Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Annyi észrevétel, hogy a 712-es még mindig nem AESA lokátoros (ami az egyik fő MIG-35 elektronikai fejlődés lenne a MAWS mellett), mivel a pitotcső ott van az elején..
De, ha nincs kész AESA radar semmihez, akkor lehet kérni, de kapni nem. Jenki 100%, hogy nem ad el. A svédeké nincs készen tudtommal, az franciákhoz lehetne legfeljebb fordulni, de az ő gyártási tempóját nem ismerem és csak a Rafale-hoz van nekik kulcsrakész...A vevo-megrendelo kérése szerint adnak radart a géphez.
De, ha nincs kész AESA radar semmihez, akkor lehet kérni, de kapni nem. Jenki 100%, hogy nem ad el. A svédeké nincs készen tudtommal, az franciákhoz lehetne legfeljebb fordulni, de az ő gyártási tempóját nem ismerem és csak a Rafale-hoz van nekik kulcsrakész...
A orosz AESA radarnak 5+ éve készen kéne lennie a tervek szerint. Nincs. A svéd fejlesztés is ilyen. Kövi 1997-ben (!) látta már valami korai példányát vagy bejelentést. 2017 van, 0 gépen van.A MiG-35 sincs készen. Elkészult két proto a 712-es(kétuléses) és a 702-es(egyuléses) Csak tegnap kezdodtek(hivatalosan) a gép repulési tesztjei, amelyek 2019-ig tartanak. A szériagyártással is csak 2019-tol számolnak(ha minden lezárul addigra), addigra lesz idejuk az AESA radart is letesztelni.
A orosz AESA radarnak 5+ éve készen kéne lennie a tervek szerint. Nincs. A svéd fejlesztés is ilyen. Kövi 1997-ben (!) látta már valami korai példányát vagy bejelentést. 2017 van, 0 gépen van.
Az AESA nem gyerekjáték...
A orosz AESA radarnak 5+ éve készen kéne lennie a tervek szerint. Nincs. A svéd fejlesztés is ilyen. Kövi 1997-ben (!) látta már valami korai példányát vagy bejelentést. 2017 van, 0 gépen van.
Az AESA nem gyerekjáték...
Akkor a svédek felhagytak a saját AESA radarral?Nem pontos meglátás. 1997-ben valóban volt egy svéd koncepció az AESA radarra az Ericson-tól. Ebből lett a PS-05/A Mark 5 AESA antennával. Még Viggenen kívánták tesztelni.
2017 van, svéd AESA radar nincs. De nem is lesz. Van helyette Raven ES-05 a Leonardo-tól, az van az új Gripen E-be beépítve.
Széria gépbe, széria radar. Nagy mennyiségben. Lásd Super Hornet, F-22, Golden Eagle. Nálam ez "készen van".Az úgynevezett orosz AESA radar kész van. kb 5 éve.
Nincs kész.
Mind a két állítás igaz.
Mit nevezünk késznek?
Lásd fent. Egyik kitételnek sem felel meg.A PAK-FA radarja, a Tyihomirov N036 Bjelka már 2009 óta áll tesztelés alatt és távolról sincs kész. Ezzel szemben a korlátozott ütemű, úgynevezett kísérleti sorozatgyártása most fog indulni. És közben az is igaz, hogy a PAK-FA sincs még kész. Az orosz AESA radar már vagy 3 éve repül, működik, úgy ahogy.
A másik AESA radar, a Fazotron N010 Zsuk-AE 2007 óta repül külön platformokon, sorozatgyártásáról egyelőre nincs szó, ahogy rendelés se jött még eddig rá.
Viktor Bondarev az orosz légiero parancsnoka: Osszesen 170 darab MiG-35 vásárlását tervezik,
Az RSzK MiG is megépíti saját 5. generációs (konnyu)gépét.
, amellyell lecserélik az osszes konnyú vadászgépet.
Ezt én is szoktam mondani. Igen, szép eredmény a forrásokhoz mérve. De ettől még az orosz képessége aboszlút értelemben nem lesz több. Nézz körbe itt és a neten is. sokan hisznek abban, hogy költői túlzással szarból lehet várat építeni. Itt természetsen nem "szar" van, de naivitás azt hinni, hogy kevés pénzből az oroszok csodát tesznek. A "csodatevésnek" is meg vannak a határai.Mivel az orosz repülőipar állapota az utóbbi két évben eléggé lerágott csont, összevetni az orosz AESA programokat az amerikaival eléggé irreleváns. Az amerikai harcászati repülőgépbe szánt AESA program már több, mint harminc éves, az orosz PESA meg közel negyven. Az amerikaiak érdemben nem foglalkoztak a PESA technológiával. Az orosz AESA ~ 15 éves múltra tekint vissza, közben lezajlottak bizonyos ismert folyamatok.
Az orosz AESA program erősen terhelt, azaz - játszva a szavakkal - ahol jelenleg tart, az is nagy szó. És ezt kell figyelmbe venni.
Technikai értelemben nem tartanak vele ott, ahol az amerikaiak. Az orosz védelmi büdzsét összevetve az amerikaival, azt kell mondjam, ott, ahol jelenleg az oroszok tartanak ezzel a technológiával, az majdhogynem nagyobb fegyvertény, mint ahol az USA tart az övével. És ahol az orosz tart, kb ott tart a francia, a svéd, vagy a többi közös európai fejlesztő. Jelentős tehát a különbség, de nem csak technológiában, hanem a költségvetés terén is.
De mondok egy másik megközelítést is. Az oroszok nem csak hogy az AESA radarjukkal nem tartanak ott ahol az USA. Nem gyártottak több, mint ötszáz Super Hornetet, 180+ Raptort és 100+ F-35-öst se. A Golden Eagle programhoz se hasonlítható a Szu-27SzM, MiG-31BM program.
Ilyen szemüvegen át kell vizsgálni az orosz AESA radarok státuszát. Mindent a saját realitásuk szerint.