A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Annak csak annyi célja volt, hogy fogyjanak a Tomahawk-ok, nem az, hogy valóban kárt is tegyenek a szír reptérben (szinte az összes mellément).

Valaki mondja már meg, mi az a HAS?
Sejtem, hogy mire gondoltok, de nem ugrik be az angol (?) megnevezés. Köszönöm!
 
Egyebkent nem értem mi a probléma tárgya. Mo.on rengeteg reptér van.
Használaton kívüli repterek:
- Csákvár
- Taszár
- Kalocsa
- Kunmadaras
- Mezőkövesd
- Szentkitály
ezeknél a pályákat kéne valamilyen még elfogadható szinten karban tartani és tartaléknak jók

+ a megfelő pályával rendelkező polgári repterek
- Ferihegy
- Tököl
- K.k.lacháza
- Debrecen
- Sármellek
- B.csaba
- Pecs
- Szeged
Eze bármelyikérõl egy Gripen kategóriájú gep siman elūzemelne

+ aktív katonai repterek:
- Kecskemet
- Papa
- Szolnok

Ha jól számolom 17... több mint ahány gépünk van.
 
Csákvárt már elnyelte a föld, Mezőkövesdet most nyeli. Kunmadaras betonja is romokban hever.
 
Csákvárt már elnyelte a föld, Mezőkövesdet most nyeli. Kunmadaras betonja is romokban hever.
Kövesden le kellene tisztítani és egységes felülettel burkolni a kifutót, amúgy semmi baja. Ez a már életveszélyes toronyról és az egyéb (lerombolt) épületekről nem mondható el.
 
Valaki mondja már meg, mi az a HAS?
Sejtem, hogy mire gondoltok, de nem ugrik be az angol (?) megnevezés. Köszönöm!
HAS = Hardened Aircraft Shelter (megerősített repülőgép fedezék)
pl.:
photo149.jpg
 
Egyebkent nem értem mi a probléma tárgya. Mo.on rengeteg reptér van.
Használaton kívüli repterek:
- Csákvár
- Taszár
- Kalocsa
- Kunmadaras
- Mezőkövesd
- Szentkitály
ezeknél a pályákat kéne valamilyen még elfogadható szinten karban tartani és tartaléknak jók

+ a megfelő pályával rendelkező polgári repterek
- Ferihegy
- Tököl
- K.k.lacháza
- Debrecen
- Sármellek
- B.csaba
- Pecs
- Szeged
Eze bármelyikérõl egy Gripen kategóriájú gep siman elūzemelne

+ aktív katonai repterek:
- Kecskemet
- Papa
- Szolnok

Ha jól számolom 17... több mint ahány gépünk van.
Azért egy szegedi Gripen felszállást megnéznék. 1185 m x 30 m aszfaltos pályánk van, tömeggel kapcsolatos infó nincs. Ilyen orrmotoros kis gépek vannak rajta :D
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
  1. Ez a hajó már elment. Kecsót többször is felújították, Lacház nagy része lassan 30 éve rohad.
  2. Ki mondta, hogy Kecsót bárki megvenné...?
Hajjaj Molni, csak aztán nehogy úgy érjük el az Új Zrínyiász Program kertében ama 2%-ot, hogy Kecsót privatizálják, valamenyik szakadványt sokkkk pénzért újranyitják, meg veszünk két business jetet "szállító repülőnek", és a Fal üzemeltetését is beszórják a HM költségvetésbe...
(nem lenne példátlan)
 
A történelem tanulsága az, hogy eddig kurvára senki nem tudta előre megmondani, hogy hol, mit és mikro fognak használni.
Az Afganisztán példának azért jött, mert ott Redeye, Strela-2 és végül Stinger A volt a fenyegetés és már ilyen környezetben is ultragáz a magyar helik színvonala. Még ezt sem sikerült megértened...
A Mil-eket szállítónak tervezték és sajnos még a csöves légvédelemnek sem okoz gondot a kiiktatásuk, nemhogy a MANPAD-oknak.
Hát mivel az amerikaiak éppen mostanság cserélik le az afgán minyókat felújított UH-60-akra ... egyre inkább kizárnám a magyar légierő megjelenését Kabul kies egén ..
https://defence.pk/pdf/threads/afgh...d-with-159-us-refurbished-black-hawks.496951/
Ha már a történelem eljövendő eseményeit latolgatnád.
 
Ne akard megmagyarázni a fideszes hazaárulást Panzerfaust, hogy Orbán halálba küldené a katonáinkat a helikopteres képességnek nevezett gyilkossággal.
 
A Mil-eket szállítónak tervezték és sajnos még a csöves légvédelemnek sem okoz gondot a kiiktatásuk, nemhogy a MANPAD-oknak.
Hát mivel az amerikaiak éppen mostanság cserélik le az afgán minyókat felújított UH-60-akra ... egyre inkább kizárnám a magyar légierő megjelenését Kabul kies egén ..
https://defence.pk/pdf/threads/afgh...d-with-159-us-refurbished-black-hawks.496951/
Ha már a történelem eljövendő eseményeit latolgatnád.

A Mil-eket (gonoldom itt a Mi-8-asra gondolsz és nem a 28-asra) szállítónak tervezték...1961-ben. Azóta egész másképp festenek a legújabb Mi-8 variánsok. Eltelt 56 év...
 
Csákvárt már elnyelte a föld, Mezőkövesdet most nyeli. Kunmadaras betonja is romokban hever.

Kunmadarason a pálya jó, de a gurulóutakból van olyan, ami bűnrossz. A szovjetek a pályát és néhány gurulóutat pár évvel a kivonás előtt egy NSzK céggel(!) amerikai technológiával újították fel. Akkor még hosszútávra terveztek.
 
Azért egy szegedi Gripen felszállást megnéznék. 1185 m x 30 m aszfaltos pályánk van, tömeggel kapcsolatos infó nincs. Ilyen orrmotoros kis gépek vannak rajta :D
2015 Turku Airshow - 500 m-en belül megállt!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A teherbírása 20 tonna. Amúgy egy Gripen leszállást én is megnéznék. Láttam már leszállni Szegeden sok mindent - jó lenne egyszer egy Gripen is.
 
Brutális kêpeket láttam dilettációkról az elmorzsolódott beton téglalapok közt a Panoramion. Akkor nyilván ezek voltak a felújítatlan gurulóutak...
 
2015 Turku Airshow - 500 m-en belül megállt!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A teherbírása 20 tonna. Amúgy egy Gripen leszállást én is megnéznék. Láttam már leszállni Szegeden sok mindent - jó lenne egyszer egy Gripen is.
RIAT-on mindig közönségsiker ahogy a pálya felénél lévő összekötő guruló úton(szépmagyarul, nem tudom mi a szakkifejezés) kifordul leszállás után. A többiek mindig túlfutnak rajta. (kivéve a Rafale)