A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Már nem gyártanak semmit. Az Aero Vodochody-nak éppúgy vége van,
Humoros ember vagy.
Nem gyártanak semmit :)
http://www.aero.cz/en/
http://www.l-39ng.cz/
Évente változóan 2-3-4-500 millió cseh korona profit, azaz 6-7-8 millió dollár. Nem sok, de van. A magyar "hadiipar" valamelyik évben 130e dollárt keresett...
1500 dolgozó.
Hát igen ilyen az amikor tönkremegy a cseh repgépipar....
Mi lenne ha prosperálna ? :D
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A listán szereplő beszállítói feladatok extrém minimálisak. Néhány kiesztergált fémdarabról és összecsavarozott panelről beszélünk. A szaki esztergálja a segédmunkás pedig becsavarja a csavarokat és ennyi. Ami azon a listán van, az semmi. Hány új C-27-et gyártottak az elmúlt években, hány Blackhawkot szereltek össze lengyelbe (oda szállítanak be apróságot), stb.!

A magyar repülőgépiar összességében ugyanezt előadja:
http://www.haif.org/company_data.html
Oké, most már látom, kb. a kerékpár-gyártás szintjéig eljutottál, de annak is csak a legaljáig. Szerintem iparral kapcsolatosan ezután inkább ne nevettesd ki magadat a véleményeddel, mint ahogy én se nyilatkozok ilyen magas paci hátáról pl. pénzügyi vagy banki dolgokról, szívműtétről (de még csak vakbél vagy mandulaműtétről sem, pedig azon már túl vagyok). :)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Oké, most már látom, kb. a kerékpár-gyártás szintjéig eljutottál, de annak is csak a legaljáig. Szerintem iparral kapcsolatosan ezután inkább ne nevettesd ki magadat a véleményeddel, mint ahogy én se nyilatkozok ilyen magas paci hátáról pl. pénzügyi vagy banki dolgokról, szívműtétről (de még csak vakbél vagy mandulaműtétről sem, pedig azon már túl vagyok). :)

Én meg azt tanácsolom, hogy próbáld meg helyén kezelni ezt a cseh gyárat, mert minimális darabszámban csekélységeket gyártanak és nem én, hanem te csinálsz hülyét magadból, ha túldimenzionálod. Különösen, hogy nem is vagy tisztában azzal, hogy ilyen csekélységek szintjén tucatnyi magyar vállalkozás is beszállítója a globális repülőgépiparnak.

A cseh repülőgépipar pontosan olyan jelentéktelen, mint a magyar, feltéve, hogy a magyarba nem számítjuk bele a ferihegyi vállalatokat.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Humoros ember vagy.
Nem gyártanak semmit :)
http://www.aero.cz/en/
http://www.l-39ng.cz/
Évente változóan 2-3-4-500 millió cseh korona profit, azaz 6-7-8 millió dollár. Nem sok, de van. A magyar "hadiipar" valamelyik évben 130e dollárt keresett...
1500 dolgozó.
Hát igen ilyen az amikor tönkremegy a cseh repgépipar....
Mi lenne ha prosperálna ? :D

Csak a Lufhansa Technik budapesti forgalma 50-60 millió Euró körüli volt tavaly.

Az Aero Vochodny-nak pedig 1000 körüli alkalmazottja volt tavaly a csődközelben, amikor a fizetéseket hatvan százalékra csökkentették. Ebből a helyzetből menekülnek most előre az önálló gyártás feladásán át a nemzetközi beszállítói pozíció felé. Talán sikerrel, ezt majd csak a jövő dönti el. Amit most Csehországban egy cég próbál csinálni, azt Magyarországon tucatnyi már csinálja, csak ez az AV-nek iszonyú hanyatlás, míg az érintett magy beszállítók ezt a rendszerváltás óta saját erőből érték el! És akkor hangsúlyozom, hogy a Lufthansa Techniket bele se számítom a magyar repülőgépiparba, mert súlyosan igazságtalan lenne egy ilyen súlyú vállalatot bedobni ebbe az összehasonlításba!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Csak a Lufhansa Technik budapesti forgalma 50-60 millió Euró körüli volt tavaly.

Az Aero Vochodny-nak pedig 1000 körüli alkalmazottja volt tavaly a csődközelben, amikor a fizetéseket hatvan százalékra csökkentették. Ebből a helyzetből menekülnek most előre az önálló gyártás feladásán át a nemzetközi beszállítói pozíció felé. Talán sikerrel, ezt majd csak a jövő dönti el. Amit most Csehországban egy cég próbál csinálni, azt Magyarországon tucatnyi már csinálja, csak ez az AV-nek iszonyú hanyatlás, míg az érintett magy beszállítók ezt a rendszerváltás óta saját erőből érték el! És akkor hangsúlyozom, hogy a Lufthansa Techniket bele se számítom a magyar repülőgépiparba, mert súlyosan igazságtalan lenne egy ilyen súlyú vállalatot bedobni ebbe az összehasonlításba!
Köszönöm, nagyon örülök, hogy a régi cégemet ilyen nagyra becsülöd!! :)) Majd 15 évet húztam le ott míg meg nem untam, enyém volt a 073sz. névvel is ellátott pecsétnyomó amivel a repülőgépen elvégzett munkát kellett igazolni a dokuban. A céglétszám kb. harmada az Aero Vodochody-nak, és elhiheted, hogy egyetlen segédmunkás-pecsét se volt az egész cégnél (ugyanis a pecséten rajta van a dolgozó vizsgázottsági szintje is)! Ennyit a Lufi-ról..
A magyar repipari beszállítói szintet meg ne nagyon próbáld a Vodochody szintjéhez mérni, mert sajnálatosan messze nem azonos szintről van szó (ugye nem kell mondanom, hogy nem mi vagyunk a magasabb polcon?), még ha a csehek nem is tündökölnek már a régi nagyságukban.
Tehát az a véleményem, hogy a bankok és cégek pénzügyi oldalához talán értesz, de a repipar működéséhez és lehetőségeihez műszaki szempontból jobb lenne ha óvatosabban szólnál hozzá, és leginkább csak kérdeznél.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 013
113
Wolfram

Elvileg a 10 mm auto-ból is van AP ami átviszi a NATO CRISAT célt. (kevlár páncél) Csak ugye ez a lőszer nem civil piaci termék, de youtube videón láttam, hogy működik :)
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Húúú, blogen...
Ezt már írtam, de továbbra is tanúbizonyságot teszel róla:
Gyakorlatilag olyan mérhetetlenül ostoba vagy, hogy fel sem fogod, hogy mennyire :(
Tényleg nem kell folyton bizonygatni, hogy nem értesz semmihez egy kicsit se....

Itthon 3 cégről tudok, aki repiparba beszállít:
Debrecenben (vagy a környékén) és Pakson van egy-egy üzem, akik kábelkorbácsokat gyártanak az Airbusnak.
Lajosmizsén a GD kft szerelőlétrákat meg állványokat gyárt (pl. a Quantas A380-asaihoz szállítottak), de az csak egy része a tevékenységüknek.
Az Aero Vodochodyhoz képest ez igencsak kevés.
És a cseheknek még ott van Zlin + a LOM Praha is, ami elég komoly javítóbázis:
http://www.lompraha.cz/en/
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
R

rejsz felügyelő

Guest
Bazz én most értettem meg molni kirohanásait. Mikor valaki ekkora mellénnyel önti magából a szart úgy hogy egy oszlopos fúrót nem ismerne fel a való életben...
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 385
113
Most már elértünk addig, hogy bejelentettek egy beszerzést. Már csak valami olyan kéne ami emberi élet kioltására is alkalmas.....
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Az az igazság hogy itthon nem is volt igazán repülőgép ipar 70-éve! Olyan harcjárművet mint amit az általad felhozott respirátor "gyárt", akkor ITT ROHADJAK MEG ha nem tudnék itthon ilyet gyártani! (pár lézerrel kivágott, meghajtott kazánlemezt össze hegeszteni!) ! Hidd el blogen nagyon messze vagyunk a csehektől!
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 905
72 903
113
HK-ból a P30 korszerűbb már. USP-nek meg tényleg elég vastag a markolata...
De a Luthero által korábban betett Arsenal Strike sem rossz szerintem.

https://forum.htka.hu/threads/pisztolyok.316/page-11#post-50860

http://www.arsenalfirearms.it/products/strike-pistol-system/#




A 10mm Auto-ban az a jó, hogy van csökkentett lőportöltetű változatban is (meg semmibe nem tart olyat gyártna itthon sem). Az úgy nagyjából a .40 S&W-vel egyenértékű és a hölgyek keze sem fárad el tőle. Rendőrségi felhasználásra pont jó is lenne (expanzív lövedékkel szerelve). Katonaira meg mehetne a fulltöltetű. És így 10mm Auto-val lehetne azonos típus és kaliber, mind a rendőrségnek ,mind a hadseregnek. Katonai célra meg szerintem jelentősen jobb a 10mm Auto, mint a 9-es Para. Persze az utóbbi a jelenlegi NATO-"szabvány, de szerintem ebben az esetben aztán végképp nem muszáj igazodnunk...
Honvédéknál is van egy rakás nő. Ha csökkentett lőportöltetű kell akkor minek 10mm? Elég a 0.22 is.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 385
113
Az az igazság hogy itthon nem is volt igazán repülőgép ipar 70-éve! Olyan harcjárművet mint amit az általad felhozott respirátor "gyárt", akkor ITT ROHADJAK MEG ha nem tudnék itthon ilyet gyártani! (pár lézerrel kivágott, meghajtott kazánlemezt össze hegeszteni!) ! Hidd el blogen nagyon messze vagyunk a csehektől!

Azért a komondor nem kazánlemez, de az is igaz, hogy ahhoz a páncéllemezeket külföldről vették. Itthon kb csak az alváz készült.
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Nem egy bonyolult műszer hidd el!

Annyit hozzáfűznék még az elözőhöz hogy nekünk még nagyon kiindulási alapunk sincs gondolok itt egy tatra vagy zetor kaliberű cégre!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 385
113
Tudom, hogy nem bonyolult műszer :D Egy nagy teherbírású teherautóalváz páncéllemezzel borítva. Nem egy NASA program. De kb akármelyik gépipari cég meg tudja csinálni, ha rendel hozzá alapanyagot.