Körülbelül ezt akartam mondani.Sajnos nálunk minden dologról tilos a pilótáknak beszélni holott már biztos tudnának mesélni a gyakorlatokon szerzett tapasztalatokról az F16,F15,Mig29 és talán a Szu 27 elleni gyakorlásokról.
Ha csak a méretből jön a radarkeresztmetszet, akkor nem hiszem, hogy a Griff meg más kisebb 4. gen gépek 1-2 m2 míg a Szu-27 meg F-15 10+. Nem tízszer akkora az a gép, mint egy Gripen. Persze a forma is lényeg, de akkoris, ezek nem alacsony észlelhetőségű gépeknek voltak tervezve, azt sem tudom mennyire volt ez szempont bármelyik 4. gen gép tervezésénél. A rakéta meg még mindig pici az egész géphez képest. Biztosan növeli a radarkeresztmetszetet, mert megvan a sajátja, de nem látom, hogy mitől növelné meg számottevően.Joker
Nincs teljesen igazad. A Rafi/EF/Griff/SH gépek rakéták nélkül olyan 1-2 négyzetméteres RCS-vel bírnak, szemből, bizonyos szögtartományon belül. (Ha hinni lehet a netes infóknak).
Ezen szerintem elég sokat tud rontani a külső függesztések mennyisége és minősége.
Az F-15-Szu-27-hez hasonló, nagyméretű légi fölény vadászgépek RCS-je 10+ négyzetméter fölötti.
Persze pontos adatokat én sem tudok, de nagy különbség van ezen a téren a 4. generációs gépek között. Akárcsak az elektronika terén is.
Ha csak a méretből jön a radarkeresztmetszet, akkor nem hiszem, hogy a Griff meg más kisebb 4. gen gépek 1-2 m2 míg a Szu-27 meg F-15 10+. Nem tízszer akkora az a gép, mint egy Gripen. Persze a forma is lényeg, de akkoris, ezek nem alacsony észlelhetőségű gépeknek voltak tervezve, azt sem tudom mennyire volt ez szempont bármelyik 4. gen gép tervezésénél. A rakéta meg még mindig pici az egész géphez képest. Biztosan növeli a radarkeresztmetszetet, mert megvan a sajátja, de nem látom, hogy mitől növelné meg számottevően.

A gépek alapvető forma kialakításai a kritikus helyen számítanak sokat. Az F-117 fő mérete F-4 táján van, ehhez képest -30 dBsm táján van a min. RCS. Az F-22 esetén meg a matematikai modell festék nélkól -40 dbSm alattit hoz ki.Ha csak a méretből jön a radarkeresztmetszet, akkor nem hiszem, hogy a Griff meg más kisebb 4. gen gépek 1-2 m2 míg a Szu-27 meg F-15 10+. Nem tízszer akkora az a gép, mint egy Gripen. Persze a forma is lényeg, de akkoris, ezek nem alacsony észlelhetőségű gépeknek voltak tervezve, azt sem tudom mennyire volt ez szempont bármelyik 4. gen gép tervezésénél. A rakéta meg még mindig pici az egész géphez képest. Biztosan növeli a radarkeresztmetszetet, mert megvan a sajátja, de nem látom, hogy mitől növelné meg számottevően.
Hivatalosan bemutatkoztak a J-16-osok is. A legújabb légiharcrakéták vannak rajtuk.
A videó utolsó percében láthatóak.
LOAL képességről sem ASEA radaros légiharc rakétáról.
Ha abból indulunk ki, hogy az új rakéták először a J-20-on voltak de aztán megjelentek a többieken, gyanítom itt is ez lesz. Most látjuk a J-20-on, aztán megjelenik majd a J-10/J-16 stb-on.Gondlom idővel a sisakkijelzők is felkreülnek a j-16-ra nem?
Már csak a rakéták élettartama és megbízhatósága a kérdés.
Ezt a megoldást még az eredeti Szu-27-ról örökölte.A szarnytorvegre feltett raketa erdekesebb szamomra marmint a helye
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..