Kis pontosítás: A PS-05/A Mark 5 lett volna AESA antennás, viszont most áll majd hadrendbe a PS-05/A Mark 4-amely a mi Griffjeinkbe is beépített Mark3-as módosított változata, nagyobb zavarvédettséggel, hűtéssel, 2x hatótávval és valószínűleg szélesebb hullámsávtartománnyal, mert az alacsony érzékelhetőségű repülőgépek felderítése és nagyságrenddel javul - marketingszövegek szerint, amelyet részint 2015-ben egy SAAB konferencián, és 2016-ban a Farboborugh-ban hallottam.
A Raven ES-05 Leonardo viszont már működőképes, és tesztelés alatt van, sorozatgyártása készítik elő.Előbbre nem is kell mint az E gyártása, mivel nagysága miatt nem fér be a C/D verziókba. A svéd AESA csak ötletszerűen merült fel, illetve szerintem a Raven gyártóinak szorongatására.
Ne felejtsük el, a Nagy AESA örületben, hogy az orosz és francia PESA lokátorok nem elavult dolgok, az, hogy az amerikaiak más uton indultak el, és kihagyták a lépcsőt az tény. Ugyanakkor nem lehet vaskalaposan azt írni, és gondolni, hogy a doppler-impulzus lokátorok után azoknál modernebb PESA radarokkal készített repülőgépek, óriási hátrányban vannak az USA AESA lokátoros repülőgépekkel szemben. Erre semmilyen bizonyiték nincs. A RAFALE gépek eleve RBE2 típusú PESA lokátorosak. (én nem tartom egyébként lehetetlennek, az orosz-francia technologiai transzfereket sem - hiszen a két ország más téren (pld hőképalkotó berendezésel, egyéb elektronika, tengo hanglokátorok stb. bizonyítottan volt ilyen átadás. A francia Thales AESA lokátor szintén létezik, az RBE2AA ár 2014-ben beépítésre is került már Rafale-ba. Ugyanakkor nem kell örült sebességglel beépíteni a RAFALE-okba, mivel jelenlegi lokátoruk is minden cél ellen megfelelő (nem fognak az USA ellen háborúzni néhány éven belül).. A Rafi programra Franciaorszgnak és a Dassaultnak is limitált a költsége, ráadásul ott a UCAV programjuk a Neuron és későbbi rokonai, tehát mivel évi 5,5 Rafale készül, nincs jelenleg pénz a gyors AESA cserére.