonnell-é.
El is készítették az F-18L koncepcióját, ám ezt követően megdöbbenve vették észre, hogy ahol a hasonló kaliberű gép megvétele merült fel, ott a McDonnell azonnal az F/A-18A gépét ajánlja. Lássuk be, hajófedélzeti példány eladására a US Marines és US Navy-n kívül nem sok helyen volt mód.
1979 októberében aztán a Northrop perre vitte az ügyet, azzal a címszóval, hogy a McDD jogosulatlanul használja fel az F/A-18A és B gépek eladási kísérletei során a Northrop F-18L gépének technológiáját, mondván, az F-18L lényegében a tisztán Northrop YF-17 Cobra-n alapszik, hiszen ahhoz hasonló land-based repülőről van szó.
A Northrop keresete a bíróságon arra ment ki, hogy akadályozza meg a McDD-t a Hornet bármely olyan verziójának külföldi értékesítésében, ahol kimutathatóan a Northrop-hoz köthető technológia jelentette előny miatt jönne létre üzlet.
A per 1985 áprilisában a McDD javára dőlt el, amely innentől korlátlanul értékesíthetett bármilyen féle-fajta Hornet gépet, bárhová a világon.
A döntést követően a Northrop azonnal beszüntette az F-18L programot.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
Tisztán látszik, hogy a 29-es győz, ha UV blokkal indul bevetésre. Illetve a lérak csak antipropaganda célokat szolgál. Szerencsére az F15-ös fegyverkezelője még időben felébredt, így a statisztikába mégse gun kill kerül.
 
  • Tetszik
Reactions: shornet24

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Én Mr helyében meg hagynám mivel megérdemlik hogy csődbe menjenek!

Pontosan 10 éve hogy Szergej Ivanos nézegette a protot a mi-35 gépről és hasonló csilivili dolgokat írtak akkor mint most .

Sőt: Miért nem hoztak létre egy kis 5 gen gépek mint a kínaik a j-31 gépet?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 797
86 017
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 166
2 907
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 857
67 412
113
OKé, lássuk közelebbről. A legújabb 712-es MiG-35-ös (vagy MiG-29M2-es) már tényleg kompromisszum mentes, hiszen van légiutántöltő csönk és MAWS is. Minden befért. A MAWS hátsó, kabin mögötti szenzorának eddig is volt helye, hiszen a gerincre került, a 741-esen és 747-esen, de az orrba került szenzor miatt a tankolócsövet el kellett hagyni, ami napjainkra igencsak komoly hiányosság. Tovább megyek, a 747-es kétülésesen valami forcsa okból kifolyólag nem csak a tankolócső, de a nevezett front szenzor is elmaradt, ami duplán értelmetlen.
Na de semmi gond, mert íme a 712-es:

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php


A Szu-35Sz mellé szánt kisebb 4++ szintűnek szánt MiG-35-ös nem is lehet szerényebb kivitelű.
Ahogy elnézem, a szárny viszont továbbra is két darabból készül, mint a tengerész verzióknál, pedig nem felhajtható.