F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

Ilyenkor ez a video jut szembe .:)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szóval ez lehet indok is az f-35 tervezésénél ahol már a HUD kijelzőt is elhagyták hisz nincs szüksége éles fordulókra .

És akkor már értem hogy miért nem tartod te szükségesnek a hiperszonikus sebesség és egyéb scifi dolgokat nagyra.

HUD azért nem kell mert "sisakban van a HUD"

hiperszonikus sebesség repülőben nincs. Belső fegyverteret megpakolva utánégető nélkül F-35 kb 1.2machot tud. Ez jóval alacsonyabb mint amit F-22 tud, de jóval több mint amit pl F-16, F-18 tud hasonló konfigban.
 
Ilyenkor ez a video jut szembe .:)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szóval ez lehet indok is az f-35 tervezésénél ahol már a HUD kijelzőt is elhagyták hisz nincs szüksége éles fordulókra .

És akkor már értem hogy miért nem tartod te szükségesnek a hiperszonikus sebesség és egyéb scifi dolgokat nagyra.
Az F-35 HUD elhagyása az, hogy a sisakdisplayen minden ott van és a gépen is át lehet rajta nézni. Így a HUD-nak sok értelme már nincs.

A hiperszonikus sebességnek más miatt nincs értelme, ez azt mutatja meg, hogy a repülőgépes TVC miért nem ad lényegében semmit. A rakéta "picit" jobban vektorál, ezt anno meg is mondtam a rakéta t/w és a repülőgép t/w aránynál.

Mintha vanami konténer lenne ami köpködi ki a fákjákat. Az infrás rakétáknál hogyan oldják meg a közelségi gyújtást? Itt is látszott, hogy ha összejön akkor elütötte a gépet és akkor biztos a sérülés, de ha nem akkor elment mellette, persze ezeken nem volt most robbanófej.
Ar R-73-on asszem lézeres távolságmérés van. A többi rakétánál fejből meg nem mondom.
 
Az AIM-9-hez egy kis adalék.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
A felújításnál használhatják az F-35-ösnél használt festéket? Gondolom az újabb fejlesztés így jobb is kell legyen.
 
YF-23-ról szól, de kapcsolódik F-22-höz.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Piszok időigényesnek tűnik, több száz csavart ki-be húzni minden ellenőrzésen, utána gondolom ledugaszolják őket.
 
Jól látom,hogy nyomatékkulcs gyárilag van a srácok kezében?
Az nem nyomattékkulcs, az kissé méretesebb szerszám lenne, de elsőként én is azt kerestem és hiányoltam náluk. Ez sima egyszerű kurbli-csavarhúzó bitholderrel (cserélhető csavarhúzóhegy-tartóval) a végén. Többször is, pl. 2,21-nél és 2,57-nél is látni, hogy rendesen rányomva a szerszámot meghúzza csavart és nincs semmi, a nyomatékkulcsra jellemző kattanó hang. Mikor időnként a meghúzásnál hallani egy-két kattanást, az azt jelzi hogy nem nyomták rá eléggé a csavarra a szerszámot és a csavarban megugrott a csavarhúzó hegye (nem tesz jót a csavarnak, ilyenkor kissé mindig "darálja"/koptatja a sliccelést, ami nem a meghúzásnál probléma, hanem majd a következő kiburkolásnál, kicsavarásnál lesz miatta anyázás, rosszabb esetben fúró+csavarkiszedős akció). Többször is látni, hogy a kattanó-daráló hang után még jobban rányomva a szerszámot ráhúznak a csavarra, ha ezt nyomatékkulccsal tennék akkor újra lekattanna/ugrana a beszabályzott nyomatéknál.
 
Az nem nyomattékkulcs, az kissé méretesebb szerszám lenne, de elsőként én is azt kerestem és hiányoltam náluk. Ez sima egyszerű kurbli-csavarhúzó bitholderrel (cserélhető csavarhúzóhegy-tartóval) a végén. Többször is, pl. 2,21-nél és 2,57-nél is látni, hogy rendesen rányomva a szerszámot meghúzza csavart és nincs semmi, a nyomatékkulcsra jellemző kattanó hang. Mikor időnként a meghúzásnál hallani egy-két kattanást, az azt jelzi hogy nem nyomták rá eléggé a csavarra a szerszámot és a csavarban megugrott a csavarhúzó hegye (nem tesz jót a csavarnak, ilyenkor kissé mindig "darálja"/koptatja a sliccelést, ami nem a meghúzásnál probléma, hanem majd a következő kiburkolásnál, kicsavarásnál lesz miatta anyázás, rosszabb esetben fúró+csavarkiszedős akció). Többször is látni, hogy a kattanó-daráló hang után még jobban rányomva a szerszámot ráhúznak a csavarra, ha ezt nyomatékkulccsal tennék akkor újra lekattanna/ugrana a beszabályzott nyomatéknál.
Azért írtam,hogy a karjába van építve a nyomatékkulcs mert nincs nála.
 
Nagyon hi-tech, de legalább láttunk 30000 dolláros kurblit. És ezután kicsit kevésbé aggódom, hogy pont gyári értékre húztam-e a csavart a kocsin meg a motoron.
 
Nagyon hi-tech, de legalább láttunk 30000 dolláros kurblit. És ezután kicsit kevésbé aggódom, hogy pont gyári értékre húztam-e a csavart a kocsin meg a motoron.
Azért túlzásba nem kell esni, nálunk a teljes szerelő-szerszámkészlet került kb. 500000-be (Ft), és abban is volt egy ilyen kurbli-csavarhúzó, ami így nem kerülhet olyan sok dollárba.:)
Az autó-motoroknál meg azért óvatosan azokkal a csavarokkal, a repülőgépeken ugyanis a sasszegen és a csavarokat biztosító dróton kívül minden olyan spec rep-ipari anyagból készül amit a kereskedelemben nem kapsz meg, (úgyse tudnád megfizetni), szóval ezeket bátrabban lehet húzgálni mint a "civil" csavarokat. Dolgoztam pár évet civil cégnél is, és vittem oda a kollégáknak mintaként néhány ilyen minőségi csavart (van itthon pár marékkal ilyen selejt amik méret alá koptak 1-2 tizeddel és gépbe már nem beépíthetőek, de itthon néha jól jön). Egyik erős fiú fogadásból el akart görbíteni egy 8-as csapot a satuba befogva kilós kalapáccsal, és a csavar akkorát ütött neki vissza hogy a kalapácsot a műhely túlsó sarkában találtuk meg, az utólagos mérés szerint a csap fél fokot görbült csak meg. :eek::D
 
photo_192253.jpg