A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

"A Tatra Defence Vehicles 2019-ben adhatja át az első példányt, 2020-ra pedig befejeződnek a szállítások. Azért csak akkor, mert a cég jelenleg az Indonéz Hadsereg megrendelésére gyárt 8×8-as kerékképletű Pandur II-eseket. A tavaly november végén aláírt üzlet értéke több mint 39 millió USD." khmm

Panduroknak csak összeszerelése zajlik náluk.
 
"A Tatra Defence Vehicles 2019-ben adhatja át az első példányt, 2020-ra pedig befejeződnek a szállítások. Azért csak akkor, mert a cég jelenleg az Indonéz Hadsereg megrendelésére gyárt 8×8-as kerékképletű Pandur II-eseket. A tavaly november végén aláírt üzlet értéke több mint 39 millió USD." khmm

Ez az üzlet tartalmaz még 8 db RM-70 Vampir MRLS-t és M3 Amphibious Rig-ket. Ha jól emlékszem Pandur-ból valami pár darabot vettek csak tesztelés céljából. Persze ez nem jelenti azt, hogy később nem vásárolhatnak belőlük.
 
"CSAK"?!! Nálunk meg tudtommal még semmilyen harcjármű összeszerelése se zajlik sajnos.

Nem, és arról, hogy a cseheknél összeszerelés zajlik nem tudtam. Így már nem igaz, amít írtam, hogy a Rába részesedése katonai járműgyártásból jelentősebb, mint a Tátráé, mert ezzel egálba kerültek. A Tátra összeszerel, a Rába komplett részegységeket gyárt.

Ez ugyanakkor rávilágít arra, hogy nagyon beszűkültek a BTR csere lehetőségei, mert a világ nagy gyártói jobbára már elkötelezték magukat.

General Dynamics --> Tatra DI (Pandur)
Patria (Kongsberg) --> PGZ SA (Patria)
Rheinmetall --> Romanian MVS (Boxer)

Magyarán a Rábának:
- Iveco SuparAV
- Nexter Systems VBCI 2
- Арзамасмашзавод Бумеранг

A Nexterre kellene lecsapni annak széleskörű profilja (tüzérségi eszközök, 4x4-es járművek, stb.) miatt. A probléma az, hogy teljesen állami és nem valószínű, hogy a francia állam a francia munkahelyek védelmében lemondana egyes termékek franciaországi gyártásáról, így marad az Iveco mint parner, mivel az oroszok meg biztos nem fognak számunkra csúcstechnológiát jelentő eszközt külföldi gyártásba adni.

De erre sincs sok időnk, mert könnyen lehet, hogy az Iveco előbb-utóbb talál magának egy feltörekvő harmadik világbeli partnert a termékskálája terítésére.
 
A Nexterre kellene lecsapni annak széleskörű profilja (tüzérségi eszközök, 4x4-es járművek, stb.) miatt. A probléma az, hogy teljesen állami és nem valószínű, hogy a francia állam a francia munkahelyek védelmében lemondana egyes termékek franciaországi gyártásáról,

Indiának is felajánlották.
 
Jó, de ott a megrendelések lehetséges volumene miatt az anyjukat is felajánlották volna! Sőt, biztos vagyok benne, hogy meg is tették.

De felajánlották és ki is fejlesztették a Trajan-t úgy, hogy nem volt biztos a siker. Szóval ők is keresik a megoldást a megrendelésért.
 
Akkor nézzük mit tud ajánlani a Magyar Hadseregnek egy Rába-Iveco és egy Rába-Nexter vállalat:

4x4 páncélozatlan:
RI: Iveco Massif
RN: -

4x4 könnyű páncélozott:
RI: LMV 2
RN: -

4x4 könnyű páncélozott úszóképes:
RI: -
RN: -

MRAP:
RI: MPV
RN: TITUS

8x8 APC:
RI: SuperAV
RN: VBCI 2

lánctalpas IFV:
RI: Dardo
RN: -

harckocsi:
RI: inkább hagyjuk
RN: Leclerc

vontatott 150mm fölötti tarack:
RI: -
RN: TRAJAN

önjáró 150mm fölötti tarack:
RI: -
RN: CAESAR

120mm aknavető:
RI: -
RN: -

önjáró 120mm aknavető:
RI: LMV 120mm
RN: -

Ahogy nézem a Rába az Iveco-val tudna együttműködni a lehet legnagyobb Rába eredetű, vagy Rába által gyártani tudott technológia bedolgozására, míg a Nexter jobbára olyan téren tudna beszállítani, ahol a magyar partner nem sokban tudna hozzájárulni (tüzérségi eszközök, lánctalpas járművek) közös gyártáshoz.
 
De erre sincs sok időnk, mert könnyen lehet, hogy az Iveco előbb-utóbb talál magának egy feltörekvő harmadik világbeli partnert a termékskálája terítésére.

Ott van még a MOWAG.:) Az Iveco a románoknak is felajánlotta a liszensz gyártást, tudjuk végül ki lett a befutó ott. Már ha tényleg megvalósul az üzlet, olyan híreket lehet hallani, hogy az új kormány az angol fregattok felújítását meg a 4 új damen corvettet is parkolópályára tette. Aztán, hogy mi igaz és mi nem...

A Volvo még novemberben eladásra kínálta a komplett katonai részlegét (Acmat, Mack Defense, Panhard, Renault Trucks Defense, Volvo Defense). Igaz ők főként csak katonai járműveket gyártanak. Onnan jöhetne a Panhard (VBL, PVP) és a Renault Trucks Defense (VAB, Sherpa). Vab mk3 apc-nek, a bázisán kialakítani egy 8x8-as ifv-t blablabla stb stb.

Már megint ott tartunk, hogy a valóságtól teljesen elrugaszkodva álmodozunk.
 
Már megint ott tartunk, hogy a valóságtól teljesen elrugaszkodva álmodozunk.

Te lehet. De egy Rába-Iveco együttműködés egyes járművek magyarországi gyártására egyáltalán nem az. Ha a GE a Tátrának átad Pandur összeszerelést csak azért, mert a csehek rendelnek néhány tucatot!
 
  • Tetszik
Reactions: marton
Úgy írjátok mintha az egész gyártási jogot adták volna el! pl most már csak a románok a boxer kizárólagos gyártói és forgalmazójai! :) pénz beszél
 
Teljesen kizárt,hogy a németek eladták a Boxer minden jogát a románoknak úgy,hogy nekik semmi beleszólásuk nem maradt(ugye a kizárólagos gyártói és forgalmazói jog ezt jelenti).
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Teljesen kizárt,hogy a németek eladták a Boxer minden jogát a románoknak úgy,hogy nekik semmi beleszólásuk nem maradt(ugye a kizárólagos gyártói és forgalmazói jog ezt jelenti).

Közös vállalatot hoztak létre, amely egyes termékeket gyárt.
 
Ott van még a MOWAG.:) Az Iveco a románoknak is felajánlotta a liszensz gyártást, tudjuk végül ki lett a befutó ott. Már ha tényleg megvalósul az üzlet, olyan híreket lehet hallani, hogy az új kormány az angol fregattok felújítását meg a 4 új damen corvettet is parkolópályára tette. Aztán, hogy mi igaz és mi nem...

A Volvo még novemberben eladásra kínálta a komplett katonai részlegét (Acmat, Mack Defense, Panhard, Renault Trucks Defense, Volvo Defense). Igaz ők főként csak katonai járműveket gyártanak. Onnan jöhetne a Panhard (VBL, PVP) és a Renault Trucks Defense (VAB, Sherpa). Vab mk3 apc-nek, a bázisán kialakítani egy 8x8-as ifv-t blablabla stb stb.

Már megint ott tartunk, hogy a valóságtól teljesen elrugaszkodva álmodozunk.
Igen, maradjunk a busznal. Az a realitás. Nem vesznek ezek se mást.
 
Teljesen kizárt,hogy a németek eladták a Boxer minden jogát a románoknak úgy,hogy nekik semmi beleszólásuk nem maradt(ugye a kizárólagos gyártói és forgalmazói jog ezt jelenti).

Persze, h kizárt, Shornet24 se azt írta, félre érthetted :)