Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

Az Orelnél nem anyagi problémák voltak? Terv szinten elkészült egy kisebb változata is, de az is kútba esett, helyettük épültek meg a Kijevek.
 
Az Orelnél nem anyagi problémák voltak? Terv szinten elkészült egy kisebb változata is, de az is kútba esett, helyettük épültek meg a Kijevek.

Az evolúció szempontjából mind1.Bár tekintve,hogy 4 Kijevet építettek kizárt,hogy a pénz volt a gond.Az Orel-osztály Kuznyecovval együtt halt meg.Kuznyecov volt az aki erőltette az amerikai típusú haditengerészetet amikor meghalt visszakerült a flotta vezetése azokhoz akik még a csatahajók bűvöletében éltek(így lett pl a tengeralattjáró vadásznak indult Kirov-osztályból egy olyan hajó ami csak mellékesen alkalmas tengeralattjárók elleni harcra).
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Őszintén, kétlem, hogy a szovjetek belevágták volna a fejszéjüket egy szuperhordozó építésébe, úgy, hogy előtte nem le
Mack teljesen rosszulbgondolod ezt a Szovjet hordozó dolgot.

Nem azért épült a Moszkva/Kijev vagy Kuznyecov-osztály mert erre volt képes a szovjet ipar.Tehát ezek a hajók nem lépcsőfokok egy szuperhordozó felé hanem attól teljesen független egységek.Azért nem épült normális hordozó a Szovjetunióban mert a haditengerészet nem tudta egységesen eldönteni,hogy mit akar.Két vonal volt:az egyik amerikai típusú flottát erőltető a másik pedig olyan hajókat szeretett volna ami tele van pakolva ASM-el.Ennek a két "pártnak" a vitája határozta meg a szovjet flotrafejlesztést és ennek viszálynak az eredménye a fent említett 3 eléggé hibrid(helikopterhordozó csatahajó és repülőgép-hordozó csatahajó*) ellenben semmirevaló hajóosztály.Tehát nem ipari hanem doktrinális gátja volt az Uljanovszkhoz hasonló hajók megépítésének.Kevesen tudják de a Kuznyecov Uljanovszknak épült(terv szinten) csak közbeszóltak a csatahajó pártiak így lemaradt az atommeghajtás a katapult cserébe lett Granit...

*Ne legyenek illúzióink ha létezne ma csatahajó akkor az nem az Iowa-osztályra hasonlítana hanem a Kirovra. Tulajdonképpen a Kirov egy modern csatahajó ami ágyú helyet(a modern korbak megfelelően)rakéta fegyverzetet kapott a páncélt pedig lehagyták róla annak feleslegessége miatt.
Én nem látok ellentmondást. Két elméleti iskola vetekedett a haditengerészeten belül. Az egyik ezt akarta, a másik meg másat. De mikor a hordozópártiaknak sikerült kiharcolniuk az akaratukat, akkor ezen az irányvonalon haladtak. Az ipari kapacitással kapcsolatban nem tudom mit mondjak. Ha lett volna katapult akkor még most is ott kéne rozsdásodjon valahol a maradványa Ukrajnában. Először elkészítik és a földön tesztelik és miután működik az után építik a hordozóba. Van egy olyan érzésem, hogy ezek a fejlesztések késésben voltak és ezért választották a síugró-sáncos megoldást.
 
Őszintén, kétlem, hogy a szovjetek belevágták volna a fejszéjüket egy szuperhordozó építésébe, úgy, hogy előtte nem le

Én nem látok ellentmondást. Két elméleti iskola vetekedett a haditengerészeten belül. Az egyik ezt akarta, a másik meg másat. De mikor a hordozópártiaknak sikerült kiharcolniuk az akaratukat, akkor ezen az irányvonalon haladtak. Az ipari kapacitással kapcsolatban nem tudom mit mondjak. Ha lett volna katapult akkor még most is ott kéne rozsdásodjon valahol a maradványa Ukrajnában. Először elkészítik és a földön tesztelik és miután működik az után építik a hordozóba. Van egy olyan érzésem, hogy ezek a fejlesztések késésben voltak és ezért választották a síugró-sáncos megoldást.

Az Orel már katapultos lett volna csak nem lett belőle semmi.a Kuznyecov sáncos az Uljanovszk megint csak katapultos lett volna csak az meg nem lett befejezve.
 
Az Uljanovszk tudtommal vegyes síugrósánc+katapultos lett volna. Mindegy, ez már a birodalom utolsó éveiben volt, mikor már a melósok vodkában kapták a fizetésüket és az üzletek előtt meg sorok és verekedések voltak a kajáért.
 
Ha az Uljanovszkra is sánc ment volna a katapult mellé az szerintem azért lehetett mert a marha nagy Szuhoj még katapulttal egy a Kirovnál jóval nagyobb hajóról sem tudott volna értelmes kerozin és fegyverzet mennyiséggel felszállni...
 
a marha nagy Szuhoj még katapulttal egy a Kirovnál jóval nagyobb hajóról sem tudott volna értelmes kerozin és fegyverzet mennyiséggel felszállni...

Az A-5 Vigilante nagyjából azonos karakter volt:
vigilante-11-.jpg.png
 
A wikin lévő rajzon így néz ki az Uljaovsz. A hajó orrában síugrósánc, a szogfedélzeten katapultok.
%D0%A2%D0%90%D0%90%D0%9A%D0%A0_%D0%A3%D0%BB%D1%8C%D1%8F%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA.jpg
 
Az emlékeim ha nem csalnak, akkor az úgy volt, hogy mikor megkezdték a gyártását, katapultok nélkül gyártották volna. És miután azok elkészülnek, utólag építették volna beléjük.
 
Az F-14 sokkal kézenfekvőbb példa lett volna. Az F-14 üres tömege - bármelyik változaté - meghaladja a Szu-33-ét.

Oszt abba mi volt olyan nehéz?Ekkor + tömeg a varia szárny?A wiki szerint a max felszálló tömegben nincs nagy eltérés(720kg)az F-14 és a SZU-33 közt.
 
És maradt volna a sánc is ha megkapja a katapultokat?
????
Már nagyon rég olvastam ezekről. Nem emlékszem pontosan. Gondolom megmaradt volna, mivel ennek az orrában is mintha lennének valamilyen rakétaindítók.
Számomra logikusnak tünt az evolúciós elmélet.
Első mondjuk úgy, hogy igazi hordozó osztály a Kuznyecov. Aztán egy átmeneti osztály a síugrósáncos és a katapultos hordozók közt az Uljanovszk és utána jöttek volna a szuperhordozók.
 
????
Már nagyon rég olvastam ezekről. Nem emlékszem pontosan. Gondolom megmaradt volna, mivel ennek az orrában is mintha lennének valamilyen rakétaindítók.
Számomra logikusnak tünt az evolúciós elmélet.
Első mondjuk úgy, hogy igazi hordozó osztály a Kuznyecov. Aztán egy átmeneti osztály a síugrósáncos és a katapultos hordozók közt az Uljanovszk és utána jöttek volna a szuperhordozók.

Az Uljanovszk is szuperhordozó...De a lényeg ebben az,hogy az Uljanovsz az Orel leporolása volt nem a Kuznyecov felnagyítása.
 
Az Uljanovszk is szuperhordozó...De a lényeg ebben az,hogy az Uljanovsz az Orel leporolása volt nem a Kuznyecov felnagyítása.

Valahol láttam róla felülnézeti skiccet is, és az alapján volt 1 vagy 2 gőzkatapult is, de nem az orron, hanem a ferde fedélzet résznél. Innen tervezték indítani az Uljanovszk-hoz tervezett légcsavaros AWACS gépet (ez talán Jakovlev 44 lett volna típus jelölés szerint, de már terv fázisban törölték)
 
Tudtommal volt valamilzen helikopteres AWACS azokon a hajókon.

Volt, és van is. A Ka 27 vagy 29 alapon van és egy nagy forgó lap antennája van, amit fel/leszállásnál behajtanak a helikopter alá, üzemben meg 90°-al kiforgatják. Viszont a helikopteren méret probléma miatt nincs feldolgozó egysége, a jelet közvetlenül a hajóra nyomja le változtatás nélkül. Úgy tudom még az Indiaiak is kaptak belőle....
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen
Volt, és van is. A Ka 27 vagy 29 alapon van és egy nagy forgó lap antennája van, amit fel/leszállásnál behajtanak a helikopter alá, üzemben meg 90°-al kiforgatják. Viszont a helikopteren méret probléma miatt nincs feldolgozó egysége, a jelet közvetlenül a hajóra nyomja le változtatás nélkül. Úgy tudom még az Indiaiak is kaptak belőle....
Az a helikopter nem képes 4-5 órát járőrőzni 8-10 km magasan és végképp nem képes a flottától ezt 250-400 km-re megtenni....
 
Valahol láttam róla felülnézeti skiccet is, és az alapján volt 1 vagy 2 gőzkatapult is, de nem az orron, hanem a ferde fedélzet résznél. Innen tervezték indítani az Uljanovszk-hoz tervezett légcsavaros AWACS gépet (ez talán Jakovlev 44 lett volna típus jelölés szerint, de már terv fázisban törölték)
épült belőle egy méretazonos makett.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Az a helikopter nem képes 4-5 órát járőrőzni 8-10 km magasan és végképp nem képes a flottától ezt 250-400 km-re megtenni....

Azért csak nézz utána, mert VAN! Persze hogy nem 8-10km magasan járőrözik, s persze hogy nem 4-5 órát, de még így is lényegesen kiterjeszti a Kuznyecov rádiólokátoros felderítési zónáját....A Ka 31 néven ment.
300px-Russian_Navy_Kamov_Ka-31.jpg