Beszélgető

Ha már kínai ételek:
Tud valaki rendes kínai éttermeket az országban? (fétisem, hogy végig akarom járni őket)
Eddig Szombathelyen a főtéren, meg a Keleti oldalában találkoztam ilyenekkel :eek:
Természetesen nem szecsuáni csirkés európaisított izékre gondolok.
Budapest, XI. Tétényi-Bartók út sarka. Tíz emeletes ház alatt. Ha, megkéred a tulajt, szívesen főznek neked igazi kínait! (Értenek és beszélnek is törten magyarul.). A két nagylányuk, viszont tökéletes magyarsággal fogad. Ami még erény a tisztaság.
 
Az indexes tudósklub egy újabb tagja:
"
20 méterrel arrébb tolnak egy 3600 tonnás palotát Svájcban
Sankt Gallenben kell a hely egy szociális intézménynek, ezért a városvezetők úgy döntöttek, hogy arrébb tolják a Jacob-palotát. Az épület 3600 tonna, ezért óránként legfeljebb 4 méteres sebességgel lehet elmozdítani."

Tehát ha az épület csupán 60 tonna lenne, akkor óránként 240 méteres sebességgel lehetne mozgatni? Micsoda összefüggés! Zseniális. :D
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
Nos, az ablakmosás az megvolt:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ennek a videónak az introjában és 03:20 környékétől kezdődően is látszik gyorsított felvételen, hogy ilyen viharban kap rendesen a hajótest:
(Szerintem érdemes végignézni az elejétől.)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nos, az ablakmosás az megvolt:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ennek a videónak az introjában és 03:20 környékétől kezdődően is látszik gyorsított felvételen, hogy ilyen viharban kap rendesen a hajótest:
(Szerintem érdemes végignézni az elejétől.)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A hajótest deformácoós videó durva.
 
USA, Ohio állam - avagy igazi minőségi pálya :)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A videón látható vasútvonal az Erie-tó délnyugati csücsknél fekvő Toledo és az Indiana államban található Fort Wayne között nyílt meg 1855-ben nem sokkal korábban lecsapolt mocsaras területen. 1959 környékéig zajlott rajta személyforgalom, annak megszűnésekor, vagy utána alacsony prioritású ipari vasútvonallá vált, a tulajdonosok az elkövetkező 50 évben nem költöttek karbantartásra, felújításra. 2012 végén lett új tulajdonosa, aki hosszú távú projectként a lehetőségekhez mérten elkezdte a rettenetes állapotúra degradálódott vonal helyreállítását.

2016-ban ugyanez:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


A csatornát ajánlom egyébként, jó kis vonatos videók vannak fent.
 
USA, Ohio állam - avagy igazi minőségi pálya :)
.
Csodálom a kamerman bátorásgát, én attól félem volna, hogy rámdől az egész vonat...
Én el sem tudtam képezelni azt, hogy komoly van képes ilyen minőségű pályán egyáltalán mozogni...
Számomra elképzető, hogy ez a vonal rendelkezett üzemeltetési engedéllyel vagy bármi ilyesmivel, ha ott létezik ez.
 
A hajótest deformácoós videó durva.
Egyszer volt szerencsém vízszintes havazásban felszállni Helsinkiben úgy, hogy a gép farkában ültem. Az is érdekesen tekergett az utazó magasság eléréséig (vagy csak hülyén húzták a rémszarvasok, mert mögöttem ült az igazi Télapó).
Az ilyen kis szutyok üvegszálas kenukat amúgy már egy nagyobb hullámon (pl motorcsónak) el lehet törni, de kolléga multkor mutatott egy vastag műanyag kenut, aminak az egyik fele fennakadt egy zúgón, a másik fele meg letörött. Szóval már ilyen kis méreteknél is bekavar a hullámzás.
(Sárkányhajón csak egyszer ültem, de júniusban kapott el vihar tengeri kajakban úgy, hogy mi vígan - közepesen befosva a körülöttünk cikázó villámoktól - haza tudtunk menni a jókora hullámzásban. Azok a nagy dögök olyankor megállnak és helyben eveznek, hogy ne boruljanak fel. Haver kenujának az orra pl felment a saját orra magasságáig. Nekem meg az elöl ülő kislány felfogta az orr által nem teljesen szétcsapott hullámokat, így még a jég előtt kikötöttünk :rolleyes: ).
Illusztráció:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
USA, Ohio állam - avagy igazi minőségi pálya :)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A videón látható vasútvonal az Erie-tó délnyugati csücsknél fekvő Toledo és az Indiana államban található Fort Wayne között nyílt meg 1855-ben nem sokkal korábban lecsapolt mocsaras területen. 1959 környékéig zajlott rajta személyforgalom, annak megszűnésekor, vagy utána alacsony prioritású ipari vasútvonallá vált, a tulajdonosok az elkövetkező 50 évben nem költöttek karbantartásra, felújításra. 2012 végén lett új tulajdonosa, aki hosszú távú projectként a lehetőségekhez mérten elkezdte a rettenetes állapotúra degradálódott vonal helyreállítását.

2016-ban ugyanez:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


A csatornát ajánlom egyébként, jó kis vonatos videók vannak fent.
Sínszeges faaljas pálya rengeteg fekszint hibával. Nyamiii, nagygéppel szerintem nem is lehet beszabályozni, max. kézi képekkel. Tehervonatnál meg úgy vannak vele, hogy a Vmax 10 km/h is elég.
A személyszállítás elől már rég bezárt Vásárhely-Makó vonalon szolgálták ki az M43 építését, ott is már elég sok 20-as lassújel ütötte fel a fejét az amúgy 40/60-as pályán. De a tengelyterhelés ott is le van korlátozva 18,5 tonnára a standard 22,5-ről. Na azon nem táncolt így a rakomány, pedig bőven van benne száz éves vasanyag.
 
  • Tetszik
Reactions: Tcat
Sínszeges faaljas pálya rengeteg fekszint hibával. Nyamiii, nagygéppel szerintem nem is lehet beszabályozni, max. kézi képekkel. Tehervonatnál meg úgy vannak vele, hogy a Vmax 10 km/h is elég.
A személyszállítás elől már rég bezárt Vásárhely-Makó vonalon szolgálták ki az M43 építését, ott is már elég sok 20-as lassújel ütötte fel a fejét az amúgy 40/60-as pályán. De a tengelyterhelés ott is le van korlátozva 18,5 tonnára a standard 22,5-ről. Na azon nem táncolt így a rakomány, pedig bőven van benne száz éves vasanyag.
Van azért ott irányhiba is jócskán! :D Annak idején a Pécsvárad-Bátaszék vonalon is elcsattogtunk ott még MD-vel is nem csak Studenkával! 20 km/h max sebességgel, szémályvonattal! :D 63 km majd 3 óra menetidővel. :) Ay aláverő géppel meg csak nagyobb kárt tetnnél a pályában mit ami van benne. Itt már csak a teljes felépítmény csere segít. De mint @sirdavegd mondta, erre a sebességre, tehervonatnak bőven jó! Sok iparvágány kishazánkban sem különb!
 
Áááá! tényleg kéne valami szerkesztő funkció! Nehéz mecc nézés közben kommentelni! :D
 
Van azért ott irányhiba is jócskán! :D Annak idején a Pécsvárad-Bátaszék vonalon is elcsattogtunk ott még MD-vel is nem csak Studenkával! 20 km/h max sebességgel, szémályvonattal! :D 63 km majd 3 óra menetidővel. :) Ay aláverő géppel meg csak nagyobb kárt tetnnél a pályában mit ami van benne. Itt már csak a teljes felépítmény csere segít. De mint @sirdavegd mondta, erre a sebességre, tehervonatnak bőven jó! Sok iparvágány kishazánkban sem különb!
Ha jól emlékszem az IH pályás különszámára, akkor itthon gépi aláveréshez, szabályozashoz minimum 48kg/m sínszálak és betonaljas pálya kell (mondjuk fásat is szoktak) zúzottkőben. De ez mára többnyire teljesül, kivéte talán pár kilométert a Szentes-Orosházában, ahol még muzeális dolgok vannak (de visszanyert anyagból újulgat az is).
Pécs-Bátaszéket mára sajnos benőtte az erdő, pedig 8 évesen még MD vonta Szeged-Pécs vonattal csattogtunk arra.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
Ha jól emlékszem az IH pályás különszámára, akkor itthon gépi aláveréshez, szabályozashoz minimum 48kg/m sínszálak és betonaljas pálya kell (mondjuk fásat is szoktak) zúzottkőben. De ez mára többnyire teljesül, kivéte talán pár kilométert a Szentes-Orosházában, ahol még muzeális dolgok vannak (de visszanyert anyagból újulgat az is).
Pécs-Bátaszéket mára sajnos benőtte az erdő, pedig 8 évesen még MD vonta Szeged-Pécs vonattal csattogtunk arra.
A talpfa állagtól függően ment az aláverés, de,igen, ritka már az olyan felépítmány ami volt régen, salak, folyami kavics, egyéb nyalánkságok. Gépi aláverés egyébként sem olcsó, igyekeznek a fővonalakra koncentrálni. A pécsváradi főpályamesteri szakasz felszámolásában személyesen is részt vettem, mint anyagos pályamester. Anno kalauzként sok vidám percet töltöttem el azon a vonalon. Ritka madár volt az utas, mindenkit személyes ismerősként üdvözöltünk a vonaton. A szegedi gyors azóta is hiányzik, igen kalandos ma eljutni Pécsről Szegedre.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Ha jól emlékszem az IH pályás különszámára, akkor itthon gépi aláveréshez, szabályozashoz minimum 48kg/m sínszálak és betonaljas pálya kell (mondjuk fásat is szoktak) zúzottkőben. De ez mára többnyire teljesül, kivéte talán pár kilométert a Szentes-Orosházában, ahol még muzeális dolgok vannak (de visszanyert anyagból újulgat az is).
Pécs-Bátaszéket mára sajnos benőtte az erdő, pedig 8 évesen még MD vonta Szeged-Pécs vonattal csattogtunk arra.
Ajánlom figyelmedbe:
Gaál István: Pályamunkások (1957) - YouTube
▶ 3:43
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
2012. dec. 18. - Feltöltötte: Magyar Művészeti Akadémia MMA
Gaál István egyik korai etűdje, melyben a montázs által megteremtett feszültség és a zenei struktúrájú ritmus a ...
Csak, hogy értsd:
1953 szeptember Miskolc-Budapest viszonylat három óra késés... Füzesabonyban kap még egy 424-est. Most számolj! Keleti Pu írd és mond, fél óra késés! Nem tudom, hogy milyen "fejes" utazott a vonaton, de a kalauz nem mert kinézni menetben az ablakon.
 
Ajánlom figyelmedbe:
Gaál István: Pályamunkások (1957) - YouTube
▶ 3:43
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
2012. dec. 18. - Feltöltötte: Magyar Művészeti Akadémia MMA
Gaál István egyik korai etűdje, melyben a montázs által megteremtett feszültség és a zenei struktúrájú ritmus a ...
Csak, hogy értsd:
1953 szeptember Miskolc-Budapest viszonylat három óra késés... Füzesabonyban kap még egy 424-est. Most számolj! Keleti Pu írd és mond, fél óra késés! Nem tudom, hogy milyen "fejes" utazott a vonaton, de a kalauz nem mert kinézni menetben az ablakon.
Jesszus! :D Ennek a filmnek kb annyi köze volt a pályamunkához, mint a Halál ötven órájának a az Ardennek-i csatához! :D
Szeretem amikor emberek ilyen filmek alapján "szakértenek" valamit!
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd