Joker, egyszer gyárts le egy gépészeti rendszert. 8 évig voltam az egyik vezető beosztású mérnök hullámvasútak gyártásában, több tíz ezer alkatrész. A gyártás csak egy dolog. Azt össze kell járatni, stb. Ha kettő érzékelőt kicserelész az utas reteszelő rendszerében, akkor azt több ezer alkalommal teszteled, hogy elérd a 95%-os megbízhatóságot. Ha az előírt 20000 cikluson belül egy hiba van, akkor újra minden.
Körülbelül 1000-1500 hatályos szabványt kell használni az egész projekt során. Ha azt vesszük alapul, hogy a szabványokat átlag 5 évente felülvizsgálják, akkor más a leányzó fekvése... Tök egyszerű dolog: Régen volt 4,3-as vastagságú cső. Most nincs. van 4 vagy 4,5mm-es falvastagságú. Ez az utas reteszelője, hogy ne essen ki. A 4mm-es nem éri el a kívánt biztonsági tényezőt, a 4,5mm-es meg nehéz az alap pneumatikus rendszerre. Vagy más anyagot használsz, akkor újra kell csinálni az egész szilárdsági méretezést + típusengedély + tartós tesztek + kiegészítő készülékek (habosító készülék, stb..), vagy nagyobb anyagvastagság (nehezebb szerkezet), emiatt újra kell számolni mindent, mivel 4,5 (illetve 5,2) g gyorsulásnál nagyobb a ráadódó erő az egész szerkezetre. Csak egy ilyen módosítás olyan 150-200k Euro. Csak egy ilyen pitiáner dolog miatt... Szóval ez nem ilyen egyszerű, mint tűnik elsőre