Annak csak annyi célja volt, hogy fogyjanak a Tomahawk-ok, nem az, hogy valóban kárt is tegyenek a szír reptérben (szinte az összes mellément).
Kövesden le kellene tisztítani és egységes felülettel burkolni a kifutót, amúgy semmi baja. Ez a már életveszélyes toronyról és az egyéb (lerombolt) épületekről nem mondható el.Csákvárt már elnyelte a föld, Mezőkövesdet most nyeli. Kunmadaras betonja is romokban hever.
HAS = Hardened Aircraft Shelter (megerősített repülőgép fedezék)Valaki mondja már meg, mi az a HAS?
Sejtem, hogy mire gondoltok, de nem ugrik be az angol (?) megnevezés. Köszönöm!
Azért egy szegedi Gripen felszállást megnéznék. 1185 m x 30 m aszfaltos pályánk van, tömeggel kapcsolatos infó nincs. Ilyen orrmotoros kis gépek vannak rajtaEgyebkent nem értem mi a probléma tárgya. Mo.on rengeteg reptér van.
Használaton kívüli repterek:
- Csákvár
- Taszár
- Kalocsa
- Kunmadaras
- Mezőkövesd
- Szentkitály
ezeknél a pályákat kéne valamilyen még elfogadható szinten karban tartani és tartaléknak jók
+ a megfelő pályával rendelkező polgári repterek
- Ferihegy
- Tököl
- K.k.lacháza
- Debrecen
- Sármellek
- B.csaba
- Pecs
- Szeged
Eze bármelyikérõl egy Gripen kategóriájú gep siman elūzemelne
+ aktív katonai repterek:
- Kecskemet
- Papa
- Szolnok
Ha jól számolom 17... több mint ahány gépünk van.

- Ez a hajó már elment. Kecsót többször is felújították, Lacház nagy része lassan 30 éve rohad.
- Ki mondta, hogy Kecsót bárki megvenné...?
A Mil-eket szállítónak tervezték és sajnos még a csöves légvédelemnek sem okoz gondot a kiiktatásuk, nemhogy a MANPAD-oknak.A történelem tanulsága az, hogy eddig kurvára senki nem tudta előre megmondani, hogy hol, mit és mikro fognak használni.
Az Afganisztán példának azért jött, mert ott Redeye, Strela-2 és végül Stinger A volt a fenyegetés és már ilyen környezetben is ultragáz a magyar helik színvonala. Még ezt sem sikerült megértened...
Apropó, a dolgok jelen állása szerint jövő januártól teljes mértékben szállítógép nélkül maradunk......meg veszünk két business jetet "szállító repülőnek"...

Hát év végéig a pótlást ígérték, az LSHN cikkjében is. De majd meglátom ha repül....Apropó, a dolgok jelen állása szerint jövő januártól teljes mértékben szállítógép nélkül maradunk...![]()
A Mil-eket szállítónak tervezték és sajnos még a csöves légvédelemnek sem okoz gondot a kiiktatásuk, nemhogy a MANPAD-oknak.
Hát mivel az amerikaiak éppen mostanság cserélik le az afgán minyókat felújított UH-60-akra ... egyre inkább kizárnám a magyar légierő megjelenését Kabul kies egén ..
https://defence.pk/pdf/threads/afgh...d-with-159-us-refurbished-black-hawks.496951/
Ha már a történelem eljövendő eseményeit latolgatnád.
Csákvárt már elnyelte a föld, Mezőkövesdet most nyeli. Kunmadaras betonja is romokban hever.
2015 Turku Airshow - 500 m-en belül megállt!Azért egy szegedi Gripen felszállást megnéznék. 1185 m x 30 m aszfaltos pályánk van, tömeggel kapcsolatos infó nincs. Ilyen orrmotoros kis gépek vannak rajta![]()
Mikor jártál azon a reptéren?Szóval van Kunmadarason egy kifutó. Az fasza!![]()
RIAT-on mindig közönségsiker ahogy a pálya felénél lévő összekötő guruló úton(szépmagyarul, nem tudom mi a szakkifejezés) kifordul leszállás után. A többiek mindig túlfutnak rajta. (kivéve a Rafale)2015 Turku Airshow - 500 m-en belül megállt!
A teherbírása 20 tonna. Amúgy egy Gripen leszállást én is megnéznék. Láttam már leszállni Szegeden sok mindent - jó lenne egyszer egy Gripen is.
Az ilyen téveszmékkel kérlekt mást traktálj...Annak csak annyi célja volt, hogy fogyjanak a Tomahawk-ok, nem az, hogy valóban kárt is tegyenek a szír reptérben (szinte az összes mellément).
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..