MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Szerintem nagy pénzszórás az a MIG-35 program.
Sokkal jobb lenne ha a MIG-et átállítanák UAV fejlesztésre, az emberes vadászgépeket meg hagyják meg a Szuhojnak.
A MiG-35 ilyen formában tényleg nagy kérdés hogy mire jó. Kevesebbet tud mint a Szuhojok, de legalább jó drága, ezért elég problémás lesz exportálni is, két hajtóművel nem is lehet túl olcsó. Szerintem jobban jártak volna ha terveznek egy teljesen új egyhajtóműves könnyűvadászt, abból inkább van hiány a piacon, na meg otthon, a saját légierőnél is.Viszont óriási lutri lenne ha egy ekkora országnak csak egyetlen harcigépeket tervező cége lenne, ráadásul monopol-helyzetet teremtene ami nem túl egészséges, versenyhelyzet nélkül könnyen elkényelmesedhet a Szuhoj is.
 
Sokszor vitatkoztunk mi itt, hogy kell-e, ösztönzőleg, netán szabályzólag hat-e a MiG jelenléte az UAC berkein belül.
Az a baj, hogy a jelenkori orosz védelmi büdzsé mellett az oroszoknak inkább úgy kéne tekinteniük magukra, mint a svédek vagy a franciák.
Egy kvázi nemzeti vadászgép projekt, a mögé kéne beállni mindenkinek. Ez a PAK-FA kell, hogy legyen. Mint platform, jó lenne a szárazföldi és a hajófedélzeti légierőnek is (már ha lenne ilyen komoly méretekben).
Jó gép (hogy tetszetős-e, döntse el mindenki maga, nekem speciel bejön), komoly tervezett képességekkel.
Ami specialitása az orosz védelmi doktrínának van, arra ott van még a Szu-34-es és réskitöltőnek a Szu-35Sz. Már azzal se értettem egyet, hogy a Szu-30SzM a gyárak közti rivalizálás miatt csak részben hasonlít a Szu-35Sz-re. A 117Sz olyan mint a közeli rokona, az AL-31FP, csak mégsem, Az N035 Irbisz olyan mint közeli rokona az N011 Barsz, csak mégsem. A kormányvezérlő rendszer is majdnem ugyanaz, csak mégsem. a sárkányszerkezet (leszámítva az ülésszámból adódó alapvető sajátosságokat) majdnem hasonlít, de a szerkezeti anyagok mások.

Kell nagyobb darabszámban Szu-34-es, réskitöltőnek Szu-35Sz és a Szu-30SzM helyett Szu-35SzUB, meg külön PAK-FA. Jelentősen redukálni a típuskavalkádot, radarokat, hajtóműveket, mindent. Hiba, hogy ezt nem lépték meg. Nem a mennyiséggel van a gond, hanem a mennyiségnek alapvetően keresztbe tevő túlburjánzó sokféleséggel. Furcsa, de a Szovjetúnió megszűnte után összezsugorodó orosz védelmi költségvetés a jelenkori komplex és drága programokkal úgy játszik, mint ha a ötvenes-hatvanas-hetvenes évekbeli rövid átfutású és élettartamú védelmi programok korát élnénk.

Nem lehet az az elv,hogy minél több minden van rendszerben annál több géppel lehetnek jelen az exportpiacon?Nincs mindenkinek pénze SZU-35Sz-re de még SZU-35SzUB-re sem ellenben SZU-30SzM-re vagy M2-re lehet pénze sok mindenkinek csak venni nemfog belőlük a kutya sem ha nincs rendszerben az oroszoknál.
ezen kívül azt se felejtsük el,hogy amikor a két SZU-30-as változatot rendszeresítették konkrétan minden modern gép úgy kellett mint egy falat kenyér mert a kb 1 ezrednyi SzMT-n kívül nem volt egy darab modern multirole gép sem az oroszoknak.Tehát gyorsan kellett nekik sok modern gép ami csak úgy volt lehetséges ha két fajtát vesznek mert egy fajtát nem tudtak elég nagy ütemben gyártani.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
Nem a mennyiséggel van a gond, hanem a mennyiségnek alapvetően keresztbe tevő túlburjánzó sokféleséggel.


Pontosan így van ! Az egész írásoddal egyetértek!

170 mig-35 árából annyi Pakfa meg extrát a többi 4 gen géphez hogy a sírás rájuk jönne

A szégyen meg hogy JHMCS sehol hehe!
 
Emel

Értem a logikádat, de az a helyzet, hogy a Szuhoj jelenleg is monopol helyzetben van, ugyanis a MIG már csak papíron konkurens iroda nekik. Gyakorlatilag képtelenek lennének rivalizálni a Szuhojjal.
A MIG-29 fölött pedig már rég eljárt az idő. A Szu-35/34 is igazából két átmeneti, de még korszerű megoldás. Azt a pénzt amit a MIG-35-be akarnak bele ölni, UAV fejlesztésbe meg a PAKFA-ba kellene bele rakni.
Az egyhajtóműves könnyű gépet meg a 80's években kellet volna meglépniük a MIG-29 helyet.... Úgy érzem az a hajó (hála kínának) már elment...
 
  • Tetszik
Reactions: therob and Roni
Emel

Értem a logikádat, de az a helyzet, hogy a Szuhoj jelenleg is monopol helyzetben van, ugyanis a MIG már csak papíron konkurens iroda nekik. Gyakorlatilag képtelenek lennének rivalizálni a Szuhojjal.
A MIG-29 fölött pedig már rég eljárt az idő. A Szu-35/34 is igazából két átmeneti, de még korszerű megoldás. Azt a pénzt amit a MIG-35-be akarnak bele ölni, UAV fejlesztésbe meg a PAKFA-ba kellene bele rakni.
Az egyhajtóműves könnyű gépet meg a 80's években kellet volna meglépniük a MIG-29 helyet.... Úgy érzem az a hajó (hála kínának) már elment...
Pont ezért írtam, hogy a MiG-nek valami teljesen új tipussal kellett volna kirukkolni. Az egyhajtóműves könnyűvadász az nem túl gyakori a piacon, ezt csak a Gripen, az F-16, a kínai J-10 és a JF-17 képviselik. F-16-ot nem kaphat mindenki, és aki azt nem, az a benne lévő amerikai hajtómű miatt Gripent se kaphat, a két kínai gép meg még nem jelent meg az export-piacon, legalábbis még egyet se adtak el belőle külföldre, itt meg az orosz eredetű hajtóművek miatt lehet megkontrázni a konkurenciát az exportnál (a paki gépek állítólag saját gyártásúak?).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
+ képek

a3cf8ad519c2404b1ade17fdc708c3fc.jpg

C3Ke6D6VMAAMcA_.jpg

C3Ke3zKUcAE65mk.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Python
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22 and fishbed
A bácsi sok vodkát elfogyasztott az ünnepségen mert ha az oroszok ünnepelnek akkor.....:D



Már most azt kellett volna bemutatni.o_O
A MiG iroda még az 1990-es évek elején bemutatta az 5. generációs gépét -a MiG-1.44 -et.
Akkor még talán nem is éltél. :)
 
A MiG iroda még az 1990-es évek elején bemutatta az 5. generációs gépét -a MiG-1.44 -et.
Akkor még talán nem is éltél. :)


És? Majd 27 év után bemutatnak egy makett pilótafülkét benne egy óriás Hud-al aminek már benne se kéne lenni hasonlóan az f-35-höz.

Akkor még talán nem is éltél. :)

Akkor születtem;)
 
Egy újabb információ a szerb légierő MiG-29-es beszerzésével kapcsolatban, hogy az oroszoktól beszerzett hat gép mellé újabb nyolcat "kapnak" Fehéroroszországtól, hasonló feltételekkel, vagyis a gépeket ingyen kapják, csak a remontot kell kifizetni. A csomag részét képezi még két divizió Buk föld-levegő légvédelmi rakétarendszer is. Tárgyalásokat kezdtek S-300V vagy S-300PG vásárlásáról is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
gy
Egy újabb információ a szerb légierő MiG-29-es beszerzésével kapcsolatban, hogy az oroszoktól beszerzett hat gép mellé újabb nyolcat "kapnak" Fehéroroszországtól, hasonló feltételekkel, vagyis a gépeket ingyen kapják, csak a remontot kell kifizetni. A csomag részét képezi még két divizió Buk föld-levegő légvédelmi rakétarendszer is. Tárgyalásokat kezdtek S-300V vagy S-300PG vásárlásáról is.

kb ugy csinalunk mint argentina..maszkalunk osszevissza, mindenert erdeklodunk de a templom egernek is tobb penze van.

a ruszki gepekrol mar egy ideje egy szot sem halottam. a nagy nemet helikopter beszerzesrol, ami szinten "ajandek volt,amit kapunk" (ha kifizetjuk) meg meg annyit sem.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and wankel
gy


kb ugy csinalunk mint argentina..maszkalunk osszevissza, mindenert erdeklodunk de a templom egernek is tobb penze van.

a ruszki gepekrol mar egy ideje egy szot sem halottam. a nagy nemet helikopter beszerzesrol, ami szinten "ajandek volt,amit kapunk" (ha kifizetjuk) meg meg annyit sem.
Pénz az nincs de büszkeséggel, meg a pánszláv testvériségben való reménykedéssel tele van a pince és a padlás is! :D
 
Pénz az nincs de büszkeséggel, meg a pánszláv testvériségben való reménykedéssel tele van a pince és a padlás is! :D
A pánszláv testvériséget MiG-29-ügyben el lehet felejteni, ez színtiszta üzlet ami pénzről szól. Magyarán: "Saját célra nincs pénzünk feljavítani ezeket a lejárt üzemidejű gépeket (tehát kuka), de szívesen nektek adjuk ha kifizetitek a nyagyjavítás költségeit (meg persze utána az üzemeltetés alkatrész-szükségleteit is)." Mert kis pénz is több mint a semmi pénz.
 
A pánszláv testvériséget MiG-29-ügyben el lehet felejteni, ez színtiszta üzlet ami pénzről szól. Magyarán: "Saját célra nincs pénzünk feljavítani ezeket a lejárt üzemidejű gépeket (tehát kuka), de szívesen nektek adjuk ha kifizetitek a nyagyjavítás költségeit (meg persze utána az üzemeltetés alkatrész-szükségleteit is)." Mert kis pénz is több mint a semmi pénz.

nem csak a mig29 ugyben...hanem sok minden masban is...