F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Ilyenkor ez a video jut szembe .:)

Szóval ez lehet indok is az f-35 tervezésénél ahol már a HUD kijelzőt is elhagyták hisz nincs szüksége éles fordulókra .

És akkor már értem hogy miért nem tartod te szükségesnek a hiperszonikus sebesség és egyéb scifi dolgokat nagyra.

HUD azért nem kell mert "sisakban van a HUD"

hiperszonikus sebesség repülőben nincs. Belső fegyverteret megpakolva utánégető nélkül F-35 kb 1.2machot tud. Ez jóval alacsonyabb mint amit F-22 tud, de jóval több mint amit pl F-16, F-18 tud hasonló konfigban.
 
M

molnibalage

Guest
Ilyenkor ez a video jut szembe .:)

Szóval ez lehet indok is az f-35 tervezésénél ahol már a HUD kijelzőt is elhagyták hisz nincs szüksége éles fordulókra .

És akkor már értem hogy miért nem tartod te szükségesnek a hiperszonikus sebesség és egyéb scifi dolgokat nagyra.
Az F-35 HUD elhagyása az, hogy a sisakdisplayen minden ott van és a gépen is át lehet rajta nézni. Így a HUD-nak sok értelme már nincs.

A hiperszonikus sebességnek más miatt nincs értelme, ez azt mutatja meg, hogy a repülőgépes TVC miért nem ad lényegében semmit. A rakéta "picit" jobban vektorál, ezt anno meg is mondtam a rakéta t/w és a repülőgép t/w aránynál.

Mintha vanami konténer lenne ami köpködi ki a fákjákat. Az infrás rakétáknál hogyan oldják meg a közelségi gyújtást? Itt is látszott, hogy ha összejön akkor elütötte a gépet és akkor biztos a sérülés, de ha nem akkor elment mellette, persze ezeken nem volt most robbanófej.
Ar R-73-on asszem lézeres távolságmérés van. A többi rakétánál fejből meg nem mondom.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
A felújításnál használhatják az F-35-ösnél használt festéket? Gondolom az újabb fejlesztés így jobb is kell legyen.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 582
18 559
113
Piszok időigényesnek tűnik, több száz csavart ki-be húzni minden ellenőrzésen, utána gondolom ledugaszolják őket.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Jól látom,hogy nyomatékkulcs gyárilag van a srácok kezében?
Az nem nyomattékkulcs, az kissé méretesebb szerszám lenne, de elsőként én is azt kerestem és hiányoltam náluk. Ez sima egyszerű kurbli-csavarhúzó bitholderrel (cserélhető csavarhúzóhegy-tartóval) a végén. Többször is, pl. 2,21-nél és 2,57-nél is látni, hogy rendesen rányomva a szerszámot meghúzza csavart és nincs semmi, a nyomatékkulcsra jellemző kattanó hang. Mikor időnként a meghúzásnál hallani egy-két kattanást, az azt jelzi hogy nem nyomták rá eléggé a csavarra a szerszámot és a csavarban megugrott a csavarhúzó hegye (nem tesz jót a csavarnak, ilyenkor kissé mindig "darálja"/koptatja a sliccelést, ami nem a meghúzásnál probléma, hanem majd a következő kiburkolásnál, kicsavarásnál lesz miatta anyázás, rosszabb esetben fúró+csavarkiszedős akció). Többször is látni, hogy a kattanó-daráló hang után még jobban rányomva a szerszámot ráhúznak a csavarra, ha ezt nyomatékkulccsal tennék akkor újra lekattanna/ugrana a beszabályzott nyomatéknál.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
Az nem nyomattékkulcs, az kissé méretesebb szerszám lenne, de elsőként én is azt kerestem és hiányoltam náluk. Ez sima egyszerű kurbli-csavarhúzó bitholderrel (cserélhető csavarhúzóhegy-tartóval) a végén. Többször is, pl. 2,21-nél és 2,57-nél is látni, hogy rendesen rányomva a szerszámot meghúzza csavart és nincs semmi, a nyomatékkulcsra jellemző kattanó hang. Mikor időnként a meghúzásnál hallani egy-két kattanást, az azt jelzi hogy nem nyomták rá eléggé a csavarra a szerszámot és a csavarban megugrott a csavarhúzó hegye (nem tesz jót a csavarnak, ilyenkor kissé mindig "darálja"/koptatja a sliccelést, ami nem a meghúzásnál probléma, hanem majd a következő kiburkolásnál, kicsavarásnál lesz miatta anyázás, rosszabb esetben fúró+csavarkiszedős akció). Többször is látni, hogy a kattanó-daráló hang után még jobban rányomva a szerszámot ráhúznak a csavarra, ha ezt nyomatékkulccsal tennék akkor újra lekattanna/ugrana a beszabályzott nyomatéknál.
Azért írtam,hogy a karjába van építve a nyomatékkulcs mert nincs nála.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Nagyon hi-tech, de legalább láttunk 30000 dolláros kurblit. És ezután kicsit kevésbé aggódom, hogy pont gyári értékre húztam-e a csavart a kocsin meg a motoron.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nagyon hi-tech, de legalább láttunk 30000 dolláros kurblit. És ezután kicsit kevésbé aggódom, hogy pont gyári értékre húztam-e a csavart a kocsin meg a motoron.
Azért túlzásba nem kell esni, nálunk a teljes szerelő-szerszámkészlet került kb. 500000-be (Ft), és abban is volt egy ilyen kurbli-csavarhúzó, ami így nem kerülhet olyan sok dollárba.:)
Az autó-motoroknál meg azért óvatosan azokkal a csavarokkal, a repülőgépeken ugyanis a sasszegen és a csavarokat biztosító dróton kívül minden olyan spec rep-ipari anyagból készül amit a kereskedelemben nem kapsz meg, (úgyse tudnád megfizetni), szóval ezeket bátrabban lehet húzgálni mint a "civil" csavarokat. Dolgoztam pár évet civil cégnél is, és vittem oda a kollégáknak mintaként néhány ilyen minőségi csavart (van itthon pár marékkal ilyen selejt amik méret alá koptak 1-2 tizeddel és gépbe már nem beépíthetőek, de itthon néha jól jön). Egyik erős fiú fogadásból el akart görbíteni egy 8-as csapot a satuba befogva kilós kalapáccsal, és a csavar akkorát ütött neki vissza hogy a kalapácsot a műhely túlsó sarkában találtuk meg, az utólagos mérés szerint a csap fél fokot görbült csak meg. :eek::D
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 591
7 844
113
photo_192253.jpg