- Ez a hajó már elment. Kecsót többször is felújították, Lacház nagy része lassan 30 éve rohad.
- Ki mondta, hogy Kecsót bárki megvenné...?
Agree.
Háború esetén nem szabadna gazdasági megfontolásoknak játszania. Ha repülni kell, akkor repülni kell. Tudod, ezt jelenti a honvédelem....
A mezei MLRS-ek kb. karcolgatják csak egy repülőtér betonját...
Én ezt mineklinkeled? Láthatólag a wiki szintű szöveg értelmezése sem megy... Ezen felül...
- Szlovákoknak nincs.
- Ez nem is MLRS.
- Ennek tűzereje is megmosolygtat egy HAS-t. Felülről '80-as évek hk-i és egyéb hasonló céljai ellen készül.
- 20 km alatti lőtáv.
- Végfázisban lézeres célmegvilágítás kell neki. Ez lényegében a reptér közeléből lézerezést jelent.
Ez is hk és járművek ellen van, ez sem MLRS.
Nem sértésből mondom, de ez tipikusan olyan komment volt, hogy előtte 20-ig elszámolva és 3 perc olvasással beláthattad volna, hogy kb. semmki értelme...
1. Lacháza egy élő reptér, kisgépekkel, légiforgalommal. A Trabant felújítva is Trabant marad, ez nem érv.
2. Ki mondta, hogy senki sem venné meg? Pláne dinamikusan növekvő gazdaság mellett, gyorsan fejlődő várossal?
Háború esetén nem szabadna gazdasági megfontolásoknak játszania. Ha repülni kell, akkor repülni kell. Tudod, ezt jelenti a honvédelem....
Akkor miért nem F-15E-t vettünk?
Ez így ebben a formában nem igaz. Sokfajta tényezővel kell számolni, gazdasági-logisztikai megfontolás alapján is.
Persze a hatásosság az elsődleges, nem vitatható.
Tudod, ezt jelenti a honvédelem....
Prezentálni tudom, a Top Gun 1989-es első számát, ha kell... de a honvédelmi érdeklődésem még azt is megelőzi 3-4 évvel.
És még válaszolhatnék kiterjedt részletességgel a felvetéseidre, de az a helyzet, hogy egy nap nekem is 24 órából áll, különösen nem a hétvégéimet nem szeretném meddő vitára pazarolni.
De két megjegyzést engedj meg nekem.
Az egyik, hogy a fától nem látod az erdőt. Sokszor megtapasztalom, hogy egyébként nagytudású emberek annyira elvesznek a részletekben, hogy nem látják a nagy képet. Márpedig a helyzet az, hogy egyetlen harcászati/hadászati szakkönyv szerint sem vezet jóra, ha egy (pláne az adott helyzetben egyetlen) repülőteret az ellenség tüzérségi eszközeinek hatótávolságán belül működteted.
A másik az, hogy a jelenben gondolkozol, arra nem gondolsz, hogy mi lesz 5-10 éven belül. Hogy a szlovákoknak éppen mijük van vagy nincs, az a jelen állapotot tükrözi, csakúgy, mint az a tény, hogy a copperhead 20 km-t tud. De már most vannak GPS és lézer/infra/akármi vezérlésű MRLS rakéták a piacon. A fejlődés állandó és dinamikus.
És gondolom, egy légierőnek nem az a feladata, hogy harccselekmények/háború esetén betonbunkerben rostokoljon, bizonyítva, hogy milyen fasza betonbunkereink vannak...
Márpedig Pápa esetén ez lenne a helyzet. (arról még nem is beszélve, hogy az Sz-300 rendszereik eleve lehetetlenné tennék a működést Pápáról, max. csak nagyon alacsonyan repülve tudnánk operálni. )
Mindent egybevéve - egyúttal a témát magam részéről lezárva - Kiskunlacházánál jobb reptér nincs Magyarországon, az összes tényezőt számításba véve.