J-11 / J-15 / J-16 Flanker , Flying Shark (Shenyang, Kína)

Körülbelül ezt akartam mondani.Sajnos nálunk minden dologról tilos a pilótáknak beszélni holott már biztos tudnának mesélni a gyakorlatokon szerzett tapasztalatokról az F16,F15,Mig29 és talán a Szu 27 elleni gyakorlásokról.
 
Joker

Nincs teljesen igazad. A Rafi/EF/Griff/SH gépek rakéták nélkül olyan 1-2 négyzetméteres RCS-vel bírnak, szemből, bizonyos szögtartományon belül. (Ha hinni lehet a netes infóknak).
Ezen szerintem elég sokat tud rontani a külső függesztések mennyisége és minősége.
Az F-15-Szu-27-hez hasonló, nagyméretű légi fölény vadászgépek RCS-je 10+ négyzetméter fölötti.
Persze pontos adatokat én sem tudok, de nagy különbség van ezen a téren a 4. generációs gépek között. Akárcsak az elektronika terén is.
Ha csak a méretből jön a radarkeresztmetszet, akkor nem hiszem, hogy a Griff meg más kisebb 4. gen gépek 1-2 m2 míg a Szu-27 meg F-15 10+. Nem tízszer akkora az a gép, mint egy Gripen. Persze a forma is lényeg, de akkoris, ezek nem alacsony észlelhetőségű gépeknek voltak tervezve, azt sem tudom mennyire volt ez szempont bármelyik 4. gen gép tervezésénél. A rakéta meg még mindig pici az egész géphez képest. Biztosan növeli a radarkeresztmetszetet, mert megvan a sajátja, de nem látom, hogy mitől növelné meg számottevően.
 
Ha csak a méretből jön a radarkeresztmetszet, akkor nem hiszem, hogy a Griff meg más kisebb 4. gen gépek 1-2 m2 míg a Szu-27 meg F-15 10+. Nem tízszer akkora az a gép, mint egy Gripen. Persze a forma is lényeg, de akkoris, ezek nem alacsony észlelhetőségű gépeknek voltak tervezve, azt sem tudom mennyire volt ez szempont bármelyik 4. gen gép tervezésénél. A rakéta meg még mindig pici az egész géphez képest. Biztosan növeli a radarkeresztmetszetet, mert megvan a sajátja, de nem látom, hogy mitől növelné meg számottevően.

Pedig de. EF wikiről:
"
Radar signature reduction features[edit]
Although not designated a stealth fighter,[99][100] measures were taken to reduce the Typhoon's radar cross section (RCS), especially from the frontal aspect.[101][102] An example of these measures is that the Typhoon has jet inlets that conceal the front of the jet engine (a strong radar target) from radar. Many important potential radar targets, such as the wing, canard and fin leading edges, are highly swept, so will reflect radar energy well away from the front sector.[103] Some external weapons are mounted semi-recessed into the aircraft, partially shielding these missiles from incoming radar waves.[101] In addition radar-absorbent materials (RAM), developed primarily by EADS/DASA, coat many of the most significant reflectors, such as the wing leading edges, the intake edges and interior, the rudder surrounds, and strakes.[101][104]

The manufacturers have carried out tests on the early Eurofighter prototypes to optimise the low observability characteristics of the aircraft from the early 1990s. Testing at BAE's Warton facility on the DA4 prototype measured the RCS of the aircraft and investigated the effects of a variety of RAM coatings and composites.[105] Another measure to reduce the likelihood of discovery is the use of passive sensors, which minimises the radiation of treacherous electronic emissions. While canards generally have poor stealth characteristics,[106] the flight control system is designed to maintain the elevon trim and canards at an angle at which they have the smallest RCS.[107][108]"

Tippek szerint jó egy dimenziót tudtak csökkenteni X sávban frontból. Egy Su-27/F-15 ~10-20m2 helyett egy EF/Rafi... 1-2m2. Egy dimenzió diferencia pedig már számít. Ez persze nem az F-22 0.0001m2e amit még WVRben se biztos kiszúr egy jobb féle PESA sem.... ami azért durva.
 
Joker

Nem csak a méretből jön a radar keresztmetszet!
Gondold végig! Az Eurokacsáknál "S" alakú szívó csatornák vannak, míg az F-15/Szu-27-nél lényegében egyenesek.
Az Eurokacsák borításának nagy része radarelnyelő anyagokat is tartalmazó szénszálas műanyag. Az F-15/Szu-27 meg titán+alumínium borítású.
A modern 4. generációs gépeknél tervezési szempont volt az alacsony észlelhetőség! :-)
 
Ha csak a méretből jön a radarkeresztmetszet, akkor nem hiszem, hogy a Griff meg más kisebb 4. gen gépek 1-2 m2 míg a Szu-27 meg F-15 10+. Nem tízszer akkora az a gép, mint egy Gripen. Persze a forma is lényeg, de akkoris, ezek nem alacsony észlelhetőségű gépeknek voltak tervezve, azt sem tudom mennyire volt ez szempont bármelyik 4. gen gép tervezésénél. A rakéta meg még mindig pici az egész géphez képest. Biztosan növeli a radarkeresztmetszetet, mert megvan a sajátja, de nem látom, hogy mitől növelné meg számottevően.
A gépek alapvető forma kialakításai a kritikus helyen számítanak sokat. Az F-117 fő mérete F-4 táján van, ehhez képest -30 dBsm táján van a min. RCS. Az F-22 esetén meg a matematikai modell festék nélkól -40 dbSm alattit hoz ki.

A Super Hornet, Rafale és tervezése során szempont volt a csökkentés, ezek a szóbeszédek szerint valahol a 0 -10 dBsm táján vannak fegyverzet nélkül.

Az tudni kell, hogy az irányfüggés rohadt erős. MIG-21-ről is van RCS diagram, ahol egyes igen szűk szögtartományban 0 dBsm alá megy az RCS oldalról meg 30 dBsm fölé...
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed
[QUOTE="Fade, post: 350930, member: 60"
Tippek szerint jó egy dimenziót tudtak csökkenteni X sávban frontból. Egy Su-27/F-15 ~10-20m2 helyett egy EF/Rafi... 1-2m2. Egy dimenzió diferencia pedig már számít. Ez persze nem az F-22 0.0001m2e amit még WVRben se biztos kiszúr egy jobb féle PESA sem.... ami azért durva.[/QUOTE]
Ahhoz, hogy a felderítési távolságot megfelezd, kb. 0,5^4 csökkentés kell, ami 6%-a az eredeti RCS-nek a legprimitívebb modell szerint.
 
Itt is jönnek az új rakéták
8tzaTzr.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed
Hivatalosan bemutatkoztak a J-16-osok is. A legújabb légiharcrakéták vannak rajtuk.
A videó utolsó percében láthatóak.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: therob and Python
Hivatalosan bemutatkoztak a J-16-osok is. A legújabb légiharcrakéták vannak rajtuk.
A videó utolsó percében láthatóak.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A kínai SzU-30 SzM, csak ez nagy eséllyel többet tud...!
 
Hát ha csak a légiharc fegyvereket názzük már minden téren előnyben vannak. Oroszoknál nem tudok LOAL képességről sem ASEA radaros légiharc rakétáról.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and Roni
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Python
J-15 katapulton
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.