A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Miért kellene. Egy nagy hatótávolságú közepes méretű bizjet lefedi a teljes VIP szállítási igényt. Nem kell semmilyen egyéb kormányzati gép!
Csak ezt te nem fogod átalakítani hordágyas beteg vagy sebesült szállítására, mert be se tudod vinni a hordágyat (max darabokban, flex-el felszeletelve). Hát még ha több beteg/sebesült szállításáról van szó, mint mikor Egyiptomból kellett hazahozni egy buszbaleset sérültjeit.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 335
27 419
113
Csak ezt te nem fogod átalakítani hordágyas beteg vagy sebesült szállítására, mert be se tudod vinni a hordágyat (max darabokban, flex-el felszeletelve). Hát még ha több beteg/sebesült szállításáról van szó, mint mikor Egyiptomból kellett hazahozni egy buszbaleset sérültjeit.

Miért akarna bárki egy kis VIP gépet átalakítani bármi másra! Azt értsd meg, bogy brutális pénzpazarlás a hazai VIP igényeket Airbus CJ-vel kielégíteni, míg egy bizjetet gazdaságosan lehet üzemeltetni. Hogy a hadseregnek szüksége van Airbus méretű szállítórepülőre az külön téma. Ott elsősorban a missziós csapat és hadianyagszállításon van a hangsúly!
 
  • Tetszik
Reactions: endre

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Miért akarna bárki egy kis VIP gépet átalakítani bármi másra! Azt értsd meg, bogy brutális pénzpazarlás a hazai VIP igényeket Airbus CJ-vel kielégíteni, míg egy bizjetet gazdaságosan lehet üzemeltetni. Hogy a hadseregnek szüksége van Airbus méretű szállítórepülőre az külön téma. Ott elsősorban a missziós csapat és hadianyagszállításon van a hangsúly!
Ha nem alakítod át a bizjetet sebesült/betegszállításra, akkor ezen kívül kell egy másik gép, amivel ezt meg tudod oldani. Egy A320-al meg mindkét feladatot meg tudod oldani, meg még a missziós csapat és raklapos teherszállítást is, csak olyan változatot kell venni. Ha már a takarékos dánokat hoztad példának, akkor elmondanám, hogy a kis VIP-gép mellett nekik van néhány Herculesük is teherszállításra, így tényleg nem kell nagyobb multifunkci gép nekik. Egyébként áruld már el, mennyi az ára egy A320-nak és mennyi az általad bemutatott bizjetnek, valamint mennyi a repóra-költsége az egyiknek és másiknak, ha már a költségekről van szó.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 661
5 440
113
Miért akarna bárki egy kis VIP gépet átalakítani bármi másra! Azt értsd meg, bogy brutális pénzpazarlás a hazai VIP igényeket Airbus CJ-vel kielégíteni, míg egy bizjetet gazdaságosan lehet üzemeltetni. Hogy a hadseregnek szüksége van Airbus méretű szállítórepülőre az külön téma. Ott elsősorban a missziós csapat és hadianyagszállításon van a hangsúly!

Honnan vetted, hogy Airbus csak VIP-re lenne?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 335
27 419
113
Ha nem alakítod át a bizjetet sebesült/betegszállításra, akkor ezen kívül kell egy másik gép, amivel ezt meg tudod oldani. Egy A320-al meg mindkét feladatot meg tudod oldani, meg még a missziós csapat és raklapos teherszállítást is, csak olyan változatot kell venni. Ha már a takarékos dánokat hoztad példának, akkor elmondanám, hogy a kis VIP-gép mellett nekik van néhány Herculesük is teherszállításra, így tényleg nem kell nagyobb multifunkci gép nekik. Egyébként áruld már el, mennyi az ára egy A320-nak és mennyi az általad bemutatott bizjetnek, valamint mennyi a repóra-költsége az egyiknek és másiknak, ha már a költségekről van szó.

Azt értsd meg, hogy mindkét gép egyformán kell, de nem kell Airbus A320 méretű gép VIP szállításra, mert tizedkapacitással nincs értelme kigurulni vele az állóhelyről sem, míg ennél nagyobb delegációt (tucatnyi politikus + néhány újságíró) még legnagyobb nemzetközi eseményekre sem szükséges kiutaztatni. És egy bizjetet folyamatosan, akár az év 365 napjában is el tudnánk látni kormányzati, külügyi, állami utasszállítási és futárfeladatokkal, ha nem kellene időnként karbantartani is!

Nem tudom, hogy mit nem értesz azon, hogy a kormányzati igény lefedhető egy bizjettel, de töredékét sem igényli egy Airbus kapacitásának! A katonai igény ellenben igényli egy Airbus kapacitását, de magának a kormányzatnak nincs szüksége VIP szerepkörben ilyen méretű gépre.


Gulfstream G650:
ülőhelyek száma: 18 (maxi
üzemeltetési költségek: 3 800 USD/óra (800kmh utazósebesség)
éves fenntartási költségek: 1 000 000 USD/év
teljesített misszók a példához: 150 út (2700 elszállított utas, potenciálisan 200-250 delegáció, vagy csoport)
teljes költségek 500 ezer kilométerre: 3 375 000 USD

ACJ320:
ülőhelyek száma: 20-180
üzemeltetési költségek: 8 350 USD/óra (700kmh utazósebesség)
éves fenntartási költségek: 1 000 000 USD/év
teljesített misszók a példához: 150 út (2-3000 elszállított utas, potenciálisan 200-300 delegáció, vagy csoport)
teljes költségek 500 ezer kilométerre: 6 964 000 USD

Remélem ez érthetővé teszi miről van szó. Egyszerűen a potenciális kapacitás hatalmas már egy félgőzön (500 ezer kilométer) kihasznált bizjetnél is, míg az üzemeltetési költségek drasztikusan kisebbek!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 335
27 419
113
Ja és hogy a korrupt szlovák vezetés mire használja az Airbust. Hát persze:

"MÉG A VÉCÉRE IS A KORMÁNYZATI REPÜLŐVEL JÁRT A SZLOVÁK ÁLLAMFŐ

Ha értelmetlen pénzszórásról van szó, akkor úgy látszik Andrej Kiska, szlovák államfő sokat tanult a magyar kormány tagjaitól. A szlovák kormánygépet mintegy háromszáz alkalommal használta privát célra. Volt olyan alkalom, amikor egy alig száz kilométerre levő városba is repülővel ment. Az adófizetők pénzén nyolcszázezer eurót, mintegy 240 millió forintot repkedett el két év alatt. Hazánkban csak azért nem tudják még az ország vezetői magáncélra használni a kormánygépet, mert jelenleg még nincsen. Viszont már tervben van a vásárlás, tehát hamarosan ez az akadály is el fog hárulni a repkedés útjából.

Robert Kalinák beszámolójából - amelynek tartalmát mindkét szlovák hírügynökség idézte - egyebek mellett kiderült, hogy a szlovák kormányrepülőgépek által a vizsgált időszakban megvalósított 880 út több, mint felét Andrej Kiska vette igénybe, az esetek csaknem háromnegyed részében privát utazások céljára. A szlovák elnök kormánygéppel végrehajtott repülőútjainak száma csaknem háromszorosa volt a kormányfő útjainak. Robert Fico miniszterelnök mindössze négy alkalommal használta magánútra a kormánygépeket, s ezen utak közel tízezer eurós (mintegy 3 millió forint) költségét ki is fizette - számolt be a szlovák belügyminiszter, aki szerint Andrej Kiska így átlagban havonta csaknem 10 millió forintnak megfelelő összeget utazott el magáncélra állami költségen."

https://alfahir.hu/2017/03/30/szlovakia_andrej_kiska
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 661
5 440
113
Erről szólt a hír ACJ320-ról beszélünk, ami a luxusgép, ez után érdeklődött a kormányzatunk.

És az ACJ-t nem is lehet átszerelni? Nincs benne 50 szék, ha irakba kell menni, nincs raktere? De ha csak a VIPet nézzük, volt már bérelve Wizzair gép Brüsszelbe, de pl a kínai, mongol túrára se csak Viktor ment magában
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 392
7 917
113
Erről szólt a hír ACJ320-ról beszélünk, ami a luxusgép, ez után érdeklődött a kormányzatunk.
Mennyibe is fájna egy VIP gép 200-250 millióba? Persze euróban elszámolva. Egy VIP bizjet kb kijönne a negyedéből. Remélem csak érdeklődés szintjéig jutnak el. Ha tényleg vásárlásra kerülne sor akkor Zrinyi programot is lehet majd kukázni. Mert elmegy a pénz VIP herevakaros ülésekre.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 335
27 419
113
És az ACJ-t nem is lehet átszerelni? Nincs benne 50 szék, ha irakba kell menni, nincs raktere? De ha csak a VIPet nézzük, volt már bérelve Wizzair gép Brüsszelbe, de pl a kínai, mongol túrára se csak Viktor ment magában

Nincs. Az ACJ a luxusverzió. Egészen minimális variálhatósággal, lásd a szlovák kormánygépet!
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 265
113
Gulfstream G650:
ülőhelyek száma: 18 (maxi

A 18 főbe a kormány tagjain kívül, hogy férnek bele a testőrség, a tanácsadók, a tolmácsok, sajtósok? Gondolom ezeket is szokták vinni. Vagy mikor egy nagyobb delegáció utazik, üzletemberekkel, vagy akár csak egy nagyobb létszámú kormányképviselet (és ezzel a nagyobb létszámmal járó személyzet, hogy utazik? Vagy megy külön géppel? -Mert akkor azt is nyilván az állam fizeti és akkor ez a költség még a kisebb jet mellé pluszban felírható. (persze jó lenne tudni, hogy évente hány ilyen nagyobb utazós program van.)
 

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
840
4 256
93
A 18 főbe a kormány tagjain kívül, hogy férnek bele a testőrség, a tanácsadók, a tolmácsok, sajtósok? Gondolom ezeket is szokták vinni. Vagy mikor egy nagyobb delegáció utazik, üzletemberekkel, vagy akár csak egy nagyobb létszámú kormányképviselet (és ezzel a nagyobb létszámmal járó személyzet, hogy utazik? Vagy megy külön géppel? -Mert akkor azt is nyilván az állam fizeti és akkor ez a költség még a kisebb jet mellé pluszban felírható. (persze jó lenne tudni, hogy évente hány ilyen nagyobb utazós program van.)
18 fő??
Mikor Sinai félszigeten voltam, jött minket megnézni Sólyom László köztársasági elnök. Malév géppel jöttek, leszálltak a katonai kifutón. Megadtuk a módját, dupla sorfal végig kétoldalt, fiji és kolumbiai katonákból. Úgy kezdték hogy először kiszállt 4 kormányőr, beálltak ők is a lépcső tövébe, majd elkezdtek kijönni a népek a repülőből. Nem 18-an voltak, hanem több mint harmincan. És ez csak annyi volt, hogy a köztársasági elnök eljött megnézni a El-Arishban a 42 magyar katonát meg rendőrt. Mondjuk előtte még benézett Kairóban Mubarakhoz elmondásuk szerint vagy 1,5 órára.

Az mondjuk durva volt, hogy az amerikai katonák is benne voltak a szervezésben és szállításban, és kisbuszokkal szállították a küldöttséget. Minden kisbuszra fel volt írva angolul oldalra egy papírral hogy ki hova száll be. Csak lestek, mert csak tábornokból vagy 5 jött vele és az ő rendfokozatuk is angolul volt felírva. Sok potrohos tábornok :)

Tehát 18 fő az már 10 éve sem volt elég, és ott nem voltak üzletemberek. Csak a slepp.
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 621
5 414
113
Az arra való amikor egyenruhában kimész a városba. Gyakorlót hordani nem lehet. (effektíve értelmetlen mióta nincs sorkatonoság). A társasági meg a "díszegyenruha", a mostani 2 fajta közt minimális eltérések vannak. A társaságin több az ékítmény.

Legieros verzio:
Dísz e. Feher ing tanyersapkaval feher fuggelekekkel
Köznapi e. Kék ing pilotkaval sötétkék fuggelekekkel
 

R0kaúr

Well-Known Member
2017. január 2.
373
375
63
"Kritikus időszakot élünk a magyar honvédelem ügye szempontjából. A kormány a Zrínyi 2026 néven emlegetett – egyes nyugati katonadiplomaták által blöffnek, a betekintést nyert ellenzéki szakpolitikus által nem létezőnek értékelt – honvédelmi, haderőfejlesztési program keretében több mint ezermilliárd forintot kíván elkölteni az évtizedek óta elhanyagolt szféra helyzetének normalizálására, rehabilitációjára. "


https://mno.hu/vezercikk/penz-paripa-fegyver-2411525
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 392
7 917
113
Abból az ezer milliárdból megteremtjük a kurd népvédelmi millicia mintájára a magyar önkéntes területvédelmi millicia egységeket :hadonaszos:. Persze szigorúan EU s előírásoknak megfelelően csak "hazai" könnyűfegyverzettel Nehogy harcképesebbek legyenek a TEK től és az ellenségtől. Addigra már beszerzünk 1000 db toyota hi luxot is. Amiből persze a haveroknak is fog jutni pár db. Egy Airbus A 320 VIP repülőt. Tankjainkat és persze a mihukat újrafényezzük baráti felárral. Csinaradatával bejelentjük hű de szépen megcsináltuk (modernizáltuk) És persze elsírjuk magunkat hű de sokkba került. Közben csinálunk pár db lőterecskét is. A honi építőiparunknak tudjátok kell ez az icike picike munka is.Talán még esetleg laktanyafényezésre is fog jutni pár db fillér.
Teljesen egyetértek azokkal akik számtalanszor leírták hogy ez "nesze semmi fog meg jól". Már konkrétumoknak alap koncepszioknak kell lenni az asztalon.Tehát meghatározni merre tovább! Létszám, (egyedül ezt kezdik valahogy lefektetni) Felszerelések fegyverek típusát. Mert egy beszerzés pl okáért egy heli vagy jármű (harckocsi,pszh) tender kiírás és leszállítás legalább 1-2 éves folyamat. Nem feledkezve el arról hogy legtöbbször a határidők csúsznak.Továbbá hogy itt szinte majdnem mindent a 0 ról kell felépíteni. Ami bizony rengeteg idő még + ba. Vajon meddig fognak várni még. Vagy elodázzák az egészet?
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Már konkrétumoknak alap koncepszioknak kell lenni az asztalon.Tehát meghatározni merre tovább!
A manpadokat is vissza lehetne hozni. Elvegre is most nalunk a legalacsonyabb a kockazata annak, hogy rossz kezbe keruljenek. Ha jol emlekszem ezzel a szoveggel vontak ki az osszeset. Ma ezt a torekvest konnyen at lehetne verni a nato-n illetve a Trump adminisztracion.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and tonyo

erdifefe1

Active Member
2016. január 13.
246
220
43
Valahogy a Honvédség legnagyobb problémájáról, a "vízfejről" nem esik szó ebben a Zrínyi 2026 nevezetű valamiben. Ergo ezen 10 éves ciklus végére ugyanott leszünk. Lesz egy irreálisan torz állománya a honvédségnek.Annyi különbséggel hogy esetleg a létszámhiány az alakulatoknál nem 30-40% os lesz hanem csak 10........ Mindeközben a sok léhűtő civil meg tábornok meg ezredes meg stb azok ugyanúgy ottfognak heverészni és a nagy semmire többszázezer ft ot hazavinni.....
A tiszti létszám alapján lennie kellene egy 100 ezres legénységi létszámnak. Ehelyett van 10000. Vicc. Eme "dicső" program végére ugyanugy nem lesz harckocsi, tüzérség,páncéltörő képesség,légvédelem mint ahogy most sincs..........Szomorú...
Persze politikai oldalról nézve a dolgokat totális öngyilkosság lenne 7-8000 irodistát kitenni az utcára... Ezt az előző kormányok sem vállalták be,és a Fidesz sem meri bevállalni mert bukná a 2/3 ad ot...... 2026 ban elfog menni éves szinten 600-700 milliárd honvédelemre,képesség viszont továbbra sem lesz. Lehet majd lesz 6 új helikopterünk meg 8 db új tüzérségi eszköz de azt ne nevezzük Simicskó által meghatározó haderőnek..... Mert az még kiképzéshez is kevés.

Alulról kellene elkezdeni építkezni.... Feltölteni a dandárokat.Elsősorban átszervezni. Mert ami jelenleg van lövészdandár címszó alatt annak a harcértéke totál 0....Nah meg a gépesített dandárunk a 10 tankjával meg 12db D-20 as tarackkal meg 8 pct vel hát kéremszépen totál viccccc...
Egy db USA Stryker dandárnak a harcértéke 3 szor nagyobb mint a mi egész honvédelmünké.Pedig aztán ott abban sincs semmi extra.Csak éppen az a Stryker dandár képes önálló hadműveletekre saját pct képességgel meg saját tüzérséggel stb. A mi BTR es lövészdandárunk mire képes? Inkább ne részletezzük..
Kb valahol itt kellene kezdeni. 2 db ilyen Stryker dandárt létrehozni. Felépítésben.Hozzá beszerezni a megfelelő fegyverzetet.Harctámogató alakulatok.Légierő.Légvédelem.
És ezen alapokon építkezni felfele.Egészséges állománytábla alapján felfele. A végén eljutnánk oda hogy lenne egy nem több mint 18 ezer fős honvédségünk.Afelett meg a sok semmirekellő mehet ne amerre lát .kb 7-8000 fő.... Ezek miatt van a honvédség olyan helyzetben mint amilyenben.De hát politikai akarat nélkül......
 

eevil

Active Member
2015. július 3.
240
70
28
Valahogy a Honvédség legnagyobb problémájáról, a "vízfejről" nem esik szó ebben a Zrínyi 2026 nevezetű valamiben.
Az a baj, hogy a semmirekellők között számottevő az apuci pici lánya/fia, aki kapott egy főtiszti (!) rangot és közben egy fakockát nem lehet rábízni felelősen. A hal a fejétől bűzlik. Ameddig a fizetési sáv rangfüggő, s így pénzügyi érdeke a katonának, hogy százezredes legyen ahelyett, hogy a tudását díjaznák, s ezzel saját maga képzésében tennék érdekeltté, szerintem nem várható kielégítő előrelépés. Sem a vízfejben, sem a technikában, s úgy általában a hatékonyságban. Szerintem.
 

erdifefe1

Active Member
2016. január 13.
246
220
43
Az a baj, hogy a semmirekellők között számottevő az apuci pici lánya/fia, aki kapott egy főtiszti (!) rangot és közben egy fakockát nem lehet rábízni felelősen. A hal a fejétől bűzlik. Ameddig a fizetési sáv rangfüggő, s így pénzügyi érdeke a katonának, hogy százezredes legyen ahelyett, hogy a tudását díjaznák, s ezzel saját maga képzésében tennék érdekeltté, szerintem nem várható kielégítő előrelépés. Sem a vízfejben, sem a technikában, s úgy általában a hatékonyságban. Szerintem.
Amíg politkai akarat nincs ennek megszüntetéséhez addig nem is fog megszűnni.De ezt egyik politikai párt sem fogja meglépni.Se ma sem 10 év múlva sem pedig soha......
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo