Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szergej Sojgu orosz védelmi miniszter repülőgépét közelítette meg egy F-16-os, útban Kalinyingrád felé, a kisérő Szu-27-es pedig próbálja távolabb tessékelni az érdeklődőt.
Nem tudom az amerikaiak is mit szólnának, ha az Air Force One-t kezdenék basztatni a Szuhojok valahol, kb televisítanák a médiát világszinten. Ilyenkor radarral igazán megfesthetné a betolakodót, hogy értse a célzást, ez a has mutogatása elég gyerekes egy másik vadászgép fele.
 
  • Tetszik
Reactions: minszk2
Nem tudom az amerikaiak is mit szólnának, ha az Air Force One-t kezdenék basztatni a Szuhojok valahol, kb televisítanák a médiát világszinten. Ilyenkor radarral igazán megfesthetné a betolakodót, hogy értse a célzást, ez a has mutogatása elég gyerekes egy másik vadászgép fele.
Joker, joker....

A has mutogatása azért van, mert mutatja, hogy mi van ott...
A célmegvilágítással meg csak a radarról ad ki infót. Mondjuk az ősrégi 30 éves mecha legyezésű radarról mi az amit nem tud ma a jenki...

Egyéblént meg a B-1B-től kb. 10 méterre áthúzó Szuojt és eközött nem látod a difit? Ez az F-16 vagy 300-400 méterre van alsó hangon...
 
A hasmutogatás tudom miért van. A B1-B mégiscsak egy bombázó, Szojgu gépe ha katonai is, de egy személyzállító, ami ráadásul a legmagasabb rangú tisztet viszi.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szergej Sojgu orosz védelmi miniszter repülőgépét közelítette meg egy F-16-os, útban Kalinyingrád felé, a kisérő Szu-27-es pedig próbálja távolabb tessékelni az érdeklődőt.
Nem igazán ment odébb. Ilyenkor nem lehet a szárnnyal kicsit megpöccinteni a másik szárnyát? Vagy a légörvénnyel megmozgatni? Forszázst kapcsolni előtte? Vagy ilyen csak a filmekben van?
 
Nem hiszem, hogy okos lenne egymás szárnyát püfölni a saját szárnyaddal. Lezúzhatsz hamar két százmillió eurós gépet, miközben diplomáciai bonyodalmakat vagy háborús helyzetet idézel elő, de a gépek szárnya sem erre van tervezve, a pilóták idegrendszere meg főleg nem. A második VH-ban a V2-esekkel csinálták azt, hogy a szárnyuktól fogva felborították kb így, és azzal elvesztették a tervezett cél irányát, de az akkor volt és azokkal a gépekkel meg ellenféllel.
 
Nem igazán ment odébb. Ilyenkor nem lehet a szárnnyal kicsit megpöccinteni a másik szárnyát? Vagy a légörvénnyel megmozgatni? Forszázst kapcsolni előtte? Vagy ilyen csak a filmekben van?
Két gép ütközése nem opció. Ez nem Hollywood...

Előte repkedést meg forszázst hidegháborús harci gépek csinálták, de egy idő után leszoktak róla, képesek lettek a felek önmérsékletre. Airliner és egyéb előtt ma már sanszosan repülésbiztonsági vétségnek számít.

(Meg volt valamiféle egyezmény is, amit néha azért nem tartottak be az oroszok. Arról szólt, hogy pl. CV felett nem lebeghet orosz heli, nem zavarhatja a repüzemet, meg ilyesmik.)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Joker

"A második VH-ban a V2-esekkel csinálták azt, hogy a szárnyuktól fogva felborították kb így, és azzal elvesztették a tervezett cél irányát, de az akkor volt és azokkal a gépekkel meg ellenféllel."

Én a V1-re emlékszem. Nem mindegy ám :-)
 
Joker

"A második VH-ban a V2-esekkel csinálták azt, hogy a szárnyuktól fogva felborították kb így, és azzal elvesztették a tervezett cél irányát, de az akkor volt és azokkal a gépekkel meg ellenféllel."

Én a V1-re emlékszem. Nem mindegy ám :)
És önveszélyes volt, hamar leszoktak róla. Inkább nagy sebességel közel húztak el mellette, a primitív vezérlő rendszer sokszor ezt a zavart sem tudta kikorrigálni. Persze, a távolságot elvétette a pilóta, akkor tuti halál volt a vége.
 
Joker

"A második VH-ban a V2-esekkel csinálták azt, hogy a szárnyuktól fogva felborították kb így, és azzal elvesztették a tervezett cél irányát, de az akkor volt és azokkal a gépekkel meg ellenféllel."

Én a V1-re emlékszem. Nem mindegy ám :)
És jól emlékszel, mert a V2-nek nincsenek szárnyai a stabilizátorokat leszámítva. :D V1-nél alkalmazták ezt a módszert.
 
Joker

"A második VH-ban a V2-esekkel csinálták azt, hogy a szárnyuktól fogva felborították kb így, és azzal elvesztették a tervezett cél irányát, de az akkor volt és azokkal a gépekkel meg ellenféllel."

Én a V1-re emlékszem. Nem mindegy ám :)
Jah nekem is a V1 rémlik, olvastam párszor egy lengyel pilóta írta könyvet. Valami vörös mezőben fehér sasok mi a címe, ott írt róla hogy csinálták.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szergej Sojgu orosz védelmi miniszter repülőgépét közelítette meg egy F-16-os, útban Kalinyingrád felé, a kisérő Szu-27-es pedig próbálja távolabb tessékelni az érdeklődőt.
Egyébként tuti, hogy jenki volt? Lehetett dán vagy norvég is. Ki van most soron a baltikumban?