A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Már nem gyártanak semmit. Az Aero Vodochody-nak éppúgy vége van,
Humoros ember vagy.
Nem gyártanak semmit :)
http://www.aero.cz/en/
http://www.l-39ng.cz/
Évente változóan 2-3-4-500 millió cseh korona profit, azaz 6-7-8 millió dollár. Nem sok, de van. A magyar "hadiipar" valamelyik évben 130e dollárt keresett...
1500 dolgozó.
Hát igen ilyen az amikor tönkremegy a cseh repgépipar....
Mi lenne ha prosperálna ? :D
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
A listán szereplő beszállítói feladatok extrém minimálisak. Néhány kiesztergált fémdarabról és összecsavarozott panelről beszélünk. A szaki esztergálja a segédmunkás pedig becsavarja a csavarokat és ennyi. Ami azon a listán van, az semmi. Hány új C-27-et gyártottak az elmúlt években, hány Blackhawkot szereltek össze lengyelbe (oda szállítanak be apróságot), stb.!

A magyar repülőgépiar összességében ugyanezt előadja:
http://www.haif.org/company_data.html
Oké, most már látom, kb. a kerékpár-gyártás szintjéig eljutottál, de annak is csak a legaljáig. Szerintem iparral kapcsolatosan ezután inkább ne nevettesd ki magadat a véleményeddel, mint ahogy én se nyilatkozok ilyen magas paci hátáról pl. pénzügyi vagy banki dolgokról, szívműtétről (de még csak vakbél vagy mandulaműtétről sem, pedig azon már túl vagyok). :-)
 
Oké, most már látom, kb. a kerékpár-gyártás szintjéig eljutottál, de annak is csak a legaljáig. Szerintem iparral kapcsolatosan ezután inkább ne nevettesd ki magadat a véleményeddel, mint ahogy én se nyilatkozok ilyen magas paci hátáról pl. pénzügyi vagy banki dolgokról, szívműtétről (de még csak vakbél vagy mandulaműtétről sem, pedig azon már túl vagyok). :)

Én meg azt tanácsolom, hogy próbáld meg helyén kezelni ezt a cseh gyárat, mert minimális darabszámban csekélységeket gyártanak és nem én, hanem te csinálsz hülyét magadból, ha túldimenzionálod. Különösen, hogy nem is vagy tisztában azzal, hogy ilyen csekélységek szintjén tucatnyi magyar vállalkozás is beszállítója a globális repülőgépiparnak.

A cseh repülőgépipar pontosan olyan jelentéktelen, mint a magyar, feltéve, hogy a magyarba nem számítjuk bele a ferihegyi vállalatokat.
 
Humoros ember vagy.
Nem gyártanak semmit :)
http://www.aero.cz/en/
http://www.l-39ng.cz/
Évente változóan 2-3-4-500 millió cseh korona profit, azaz 6-7-8 millió dollár. Nem sok, de van. A magyar "hadiipar" valamelyik évben 130e dollárt keresett...
1500 dolgozó.
Hát igen ilyen az amikor tönkremegy a cseh repgépipar....
Mi lenne ha prosperálna ? :D

Csak a Lufhansa Technik budapesti forgalma 50-60 millió Euró körüli volt tavaly.

Az Aero Vochodny-nak pedig 1000 körüli alkalmazottja volt tavaly a csődközelben, amikor a fizetéseket hatvan százalékra csökkentették. Ebből a helyzetből menekülnek most előre az önálló gyártás feladásán át a nemzetközi beszállítói pozíció felé. Talán sikerrel, ezt majd csak a jövő dönti el. Amit most Csehországban egy cég próbál csinálni, azt Magyarországon tucatnyi már csinálja, csak ez az AV-nek iszonyú hanyatlás, míg az érintett magy beszállítók ezt a rendszerváltás óta saját erőből érték el! És akkor hangsúlyozom, hogy a Lufthansa Techniket bele se számítom a magyar repülőgépiparba, mert súlyosan igazságtalan lenne egy ilyen súlyú vállalatot bedobni ebbe az összehasonlításba!
 
Csak a Lufhansa Technik budapesti forgalma 50-60 millió Euró körüli volt tavaly.

Az Aero Vochodny-nak pedig 1000 körüli alkalmazottja volt tavaly a csődközelben, amikor a fizetéseket hatvan százalékra csökkentették. Ebből a helyzetből menekülnek most előre az önálló gyártás feladásán át a nemzetközi beszállítói pozíció felé. Talán sikerrel, ezt majd csak a jövő dönti el. Amit most Csehországban egy cég próbál csinálni, azt Magyarországon tucatnyi már csinálja, csak ez az AV-nek iszonyú hanyatlás, míg az érintett magy beszállítók ezt a rendszerváltás óta saját erőből érték el! És akkor hangsúlyozom, hogy a Lufthansa Techniket bele se számítom a magyar repülőgépiparba, mert súlyosan igazságtalan lenne egy ilyen súlyú vállalatot bedobni ebbe az összehasonlításba!
Köszönöm, nagyon örülök, hogy a régi cégemet ilyen nagyra becsülöd!! :-)) Majd 15 évet húztam le ott míg meg nem untam, enyém volt a 073sz. névvel is ellátott pecsétnyomó amivel a repülőgépen elvégzett munkát kellett igazolni a dokuban. A céglétszám kb. harmada az Aero Vodochody-nak, és elhiheted, hogy egyetlen segédmunkás-pecsét se volt az egész cégnél (ugyanis a pecséten rajta van a dolgozó vizsgázottsági szintje is)! Ennyit a Lufi-ról..
A magyar repipari beszállítói szintet meg ne nagyon próbáld a Vodochody szintjéhez mérni, mert sajnálatosan messze nem azonos szintről van szó (ugye nem kell mondanom, hogy nem mi vagyunk a magasabb polcon?), még ha a csehek nem is tündökölnek már a régi nagyságukban.
Tehát az a véleményem, hogy a bankok és cégek pénzügyi oldalához talán értesz, de a repipar működéséhez és lehetőségeihez műszaki szempontból jobb lenne ha óvatosabban szólnál hozzá, és leginkább csak kérdeznél.
 
Wolfram

Elvileg a 10 mm auto-ból is van AP ami átviszi a NATO CRISAT célt. (kevlár páncél) Csak ugye ez a lőszer nem civil piaci termék, de youtube videón láttam, hogy működik :-)
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Húúú, blogen...
Ezt már írtam, de továbbra is tanúbizonyságot teszel róla:
Gyakorlatilag olyan mérhetetlenül ostoba vagy, hogy fel sem fogod, hogy mennyire :(
Tényleg nem kell folyton bizonygatni, hogy nem értesz semmihez egy kicsit se....

Itthon 3 cégről tudok, aki repiparba beszállít:
Debrecenben (vagy a környékén) és Pakson van egy-egy üzem, akik kábelkorbácsokat gyártanak az Airbusnak.
Lajosmizsén a GD kft szerelőlétrákat meg állványokat gyárt (pl. a Quantas A380-asaihoz szállítottak), de az csak egy része a tevékenységüknek.
Az Aero Vodochodyhoz képest ez igencsak kevés.
És a cseheknek még ott van Zlin + a LOM Praha is, ami elég komoly javítóbázis:
http://www.lompraha.cz/en/
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Bazz én most értettem meg molni kirohanásait. Mikor valaki ekkora mellénnyel önti magából a szart úgy hogy egy oszlopos fúrót nem ismerne fel a való életben...
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Most már elértünk addig, hogy bejelentettek egy beszerzést. Már csak valami olyan kéne ami emberi élet kioltására is alkalmas.....
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Az az igazság hogy itthon nem is volt igazán repülőgép ipar 70-éve! Olyan harcjárművet mint amit az általad felhozott respirátor "gyárt", akkor ITT ROHADJAK MEG ha nem tudnék itthon ilyet gyártani! (pár lézerrel kivágott, meghajtott kazánlemezt össze hegeszteni!) ! Hidd el blogen nagyon messze vagyunk a csehektől!
 
HK-ból a P30 korszerűbb már. USP-nek meg tényleg elég vastag a markolata...
De a Luthero által korábban betett Arsenal Strike sem rossz szerintem.

https://forum.htka.hu/threads/pisztolyok.316/page-11#post-50860

http://www.arsenalfirearms.it/products/strike-pistol-system/#




A 10mm Auto-ban az a jó, hogy van csökkentett lőportöltetű változatban is (meg semmibe nem tart olyat gyártna itthon sem). Az úgy nagyjából a .40 S&W-vel egyenértékű és a hölgyek keze sem fárad el tőle. Rendőrségi felhasználásra pont jó is lenne (expanzív lövedékkel szerelve). Katonaira meg mehetne a fulltöltetű. És így 10mm Auto-val lehetne azonos típus és kaliber, mind a rendőrségnek ,mind a hadseregnek. Katonai célra meg szerintem jelentősen jobb a 10mm Auto, mint a 9-es Para. Persze az utóbbi a jelenlegi NATO-"szabvány, de szerintem ebben az esetben aztán végképp nem muszáj igazodnunk...
Honvédéknál is van egy rakás nő. Ha csökkentett lőportöltetű kell akkor minek 10mm? Elég a 0.22 is.
 
Az az igazság hogy itthon nem is volt igazán repülőgép ipar 70-éve! Olyan harcjárművet mint amit az általad felhozott respirátor "gyárt", akkor ITT ROHADJAK MEG ha nem tudnék itthon ilyet gyártani! (pár lézerrel kivágott, meghajtott kazánlemezt össze hegeszteni!) ! Hidd el blogen nagyon messze vagyunk a csehektől!

Azért a komondor nem kazánlemez, de az is igaz, hogy ahhoz a páncéllemezeket külföldről vették. Itthon kb csak az alváz készült.
 
Nem egy bonyolult műszer hidd el!

Annyit hozzáfűznék még az elözőhöz hogy nekünk még nagyon kiindulási alapunk sincs gondolok itt egy tatra vagy zetor kaliberű cégre!
 
Tudom, hogy nem bonyolult műszer :D Egy nagy teherbírású teherautóalváz páncéllemezzel borítva. Nem egy NASA program. De kb akármelyik gépipari cég meg tudja csinálni, ha rendel hozzá alapanyagot.