MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Amennyire én tudom, most a Fazotron cég síkantennás N010 Zsuk doppler radarjait kapják az indiai és orosz MiG-29k/KUB és KR/KUBR gépek, gyanítom, hogy a MiG-29M2/MiG-35 esetében is így lesz.
A Zsuk MA/MAE, vagy Zsuk-A/AE szériagyártásáról egyelőre nincs hír. Tudtommal mostanság repülőgépfedélzeti AESA radarral az oroszoknál érdemi munka csak a Tyihomirov-féle N036 Bjelkával van. Ez kerül/került idáig a PAK-FA prototípusokba. Amelyikbe került radar.
Nem tudom, hogy a Fazotron hogy áll a saját projektjével. MiG-29/35-re nincs rendelés, az aktív antennás Zsukoknál volt szó a Szu-27-esekre történő utólagos telepítésről is, de a Szu--27SzM/SzM3-as programnak vége, a Szu-30M2-esek is más radarral mennek és már nemigen gyértanak belőlük többet.
A két szóbajöhető típus, amit amit ki lehetne szolgálni már jól el van látva a Tyihomirov-féle N011 Barsz, illetve mozgathatóvá (is) tett N035 Irbisz radarokkkal.
 
  • Tetszik
Reactions: Python
A MiG-35 vagy MiG-29M2 ugyanazt az indiaiak által "kezdetleges"-nek minősített AESA lokárot kapja/kapná mint az tendervesztes MiG-35, vagy egy másik változatot?

Az orosz Mig-35-be Zsuk-AM/E AESA radar van tervezve.Még nincs szériagyártásban mivel nincs még megrendelés a gépre. A tesztek után kiderul , hogy mennyit 35-os lesz rendelve.
http://www.phazotron.com/produktsiya-i-uslugi/

A kovetkezo állami fegyvercsomagba (2018-2025) már benne lesz a Mig-35 is valószinu .Errol 2017 június-júliusban dontenek.
 
  • Tetszik
Reactions: Python
MiG-29M2
203119.jpg


203180.jpg


202569.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed
Volt már rá példa, hogy egy tengerészeti gép gyakorlatilag átalakítások nélkül került szárazföldi légierőhöz: a Hornet. Igaz, ott nem kényszer szülte megoldás volt, de még a Northrop elkészített egy változatot, az F-18L-t, nem felhajtható szárnyakkal (csuklókat, vezetékeket kivették), könnyített futómű és fékezőhorog. Még sem kellett senkinek, aki vett Hornetet, a nehezebb tengerészeti verziót vette meg.
 
Volt már rá példa, hogy egy tengerészeti gép gyakorlatilag átalakítások nélkül került szárazföldi légierőhöz: a Hornet. Igaz, ott nem kényszer szülte megoldás volt, de még a Northrop elkészített egy változatot, az F-18L-t, nem felhajtható szárnyakkal (csuklókat, vezetékeket kivették), könnyített futómű és fékezőhorog. Még sem kellett senkinek, aki vett Hornetet, a nehezebb tengerészeti verziót vette meg.

Mert az legalább létezett és ott állt mögötte a jókora McDonnell Douglas, mint gyártó és a US Navy mint üzemeltető.
A Northrop F-18L-je egy rajzasztali koncepció volt, amit még csak rendesen meg se promóztak. Inkább nekiláttak az F-20 Tigersharknak, amiből kettő megépült ugyan, de a történet így se lett sokkal sikeresebb. Ez a történet egyik fele.

És a másik:
1979-ben a korábbi YF-17 Cobra kifejlesztője, a Northrop és a gépből hajófedélzeti változatot elkészítő McDonnell megállapodott, hogy a nemzetközi értékesítésen az eredeti koncepció mentén haladva a szárazföldi változatot a Northrop promózza és ő lesz a fő szerződő fél, míg a hajófedélzeti változat marad a McDonnell-é.
El is készítették az F-18L koncepcióját, ám ezt követően megdöbbenve vették észre, hogy ahol a hasonló kaliberű gép megvétele merült fel, ott a McDonnell azonnal az F/A-18A gépét ajánlja. Lássuk be, hajófedélzeti példány eladására a US Marines és US Navy-n kívül nem sok helyen volt mód.
1979 októberében aztán a Northrop perre vitte az ügyet, azzal a címszóval, hogy a McDD jogosulatlanul használja fel az F/A-18A és B gépek eladási kísérletei során a Northrop F-18L gépének technológiáját, mondván, az F-18L lényegében a tisztán Northrop YF-17 Cobra-n alapszik, hiszen ahhoz hasonló land-based repülőről van szó.
A Northrop keresete a bíróságon arra ment ki, hogy akadályozza meg a McDD-t a Hornet bármely olyan verziójának külföldi értékesítésében, ahol kimutathatóan a Northrop-hoz köthető technológia jelentette előny miatt jönne létre üzlet.
A per 1985 áprilisában a McDD javára dőlt el, amely innentől korlátlanul értékesíthetett bármilyen féle-fajta Hornet gépet, bárhová a világon.
A döntést követően a Northrop azonnal beszüntette az F-18L programot.
 
Tisztán látszik, hogy a 29-es győz, ha UV blokkal indul bevetésre. Illetve a lérak csak antipropaganda célokat szolgál. Szerencsére az F15-ös fegyverkezelője még időben felébredt, így a statisztikába mégse gun kill kerül.
 
  • Tetszik
Reactions: shornet24
Én Mr helyében meg hagynám mivel megérdemlik hogy csődbe menjenek!

Pontosan 10 éve hogy Szergej Ivanos nézegette a protot a mi-35 gépről és hasonló csilivili dolgokat írtak akkor mint most .

Sőt: Miért nem hoztak létre egy kis 5 gen gépek mint a kínaik a j-31 gépet?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
OKé, lássuk közelebbről. A legújabb 712-es MiG-35-ös (vagy MiG-29M2-es) már tényleg kompromisszum mentes, hiszen van légiutántöltő csönk és MAWS is. Minden befért. A MAWS hátsó, kabin mögötti szenzorának eddig is volt helye, hiszen a gerincre került, a 741-esen és 747-esen, de az orrba került szenzor miatt a tankolócsövet el kellett hagyni, ami napjainkra igencsak komoly hiányosság. Tovább megyek, a 747-es kétülésesen valami forcsa okból kifolyólag nem csak a tankolócső, de a nevezett front szenzor is elmaradt, ami duplán értelmetlen.
Na de semmi gond, mert íme a 712-es:

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php


A Szu-35Sz mellé szánt kisebb 4++ szintűnek szánt MiG-35-ös nem is lehet szerényebb kivitelű.
Ahogy elnézem, a szárny viszont továbbra is két darabból készül, mint a tengerész verzióknál, pedig nem felhajtható.