A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Nem kötözködni akarok de nagyon nincs igazad és látod hogy nemcsak én sugallom ezt! Itt nem is volt akkora hadiipar sose mint náluk (még a háború előtt se)! Itt nincs egy cég se ami (ha netán volna rá szándék és pénz) valami komolyabb dolognak megtudná szervezni a fejlesztését, gyártását stb! A Rábát nehozza fel senki pedig az se kis jancsi hazai viszonylatban! Szemben a cseheknél ott van pl egy Zetor amely saját IFV fejlesztésbe kezdett! Lehet hogy elvérzik a tenderen de az egy akkora cég aminek nem okozna gondot beszállítói hátteret keríteni, kiépíteni a gyártósort, kiképezni rá a szakikat stb. Vagy ott egy Tatra .......

A Rába több harcjármű részegységet gyártott az elmúlt húsz évben, mint a teljes cseh hadiipar együttvéve!
 
Megnéztem az Aero Vodochody 2015 pénzügyi beszámolóját és azt kell mondjam (sajnos) hogy @blogen-nek részben igaza van.
http://test-aero.cz.beta.nen.cz/underwood/download/files/vyrocnizprava2015-aj.pdf
A cég ugyan nincs csődhelyzetben (2015 December 31.-ei állapot) - működik, termel - de a pénzügyi helyzete közel sem rózsás. :(
Az árbevétele és a profitja jelentősen csökkent 2014-hez képest, de ami igazán zavaró hogy 2016 Dec.16-án vált esedékessé egy 50 millió dolláros (1.229.919 ezer CZK) Citibank hitel.
Nem igazán látom hogy egy olyan cég akinek az operációs profitja 2015-ben 291.191 ezer CZK volt miből tudta volna visszafizetni ezt az összget?o_O

Az jó hír hogy nincs rossz hír a cégről ami akár jelentheti azt is hogy megegyeztek a Citibankkal az átütemezésről, de lehet hogy a tulajdonos juttatott némi plusz tőkét a cégnek amiből kifizették a bankot... Kíváncsian várom a 2016-os beszámolót!
 
"A Magyar Honvédség haditechnikájának túlnyomó többsége máig szovjet-orosz eredetű."

Inkább szovjet atomgagyi :confused:
 
A LOM-nak gyakorlatilag nincs munkája, a referenciáik szerint lényegében a cseh hadsereg minimális számú helikopterének nagyjavításán vegetálnak,
Ami a minimálisnál jóval több + komplett modernizációs programjuk van hozzá + az L-39-esek + a külföldi leválasztott berendezések javítása + a hajtóművek javítása. Referenciaként pedig ott vannak az afgán, pakisztáni, román helikopterek.
míg Zlin szintű repülőgépgyártás nálunk is van.
Nem, nincsen. Ha volna, akkor nem Zlineket kéne vennünk.
Rácszerkezetű UL és kenceficés taknyolt műanyagrepülőgépek épültek itthon 6-10db-os szériákban (az is mind UL volt). Rendes félhéj szerkezetű lemez gépet nem nagyon építettek itthon jó ideje.
 
Ne buszokat vegyenek már, ez a legfontosabb?
Jelenleg minimum 4 fajta busz van a seregnek:
- Ikarus 256
-a német segélyből való MB buszokból néhány.
-A GBP programból 35db, ebből 18db EAG E95 Express
-És a fennmaradó 17db-ot az Irisbus hozta, mert megörökölte az EAG megrendelésének nem teljesített részét
Az első két fajta lassan letehetné a lantot, mert egyrészt az idő nem áll meg, másrészt már a kádgörbe felfelé ívelő szakaszán járnak egy ideje.
 
fixen olcsobban megvehető Lengyelektől akiknél már kész a gyár, fel van szerelve spec eszközökkel a gyár, melósok kiképezve...
pl Ha Lengyelektől veszük vehetünk 300 Rosomakot, ha mi gyártjuk akkor ugyanannyiból 200at.

----

Mégegyszer leírom, utoljára lassabban hátha.

Kell pl két dolog.
X és Y.
3ba kerül X darabja, ha 200at gyártunk le. De ha 400at gyártunk le akkor már csak 2re jön ki darabja.
Y is 3ba kerül ha legyártunk 200at. De ugyanúgy csak 2be kerül darabja ha 400at gyártunk belölle.

Ha mindkettőt legyártjuk akkor az kerülni fog nekünk 200*3+200*3=1200ba.

Ellenben ha megyegyezünk akárkivel, hogy Xből mi gyártunk 400at és utána fele megy nekik, ők meg gyártanak Yból 400at és fele jön hozzánk akkor az kerülni fog 400*2=800ba.

A végén haderőnk rendelkezni fog X és Yal is. Csak első esetben az került 1200 másik esetben 800ba.
Eközben pedig nem 2 termékből gyártunk 2*200at hanem egyből 400at. Azaz a termelés is megvalosul.

Így eléggé egyszerű,




Értem én, hogy te még tankot is terveztetnél, saját meghajtással, csak aztán amikor vége a projektnek és kiderül, hogy 20 árából mert többre már nem maradt keret vehettél volna 500db Leo2A7+t is akkor az már kb a hazaárulás kategóriája.

Örülök neki, hogy nem ragadtattad el magad, és nem egy flottafejlesztési példázattal próbálsz meggyőzni álláspontod helyességéről.
 
Még senki nem említette a cseh hadi iparnál az Excalibur Armyt. Ők vették meg egy-két éve a mi T 72 -esinket
és felujítva adták el valahova afrikába. Ők gyártják a Pandur II -et. és ők fejleszteték a modernizált BMP-M2 SKCZ -t


http://www.excaliburarmy.com/en/

modernizace_vojenske_techniky.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A pisztoly lőszerekre visszatérve szerintem a .40SW lenne a nyerő kaliber , persze személyes tapasztalatom nincsen csak a netes források alapján, az ára is még elfogadható.
Három közepes minőségü PL:
- 9mm - 115 Grain FMJ - Fiocchi : 20.5¢ per round
- 40 S&W - 165 Grain FMJ - Winchester : 27.0¢ per round
- 10mm Auto - 180 Grain FMJ-Sellier & Bellot : 37.5¢ per round



 
a buszra is tudsz gpu-t ráakasztani, meg era-t is, sőt aktív védelmi rendszer is mehet rá, oszt többen elférnek benne mint egy pandurban, meg kényelmesebb is nem? hádde
 
Legalább egy német túrista csoportal fel tudjuk venni a harcot. :D

Amúgy még attól, hogy bemutatták, még nem biztos, hogy lesz belőle rendszeresítés. Sajnos sok ilyen dolog volt már a bakancstól a vaskutyáig. Majd hiszem, ha látom.
Már a katonák is ott tartanak szerintem, hogy mindennek örülnek, csak legyen valami.
Régen ha az ember látott egy katonát, büszke volt, és úgy érezhette biztonságban van, de ma már sajnos nincs így. A katonák felszerelése kb. olyan mint valami latin-amerikai milíciáé, sőt, még olyan se. Szomorú, de én már nem remélek semmi jót, semmi pozitívat, legalábbis az elkövetkező évtizedekben.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
"A Tatra Defence Vehicles 2019-ben adhatja át az első példányt, 2020-ra pedig befejeződnek a szállítások. Azért csak akkor, mert a cég jelenleg az Indonéz Hadsereg megrendelésére gyárt 8×8-as kerékképletű Pandur II-eseket. A tavaly november végén aláírt üzlet értéke több mint 39 millió USD." khmm